Mit szólnátok, ha azt mondanám, hogy Jézus nem akarta, hogy bárki is úrvcsorázzon?
Jn 15;12 Ez az én parancsolatom, hogy szeressétek egymást, amiképpen én is szerettelek titeket.
Jn 15;13 Nincsen senkiben nagyobb szeretet annál, mintha valaki életét adja az ő barátaiért.
Lukács 22;19
És minekutána a kenyeret vette, hálákat adván megszegé, és adá nékik, mondván: Ez az én testem, mely ti érettetek adatik: ezt cselekedjétek az én emlékezetemre.
Tehát Jézus példázatban „eljátszotta” azt, amit már mondott, hogy amiképpen Ő magát adta másokért, akképpen adjuk oda magunkat másokért, és ezt cselekedjük az Ő emlékezetére. Mert ahogy szeretett minket, úgy szeressük felebarátainkat. Azaz őt kövessük.
Szó nincs arról, hogy bárkinek is el kellene akármilyen időközönként színészkednie a vacsorajelenetet.
Mi a véleményetek?
Miről beszélsz, kérdező? a stílusodból látjuk, te szrtad a lószrt- de mégis milyen alapon rohanod le az embereket? Miért felételezed: színészkedés?
honnan tudod, ki mit él át? és mi közöd hozzá?
"Szerintem sem Jézus tanítása sem az úrvacsorád nem erről szól, igaz? Ha megfigyeled, a bor esetében nincs olyan, hogy cselekedjük azt. "
Mt 26, 26-28
Mikor pedig evének, vevé Jézus a kenyeret és hálákat adván, megtöré és adá a tanítványoknak, és monda: Vegyétek, egyétek; ez az én testem.
És vevén a poharat és hálákat adván, adá azoknak, ezt mondván:
Igyatok ebből mindnyájan;
Mert ez az én vérem, az új szövetségnek vére, a mely sokakért kiontatik bűnöknek bocsánatára.
*
Ez az oldal hiányzik a te könyvedből? vidd vissza, nyomdahibás.
Az utolsó ítéletkor ezért a rohadt lerohanó ítélkezésedért számot kell majd adnod. Ahhoz nincs hozzáférésed, ki mit él át a szent térben a szent időben. Az az övé. Jézustól kapta- rajta áll, hogy fogadja a kegyelmi ajándékot.
Te meg itt ítélkezel felettük.
És igaz, arról kell majd az utolsó ítéletkor számot adni, mit tettél a szenvedés enyhítéséért, szerettél-e, részvéttel voltál-e az érző lények felé.
Az nem lesz ott, hogy mások szentidőben szenttérben mit tettek, ne kukkold. A saját hitedet ápold. Hogy lett ez a letámadó kérdés? Talán már életedet áldoztad az emberekért? Vagy egyáltalán tettél valamit?
16-os! Ez még lemaradt:
„Én cselekszem és ez a közösség vele Úrvacsorakor bensőséges.”
Krisztus nem azt mondta, hogy cselekedjétek ezt, hogy közösségetek legyen velem. Krisztussal mindennapjainkban, minden órában és percében, de főleg a viszontagságokban, üldöztetésekben, és nem ceremóniákban van közösség. Krisztus a vőlegény, mi a mennyasszony. Nem tudom, hogy férfi vagy nő vagy, de bármelyik is, nem hinném, ha pároddal ceremóniák során lenne bensőséges viszonyod, az rendben lenne.
17-es, még annyit:
„Jézus nem tagadta saját magát meg, és nem emelt ki egy-egy részt a Bibliából, hogy a saját véleményét visszaigazolhassa vele.”
Ó, dehogynem! Hányszor olvasni olyat, hogy nem olvastátok-é…
Példa:
Máté 12
1. Abban az időben a vetéseken át haladt Jézus szombatnapon; tanítványai pedig megéheztek, és kezdték a kalászokat tépni és enni.
2. Látván pedig ezt a farizeusok, mondának néki: Ímé a te tanítványaid azt cselekszik, a mit nem szabad szombatnapon cselekedni.
