Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Kedves Jehova Tanúi! Meg...

Kedves Jehova Tanúi! Meg tudtok győzni?

Figyelt kérdés

Már annyi vita folyt itt a fórumon a Szentháromságról meg Jézus istenségéről,hogy már lassan az egész vallás kategóri már csak erről szól.

Többször olvastam,hogy ti is a Károliból érveltek sokszor,viszont a sokszorral van a baj mert a lényeges igéket az UVF ből másoljátok be. Én most "be dobom a kesztyűt" és győzetek meg.

Egyetlen keresem van KÁROLI vs. KÁROLI ,ne használjátok semmiféle más irodalmat az Őrtorony kiadványaiból, csak a Károli Bibliát.

Én is tisztességesen fogok "párbajozni" és gondolom sőt megkerek mindenkit,hogy azt tegye ha hozzá akar szólni.

Nem fogok használni semmi mást csak a Károli Bibliát.

Ma Vasárnap van. Ha Szombat éjfél 00 h-ig meg tudtok győzni,hogy a Szentháromság egy hazugság és Jézus csak egy angyal,akkor én meg ígérem,hogy jövő Vasárnap elmegyek a hozzám legközelebb álló Királyság terembe és Biblia tanulmányozást fogok kérni. Ezt meg ígérem!

Nos ahogy a kérdés kiírásra kerül elindul az óra,úgyhogy vágjunk bele.

Még egy annyit,hogy ha nem kommentelek rögtön a válaszokra nem azt jelenti,hogy feladtam hanem csak azt,hogy nem vagyok gép vagy internet közelben de igyekezni fogok,hogy ne sok idő vesszen el.

Akkor ha nem törlik a kérdésemet...óra indul! :)



2014. júl. 20. 18:15
❮❮ ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... ❯❯
 111/193 A kérdező kommentje:

Elnézést ez kimaradt az előző kommentemből.

Csak arra szeretnélek megkérni,hogy ha van benned egy kis tsztesség akkor tégy eleget az óhajomnak és a Károli Bibliát használd.

Ezt ma este nem tettem szóvá amikor láttam a válaszaidat,de most megkérnélek,hogy tégy eleget a kérdésemben kiírt feltételeknek.


Előre is köszönöm megértésedet!

2014. júl. 24. 01:56
 112/193 Szeressük egymást ***** válasza:
73%

"Következetlenség pedig

ez utóbbi kijelentésedben is akad, hiszen ebben az

esetben el lehetne mondani SZÓ SZERINT, hogy "aki

látott engem, látta az Atyát is" - ahogy ezt is

rengetegszer hozzák fel a háromság hívei

"bizonyítéknak" (de mire bizonyíték?). Pedig megint

csak egyértelmű, hogy az Atyát SENKI sem láthatta

soha!"


Ezzel nem cáfoltál semmit, és én sem állitottam olyat, hogy az Atyát bárki látta. Ábrahámnak megjelent JHWH két férfival, és beszélgetett Ábrahám JHWH-val. Majd szodoma elpusztitásakor a Földön tartozkodó JHWH tüzet bocsátott Szodomára a mennyben tartozkodó JHWH-tól:

1Móz 19:24 És bocsáta az Úr Szodomára és Gomorára kénköves és tüzes esőt az Úrtól az égből.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

"Erre is hoztam fel mai modern, és teljesen természetes

párhuzamot is, amit szintén figyelmen kívül hagytál,

mintha le sem írtam volna."


Nem hagytam figyelmen kivül, hanem elvetettem. A cáfolatot is megirtam a 106-107-es válaszban.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

"Nem

"egyszerre" nevezi Istennek, hanem a Biblia CSAK a

JHVH-t nevezi a Mindenható értelemben Istennek,

Jézust nem."


Tényleg? Próbálj meggyőzni erről valakit a Károliból.:-D

Krisztus a Jelenések szerint Pantokratór = Mindenható (Jelenések 1:8)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

"Nos, akkor én azt állítom, hogy az Atya=Jehova!

Cáfold meg kérlek a Bibliából hitelesen, ha nem így

van."


Az Atya JHWH, és a Fiú is JHWH. Van, hogy egy versen belül két különböző JHWH szerepel (fentebb idéztem), de az Ószövetség nem jelenti ki az Atyát, és a Fiút, hanem ez titok volt. Az ÚSZ viszont azt mondja, hogy az antikrisztus az aki tagadja az Atyát és a Fiút. Ti a Fiúnak az Istenségét tagdjátok, az Atya helyett pedig egy hamis nevet hirdettek az embereknek.

- - - - - - - - - - -- - - - - - - - - - - - -

"Tudod mi a jelentősége ennek a "még csak meg se

illessük" gondolatnak? Ugyanaz, amit Jézus a Hegyi

Beszédében pl. a házasságtörésről tanított. A törvény

betűjének a mélyére hatolt és az isteni alapelvet

emelte ki belőle: vagyis világossá tette, hogy elég

csupán a szívedben sóvárogva a házasságtörésre

gondolni, máris elkövetted a házasságtörést!! Ezért

nem hihetetlen, hogy Jehova teljességében úgy adhatta

elő Ádáméknak a tilalmat, ahogy Éva mondta a

kígyónak: "még csak meg se illessétek"."


Ez csak okoskodás, mégpedig azért mert már leirtam erre is a cáfolatot. Ugyanis már akkor mikor megérintette Éva a gyümölcsöt, meg kellett volna nyiljon a szeme, ha Isten tiltotta volna az érintést. Kár volt ezt tovább eröltetni.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

"Miért ne ragaszkodnék, ha egyszer a Biblia Istenről

azt állítja, hogy "minden cselekedete TÖKÉLETES"!


Hétszer állitja a szentirás az első fejezetben a teremtésről, hogy jó. Nem tudom másoknak mi jön le erről a mellébeszélésedről, de számomra csak egy felfuvalkodott tanu vagy.

Ha Isten Igéje azt mondja, hogy ablak, akkor az számomra ablak, és nem ajtó. Lehet, hogy nálad igen, de akkor ne is várd tőlem, hogy egyenrangu vitapartnernek tartsalak. Mert igy barmit belehazudhatsz a magyarazatodba amit jónak tartassz.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

"Tiszta sor, hogy azért magyarázod ezt a szöveget

önkényesen így, hogy Jézust a háromságba

passzírozd, de figyelmen kívül hagysz egy alapvetően

fontos tényt: Ezt a kifejezést NEM ÉRTHETJÜK szó

szerint, úgy ahogy te szeretnéd, hogy Jézus Istennel

való "egyenlőségét" bizonyítja azzal, hogy Istenhez

hasonlóan "független élete van önmagában". Ahogy

azt sem, amikor tanítványaira is alkalmazta ezt a

kifejezést:"


Csakhogy én teljesen figyelmen kívül hagyom, hogy más teológiát vallók mondják meg, hogy mit érthetünk szó szerint, és mit szimbólikusan. Megint csak a szentirással vitatkozol, illetve annak az állitását hazugsággal akarod elhomályositani. Jézus nagyon tisztán beszélt. Azt állitotta, hogy AMIKÉNT az Atyának élete van önmagában, akként a adta a Fiúnak is. Az Atya élete nem függ senkitől, és ugyanezt megadta a Fiúnak is. Egy óvodás is megérti ennek a versnek a lényegét.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

"Két független entitásról beszélsz, akik mindketten

mindenhatók, ez értelmetlenség.

