Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Ha a katolikusok hisznek...

Ha a katolikusok hisznek Istenben és szeretik és tisztelik Őt, akkor miért engedhetik meg maguknak azt, hogy szobrokat és festett meg faragott képeket tartogatnak a templomaikban?

Figyelt kérdés
Ha jól tudom, a bálványokkal kapcsolatban esik szó a 10 parancsolatban, vagy ő náluk ez valamilyen módon kiesett?

2013. jún. 27. 21:40
1 2 3 4 5 6 7 8
 41/72 anonim ***** válasza:
Olvasatok el a 115 zsoltar 3-8 verseket ott leirja mi a fizetsegunk ha ezeket valamilyen modon felhasznaljuk.Mert Jezus azt mondta senkisem mehet az Atyahoz csak enaltalam.De nem az ő szobra altal.
2016. jan. 22. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/72 Girgoy ***** válasza:

Utolsó: Szerinted ki hisz abban, hogy Krisztus szobra által mehet az Atyához? Próbáld meg feldolgozni: senki!


A pogány és a keresztény világkép között azonban van egy alapvető különbség. (Pontosabban több, de jelen témában ez a fontos, és sokan bizony a protestánsok közül közelebb állnak tudatalatt a pogány világképhez, mint a keresztényhez!)


A nem-keresztény vallásokban vagy arra látunk példát, hogy Isten eleve a világ része, az ember is isten, az állatok is istenek, és a kőszobrokat is istenként tisztelik: ez nyílvánvalóan hibás elképzelés, mert isten így nem nagyobb a teremtett világnál. Tulajdonképpen maga az ateizmus, az evolúcióbiológia is a természetet isteníti tudatalatt ilyen módon.


Aztán vannak olyan elképzelések, miszerint Isten nem közösködik az anyagi világgal. Fent van, transzcendens elszigeteltségben, és ott is marad. A zsidók, muszlimok, bahaiok is így gondolják. Az ő tudatalattijukban Isten nem fér össze az anyaggal, ők a bálványimádás nagy ellenzői, és bizony tudatalatti világképük rokona a protestáns világképnek.


De méginkább rokona a protestáns világképnek az az elképzelés (tipikusan az olyan politeista világképekben, mint a hindu vagy az ókori görög/római), miszerint az egyik vagy másik isten ideiglenesen (akár többször is) belépett az anyagi világba. testet öltött, elvégzett egy küldetést, majd visszament. Ehhez a világképhez igen közel áll a protestáns elképzelés, ezért tudnak ők erőtlenül fellépni olyan támadásokkal szemben, miszerint Krisztus is csak egy ilyen avatár volt, aki eljött, majd visszament. Max. annyit tudnak szembehelyezni ezzel, de hát nem is! De vajon értik-e az alapvető minőségi különbséget egy avatár és Krisztus között?


Nos, a keresztény Istenkép egyik sem a fentiek közül. Az pontosan arról szól, hogy a transzendens Isten (nem egyik a sok közül, hanem a Legmagasabb létező) emberré vált, és necsak ideiglenesen, hanem VÉGLEGESEN! A véglegesség itt lényeges. Korábban nem volt anyagi természetű, de magára öltötte, átölelte a mi világunkat, a testünket, az általa teremtett anyagot. Mert az anyagot is Isten teremtette, és minden, amit teremtett az jó. (A távolkeleti vallások és a gnosztikus eretnekek szokták az anyagot rossznak tekinteni, de a kereszténység valójában nem tekinti azt annak, még akkor sem, ha a lélek felsőbbrendű nála). Ha pedig Isten átölelte az anyagot, akkor mi miért vetjük meg?


Krisztus óta tehát Isten nem pusztán Isten, hanem ember is. Emberként ment vissza a mennybe! Az emebri természetet részesítette az isteni természetben. Az isteni természet pedig halhatatlan, így az emebrt is halhatatlanná tette testével együtt! Nem "változott vissza istenné", mert végleg emberré lett! Innentől kezdve a világmindenség felett, a menny felett, az angyalok felett egy olyan lény uralkodik, aki egyúttal EMBER is! Ha Istenről beszélünk, az emberről is beszélünk, és ha az emberről beszélünk, Istenről is beszélünk! De nem az alapvető Istenképiség alapján, hanem az emebrszerető Krisztus Isten személyében létrejött önkéntes egyesülés alapján!