3. Ő pedig monda nékik: Nem olvastátok-é, mit cselekedett Dávid, mikor megéhezett vala ő és a kik vele valának?
4. Hogyan ment be az Isten házába, és ette meg a szentelt kenyereket, a melyeket nem vala szabad megennie néki, sem azoknak, a kik ő vele valának, hanem csak a papoknak?
5. Vagy nem olvastátok-é a törvényben, hogy szombatnapon megtörik a papok a szombatot a templomban és nem vétkeznek?
Vagy:
Jn10
33. Felelének néki a zsidók, mondván: Jó dologért nem kövezünk meg téged, hanem káromlásért, tudniillik, hogy te ember létedre Istenné teszed magadat.
34. Felele nékik Jézus: Nincs-é megírva a ti törvényetekben: Én mondám: Istenek vagytok?
Szia!
Ezt csak akkor lehet így érteni, ha kiragadod az evangéliumokat az újszövetségi Szentírásból. Az apostolok cselekedetei és az apostoli levelek nyilvánvalóvá teszik, hogy az őskeresztény gyülekezetek gyakorolták az úrvacsorát mégpedig a lábmosással együtt!
Üdv. Péter
Óóó...na inkább írok semmit, mert még magam is megbánom.
"Vagy:
Jn10
33. Felelének néki a zsidók, mondván: Jó dologért nem kövezünk meg téged, hanem káromlásért, tudniillik, hogy te ember létedre Istenné teszed magadat.
34. Felele nékik Jézus: Nincs-é megírva a ti törvényetekben: Én mondám: Istenek vagytok?"
Ebben hol látsz te tagadást? :D :D :D
Komolyan mondom hihetetlen, te nem tanultál iskolában szövegértelmezést? Nem ismered a magyar értelmező szótárt? :D Na jó, ezek után én itt be is fejeztem a kommunikálást, aki még szöveget se bír értelmezni azzal felesleges a vita is.
25-ös!
Erre válaszoltam az idézettel:
„Jézus nem tagadta saját magát meg, ÉS NEM EMELT KI EGY-EGY RÉSZT A BIBLIÁBÓL, hogy a saját véleményét visszaigazolhassa vele.”
20-as!
Nem oktattalak ki, csupán megkértelek, hogy ne adj a számba olyan szavakat, amit még csak érintőlegesen sem írtam. Illetve kérlek idézd, hogy mikor oktattalak ki, melyik mondatommal? Ha félreérthető volt, elnézésedet kérem, nem volt szándékomban megbántani.
„Mellesleg mi bajod van azzal, ha vki konkrétan is úrvacsorával is közösségben van Jézussal?”
Félreértesz! Nekem tök mindegy, hogy milyen hívő mit csinál az úrvacsorával, avagy mit nem csinál. Én vettem Krisztus egyik példázatát és szerettem volna beszélgetni arról.
21-es!
Nem ismerem a stílusod gyökerét, és nem is értem, hogy miért beszélsz velem kocsis módjára. De biztosíthatlak, ha ezzel jobban érzed magad, kérlek, folytasd.
A Máté evangéliumában nem teljes a párbeszéd. Ez kitűnik onnan is, hogy nincs a cselekedjétek az emlékezetemre rész sem. Ha fellapozod Lukács evangéliumát, ott részletgazdagabb a párbeszéd és a sorrend.
17. És a pohárt vévén, minekutána hálákat adott, monda: Vegyétek ezt, és osszátok el magatok között:
19. És minekutána a kenyeret vette, hálákat adván megszegé, és adá nékik, mondván: Ez az én testem, mely ti érettetek adatik: ezt cselekedjétek az én emlékezetemre.
20. Hasonlóképen a pohárt is, minekutána vacsorált, ezt mondván: E pohár amaz új szövetség az én véremben, mely ti érettetek kiontatik.