Ezzel szemben mennyivel egyszerűbb és IGAZABB, és

józan ésszel(!) felfoghatóbb az, amit Pál írt:

(1Kor 8:6) "számunkra valójában e g y Isten van, az

Atya, akiből van minden, és mi őérte; és e g y Úr van,

Jézus Krisztus, aki által van minden, és mi őáltala.""


Most rájöttem, hogy a saját elméd bálványozása fog a kárhozatba vinni ha nem térsz meg. A józan észre hivatkozol állandóan a hit helyett.

A Bibliában más helyen is előfordul, hogy Krisztust az irás azonosítja Istennel, de ugyanakkor meg is különbözteti Tőle. Szóval nem mondtam a háromságról semmi újjat, vagy eretnekséget. Kezdetben volt az Ige, az Ige vala az Istennél, és Isten vala az Ige. (János 1:1)

Az Igét egyszerre Istennel is azonositja, de az első négy szó meg is különbözteti Tőle. A háromságot ezért nem lehet racionálisan értelmezni, mert misztérium. Az Isten nem egy személy, hanem három. Erre a tanúk "racionális" magyarázata az lett, hogy kis betűvel írták az Isten szót. De a háromsághívők nem rondítottak a szent szövegbe. Betükkel behelyettesitve szó szerint véve az Isten szó jelentését ezt jelenti a János 1,1: "Kezdetben volt B, a B A-nál volt, és A volt a B."

Ti csak annyit csináltatok, hogy az eredeteti szövegben az Isten szó értelmét eltorzítottátok, mintha az eredeti görög használt volna kis és nagy betűt. De ez a kinyilatkoztatás tagadása. Egy hazug szövegre cseréltétek az utolsó tagmondatot. Ezzel csak az a probléma, hogy a tanúk azt is bálvány istennek állitják be, akiről az írás jelenti ki, hogy Isten.

2014. júl. 24. 07:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 113/193 anonim ***** válasza:
7%

"Mar leirtam, hogy a haromsag hitet azert nem lehet nyiltan raeroltetni azokra a versekre, mert Krisztus termeszete titok volt az Oszovetsegben"


Ez egy nagyon gyenge kifogás, mert Jézus természetét az "Újszövetség" viszont kiválóan tárgyalja, és a teljes Bibliát összefüggésében kell vizsgálni, nem kiragadva belőle egy részt. De mire is írtad azt a válaszod, hogy: "Rendben. Maradjunk abban, hogy egyik magyarázatot sem lehet racionálisan ráerőltetni az eredeti szent szövegre"? Erre a párbeszédre:


Te írtad:

""Nyilvánvaló, hogy az Ószövetség Istene magára vonatkoztat olyan próféciákat amelyek Jézus Krisztussal történtek meg."


Én válaszoltam:

Ez szerintem is nyilvánvaló! Éppen erre hivatkoztam, ha megfigyeled. Az "Ószövetség" Istene, azaz JHVH, magára vonatkoztat olyan próféciákat, melyeket Jézus által hajtott végre. Ugyan kérlek, mond már el nekem, hogy mi abban az "erőltetett belemagyarázás", ha egy király cselekedeteiről egy dokumentum (akár egy történelemkönyv) azt írná, hogy "ezt és ezt a várat ő építette"?! Ki gondolná, hogy a krónikás szó szerint, a király két kezével való építésről beszélt???? Látod? Még ma is a hétköznapi beszédünk szerves része, mikor egy magas rangú személlyel kapcsolatban arról beszélünk, hogy mit tett és épített fel?!


Jézus SAJÁT elmondása szerint is tudjuk viszont, hogy MINDENT az Atyjától kapott, még az AKARATA sem az övé volt, hanem Jehováé. Az Atyja akaratát hajtotta végre. Ha ez így van, akkor szerinted mitől "erőltetett" és mitől "belemagyarázás" azt állítani, hogy Keresztelő János előkészítette az utat Jézus Krisztusnak, noha az Ézsaiás 40:3 egyértelműen kijelenti, hogy az utat Jehova számára készítik elő? Tehát a válasz:


Azért, mert Jézus az Atyját képviselte. Ő az Atyja nevében jött, és biztos volt benne, hogy az Atyja mindig vele van, mivel azt tette, ami az Atyjának tetszik (Ján 5:43; 8:29).


Ez utóbbi megállapítás helyes-e bibliailag??? Mert ha igen, miért is erőltetett és belemagyarázás ezt állítani a háromság magyarázata helyett?"


Erre mondod te azt, hogy "egyik magyarázatot sem lehet racionálisan ráerőltetni az eredeti szent szövegre"???? Mi lehet ennél 'racionálisabb'?


Te kritizáltál egy érvet, melyet Jehova Tanúi alkalmaznak a ti egyik háromság melletti "bizonyítékotok" ellen. Ezt egyébként szinte minden háromságot védelmezőtől hallottam már, tehát elismert és közismert érvetek Jézus istensége mellett. Te itt elismerted, hogy ennek ellenére mégsem igazán jó bizonyíték, mert csak "hittel lehet" ezt 'megérteni', mondhatnám úgy is, ahogy máshol a háromság hívei mondják, "bele kell hallani". A kérdés, hogy milyen 'hittel' és mit kell "belehallani"??


Nos, mivel az általunk adott válasz a te elfogult véleményeddel ellentétben teljesen racionális, érthető és ma is így használjuk a hasonló kifejezéseket, így nyilvánvaló, hogy a háromság előítéletszerű belehallása motiválja az ilyen álbizonyítékaitokat.


"Ezek a bizonysagok nem kenyszerito erovel allitjak, hogy Krisztus Isten, hanem hit kell hozza."


Pontosan! Ahogy ezt én is mondtam. Ez a hit nem a racionális meggyőződésen alapul ezen háromság-"bizonyítékok" esetében, hanem a hiszékenységen, prekoncepción!

2014. júl. 24. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 114/193 anonim ***** válasza:
7%

Szervusz!

Isten legelso teremtmenye Jezus volt. Ezert is nevezik a kereszteny vallasokan "Isten elsoszulott fianak, vagy egyedulnemzett fiana". Akkor ott a mennben nem Jezuskent volt ismert, hanem Mihalykent. Mihaly arkangyal volt. Az arkangyal szo jelentese: "fobb, legfobb". Tehat Mihaly az osszes angyal kozott a legmagasabb rangu volt. Miutan Isten megalkotta Ot, minden mast mar egyutt teremtettek.