Pont ez a radikalizmus az, ami Krisztust egyedivé teszi más vallásokkal szemben. És pont ezért védelmezte az Egyház az ikontiszteletet, leginkább a VII. egyetemes zsinaton. Ez nem egy helyi zsinat volt, hanem Egyetemes, vagyis az egész keresztény Egyház akkori álláspontját tükrözte! Mert az ikonok hirdetik a legerőteljesebben, hogy Isten emberré lett! Hogy az Ige testté lett és közöttünk lakozott! Hogy Isten nem ideiglenesen járt itt, mint egy hindu avatár vagy egy görög félisten, hanem önmaga részévé tette az anyagot. Ikonok nélkül bizony mi is önkéntelenül a tőlünk távollévő Istent hirdetjük a világnak, és nem a Megtestesült Istent!

2016. jan. 26. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/72 anonim ***** válasza:
Girgoy.En unalmasnak latom erre az egyszeru kerdesre az elterelő suritmenyt több iranyzatbol öszegyurt ,ha ugytetszik temaelterelő kioktato,filozofikus tovabba olvaso összezavaro ,untato fogalmazas.Aminek egy olyan ize van ,hogy senki sem okosabb nalam.Itt van egy egyszerü kerdes es egy egyszeru direkt vallasz var az olvaso ,magam is.Ha pedig felsz a direkt valasztol nem szükseges valaszolni,mert nem szeretnenk filozfusok lenni.Ugyan is Pal apostol azt mondta ovakodjunk a filozofiatol.
2016. jan. 26. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/72 anonim ***** válasza:
50%
Ha unalmasnak találod,miért olvasod el?
2016. jan. 26. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/72 Girgoy ***** válasza:

Kedves 29%-os. Foglaljuk össze:

1. De ideírtál egy totál képtelen, logikátlan, hazug érvet, ami nem válaszolt a kérdésre sem.

2. Erre én szépen kifejtettem a választ a Kérdésre. Nem én tehetek róla, hogy Isten és a világ viszonya a legnagyobb téma a vallásokban, és ahhoz, hogy megértsük, miért NEM bálványimádás a katolikusok és ortodoxok ikonikus Istenábrázolása, ahhoz minimálisan legalább ennyit ki kell fejteni. Erről írhattam volna 1000 oldalt is, ahhoz képest egy igen kivonatos bemutatására szorítkoztam a témának.

3. Ezt Te láthatóan nem értetted meg, és ahelyett, hogy magadba néztél volna, vagy gondolkodtál volna, vagy bármiféle ellenérvet hoztál volna, elkezdtél személyeskedni és fikázni, és megint tök képtelenséget kértél rajtam számon. Én ugyanis a kérdésre válaszoltam, Te pedig nem.


De nem jelentem, hogy trollkodsz, mert egyszerűen arról van szó, hogy fogalmad sincs, hogy miben hiszel, csak csípőből reagálsz arra baromságokat, ha valaki nem ért Veled egyet. Ez viszont nem éppen a kereszténység, vagy egyszerűen az emberi magatartás csúcsa.

2016. jan. 27. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/72 Girgoy ***** válasza:

De leírom egyszerűbben is, hátha átmegy:


A kereszténység nem a világtól távol lévő, hanem a világba belépett és véglegesen emberré vált Istent hirdeti (azaz Krisztus). Ikonok nélkül visszatérünk a világtól távol lévő Isten fogalmához.


Bibliai idézethez olvasdd el János Evangéliuma bevezető sorait az Isten Ige megtestesüléséről. De vigyázz, mert lehet, hogy számodra az is filozofikus és unalmas lesz! Én szóltam...


Kb. ennyi. A magyarázatot pedig lásd fent.

