Kedves Jehova Tanúi! Meg tudtok győzni?
Már annyi vita folyt itt a fórumon a Szentháromságról meg Jézus istenségéről,hogy már lassan az egész vallás kategóri már csak erről szól.
Többször olvastam,hogy ti is a Károliból érveltek sokszor,viszont a sokszorral van a baj mert a lényeges igéket az UVF ből másoljátok be. Én most "be dobom a kesztyűt" és győzetek meg.
Egyetlen keresem van KÁROLI vs. KÁROLI ,ne használjátok semmiféle más irodalmat az Őrtorony kiadványaiból, csak a Károli Bibliát.
Én is tisztességesen fogok "párbajozni" és gondolom sőt megkerek mindenkit,hogy azt tegye ha hozzá akar szólni.
Nem fogok használni semmi mást csak a Károli Bibliát.
Ma Vasárnap van. Ha Szombat éjfél 00 h-ig meg tudtok győzni,hogy a Szentháromság egy hazugság és Jézus csak egy angyal,akkor én meg ígérem,hogy jövő Vasárnap elmegyek a hozzám legközelebb álló Királyság terembe és Biblia tanulmányozást fogok kérni. Ezt meg ígérem!
Nos ahogy a kérdés kiírásra kerül elindul az óra,úgyhogy vágjunk bele.
Még egy annyit,hogy ha nem kommentelek rögtön a válaszokra nem azt jelenti,hogy feladtam hanem csak azt,hogy nem vagyok gép vagy internet közelben de igyekezni fogok,hogy ne sok idő vesszen el.
Akkor ha nem törlik a kérdésemet...óra indul! :)
Sokat gondolkodtam, hogy soroljam-e az érveket tovább, válaszoljak-e még az újabb és újabb felvetésekre (bár egy idő után ugyanazok forogtak), de most is úgy látom, mint a 24. hozzászólásomban. Hasztalan. No, nem azért, mert nincsenek érvek a háromság dogmája ellen, hanem azért, mert érzelmek mentén igen nehéz az érveket logikusan átgondolni, netán még el is fogadni. Itt nem a másik által kiváltott indulatra gondolok -amivel nehezen birkóztál te is, kedves kérdező-, hanem arra az érzelemre, amellyel kötődsz a hőn szeretett szentháromsághoz.
Nem Jehova Tanúi kértek meg arra, hogy győzd meg őket arról, hogy Jehova Isten, Jézus és a szent szellem egy és ugyanaz az Isten. Mi soha nem kérnénk ezt, hiszen már meggyőződtünk arról, hogy egy igaz Isten van, Jehova. Egy elsőszülöttje van, Krisztus Jézus. Egy ereje és működésben lévő hatalma van Istennek, a szent szellme. Ezekről nem lehet meggyőzni senkit, mert erről mindenki maga győződik meg. A bibliaversek, amiket eddig kaptál, csupán segítségül szolgálnak, hogy te magad meg tudd vizsgálni az értelmüket. Mi is megvizsgáltunk korábban is, és azóta is minden gondolatot a Bibliában, és arra jutottunk, hogy nincs Fiúisten, hanem Isten Fia, nincs harmadik személyként tisztelendő Szent Lélek, hanem Isten szent szelleme. De legfőképpen Istennek személyisége és neve van, ami jelentéssel bír. Ő Jehova, és saját magát nevezte meg így, nem mi találtuk ki a nevét. A Név őt magát jelenti. Írtam néhány helyet a Bibliában, ahol megtalálhatod a nevét. Ha az online Bibliában beírod a keresőbe : Jehova, kiadja azokat a részeket a Károliból, természetesen, ahol szerepel a Név.
Aki a szentháromság mellett kardoskodik válaszolóként, de nem tudja, hogy mi nem jehovák, jehovások, jehovisták vagyunk, az nincs tisztában azzal, hogyan csúfolódik Isten nevével. Az ilyen ne érveljen! Nem minket sérteget, hanem azt, aki megnevezte magát ezen a néven az Írásokban! Nem ismeri a tiszteletet, ami természetesen nem nekünk kell, hogy szóljon, hanem Istennek.
Többek közt ezért nem szóltam hozzá a beszélgetéshez csak az elején, amikor azt gondoltam, hogy valóban szeretnél tisztábban látni.
Ha te megvizsgáltad a Bibliát, és arra a következtetésre jutottál, hogy a szentháromságban kell hinned, akkor legyen neked a te hited zserint. De ugye "szűzen" kezdted el olvasni a Szentírást, amikor még soha senkitől nem hallottál a háromságról? Mert ha nem, akkor ne ródd fel, hogy nekünk valakik az ellenkezőjét mondták és ezért hiszünk abban.
Gusev
Tisztelt Gusev!
Elöször is meg szeretném köszönni hozzáállásodat és keresztényhez méltó modorodat.
Ritkán találkozom hozzád hasonló jellemű Jehova Tanúkkal,főleg itt az internet világában ahol ugye az emberek
néha"túlszárnyalnak" önmagukon.
"Sokat gondolkodtam, hogy soroljam-e az érveket tovább, válaszoljak-e még az újabb és újabb felvetésekre (bár egy idő után ugyanazok forogtak), de most is úgy látom, mint a 24. hozzászólásomban. Hasztalan. No, nem azért, mert nincsenek érvek a háromság dogmája ellen, hanem azért, mert érzelmek mentén igen nehéz az érveket logikusan átgondolni, netán még el is fogadni. Itt nem a másik által kiváltott indulatra gondolok -amivel nehezen birkóztál te is, kedves kérdező-, hanem arra az érzelemre, amellyel kötődsz a hőn szeretett szentháromsághoz. "
Igen igazad van néha "nehezen bírkóztam meg" az érzelmeimmel,és ha te itt gyűlöletre gondoltál akkor hidd el nekem,hogy
nem az volt bennem hanem inkább szomorúság.