A Biblia soha nem hasznalja tobbes szamban az "arkangyal" szot. A Thesalonika I. 4:16 emliti az arkangyal szot, ahol Pal a feltamasztott Jezusrol beszel. Ezt irja: "maga az Ur /Jezus/ le fog szallni az egbol parancsszoval arkangyal hangjaval es Isten trombitajaval". Tehat Jezus Krisztus itt van azonositva az arkangyallal,vagyis a legfobb angyallal.

Az evezredek soran Mihaly arkangyal volt az, aki vedte a zsido nepet. O volt az, aki a pusztaban is vezette a nepet. A Daniel 12:1 vers ezt irja: "Es abban az idoben felkel Mihaly a nagy fejedelem, aki a te neped fiaaiert all, mert nyomorusagos ido lez, amiltyen nem volt attol fogva, hogy nep kedett lenni, mindeaideig. Es qabban az idoben megszabadul a te neped, aki cask beirva talalttik a konyvben."

Mihaly arkangyal volt az, aki onkent vallalt, hogy lejon ide a folder, hogy felaldozza magat erettunk. Itt a foldon kapta meg a Jezus nevet. Maria az angyal utasitasara adta ezt a nevet a szuletendo gyermeknek.

Miutan Jezus beteljesitette az Atyja akaratat, es feltamadva visszatert a mennybe, akkor Isten nagyobb hatalmat adott neki, mint ami a foldrejovetele elott volt neki a mennyben. Mert akkor arkangyal volt, most viszont Istentol Kiralyi es Fopapi rangot kapott.

A Filippi 2:9,10 verse ir errol: "Annakokaert az Isten felmagasztala Ot, es ajandekoz neki oly nevet, amely minden nev folott valo. HOgy Jezus nevere minden terd meghajoljon, mennyeieke, foldieke, fold alatt valoke."

Isten neki adta azt a jogot is, hogy majd az iteletet vegrehajtsa Satanon es a demonokon, valamint a gonosz emberi tarsadalom felett.

Es ezt a tisztito munkat egyedul Jezus vegezheti el a tarsuralkodoival egyutt. Meg egyszer felhivom a figyelmed a Daniel 12:1 versre. Ahol arrol ir, hogy felkel Mihaly a nagy fejedelem, aki a a te neped fiaiert all....stb.

De nezzuk tovabb a bizonyitekokat. Tehat tudjuk, hogy egyedul Jezus az, aki vegrehajthatja az iteletet. A Jelenesek konyveben a 12:7-10, 12 vers mit ir: "Es lon az egben viaskodas Mihalty es az o angyalai viaskodnak vala a sarkannyal, es a sarkant is viaskodik vala es az o angyalai. De nem vehetenek diadalmat, es az o helyuk sem talalttek tobbe a menntyben. Es vettetek a nagy sarkanty, ama regi kigyo, aki neveztetik ordognek, es a Satannak, ki mind az egesz fold kerekseget elhiteti, vettetek a folder, es az o angyalai is ovele levettetenek.

Es hallek nagy szozatot az egben, amnelt ezt mondja vala. Most let meg az idvesseg es az ero, es a mi Isstenunknek orszaga, es az o Krisztusanak hatalma, mert a mi atyankfiainak vadoloja levettetett, ki vadolja vala oket ejjel es nappal, a mi Istenunk elott.

Annakokaert oruljetek egek es akik lakoztok azokban; Jaj a fold es a tenger lakosainak, mert leszallott az Ordog tihozzatok nagy haaggal teljes, ugymint akin tudja, hogy keves ideje van."

Itt olvashatod, hogy a mennyben haboru dult Satan es demonai, valamint Mihalt es az angyalok kozott.

Kinek van csak joga itelkezni,es az iteletet vegrehajtani? Isten ezt Jezusnak adta meg, mint Kiralynak. A Jelenesekben pedig ujbol Mihalykent szerepel, azon a neven, amit viselt a foldrejovetele elott. Mi tovabbra is Jezuskent nevezzuk.

De meg egy par idezet:

Jezus nem azonos az Atyaval.

A Janos 4:34 - "Annak akaratat cseleksedjem, aki elkuldott."

Janos 5:19 - "A Fiu semmit nem tehet onmagatol...stb."

Roma 6:9 - Jezus megkapja a halhatatlansagot.

/Megjegyzes: eddig Jezus, es egyetlen mas szellemi teremtment sem volt halhatatlan, csak Isten. Miutan Jezus letette az eletet, vagyis beteljesitette az Atyja akaratat, megkapta ezt az ajandekot. Addig az angyalok is csak "orok elet" varomanyosai voltak. Mert ha ok is halhatatlanok lettek volna, akkor nem volna remeny arra, hogy Satan es a demonok el legyenek pusztitva./

De Jezus megkapta ezt a nagy ajandekot Istentol.

Korintus I.15:24-28 - "Jezus alavettetik Istennek...stb."

/Megjegyzes: amikor veget er az 1000 eves uralom Krisztus altal, akkor O visszaadja az uralkodast Istennek./

Zsidok 1:2-4 - "Aki tett mindennek orokoseve, aki altal a vilagot is teremtette. Aki az o dicsosegenek visszatokrozodese, es az o valosaganak a kepmas, aki hatlma szavalval fenntartja a mindenseget, aki minket buneinktol megtisztitvan, jule a felsegnek jobbjar a magassagban. Annyival kivalobb level az angyaloknal, amendntivel kulonb nevet orokolt azoknal.

13-a vers - "Melyik angyalanak mondott pedig valaaha: Ulj en jobbkezem felol, miglen ellensegeidet labaidnak zsamolyva teszem?

Jez

2014. júl. 24. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 115/193 anonim ***** válasza:
29%

T. Kerdezo!

Jezus soha nem tette magat egyenlove Istennel. Bar rendelkezik Isteni tulajdonsagokkal, de ezeket az Atyjatol kapta.

Egy par idezet, ami bizonyitja, hogy szentharomsag nem Bibliai tanitas.

Janos 6:44 - "Senki nem johet enhozzam, hanem ha az Atya vonzza azt, aki elkuldott engem; en pedig feltamasztom azt az utolso napon". /Nyilvan aki kuld valakit, az nagyobb annal, mint akit elkuldott/

Janos 4:34 - Monda nekik Jezus: "Az en eledelem az, hogy annak akaratjat cselekedjem, aki elkuldott engem, es az O dolgat elvegezzem."

Janos 5:19 - "Felele azert Jezus, es monda nekik: Bizony bizony mondom nektek, a Fiu semmit sem tehet onmagatol, hanem ha latja cselekedni az Atyat, mert amiket az cselekszik, ugyanazokat hasonlokeppen a Fiu is cselekszi."