Te is félreértesz. Nem érdekel, hogy úrvacsora gyanánt ki mit csinál. Ha vennéd a fáradságot, és elolvasnád a kérdésemet, a Biblia néhány sorának egyfajta értelmezését próbáltam volna megosztani másokkal, és a véleményeteket kérni. Ehelyett magukat nagyon hívő és kereszténynek mondott emberek, akik bizony nagyon helyesen közösséget élveznek, ráadásul egy bensőséges közösséget Krisztus urunkkal, rögtön engem minősítenek, és megítélnek, és még mondván is, hogy én ítélem meg őket. Idéznéd, hogy melyik mondatommal mondtam rád káromló ítéletet?
Látom többeteknek szíven szúrt a színészkedés szó. Nem értem, hogy miért? Jézus a Ti álláspontotok szerint cselekedett valamit a kenyérrel és a borral. Ti időszakosan (naponta, hetente, évente) ugyan azt megcselekszitek, mondván, hogy ezt tette Jézus is. Tehát eljátsszátok a szertartást. Veszitek a kenyeret, ahogy Jézus vette, megáldjátok, sacc per, ahogy Jézus megáldotta, megtöritek, ahogy Jézus megtörte, stb. Egy színész eljátssza a darabot, ahogy az úrvacsora darabját is eljátsszátok. Szerintem ez nem sértő, mindenesetre nem annak szántam. Jézus ha úgy tetszik a feltételezésem szerint eljátszott valamit, de szebben és biblikusabban úgy mondhatnám, hogy példázott valamit. Nem hinném, hogy ezen szóhasználatoktól így ki kelljen akadni.
Péter!
„Ezt csak akkor lehet így érteni, ha kiragadod az evangéliumokat az újszövetségi Szentírásból.”
Miért, mit tegyek mellé? Az evangéliumokon kívül egyetlen helyen szerepel tudtommal az „úrvacsora jelenet”. A többi kenyértörés étkezést mond el. Pont az egyetlen helyen elég feltűnő következmény van felsorolva:
IKor 11
28. Próbálja meg azért az ember magát, és úgy egyék abból a kenyérből, és úgy igyék abból a pohárból,
29. Mert a ki méltatlanul eszik és iszik, ítéletet eszik és iszik magának, mivelhogy nem becsüli meg az Úrnak testét.
30. Ezért van ti köztetek sok erőtlen és beteg, és alusznak sokan.
Bárki, aki úrvacsorázik, nem lesz beteg, és nem ítélhető el, még ha ezt bűnösként is teszi. Mivel pont az újszövetség tesz bizonyságot, hogy a bűn ismerete a törvény által van. És nem lesz álomszuszék, mert vétkesként, vagy méltatlanul tenné ezt. Viszont, ha a felhozott feltevéssel hozzuk párhuzamba a következmények értelmet nyerhetnek.
26-os!
Nem lázongok. A zsoltáros is azt írja, hogy boldog, aki az Úrnak törvényében van gyönyörűsége, és az Ő törvényéről gondolkodik éjjel és nappal.
Kiemeltem egy Jézusi cselekedetet (a kapott értelmezésem szerint példázatot) és megkérdeztem a véleményeteket, és elgondolkodtam rajta, és szerettem volna erről beszélgetni.
További szép napot Nektek!
"Ehelyett magukat nagyon hívő és kereszténynek mondott emberek,"
Akkor ezen a szép napon be lehet fejezni a rágalmazást. Ki mondta / mikor és MI KÖZÖD ahhoz ki-minek mondja magát?
És valamit tegyél az emberekért -szeretetből- ne a szívükben, hitéletükben turkálj. A Máté evangéliumát pedig mielőtt átírnád a saját fejed szerint, olvasd el.
„"Ehelyett magukat nagyon hívő és kereszténynek mondott emberek,"
Akkor ezen a szép napon be lehet fejezni a rágalmazást. „
20-as válasz:
„Tökre feleslegesen magyarázod körbe és oktatsz ki pont engem, mikor egész életembe hívőként éltem.”
Ha rágalmaznék, olyan rossz színbe tűntetnék fel másokat, ami valótlan. Mivel a válaszoló maga nevezte magát egész életében hívőként élt emberként, így nem rágalmaztam, hanem idéztem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!