Sajnos ez a hátránya a nett világának,hogy nem láthatjuk egymást és ha valamit nyomatékosabban ki szeretnénk fejezni
akkor nem tudjuk máskép megoldani csak ha nagy betüket használunk,vagy felkiáltó jelekkel próbáljuk tudatni az vita partnerünkel,
hogy mennyire fontos a mondani valónk és ilyenkor persze,hogy az aki olvassa netán félre érti ezeket a jeleket és mindjár azt szűri le belőle,hogy húú de "tajtékozól a dühtől" de ha ott lenne melletted vagy elötted és látná szemeidet akkor észre venné,hogy egészen mást tükröznek vissza mint gyűlöletet.
"Hőn szeretett Szentháromsághoz.." való kötödésemet nem szégyelem és nem is próbálom meg letagadni,de vajon miért?
"Sokat gondolkodtam,hogy soroljam-e az érveket tovább,válaszoljak-e még az újabb és újabb felvetésekre(bár egy idő után ugyan azok forogtak),de most is úgy látom,mint a 24. hozzászólásomban. Hasztalan."
Logika! Talán az a hasztalan,hogy logika által próbáljuk megérteni Isten lényét.
Az én véleményem az,hogy a hit és a logika valahogy nem fér össze;
Mert nyilván van az Istennek haragja mennyből, az embereknek minden hitetlensége és hamissága ellen, kik az igazságot hamissággal feltartóztatják. Mert a mi az Isten felől tudható nyilván van ő bennök; mert az Isten megjelentette nékik: Mert a mi Istenben láthatatlan, tudniillik az ő örökké való hatalma és istensége, a világ teremtésétől fogva az ő alkotásaiból megértetvén megláttatik; úgy, hogy ők menthetetlenek. Mert bár az Istent megismerték, mindazáltal nem mint Istent dicsőítették őt, sem néki hálákat nem adtak; hanem az ő okoskodásaikban hiábavalókká lettek, és az ő balgatag szívök megsötétedett. Magokat bölcseknek vallván, balgatagokká lettek;" (Róm.1:17-22)
Próbáljunk meg logikát keresni a következőkben;
Arról a 7 szóról van szó amelyel Jézus befejezte főldi életét.
Érdemes közelebről is megvizsgálni egy kicsit de inkább hittel tegyük ezt ahelyett,hogy logikát keressünk benne.
1.) „Atyám, bocsáss meg nekik, mert nem tudják, mit cselekszenek” (Lk 23,34).
- Az Atyával kezdődik és azzal is fejeződik be a kereszt imádságai
- Bűnbocsánatot kér az Atyától gyilkosai számára
- Figyelembe veszi tudatlanságukat és tévelygésüket
- Mint főpásztor könyörög mindenkiért. Ez szeretetének legszebb megnyilatkozása.
- István diakónus is hasonlóan imádkozott ellenségei esetén
2.) „Még ma velem leszel a paradicsomban” (Lk 23,43). A lator megtérése
- Beteljesedett prófécia (Bűnösök közé számláltatik, Esa 53,12)
„Azért részt osztok néki a nagyokkal, és zsákmányt a hatalmasokkal oszt, mivelhogy életét
halálra adta, és a bűnösök közé számláltatott; pedig ő sokak bűnét hordozá, és a bűnösökért
imádkozott!” Ézs 53,2
Az első ima eredménye!
Bűnbánat által. Mert őszintén bevallotta: „Mi ugyan méltán, mert cselekedetünk méltó
büntetését vesszük”. A lator e bűnvallásban elismerte bűnei nagyságát.
Az Úrban való hit által. „Uram emlékezzél meg rólam” – kérte az Urat. Ebben érezni,
hogy nem volt számára más menekvés, mint az Úr. Hitt abban, hogy aki mellette függ a
kereszten, az Isten előtt befedi őt.
Jézus szavaiban való hit által. Az Úr e kijelentését: „Bizony mondom neked: Ma velem
leszel a Paradicsomban”, kész ténynek vette s ezért üdvözült. Előttünk áll egy példaszerű
megtérés. Ez legyen szemünk előtt, ha lelkeket mentünk. A kereszten látjuk:
3,) „Asszony, íme, a te Fiad”; „Íme a te anyád!” (Jn 19,26-27)
- A vesztőhelyre nem szoktak menni asszonyok. De hova nem megy egy édesanya fiáért?
- Eszébe jutottak-e Simeon szavai amit a templomban mondott? (Lk 2,35)
- Jézus gondoskodik édesanyjáról a törvény szerint
4.) „Éli, Éli, lamma szabaktani (Mt 27,46; Mk 16,34)
- Egyedül itt szerepel a hét mondat közül a nagy fennszóval történő kiáltás!
- Átélte azt amit a bűnösök is átélnek Isten nélküli állapotukban.
- A közösség a bűn miatt szakadt meg. Szellemi halál
- A 22. zsoltár írja le szemléletesen ezt az állapotot
5.) „Szomjazom” (Jn 19,28).
- Az élő víz forrása elapadt
- Aki az éltető vizet kínálja szükségbe kerül.
- A bűnökért szenvedő Messiás minden fizikai-szellemi nyomorúságot átélt a kereszten
6.) „Beteljesedett” (Jn 19,30)
- Minden elvégeztetett
- Teljesen elérte a célját a váltsághalál
- Szó szerint azt mondta Jézus Krisztus: Befejeztem!