Filipi 2:6-10 - ...nem masolom ki, mert hosszu, gondolom

meg tudod nezni.

Roma 6:9 - "Jezus megkapja a halhatatlansagot...stb."

Korintus I. 15:22-28 - Jezus alavettetik Istennek...stb."

Cselekedetek 2:33 - "Annakokaert az Istennek jobbja altal felmagasztaltatvan, es a megigert Szent Lelket megnyerven az Atyatol, ktoltotte ezt, amit ti most lattok es hallotok."

Cselekedetek 10:38 - "A nazaerti Jezust, mint kene fel ot az Isten Szent Lelekkel es hatalommal, ki szejjeljart jot teven es meggyogyitvan mindeneket, akik az ordog hatalma alatt voltak; mert az Isten vala ovele."

Tehat Jezus Istentol kapta az erot, a Szent Lelek vagy Szent szellem altal, es igy tudott csodakat veghezvinni. Hiszen mikor halottat tamasztott fel, elotte mindig imadkozott az Atyjahoz segitsegert.

Vajon onmagahoz imadkozott?

Vagy mikor meghalt, ki tamasztotta fel harmadnapon?

Zsidok 10:12,13 - "Jezus leult Isten jobbjara...stb."

Ha ketten egy szemely lennenek, akkor hogy ulhetne valakinek a jobbjara?

Aztan ott van peldanak amikor az apostolok megkerdeztek Jezust, hogy mi lesz a jele az O masodik eljovetelenek es a vilag vegenek, Jezus ezt valaszolta: "Azt a napot es orat sem az angyalok, sem a Fiu, csak az Atya tudja." Nos ha ketten "egy szemely" lennenek, akkor a Fiunak is tudnia kellett volna az idot, es nem mellesleg, a Szent Szellem meg sincs itt emlitve.

A Szent Szellem nem szemely, hanem Isten hatekony ereje, ami altal teremtett mindent.

DEHÁT nincsenek-e a Bibliában olyan versek, amelyek a szent szellemről úgy beszélnek, mintha személy lenne? Vannak, de jegyezzük meg, mit mond erről egy katolikus teológus, Edmund Fortman a The Triune God (A háromszemélyű Isten) című könyvében: „Bár ezt a szellemet gyakran személyre utaló szavakkal írják le, valójában teljesen világosan kitűnik, hogy a [Héber Iratok] szent írói sohasem értelmezték vagy ábrázolták ezt a szellemet különálló személynek.”

A Szentírásban nem szokatlan, hogy egy tárgy vagy fogalom meg van személyesítve. A bölcsességről azt olvassuk, hogy fiai vannak (Lukács 7:35). A bűnt és a halált királynak nevezi a Biblia (Róma 5:14, 21). Az 1Mózes 4:7-ben a The New English Bible (NE) (Új Angol Biblia) ezt mondja: „A bűn mint valami démon, ajtód előtt leselkedik.” Itt a bűn gonosz szellemként van megszemélyesítve, amely Kain ajtaja előtt leselkedik. A bűn természetesen nem szellemszemély; ennélfogva a szent szellem sem válik szellemszeméllyé a megszemélyesítés által.

Hasonlóképpen, az 1János 5:6–8-ban nemcsak a szellemről, hanem „a vízről és a vérről” is az olvasható, hogy „tanúskodnak”. A víz és a vér értelemszerűen nem személy, így a szent szellem sem az.

Ezzel összhangban a Biblia általánosan a „szent szellemet” személytelen módon használja, és együtt említi a vízzel és a tűzzel (Máté 3:11; Márk 1:8). Az emberek arra kapnak buzdítást, hogy bor helyett inkább szent szellemmel teljenek be (Efézus 5:18). A szent szellemmel ugyanúgy be lehet telni, mint ahogyan be lehet telni a bölcsesség, a hit, és az öröm tulajdonságaival (Cselekedetek 6:3; 11:24; 13:52). A 2Korinthus 6:6-ban a szent szellem több tulajdonság közé ékelődve fordul elő. Ezek a kifejezések korántsem lennének ennyire általánosak, ha a szent szellem valóságos személy lenne.

Nem mellekesen megjegyzem meg, amikor Jezus megkerdezte azs apostolait, hogy kinek gondoljak ot, ezek igy valaszoltak: "Te vagy az elo Istennek a Fia."

Az I.szazadban ismeretlen fogalom volt a "haromsagtan". Ez csak kesobb, a II.szazad vegetol kezdett elterjedni, de vegkepp csak a IV.szazad vegen, es az V. szazad elejen lett teljesen elfogadott.

A papsag ket versre hivatkozik. Az egyik, amikor Jezus azt mondta: "En es az Atya egyek vagyunk", vagy a masik: "Aki latott engem, latta az Atyat is".

A levelem elejen az egyik vers azt irja, hogy Jezus mindenben egyetert az Atyaval, egyforman gondolkodnak, cselekednek teljes egyetertesben. Ezert nevezi a Fiut az Atyja tukorkepenek. Ilymodon "egyek", nem szemely szerint. Es aki latta Jezust, latta az Atyat is, ugyan igy ertendo.

Hat remelem tudtam neked segiteni. Csak gondold vegig logikusan /vonatkoztass el attol, amit eddig tudtal ebben a temaban. Tiszta elmevel olvasd at ezeket a Biblia verseket/.

Olyan logikus, olyan nyilvanvalo az igazsag. A Biblia ezeket irja. Most vagy elfogadom Isten szavakent, vagy elfogadom a Biblia megirasa utan joval kesobbi emberek tanitasait.

Jaj meg egy igazolas. Mikor Jezus alameritkezett a Jordanban, egy galamb szallott ra, es egy hang hallatszott a mennybol, amely ezt mondta: "Ez az en szeretett fiam, akiben gyonyorkodom". Nos ha ennyi bizonyitek nem gyozott meg, akkor nagyon sajnalom.

Szeretnem ha azert reagalnal a levelemre. Nagyon megkerlek irj privatba. Udv: Judit!

2014. júl. 24. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 116/193 anonim ***** válasza:
29%

Tisztelt kérdező! Szívből örülök (tényleg!), hogy mégis, minden ellenkező véleményed ellenére válaszoltál nekem. Szerintem ésszerű lenne, ha megállapodnánk abban, hogy ha szükséges, a Károli mellett más fordításokat is idézzünk, mert amint észrevehetted, maradéktalanul nem tudunk eleget tenni a kiírt feltételednek, ugyanis lehetetlenség csak Károlit használni egy-egy nehezebben érthető rész esetében. Ha ezt tennénk, ezernyi különféle véleménnyel kerülnénk szembe a bibliai igazság helyett. Ennek bizonyításául négy közismert fordításban mutatom meg neked azt a verset, melyre a te idézetedben Pál hivatkozik:


(Zsolt 68:19 - Károli) "Felmentél a magasságba, foglyokat vezettél, adományokat fogadtál emberekben: még a pártütők is ide jönnek lakni, oh Uram Isten!"