2016. jan. 27. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/72 anonim ***** válasza:
Kedves Girgoy.En nemertelek,hogy miert veded azt a nagy semit vagy ha ugytetszik azt a minuszt.Irja valahol az ujszövetsegbe ,hogy Jezus vagy a követői keszitettek szobrokat ,rajzoltak kepeket es leterdeltek elebe keresztet vettek es imatkoztak .Ha nemtettek es Jezus sem tette,hanem ova intete a kovetőit,hogy ilyet netegyenek.Nemertelek miert veded a balvanyimadast mikor tudataba vagy azzal.Hat nam az Isten tetszeset szeretned elnyerni,vagy neked nemszamit az Ő kegyelme csa az,hogy az emberek asokbeszededert amit sokan nem is ertenek tiszteljenek.Csak egy szereny pelda:mikor a jelenesek könyveben Janos leterdelt az angyal ele az angyal azt mondta neki "kely fel es ne tedd mert szolgatarsad vagyok".Akkor ha egy tökeletes élő angyal igy nyilatkozi,akkor te miert veded a bünt.Külömben a te dolgod mindenki maganak all vagy esik de az istent szerető tisztaszivü embereket szentiras szerint kell kezelni mert arra van szüksegük.
2016. jan. 27. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/72 anonim ***** válasza:
Folytatom az előző a 47-st.Befejezesűl a balvanyimadas az."amit Isten ker es nem adunk,amit nem ker es adunk.Mert Isten sehol nem mondja,hogy szobron vagy kepen stb.imadjatok engemet...azt mondja,nemosztom meg az imadatomat senkivel es semmivel.
2016. jan. 27. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 49/72 Girgoy ***** válasza:

Pontosan ezért kellene megírtened, amit írok, mert enélkül nem tudod megkülönböztetni azt, ha valaki azt hiszi, Isten eleve a tárgyakban lakozik (vagyis báványimádó) azoktól, akik szerint "az Ige testté lett és közöttünk lakozott". (Na, honnan idézek?)


De egyébként kérdezném, hogy mennyire ismered a Bibliát?


Kb. mennyi idő alatt találod meg az alábbi helyeket? (Én kapásból tudom, hol vannak, de most nem keresem ki, hogy ne csak szelektáltan olvasd a Bibliát, hanem utánajárj.)


1. Isten megparancsolja, hogy két mennyei élőlényt faragjanak ki, vonják be színarannyal és tegyék egy olyan ládára, amelyen keresztül Ő beszél, és amelyet annyira tisztelni kell, hogy a templom legszentebb részében kapjon helyet és ha valaki hozzáér, akkor azt Isten a legkeményebb halálbüntetéssel sújtja.


2. Mózes utódja a fenti Láda előtt leborulva imdákozik.


3. Jákob/Izrael hétszer leborul a testvére előtt (aki nem egy tökéletes angyal, hanem a születése óta farkasember-kórban szenvedő Edóm, akinek leszármazottai a választottak ellenségei voltak.)


4. A templomot gazdagon kel díszíteni.


+1: Egyébként - bár nem a Biblia örökítette meg - de Lukács Apostol és Evangélista is megfestette az Istenszülő Mária ikonját. De ha úgy gondolod, a Biblián kívül semmit nem kell elfogadnunk, akkor pl, keresd meg, hoyg Pál Apostol a Biblia melyik részéből vette, hogy a fáraó varázslóit Jannesznek és Jambresznek hívták. Ez le fog foglalni egy ideig... :) Jó Biblia-olvasást!


Ja, apropó, Biblia: Te a Bibliát tiszteled? Tudod, az egy olyan dolog, ami jelképesen megörkíti Isten tetteit az utókornak, és amely az üdvösségünk eszköze. Biblia nélkül szerinted eljutunk Istenhez? Pedig az csak papír és festék... Dobjuk ki, égessük el, nem kellenek az ilyen bálványok, ugye?

2016. jan. 27. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/72 anonim ***** válasza:
0%
Kedves Girgoy:Elfelejtetel valamit,espedig azt,hogy a szentiras Isten szeleme altal lett megirva,Isten ihletese alatt.Ezt Isten megőrizte es ösztönzi az embert,hogy olvassa ejjel es nappal.De a külömböző targyakat akarmi legyn azt nem mondta,hogy azt vagy rajta keresztül imadjuk őt.De mar a biblia olvasasa nehogy belvanyimadas legyen .Vagyis nemszep ,hogy ugyakarod beallitani,hogy ha a bibliat olvasom egyenlő azokkal a balvanytargyakkal amit te vedelmezel.Miert zavarod össze a kedves felhasznalokat akiknek a szivük tiszta?A balvany es ami nem balvany van egy pontos hatar,nem ugyvan,hogy a kedvemert ugy magyarazom ahogy nekem tetszik.Ha akarom a szentirast beallitom balvanynak es akepet,szobrot imadati eszkoznek.Kerdezed,hogy tudom-e lapozni a bibliat hejedbe aszt busulnam,hogy fere magyarazod.Lekezelő modon szövegelsz ,hogy nyomast gyakoroly a felhasznalora,amiert nem leszel okosabb esetleg büszke ,ami aligha keresztyen tulajdonsag.
2016. jan. 27. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7 8

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!