7.) „Atyám, kezedbe ajánlom lelkemet!” (Lk 23,46)
Jézus pedig ismét nagy fenszóval kiáltván, kiadá lelkét.(Mt 27,50)
- Önként halt meg a rendelt időben
- Életével Ő rendelkezett.
Jézus a kereszten tapasztalta meg az istenségétől való teljes elszakadást.
Isten meghalt értün!
De mi történik halála pillanatában?
"És ímé a templom kárpítja fölétől aljáig ketté hasada; és a föld megindula, és a kősziklák
megrepedezének; És a sírok megnyílának, és sok elhunyt szentnek teste föltámada. És
kijövén a sírokból, a Jézus föltámadása után bementek a szent városba, és sokaknak megjelenének "(Mt 27,51-53)
Ezeket a rendkivüli eseményeket tényleg egy angyal halála okozta volna?
Kereshetünk benne logikát,de ha azt tesszük akkor nagyon eltávolodhatunk a hittől.
"De legfőképpen Istennek személyisége és neve van, ami jelentéssel bír. Ő Jehova, és saját magát nevezte meg így, nem mi találtuk ki a nevét. A Név őt magát jelenti. Írtam néhány helyet a Bibliában, ahol megtalálhatod a nevét. Ha az online Bibliában beírod a keresőbe : Jehova, kiadja azokat a részeket a Károliból, természetesen, ahol szerepel a Név."
Erről már leírtam a véleményem egy előző kommentemben, és nem is igazán szeretnék most ezzel foglalkozni mert akkor újra eltávolódnánk a témától.
Egy annyit viszont megjegyeznék,hogy általában úgy beszéltek eről mintha mi a "többiek" nem olvasnánk Bibliát,ne vedd rossz néven de nem kell beírnom a google be,hogy hol található meg Isten "neve" mert tudom.
Kérlek hidd el nekem,hogy nem csak a Jehova Tanúi kutatják a Bibliát,hanem többek között én is. :)
"Ha te megvizsgáltad a Bibliát, és arra a következtetésre jutottál, hogy a szentháromságban kell hinned, akkor legyen neked a te hited zserint. De ugye "szűzen" kezdted el olvasni a Szentírást, amikor még soha senkitől nem hallottál a háromságról? Mert ha nem, akkor ne ródd fel, hogy nekünk valakik az ellenkezőjét mondták és ezért hiszünk abban."
Igen kedves Gusev,vizsgálom a Bibliát már hosszú évek óta,és még mindig van mit vizsgálnom,és életetem végéig ezt fogom tenni.
Tökéletesen fogalmaztál :) legyen mindannyiunk hite szerint.
El árulom neked,hogy én egy Unitárius családba születtem bele.
Nagypám annyira hívő ember volt,hogy visszaemlékszem kis gyerek koromba ha néha magával vitt
ki a mezőre kapálni,vagy szénát begyűjteni stb és ott ért dél bennünket.
Ugye délbe a faluba mindig húzták a harangokat.
Ő levette a kalapját és amíg tartott a harangozás semmi mást nem csinált csak elmondott egy imát,megvárta mig megszünik
a harangozás és utána folytatta a munkát.
26 éves koromig én is Unitárius voltam,nálam nem volt olyan,hogy hiányozzak a templomból.
Azzal a hittel nőttem fel,hogy Jézus nem Isten,nincs Szentháromság és csak Egy Igaz Isten van.
Az Egy Igaz Istent ma is vallom.viszont megértettem azt,hogy az Egy Igaz Isten lényegében ott van a Fiú és a Lélek.
Hogy,hogy jútottam ide az egy egészen más tőrténet ami most nem tartózik ide,de egy annyit elárulok,hogy
senki nem befolyásolt döntésemben.
Saját magam kezdtem el kutatni azt a titkot amit egy nap a Biblia megmutatott nekem.
Azóta hosszú évek teltek el és ahelyett,hogy elvetettem volna magamtól egyre inkább biztosabb vagyok abban,hogy tudom miben hiszek.
"Tudniillik ama titkot, mely el vala rejtve ősidők óta és nemzetségek óta, most pedig megjelentetett az Ő szenteinek, A kikkel az Isten meg akarta ismertetni azt, hogy milyen nagy a pogányok között eme titok dicsőségének gazdagsága, az tudniillik, hogy a Krisztus ti köztetek van, a dicsőségnek ama reménysége: A kit mi prédikálunk, intvén minden embert, és tanítván minden embert minden bölcseséggel, hogy minden embert tökéletesnek állassunk elő a Krisztus Jézusban; A mire igyekezem is, tusakodván az Ő ereje szerint, mely én bennem hatalmasan munkálkodik."(Kol.1:26-29)
Üdv
"Az alábbit te írtad, kedves 24%-os, és az az érzésem, hogy sem a kérdező, sem Fcs, sem mások leveleit nem olvastad el, csak idemásolod a sablon szövegeket :) Én már előbb írtam le neked, Jézus valóban a követőkért imádkozott :)))
János 10:30
Amikor Jézus ezt mondta: „Én és az Atya egy vagyunk”, vajon arra gondolt, hogy egymással azonosak? A háromság néhány szószólója ezt állítja. De a János 17:21, 22-ben Jézus így imádkozott a követőiért: „mindnyájan egyek legyenek”, majd hozzátette: „egyek legyenek, ahogy mi egyek vagyunk.” Az „egy” kifejezésére itt ugyanazt a görög szót (hen) használta mindegyik esetben. Jézus tanítványai nyilván nem részei a háromságnak. De úgy, mint Isten és Krisztus, ők is egyek az Atyával és a Fiúval a szándék tekintetében."