Figyeld meg a számotokra tekintély Új fordítást:


(Zsolt 68:19 - Újfordítású revideált Biblia) "Fölmentél a magas hegyre, foglyokat ejtettél, embereket kaptál ajándékul, mégpedig lázadókat. Most már ott laksz, Uram Isten!"


(Zsolt 68:18 King James Version) "Thou hast ascended on high, thou hast led captivity captive: thou hast received gifts for men; yea, for the rebellious also, that the LORD God might dwell among them."


És most figyeld meg az Új világ fordítást:


(Zsolt 68:18 - Új világ fordítás) "Fölmentél a magasba, Foglyokat ejtettél,

Ajándékokat szereztél emberek formájában, Még a makacsokat is, hogy közöttük lakozz, ó, Jah Isten!"


Észrevehetted, hogy lényeges eltérés mutatkozik a két-három (gondolom) általad is elismert fordítás között. Pedig alapvető fontosságú megtudni, hogy Pál az efézusi levélben miért és MIRE hivatkozik valójában, hiszen ha ezzel nem vagyunk tisztában, akkor könnyen félrevezethetjük magunkat. Tehát miről is van itt szó?



Jehova gondoskodott arról, hogy legyenek vének, akik az ő juhaira ügyelnek (Lukács 12:32; János 10:16). Jehovának drágák az ő juhai — valójában olyannyira drágák, hogy Jézus értékes vérén vásárolta meg őket. Nem csoda tehát, ha Jehova örül, amikor a vének gyengéden bánnak a nyájával (Cselekedetek 20:28, 29).


Azok a vének tehát, akik együtt érzően pásztorkodnak a nyáj felett, igyekeznek megfelelni Isten elvárásainak. A Biblia úgy beszél az ilyen vénekről mint "emberajándékokról" (Efézus 4:8, NW ). Ha az ajándékra gondolsz, olyasmi juthat eszedbe, ami valamilyen szükségletet elégít ki, vagy boldogságot szerez annak, aki kapja. Egy vén akkor tekinthető ajándéknak, ha képességeit arra használja fel, hogy segítsen, amikor kell, és hogy hozzájáruljon a nyáj boldogságához. Hogyan teheti ezt meg? Pálnak az Efézus 4:7–16-ban adott válasza, Jehovának a nyája iránti szerető gondoskodását magasztalja.


És most jön a lényeg. Amikor Pál az „emberajándékok” kifejezést használta, Dávid királyt idézte, aki azt mondta Jehováról, amit már idéztem, és melyben nincs túl nagy egyetértés nálatok: "Fölmentél a magasba, foglyokat vittél el, ajándékokat vittél emberek formájában" (Zsoltárok 68:18, NW [68:19]). Miután az izraeliták már egy jó ideje az Ígéret földjén laktak, Jehova jelképes értelemben ’fölment’ a Sion-hegyre, és Jeruzsálemet tette meg fővárossá Izráel királyságában, melynek Dávid volt a királya. De kik voltak az ’ajándékok emberek formájában’? Olyan férfiak voltak, akiket akkor ejtettek foglyul, amikor legyőzték az országot. Ezek közül a foglyok közül később néhányat a léviták szolgálatára rendeltek, hogy segítsenek a sátorhajléknál adódó munkákban (Ezsdrás 8:20).


Pál az efézusbelieknek írt levelében arra utal, hogy a zsoltáríró szavainak nagyobb beteljesedése van a keresztény gyülekezetben. Pál a Zsoltárok 68:18-at más szavakkal adva vissza, ezt írja: "Mindenikünknek pedig adatott a kegyelem a Krisztustól osztott ajándéknak mértéke szerint". Ezért mondja ő: »Amikor fölment a magasságba, foglyokat vitt magával, s emberajándékokat adott«” (Efézus 4:7, 8, NW ). Pál itt Jézusra mint Isten képviselőjére vonatkoztatja ezt a zsoltárt. Jézus a hűséges életútjával ’legyőzte a világot’ (János 16:33, Újfordítású revideált Biblia). A halál és Sátán felett is győzedelmeskedett, mivel Isten feltámasztotta a halálból (Cselekedetek 2:24; Zsidók 2:14).


Ezért mondja a Károli, hogy "Az pedig, hogy fölment, mit jelentene mást, mint hogy előbb le is szállott a föld alsóbb részeire", azaz a sírba került, mivel meghalt, feláldozva az életét, de Isten feltámasztotta Őt.


I. sz. 33-ban a feltámasztott Jézus fölment, „feljebb minden egeknél” — magasabbra, mint ahol az összes többi égi teremtmény van (Efézus 4:9, 10; Filippi 2:9–11). Jézus győztesként „foglyokat” szerzett az ellenségtől. Hogyan?


Jézus, amikor a földön volt, megmutatta, hogy hatalma van Sátán felett, mivel kiszabadított démonok fogságában lévő személyeket. Olyan volt, mintha Jézus betört volna Sátán házába, megkötözte volna, és elrabolta volna kincseit (Máté 12:22–29). Gondolj csak bele, miután a feltámasztott Jézusra lett bízva „minden hatalom mennyen és földön”, mi mindent szerezhetett meg! (Máté 28:18). Jézus miután fölment a magasba, Isten képviselőjeként i. sz. 33 pünkösdjén kezdte el kifosztani Sátán házát azáltal, hogy „foglyokat vitt magával”, olyan férfiakat, akik már régóta a bűn és a halál rabságában voltak, Sátán irányítása alatt.

Ezek a „foglyok” szíves örömest lettek „Krisztus szolgái, cselekedvén az Istennek akaratját lélekből” (Efézus 6:6). Jézus tulajdonképpen kiszedte őket Sátán kezei közül, és Jehova nevében „emberajándékokként” a gyülekezetnek adta őket. Képzelheted, hogy Sátán tombolt tehetetlen haragjában, hiszen az orra elől ragadták el őket!


Folyt. köv.

2014. júl. 24. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 117/193 anonim ***** válasza:
7%

(Efézus 4:7-10 Károli revideált) "Mindegyikünk pedig a Krisztus ajándékának mértéke szerint részesült a kegyelemben. 8 Ezért mondja az Írás: Fölment a magasságba, foglyokat vitt fogva, és ajándékokat adott az embereknek. 9 Az pedig, hogy fölment, mi mást jelentene, mint hogy előbb le is szállt a föld alsóbb részeire. 10 Aki leszállt, ugyanaz, aki fel is ment, feljebb minden egeknél, hogy mindeneket betöltsön."