Kedves Volarex! Nem értem ezt az alaptalan kritikád. Miért van benned olyan "érzés", hogy én nem olvasom el - ezek szerint senki válaszát, amikor, ha visszanézed a válaszaimat, egészen a legutolsó katolikus válaszolóig, MINDENKI válaszát, azok minden fontos pontját egyenként válaszoltam meg. A kérdező tegnapi mennyiségi érvelését pedig arra az esetre tartogattam, ha ő is válaszolna netán az én két kérdésemre, persze érdemeben, nem csak valamit.
A János 10:30-at is a kérdezőnek említettem meg példaként, mivel rengeteg háromságban hívő újra és újra ismételgeti kiragadva ezt a verset. Nem értem mi a problémád ezzel. Mindenesetre sok mindent lehet rám mondani, de azt nem, hogy nem olvasom el azok válaszát, akiknek válaszolok!
"Az pedig nagy butaság, hogy minden igazság megérthető észérvekkel. Azoknak a magyarázatához megtiltotta Pál apostol, hogy valaki feljebb bölcselkedjék, mint ahogy kapta a hit mértékét, különben csak okoskodás van."
(Róma 12:3) "Mert a nekem adott ki nem érdemelt kedvesség által azt mondom mindenkinek köztetek, hogy ne gondoljon többet magáról, mint amennyit szükséges gondolni, hanem úgy gondolkodjon, hogy józan elméje legyen, ki-ki, amint az Isten kiosztotta neki a hit mértékét."
Itt a büszkeségről van szó és józan ELMÉJŰSÉGRE int Pál. Isten nemcsak érzelmeket, hanem ÉRTELMET is adott az embernek, amikor a saját képére megteremtette őt. A Biblia, mint Isten ihletett szava sem mond annak a ténynek ellent, sőt példákkal erősíti, hogy Isten szolgáinak a racionális értelmüket is aktívan használniuk kell ahhoz, hogy Isten igazságát megérthessék. Sokan szeretnék persze egyoldalúan a hiszékeny hitre terelni a "megismerés" folyamatát, amikor elfogynak az értelmes érveik. Csakhogy ez csapda. Sok karizmatikus közösségről hallottunk már, ahol a csoport vezetője saját személyes "kinyilatkoztatásaira" alapozva tartja rabságban az egyébként nagyon hiszékeny híveit (mivelhogy a legtöbb ember ilyen vagy olyan mértékben, de hiszékeny!). Ennek sokszor volt már tragédia a vége.
Jehova Tanúi között nincs sem karizmatikus, sem olyan, aki megfelelő alátámasztás nélküli hitet várna el másoktól. Ahogy a Biblia sem vár el ilyent, hiszen az a hiszékenység melegágya.
Az erről szóló vitánk éppen egy jellemző példa arra, amiről itt beszélek. Egy teljesen egyértelmű bibliai igazságra hívtam fel a figyelmedet, azzal szemben, amit te vallottál azokról a bibliai szövegekről. Akármilyen egyértelmű is volt, nem fogadtad el alázatosan, azazhogy szerintem ELŐÍTÉLETBŐL esélyt sem adtál a másik verziónak mondván pl. azt, hogy "tényleg, erre eddig nem is gondoltam, lehet hogy ez lenne az igazság?", ehelyett inkább ezt válaszoltad:
"Maradjunk abban, hogy egyik magyarázatot sem lehet racionálisan ráerőltetni az eredeti szent szövegre."
Annyit már legalább beismertél, hogy az adott területre a te háromság-alapú magyarázatod nem lehet ráerőltetni "racionálisan". De sajnos az adott bibliai témára egyszerűen nincs más elfogadható magyarázat a két verzión kívül, mert ugye az fő kérdés, hogy tanítja-e a Biblia a háromságot, vagy sem. Te az én érveimre elismerted egy állítólagos háromságot igazoló "bizonyítékról", hogy "nem lehet racionálisan ráerőltetni az eredeti szent szövegre", de teljesen ésszerűtlen módon azt is kizártad, hogy a mi magyarázatunknak egyáltalán igaza lehet. Pedig vagy igaz, vagy nem! Ha "nem lehet racionálisan ráerőltetni az eredeti szent szövegre", akkor nyilvánvaló, hogy NEM TÁMOGATJA. Akkor viszont az nem háromság-bizonyíték és nekünk van igazunk. Ne hidd, hogy ez csak erre az egy esetre igaz, ez MINDEN állítólagos háromság-bizonyítékra igaz. A Bibliaversek világosak, a bizonyítékok világosak, ha mai, érthető nyelven van megfogalmazva, és pontos a fordítás. Mi ez, ha nem előítélet. Ezzel a magatartással úgy állsz hozzánk, hogy ELEVE KIZÁROD, hogy nekünk ebben igazunk lehet!!! Na, de akkor mégis kire vonatkozik az általad is idézett vers, a Róma 12:3?!!
Sokan mondják, hogy mi nem szeretjük Jézust, mert nem imádjuk. Te biztosan tudod, mi a különbség a kettő között. Ha nem szeretnénk, nem is követnénk, de ezt tesszük nap mint nap. Ő az út, mert nélküle nem Ismertük volna meg az Atyát, nélüle örökre a bűn rabságában lennénk, nélküle részünk sem lehetne az örök életben, el se jutnánk addig.