(Efézus 4:7-10 - Új világ ford.) "Mármost mindegyikünknek ki nem érdemelt kedvesség adatott, aszerint, ahogy a Krisztus kimérte az ajándékot. 8 Ennélfogva ezt mondja: „Amikor felment a magasba, foglyokat ejtett; emberajándékokat adott.” 9 Az a kifejezés pedig, hogy „felment”, mit jelent, ha nem azt, hogy le is szállt az alsóbb régiókba, vagyis a földre? 10 Aki leszállt, az egyben az is, aki felment, sokkal feljebb minden égnél, hogy teljességet adjon mindennek."


Az egyik kulcs gondolat az English Standard Version szerint:


(Efézus 4:9 - English Standard Version) "In saying, "He ascended," what does it mean but that he had also descended into the lower regions, the earth?"


Ez nagyon hasonlít az Új világ fordításhoz, igaz?


(Máté 12:40 ÚV) "Mert mint ahogy Jónás három nap és három éjjel volt az óriási hal gyomrában, úgy az Emberfia is három nap és három éjjel lesz a föld szívében."


-------


Tehát, bár te a 6-os verstől kezdeted az idézetet, ettől függetlenül Pál a 7-es verstől már Jézusra alkalmazza az ősi párhuzamot. A 6-os vers persze szintén egyértelmű:


"Egy az Istene és Atyja mindeneknek, aki mindenek felett van, mindent áthat, és mindenben jelen van."


Jézusnak vajon "Istene és Atyja" volt a Mindenható, azaz a JHVH, vagyis a legismertebb kiejtésben Jehova? Igen, egyértelműen, Ő maga is ezt mondta pl. a Mária Magdalénának mondott szavaiban:


"Felmegyek az én Atyámhoz, és a ti Atyátokhoz, az én Istenemhez, és a ti Istenetekhez." (János 20:17 Újfordítású revideált Biblia)


A feltámasztott(!!!) Jézusnak tehát az Atya éppúgy Isten volt, mint Mária Magdalénának.


De Jézusnak a Biblia szerint később, az égbemenetele után is "Istene" volt az Atyja, azaz Jehova, úgy mint a tanítványainak? Igen, ezt a kapcsolatot még a Jelenések könyvében is így adja vissza a Szentírás!

Tehát a 6-os vers a Mindenható istenről szól, de utána Pál arról a Krisztusról beszél, akinek a Mindenható Isten a saját bevallása szerint is az "Istene" ma is.


És az 1Kor 8:6 is ide illik:


"számunkra valójában e g y Isten van, az Atya, akiből van minden, és mi őérte; és e g y Úr van, Jézus Krisztus, aki által van minden, és mi őáltala."


Ugye az 5-ös, és a 6-os versek külön tárgyalják az "EGY Urat", és külön az "EGY Istent"? Pont, mint az 1Kor 8:6-ban.


Tehát ezek után a kérdéseid:


"Ki szállott le ha nem a megtestesült ISTEN?"


Jézus Krisztus "szállt le", akik NEM a "megtestesült (mindenható) Isten" - ilyen fogalom NINCS a Bibliában. A 'Szó' lett 'testé', nem a Mindenható Isten! (János 1:14) Erre a "megtestesült Isten" kifejezésre már írtam is választ itt néhány válasszal visszább az 51%-os válaszolónak.


"És ki ment fel ha nem a FIÚ,hogy mindeneket betöltsön?"


Ahogy Pál mondja, Jézus ment fel az égbe, nem Jehova! Jehovát "SOHA SENKI sem látta", tehát Ő nem jött le szó szerint, hogy felmehessen, hanem a szent Fia, az Egyszülött, akit a legjobban szeretett, aki az Ő szolgája, akinek éppúgy az "Istene" Jehova, mint nekünk.


"És ki az aki mindnyájunkban munkálkodik ha nem a SZENTLÉLEK?"


Már abban, aki engedi! Van másféle szellem is ám, másféle forrásból. :-)


"És ki az Isten és a MINDENEKNEK Atyja?"


Engedd meg, hogy Jézus válaszoljon a Károlidból:


(János 17:3) "Az pedig az örök élet, hogy megismerjenek téged, az egyedül igaz Istent és akit elküldtél, a Jézus Krisztust."


--------


(1János 1:1, 2 - Úfordítású Revideált Biblia) "Ami kezdettől fogva volt, amit hallottunk, amit szemünkkel láttunk, amit megfigyeltünk, amit kezünkkel is megtapintottunk, azt hirdetjük az élet igéjéről. Mert megjelent az élet, mi pedig láttuk, és bizonyságot teszünk róla, és hirdetjük nektek is az örök életet, amely az Atyánál volt, és megjelent nekünk."


De mi az a "kezdettől fogva"? Az 1János 2:7 segít:


"Atyámfiai, nem új parancsolatot írok néktek, hanem régi parancsolatot, a mely előttetek volt kezdettől fogva; a régi parancsolat az íge, a melyet hallottatok kezdettől fogva."


(1János 2:24 Károli) "A mit azért ti kezdettől hallottatok, az maradjon meg bennetek. Ha bennetek marad az, a mit kezdettől fogva hallottatok, ti is az Atyában és a Fiúban maradtok."


A János 1:1, 2-vel itt most nem foglalkozom, mert nagyon hosszúra nyúlna. Legyen elég annyi, hogy ez is egy erősen vitatott vers, melyet sok már fordító is hasonlóan fogalmaz meg, mint mi - attól függetlenül, hogy hisznek-e a háromságban. Tehát ez is csak erősíti, amit már elmondtam neked, hogy a háromság érdekében felhozott bizonyíték vagy vita tárgya, és/vagy kiragadottan értelmezett, és/vagy egyoldalúan, elfogultan fordított részek.


Most próbálok úgy fogalmazni, hogy meg ne sértődj, mert ugyanis bármit is gondolsz rólam, ez sohasem célom:

Tisztelt kérdező! Önmagában ez a hangulatváltás is egy nagyon kedvező jel, amivel próbálsz közeledni egy konstruktívabb eszmecseréhez. De ha hiszed ha nem, ez az érvelésed is pont olyan, mint az eddigiek. Nem szellemben, hanem technikában. Ugyanúgy kikerülted a VALÓDI választ a két említett versre, más versekkel, melyek a kérdésem szempontjából nem számítanak. Így semmivel sem vagyunk közelebb a megfejtéshez.

Csak bemásoltad a két verset az elején és utána hozzájuk sem nyúltál.


Biztosan emlékszel arra, milyen kérdések fogalmazódtak meg bennem a két versel kapcsolatban. De leírom újra:


(János 17:3) "Az pedig az örök élet, hogy ismeretet szerezzenek rólad, az egyedüli igaz Istenről, és arról, akit elküldtél, Jézus Krisztusról."


Ha te valakit magadon kívül "egyedülinek", vagy "egyetlennek" tartasz valamely tulajdonságában, akkor hogyan lehetsz vele "egyenlő", ahogy a háromság-filozófia tanítja?