Ki az, aki ha megismeri Jézus áldozatát, nem érez iránta mélységes hálát és szeretetet? Tökéletes emberként vállalni merte a fizikai korlátainkat, de csak azt, mert szellemi korlátai nem voltak. Bár nem volt mindentudó, de ez a szellemét nem érinti. A tökéletes életét áldozta fel, mert Ádám a tökéletes életét adta fel. A Korinthusbeliekhez írt első levélben 'utolsó Ádámnak' nevezi őt Jehova, Pálon keresztül. (15:45) Első tökéletes ember, és utolsó tökéletes ember. Ember vétkezett Isten ellen, ember áldozta fel magát. Pedig a Fiú az égben sokszorta több volt, de földi emberként kellett bemutatnia Istennek ezt az áldozatot, másnak nem volt tökéletes élete rajta kívül a földön, hogy ezt megtehette volna helyette. De erre kicsik lettek volna az angyalok is, hiszen nem egyenlőek Jézussal. Az első, a zsenge, Jézus.
Mózes idejében minden bűnért hibátlan, ép állatok életét mutatták be áldozatként, de erre csak példaként volt szükség, mert Jézus egyszer s mindenkorra bemutatta az áldozatát mindenkiért. (Rómabeliekhez 6:10) Helyettem és helyetted halt meg, pedig nem kellett volna, mivel tökéletes volt. Ha nem teszi, nem élhetünk, csak a halálunkig. Ki nem érti meg ezt a hatalmas szeretetet? Te, kérdező, biztosan érted, és érzed is Jézus iránt. Én is, és mindenki, aki szorosan követi a nyomdokait. Nem látunk nála nagyobbat, minden fölött van, egyedül Isten nagyobb nála, ahogy Jézus is kijelentette.
Ám ez nem jelenti azt, hogy egy olyan tanítást kellene elfogadnunk a szeretetünk kifejezéséhez, ami a hamis istenek imádatához kötődik, abban gyökerezik. Babilont említem csak, ami a hamis vallás melegágya.
Bocsánat, nem emlékszem pontosan, hogy ebben a hatalmas szóáradatban olvastad-e, de biztos vagyok benne, hogy igen: Babilon, Egyiptom, Róma jeleskedett az háromság-hitben.
Az igaz, hogy Jehova Isten és Jézus nélkül, a szent szellem erejével végzett munkájuk nélkül nem léteznénk. Jehova, ha másként gondolta volna a teremtést, akkor másként is véghez vihette volna az erejével, akár az elsőszülött teremtménye (Kolossé 1:15) nélkül is. De ő a Szeretet, ezért tette így.
Most lehet, hogy megakadsz az olvasásban, de mégis így tudom csak megfogalmazni: Isten nem osztódott és lett belőle a Fia és ő, hanem teremtette a Fiát, aki azelőtt nem létezett. Kezdete volt. A teremtést és mint minden mást is, a szent szellemével végezte, ami mindig is az övé volt. Ezt az erőt és hatalmat ruházta a Fiára, akivel mindent együtt végeztek el. De ugyanezt a szellemet kapja az is, aki szent szolgálatot végez Istennek. Enélkül nem tudták volna elbírni az első századi keresztények sem a munkát, amit Jézus után folytattak. Ma sincs másként.
Lehet, hogy most nem Károli vs. Károli volt, de más irodalmat nem idéztem, hanem beszélgettem veled.
Néhány érvet még észben tartottam menet közben, amíg olvastam itt a gondolatokat, de már fárasztó lenne összeszednem. :-(
Meggyőződésen, azaz bizonyítékon alapuló, teljes szívű hittel mondtam, amit mondtam.
Gusev
#104!
Mar leirtam, hogy a haromsag hitet azert nem lehet nyiltan raeroltetni azokra a versekre, mert Krisztus termeszete titok volt az Oszovetsegben, igy ezekben a versekben sincs nyiltan kijelentve, csak eros bizonysagot tesz a haromsagrol. Megpedig azert mert az Ezsaias 40:3 alanyat Istennek nevezi az iras, az Ujszovetseg pedig amikor idezi azt a verset akkor Urnak, aki a Krisztus. Ezek a bizonysagok nem kenyszerito erovel allitjak, hogy Krisztus Isten, hanem hit kell hozza. Es itt az indokom a tanuk erveinek az elutasitasara, nem ott, hogy eloiteleteim vannak. Mert igy az Ó es USZ osszeillesztesevel egy ovodas is ossze tudja hozni, hogy Krisztusra utal az Isten kifejezes az Ezsaias 40:3-ban.
Folyt. -->
Úton voltam és most értem haza, úgyhogy kiegészitem.
Ha csak önmagában az Ézsaiás 40:3-at vizsgálja valaki, akkor azt mondhatja, hogy elfogadható a tanúk magyarázata is, és a háromsághívők magyarázata is. De ha a két verset összeilleszti valaki, akkor rájön, hogy a tanuk magyarázata NEM ÁLL MEG.
Ézs 40:3 Egy szó kiált: A pusztában készítsétek az Úrnak útját, ösvényt egyengessetek a kietlenben a mi Istenünknek!
Máté 3:3 Mert ez az, akiről Ésaiás próféta szólott, ezt mondván: Kiáltó szó a pusztában: Készítsétek az Úrnak útját, és egyengessétek meg az ő ösvényeit.
Magyarázat: az Ézsaiásban az Úr helyén JHWH szerepel. A tanúk szerint Krisztuson keresztül JHWH-nak készítették az utat, azért nevezi az alanyt Ézsaiás Istennek, és nem azért mert Krisztusnak isteni természete van. DE! Ott van mellette a Máté idézete is, aki szerint az utat annak az Úrnak készitik, aki az Újszövetségben Krisztus. Vagyis Máté a JHWH-t felcseréli Krisztusra.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ugyanez történik a Zakariás 12:8-10 verseiben is.
A 8-as verben JHWH beszél, majd a 10. versben szintén Ő egyes szám első személyben azt állitja magáról, hogy át lett szegezve, és hogy Ő az elsőszülött, és egyetlen Fiú.
"Nekem pedig ebben a kérdésben nem az a dolgom, hogy én győzzelek meg a háromságról, hanem neked kellene cáfolni azt."
Hibás elvárás és érvelés! Nem nekünk kell bizonyítani a szerintünk (és sok független tudós szerinti) nem létezőt, hanem nektek a ti "igazságotokat". Ez nem megy nektek hitelesen, és ezért van sok-sok alapos cikk és más irodalom a Tanúk készítésében, hogy ezeket az álérveket cáfolja. Ezt meg is tesszük.
"A Te érvedet nem fogadtam el, mivel a Biblia első lapjain megjelenik az Istenségen belüli többessége a személyeknek."
Persze, hiszen valószínűleg Jehova a későbbi Jézussal van. De érdekes módon a szent szellemmel soha nem folyik dialógus, sem Jehova, sem Jézus nem beszélget vele - ezt még a háromság hívei is elismerik. Pedig minden más vonatkozásban értelemszerűen bőven van párbeszéd.
"Igy azt a magyarázatot fogadom el, és abban is fogok hinni, hogy JHWH jelent meg testben"
Abban hiszel, amiben akarsz, senki sem akarja "elrabolni" a hitedet. Csak éppen engedtessék már meg nekünk, hogy rávilágítsunk a következetlenségekre, úgy ahogy azt tették az első sz.-i tanítványok. Akik alázatosak voltak, elfogadták. Következetlenség pedig ez utóbbi kijelentésedben is akad, hiszen ebben az esetben el lehetne mondani SZÓ SZERINT, hogy "aki látott engem, látta az Atyát is" - ahogy ezt is rengetegszer hozzák fel a háromság hívei "bizonyítéknak" (de mire bizonyíték?). Pedig megint csak egyértelmű, hogy az Atyát SENKI sem láthatta soha!
(János 6:46) "Nem mintha bárki is látta volna az Atyát, kivéve azt, aki az Istentől van; ő látta az Atyát."
Tehát Jézus előző kijelentését csakis a szándék és akaratbeli egységükkel lehet magyarázni, nem szó szerint.
"aki a Krisztus, és rajta teljesedtek be azok a próféciák, amelyekről egyes szám első személyben beszélt az Ószövetségben Isten."
Erre is hoztam fel mai modern, és teljesen természetes párhuzamot is, amit szintén figyelmen kívül hagytál, mintha le sem írtam volna. Így tényleg könnyű magadban tartani ezt a hitet. El sem gondolkozol az ellenérvekről.
Annyira természetes pedig a bibliaihoz hasonló kifejezésmódunk a mai modern nyelvünkben is, hogy igen gyakran élünk is vele. Mégsem bizonyíték számodra, mert akkor megint csak meg kéne kérdőjelezned egy eddig szilárdnak hitt háromság-bástyát, ami úgy látom számodra elképzelhetetlen. Ezt nagyon sajnálom.
"Mivel nem tudom elfogadni, hogy Krisztuson keresztül csak JHWH-nak készített utat János a pusztában, amikor az ÚSZ abban a versben az alanyt csak Úrnak nevezi, aki a Krisztus az ÚSZ szerint, de ezt az alanyt az Ézsaiás 49:3 egyszerre Istennek is nevezi."
Eleve tévesen és a Mindenható E G Y Istenre nézve sértőn fogalmazol (1Kor 8:6). Mi az, hogy "csak JHWH-nak"?! Miért becsülöd le a Mindenhatót? Nem "egyszerre" nevezi Istennek, hanem a Biblia CSAK a JHVH-t nevezi a Mindenható értelemben Istennek, Jézust nem. A János 1:23-ban egyértelműen "Jehova útjára" hivatkozik Keresztelő János. Jézus vajon nem nevezhető "Jehova útjának" és Jehova akaratának?
Ján 5:43; 8:29 "Én az Atyám nevében jöttem, de ti nem fogadtok be engem; ha valaki más a saját nevében érkezne, azt befogadnátok."
"És aki küldött engem, velem van; nem hagyott magamra, mert mindig azt teszem, ami kedvére van."
-------
""Jézus kinek a képviseletében jött? Jehováéban. Kiknek
a dicsőségét kereste mindig??? Jehováét. És mi is,
kinek a dicsőségéért imádkozunk Jézus által??? Jehova
dicsőségéért! (Róma 15:5, 6) Miért tagadod le a
tényeket?"
Ezek nem tények, hanem hazugságok. Nem szabadna vitatkoznom veled, mert eretnek ember vagy, de mivel sajnállak, ezért tájékoztatlak, hogy az Újszövetség szerint Jézus az Atya nevében jött, az Atya dicsőségét kereste, és az Atyának szerzünk dicsőséget a cselekedeteinkkel a Fiú által."
Nos, akkor én azt állítom, hogy az Atya=Jehova! Cáfold meg kérlek a Bibliából hitelesen, ha nem így van. Ja, az hogy ti, EMBEREK "eretneknek" bélyegeztek, csak magatokat minősíti. De azért megkérdezném, hogy milyen alapon ítélsz????
"Az ÚSZ egyszer sem emliti a Jeh*va nevet, de az Ó-ban sem biztos, hogy ez a helyes kiejtése."