(1Korintusz 8:6) "számunkra valójában e g y Isten van, az Atya, akiből van minden, és mi őérte; és e g y Úr van, Jézus Krisztus, aki által van minden, és mi őáltala."


Ha az "EGY ISTEN" a Mindenható Isten (ami nyilvánvaló), akkor Jézus hogyan lehet szintén "mindenható"??


Nos, ezekről itt még mindig nem esett szó, pedig már a 116-ik válasznál tartunk. :-)


Fordulj Jehovához a válaszért. Megéri!

2014. júl. 24. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 118/193 Szeressük egymást ***** válasza:
90%

"Ez egy nagyon gyenge kifogás, mert Jézus természetét az "Újszövetség" viszont kiválóan tárgyalja, és a teljes Bibliát összefüggésében kell vizsgálni."


Az ÚSZ kiválóan tárgyalja bizony. Három helyen jelenti ki nyíltan, hogy Jézus Isten, és pl. a Máté 3:3 úgy idézi az Ézsaiás 40:3-at, hogy a JHWH helyére behelyettesíti Krisztust. Ez az összefüggés ismeretében erőltetett belemagyarázás a tanúk érve, és ezzel a 113-as válaszod többi összefoglaló részét is cáfoltam. Ugyanis maga az ÚSZ cáfolja, hogy nem csak a küldőre vonatkozik az isteni természet az Ézsaiás 40:3-ban, hanem arról is aki eljött.

2014. júl. 24. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 119/193 Szeressük egymást ***** válasza:
90%

"Te itt elismerted, hogy ennek ellenére mégsem igazán

jó bizonyíték,"


De nagyon is jó bizonyíték, hiszen az Ézsaiás 40:3 elsődleges értelme az, hogy Istennek készítenek utat a pusztában, aki el is jött. A másodlagos értelmezése pedig a tanúk félrebeszélése. :-D Csupán elismertem, hogy bibliai magyarázatot mondtál, de nem mondtam, hogy nem jó bizonyiték a vers. De hiába erőltetem rá neked, hogy kiről mondja az Isten kifejezést, mert ha ember akarja kijelenteni Krisztus Istenünk természetét, az csak akkor ér valamit, ha az Atya is bizonyságot tesz a szívekben. Neked nem tett bizonyságot. Ennyi.

2014. júl. 24. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 120/193 Szeressük egymást ***** válasza:
90%

Egy kis összefoglaló a háromságra utaló versekből:


1Móz 1:26 És monda Isten: Teremtsünk embert a mi képünkre és hasonlatosságunkra; és uralkodjék a tenger halain, az ég madarain, a barmokon, mind az egész földön, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatokon. >>


1Móz 3:22 És monda az Úr Isten: Íme az ember olyanná lett, mint mi közülünk egy, jót és gonoszt tudván. Most tehát, hogy ki ne nyújtsa kezét, hogy szakasszon az élet fájáról is, hogy egyék, s örökké éljen: >>


Ézs 6:3 És kiált vala egy a másiknak, és mondá: Szent, szent, szent a seregeknek Ura, teljes mind a széles föld az ő dicsőségével! >>


Ézs 6:8 És hallám az Úrnak szavát, aki ezt mondja vala: Kit küldjek el és ki megyen el nékünk? Én pedig mondék: Ímhol vagyok én, küldj el engemet! >>


Ézs 11:2 Akin az Úrnak lelke megnyugoszik: bölcsességnek és értelemnek lelke, tanácsnak és hatalomnak lelke, az Úr ismeretének és félelmének lelke. És gyönyörködik az Úrnak félelmében, és nem szemeinek látása szerint ítél, és nem füleinek hallása szerint bíráskodik: >>


Ézs 42:1 Íme az én szolgám, akit gyámolítok, az én választottam, akit szívem kedvel, lelkemet adtam ő belé, törvényt beszél a népeknek. >>


Ézs 48:16 Közelgjetek hozzám, halljátok ezt, nem szóltam eleitől fogva titkon! mióta ez történik, ott vagyok! És most az Úr Isten engem küldött, és az ő lelkét. >>


Ézs 61:1 Az Úr Isten lelke van én rajtam azért, mert fölkent engem az Úr, hogy a szegényeknek örömöt mondjak; elküldött, hogy bekössem a megtört szívűeket, hogy hirdessek a foglyoknak szabadulást, és a megkötözötteknek megoldást.Hogy hirdessem az Úr jókedvének esztendejét, és Istenünk bosszúállása napját; megvigasztaljak minden gyászolót; Hogy tegyek Sion gyászolóira, adjak nekik ékességet a hamu helyett, örömnek kenetét a gyász helyett, dicsőségnek palástját a csüggedt lélek helyett, hogy igazság fáinak neveztessenek, az Úr plántáinak, az Ő dicsőségére! >>


Ézs 63:9 Minden szenvedésüket Ő is szenvedte, és orcájának angyala megszabadítá őket, szerelmében és kegyelmében váltotta Ő meg őket, fölvette és hordozá őket a régi idők minden napjaiban. Ők pedig engedetlenek voltak és megszomoríták szentségének lelkét, és ő ellenségükké lőn, hadakozott ellenük. >>


Máté 1:18 A Jézus Krisztus születése pedig így vala: Mária, az ő anyja, eljegyeztetvén Józsefnek, mielőtt egybekeltek volna, viselősnek találtaték a Szent Lélektől... Mikor pedig ezeket magában elgondolta: íme az Úrnak angyala álomban megjelenék neki, mondván: József, Dávidnak fia, ne félj magadhoz venni Máriát, a te feleségedet, mert ami benne fogantatott, a Szent Lélektől van az. >>


Máté 3:11 Én ugyan vízzel keresztellek titeket megtérésre, de aki utánam jő, erősebb nálamnál, akinek saruját hordozni sem vagyok méltó; ő Szent Lélekkel és tűzzel keresztel majd titeket. >>


Máté 3:16 És Jézus megkeresztelkedvén, azonnal kijöve a vízből; és íme az egek megnyilatkozának neki, és ő látá az Istennek Lelkét alájőni mintegy galambot és ő reá szállani. >>


Máté 12:18 Íme az én szolgám, akit választottam; az én szerelmesem, akiben az én lelkem kedvét lelé; lelkemet adom ő belé, és ítéletet hirdet a pogányoknak. >>


Máté 12:28 Ha pedig én Istennek Lelke által űzöm ki az ördögöket, akkor kétség nélkül elérkezett hozzátok az Isten országa. >>


Máté 28:19 Elmenvén azért, tegyetek tanítványokká minden népeket, megkeresztelvén őket az Atyának, a Fiúnak és a Szent Léleknek nevében, >>


Luk 1:35 És felelvén az angyal, monda neki: A Szent Lélek száll te reád, és a Magasságosnak ereje árnyékoz meg téged; azért ami születik is szentnek hívatik, Isten Fiának. >>