Az eredeti szövegekből senkinek sincs sajnos egyetlen példánya sem (de még lehet!). Tehát félrevezető kijelentés ezt állítanod, hiszen alapos bizonyítékaink vannak arra, hogy az isteni Névnek benne kellett lennie.
És te még mindig a "Jehova" név kiejtésénél tartasz? Az miért nem érdekel, hogy Jézust, vagy Dánielt, vagy Jeremiást sem így ejtették ki? Miért használod ezen neveket ebben a formában, nem is beszélve a rengeteg nyelvi eltérésről?
"Attól, hogy élete van önmagában, csak az élete független mindenkitől, a szándéka, akarata, stb., teljes összhangban van az Atyával."
Ennek a szövegnek a jelentését leírtam fent. Tiszta sor, hogy azért magyarázod ezt a szöveget önkényesen így, hogy Jézust a háromságba passzírozd, de figyelmen kívül hagysz egy alapvetően fontos tényt: Ezt a kifejezést NEM ÉRTHETJÜK szó szerint, úgy ahogy te szeretnéd, hogy Jézus Istennel való "egyenlőségét" bizonyítja azzal, hogy Istenhez hasonlóan "független élete van önmagában". Ahogy azt sem, amikor tanítványaira is alkalmazta ezt a kifejezést:
Körülbelül egy évvel később, amikor is önmagáról a fentieket mondta Jézus, így szólt a hallgatóihoz: „Bizony, bizony mondom nektek, ha nem eszitek az Emberfiának testét, és nem isszátok a vérét, nincsen életetek önmagatokban. Aki a testemmel táplálkozik, és a véremet issza, annak örök élete van, és én feltámasztom őt az utolsó napon” (János 6:53, 54). Tehát párhuzamba állítja azt, hogy ’életük van önmagukban’, azzal, hogy ’örök életet’ nyernek. Ugyanez a nyelvtani szerkezet más kifejezésekben is megtalálható a Görög Iratokban. Például ezekben: „Legyen bennetek só”, és a „teljes fizetséget megkapták önmagukban” (Márk 9:50; Róma 1:27). Ezeken a helyeken nem arról van szó, hogy valakinek hatalma van sót vagy fizetséget adni másoknak. Inkább belső teljességről van szó. Ezért a János 6:53-ban előforduló „életetek önmagatokban” kifejezés egyszerűen azt jelenti, hogy megkapják az élet teljességét.
"Vagyis KRISZTUSNAK NEM FÜGG AZ ÉLETE SENKITŐL, AMIKÉNT AZ ATYÁÉ SEM."
Tehát a fentiekből következik, hogy ez egy rossz következtetés. A mondat eleje kizárja a végét! És szerintem a háromság dogma szerint sem helyes. :-) Két független entitásról beszélsz, akik mindketten mindenhatók, ez értelmetlenség.
Ezzel szemben mennyivel egyszerűbb és IGAZABB, és józan ésszel(!) felfoghatóbb az, amit Pál írt:
(1Kor 8:6) "számunkra valójában e g y Isten van, az Atya, akiből van minden, és mi őérte; és e g y Úr van, Jézus Krisztus, aki által van minden, és mi őáltala."
------
"A Bibliában Istennek több személye van. Olvasd el az I. Mózes 3:22-t (Károli), és ez az érved sztorno.."
(1Mózes 3:22) "Azután így szólt Jehova Isten: 'Íme, az ember olyan lett, mint közülünk egy: tudja, mi a jó és mi a rossz. Most azért nehogy kinyújtsa kezét, és szakítson az élet fájáról is, és egyen róla, s időtlen időkig éljen . . .'"
Már sokszor kielemeztem és tudom, hogy mit jelent a "közülünk egy", le is írtam itt is. Ez nem a háromság, hanem valószínűleg Jézus társasága.
E szavak azután hangzottak el Jehova szájából, hogy kimondta az ítéletet az első emberpárra. Némelyek fejedelmi többesként értelmezik a „közülünk egy” kifejezést, ahogy egy király mondaná önmagára utalva, hogy „nem örülünk ennek”. Donald E. Gowan bibliatudós azonban ezt írja az 1Mózes 1:26-ról és 3:22-ről: „A legtöbb felvetődött értelmezést nem lehet alátámasztani az Ósz[övetség]ből: sem a fejedelmi többest, sem a fontolgatás vagy nyomatékosítás miatt használt többes számot, sem azt, hogy a többes szám az istenségen belüli több személyre utalna . . . , egyik magyarázatnak sincs sok értelme a 3. fejezet 22. versében, ahol a »közülünk egy« kifejezés áll.”
"Nem veszed észre, hogy a Szentírással vitatkozol? A szöveg szerint Isten azt mondta mindenre hogy: JÓ, de ennek ellenére csökönyösen ragaszkodsz a tökéletes szóhoz"
Miért ne ragaszkodnék, ha egyszer a Biblia Istenről azt állítja, hogy "minden cselekedete TÖKÉLETES"! Teljes joggal ki lehet jelenteni, hogy Jehováról ez az tény felülírja minden más spekulációdat, melyet ebben az esetben az értelmetlen szóharcban mutatsz ki. Ne felejtsd el, hogy Jézus visszautasította azt, hogy Őt "jónak" nevezzék, és ezt mondta:
"Jézus ezt mondta neki: 'Miért nevezel engem jónak? Senki sem jó, csak egy, az Isten.'" (Lukács 18:19).
Tehát a szó, melyet félreértelmezel és "felettébb bölcselkedsz" általa, ezek szerint jelenthet olyan legmagasabb rendű kiválóságot, melyet csak és kizárólag Jehova birtokolhat. Akkor miért nem jelentene az első emberpár esetében tökéletességet? Én tudom a választ, már leírtam. :-)
"Te azzal jöttél, hogy mondhatta azt is Isten máskor is Ádáméknak amit Éva mondott a kígyónak. De akkor mielőtt letépték volna a gyümölcsöt, elég lett volna, hogy hozzáérjenek, és már meg kellett volna nyílnia a szemeiknek, és enniük sem kellett volna belőle."
Tudod mi a jelentősége ennek a "még csak meg se illessük" gondolatnak? Ugyanaz, amit Jézus a Hegyi Beszédében pl. a házasságtörésről tanított. A törvény betűjének a mélyére hatolt és az isteni alapelvet emelte ki belőle: vagyis világossá tette, hogy elég csupán a szívedben sóvárogva a házasságtörésre gondolni, máris elkövetted a házasságtörést!! Ezért nem hihetetlen, hogy Jehova teljességében úgy adhatta elő Ádáméknak a tilalmat, ahogy Éva mondta a kígyónak: "még csak meg se illessétek".
Tisztelt 24%!
A mai nap folyamán végig gondoltam ezt az egész témát meg vitát és végig is olvastam elejétől végéig az összes hozzásólásokat újból,és az amit láttam az nem igazán nyerte el tetszésemet.
Valójában nem is a válaszokkal volt a gondom,hanem saját magammal nem voltam meg elégedve mert azt vettem észre olvasás közben,hogy egyre jobban kezdek hasónlítani rád a viselkedésem a hozzáállásom meg minden makacsságomban egyre jobban téged láttalak visszatükröződni a saját jellememben.
És ezért végűl győzött a jobbik énem és úgy döntöttem,hogy végig csinálom keresztény ember módjára.
És íme a válaszom harmadjára az alábbi két igére amelyeket olyan szépen kiválogattál és amelyekre oly nagyon vágytál.
Most már csak reménykedni tudok,hogy megfelel majd amit írok.
"Mindazáltal nekünk egy Istenünk van, az Atya, a kitől van a mindenség, mi is ő benne; és egy Urunk, a Jézus Krisztus, a ki által van a mindenség, mi is ő általa. (1Kor.8:6)"
"Az pedig az örök élet, hogy megismerjenek téged, az egyedül igaz Istent, és a kit elküldtél, a Jézus Krisztust. (Ján.17:3)"
Kezdeném ezzel;
"Egy az Isten és mindeneknek Atyja, a ki mindeneknek felette van és mindenek által és mindnyájatokban munkálkodik.
Mindenikünknek pedig adatott a kegyelem a Krisztustól osztott ajándéknak mértéke szerint.
Ezokáért mondja az Írás: Fölmenvén a magasságba foglyokat vitt fogva, és adott ajándékokat az embereknek.
(Az pedig, hogy fölment, mit jelentene mást, mint hogy előbb le is szállott a föld alsóbb részeire?
A ki leszállott vala, ugyanaz, a ki fel is ment, feljebb minden egeknél, hogy mindeneket betöltsön.)"(Ef.4:6-10)
Nem igazán szeretnék közbe avatkozni mert a Binlia elég világosan elmondja itt,hogy kiről van szó,de ha nem teszem meg
akkor újra csak az lesz,hogy nekem "szövegértelmezési próblémáim" vannak.
"A KI LESZÁLlOTT VALA,UGYAN AZ A KI FEL IS MENT,FELJEBB MINDEN EGEKNÉL,HOGY MINDENEKET BETÖLTSÖN."
Ki szállott le ha nem a megtestesült ISTEN?
És ki ment fel ha nem a FIÚ,hogy mindeneket betöltsön?
És ki az aki mindnyájunkban munkálkodik ha nem a SZENTLÉLEK?
És ki az Isten és a MINDENEKNEK Atyja?
Megválaszolom helytted ezt a kérdést.
A SZENTHÁROMSÁG!
De János apostól szavai sokkal hitelesebbek az én szavaimnál és ezért hadd "beszéljen"ő inkább;
" A mi kezdettől fogva vala, a mit hallottunk, a mit szemeinkkel láttunk , a mit szemléltünk, és kezeinkkel illettünk, az életnek Ígéjéről. (És az élet megjelent és láttuk és tanubizonyságot teszünk róla és hirdetjük néktek az örök életet, a mely az Atyánál vala és megjelent nékünk;"(1Ján.1:2)
És újra a biztonság kedvéért;
"A ki leszállott vala,ugyan az aki fel is ment,feljebb minden egeknél,hogy mindeneket betöltsön."(Ef.4:10)
"És senki sem ment fel a mennybe, hanemha az, a ki a mennyből szállott alá, az embernek Fia, a ki a mennyben van."(Ján.3:13)
"Kezdetben vala az Íge, és az Íge vala az Istennél, és Isten vala az Íge. Ez kezdetben az Istennél vala. Minden ő általa lett és nála nélkül semmi sem lett, a mi lett."(Ján.1:1-2)
Nos Tisztelt 24%-os csak remélni tudom,hogy a válaszom tetszésedre lesz és nem fogsz találni benne semmi kivetni valót,de azért el árulom,hogy nem táplálom magam hiu ábrándokkal viszont annál inkább imával.
Nagyon szerényen és nagyon hallkan próbálom elmondani,hogy ha mégsem vagy megelégedve válaszommal akkor újra veszem a fáradságot a kedvedért és megteszek minden tőlem telhetőt mert nem szeretném,hogy a végén az legyen,hogy nem tettem meg mindent az érdeketekbe és tisztességtelenséggel legyek megbélyegezve a Szombati nap befejeztével.
Dícsőség az Úrnak!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!