Luk 1:35 És felelvén az angyal, monda neki: A Szent Lélek száll te reád, és a Magasságosnak ereje árnyékoz meg téged; azért ami születik is szentnek hívatik, Isten Fiának. >>


Luk 3:16 Felele János mindeneknek, mondván: Én ugyan keresztellek titeket vízzel; de eljő, aki nálamnál erősebb, akinek nem vagyok méltó, hogy sarujának kötőjét megoldjam: az majd keresztel titeket Szent Lélekkel és tűzzel: >>


Luk 3:22 És leszálla ő reá a Szent Lélek testi ábrázatban mint egy galamb, és szózat lőn mennyből, ezt mondván: Te vagy amaz én szerelmes Fiam, te benned gyönyörködöm! >>


Luk 4:18 Az Úrnak lelke van én rajtam, mivelhogy felkent engem, hogy a szegényeknek az evangéliumot hirdessem, elküldött, hogy a töredelmes szívűeket meggyógyítsam, hogy a foglyoknak szabadulást hirdessek és a vakok szemeinek megnyílását, hogy szabadon bocsássam a lesújtottakat, >>


Ján 1:32 És bizonyságot tőn János, mondván: Láttam a Lelket leszállani az égből, mint egy galambot; és megnyugovék ő rajta. És én nem ismertem őt; de aki elkülde engem, hogy vízzel kereszteljek, az mondá nekem: Akire látod a Lelket leszállani és rajta megnyugodni, az az, aki keresztel Szent Lélekkel. >>


Ján 3:34 Mert akit az Isten küldött, az Isten beszédeit szólja; mivelhogy az Isten nem mérték szerint adja a Lelket. Az Atya szereti a Fiút, és az ő kezébe adott mindent. >>


Ján 14:16 És én kérem az Atyát, és más vigasztalót ad néktek, hogy veletek maradjon mindörökké. >>


Ján 14:26 Ama vigasztaló pedig, a Szent Lélek, akit az én nevemben küld az Atya, az mindenre megtanít majd titeket, és eszetekbe juttatja mindazokat, amiket mondottam néktek. >>


Ján 15:26 Mikor pedig eljő majd a Vigasztaló, akit én küldök néktek az Atyától, az igazságnak Lelke, aki az Atyától származik, az tesz majd én rólam bizonyságot. >>


Ján 16:13 De mikor eljő amaz, az igazságnak Lelke, elvezérel majd titeket minden igazságra. Mert nem ő magától szól, hanem azokat szólja, amiket hall, és a bekövetkezendőket megjelenti néktek. Az engem dicsőít majd, mert az enyémből vesz, és megjelenti néktek. Mindaz, ami az Atyáé, az enyém: azért mondám, hogy az enyémből vesz, és megjelenti néktek. >>


Apcs 1:4 És velük összejövén, meghagyá nekik, hogy el ne menjenek Jeruzsálemből, hanem várják be az Atyának ígéretét, melyet úgymond, hallottatok tőlem: Hogy János ugyan vízzel keresztelt, ti azonban Szent Lélekkel fogtok megkereszteltetni nem sok nap múlva.


Apcs 2:33 Annak okáért az Istennek jobbja által felmagasztaltatván, és a megígért Szent Lelket megnyervén az Atyától, kitöltötte ezt, amit ti most láttok és hallotok. >>


Apcs 10:36 Azt az igét, melyet elkülde az Izrael fiainak, hirdetvén békességet a Jézus Krisztus által (ő mindeneknek Ura). Ti ismeritek azt a dolgot, mely lőn az egész Júdeában, Galileától kezdve, az után a keresztség után, melyet János prédikált, A názáreti Jézust, mint kené fel őt az Isten Szent Lélekkel és hatalommal, ki széjjeljárt jót tévén és meggyógyítván mindeneket, kik az ördög hatalma alatt voltak; mert az Isten vala ő vele. >>


Róm 1:3 Az ő Fia felől, aki Dávid magvából lett test szerint, Aki megbizonyíttatott hatalmasan Isten Fiának a szentség Lelke szerint, a halálból való feltámadás által, a mi Urunk Jézus Krisztus felől, >>


Róm 8:9 De ti nem vagytok testben, hanem lélekben, ha ugyan az Isten Lelke lakik bennetek. Akiben pedig nincs a Krisztus Lelke, az nem az övé. Hogyha pedig Krisztus tibennetek van, jóllehet a test holt a bűn miatt, a lélek ellenben élet az igazságért. De ha Annak a Lelke lakik bennetek, aki feltámasztotta Jézust a halálból, ugyanaz, aki feltámasztotta Krisztus Jézust a halálból, megeleveníti a ti halandó testeiteket is az ő tibennetek lakozó Lelke által. >>


Róm 8:26 Hasonlatosképpen pedig a Lélek is segítségére van a mi erőtelenségünknek. Mert azt, amit kérnünk kell, amint kellene, nem tudjuk; de maga a Lélek esedezik mi értünk kimondhatatlan fohászkodásokkal. Aki pedig a szíveket vizsgálja, tudja, mi a Lélek gondolata, mert Isten szerint esedezik a szentekért. >>


1Kor 2:10 Nekünk azonban az Isten kijelentette az ő Lelke által: mert a Lélek mindeneket vizsgál, még az Istennek mélységeit is. Mert kicsoda tudja az emberek közül az ember dolgait, hanemha az embernek lelke, amely ő benne van? Azonképpen az Isten dolgait sem ismeri senki, hanemha az Istennek Lelke. >>


1Kor 6:19 Avagy nem tudjátok-e, hogy a ti testetek a bennetek lakozó Szent Léleknek temploma, amelyet Istentől nyertetek; és nem a magatokéi vagytok? >>


1Kor 8:6 Mindazáltal nekünk egy Istenünk van, az Atya, akitől [van] a mindenség, mi is ő benne; és egy Urunk, a Jézus Krisztus, aki által [van] a mindenség, mi is ő általa. >>


1Kor 12:3 Azért tudtotokra adom néktek, hogy senki, aki Istennek Lelke által szól, nem mondja Jézust átkozottnak; és senki sem mondhatja Úrnak Jézust, hanem csak a Szent Lélek által. A kegyelmi ajándékokban pedig különbség van, de ugyanaz a Lélek. A szolgálatokban is különbség van, de ugyanaz az Úr. És különbség van a cselekedetekben is, de ugyanaz az Isten, aki cselekszi mindezt mindenkiben. >>


2Kor 1:21 Aki pedig minket ti veletek egybe Krisztusban megerősít és megken minket, az Isten az; >>


2Kor 1:22 Aki el is pecsételt minket, és a léleknek zálogát adta a mi szíveinkbe. >>


2Kor 3:17 Az Úr pedig a Lélek; és ahol az Úrnak Lelke, ott a szabadság. >>

2014. júl. 24. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
❮❮ ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... ❯❯

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!