Mi a helyzet azzal a 144 000 zsidóval akik a menybe kerülhetnek majd a 12 törzsből? Mit gondolnak erről a Jehova tanúi?
(még én kérek) Elnézés, hogy megint egy Jehova tanús kérdéssel bombázlak titeket de ezt nem értem.
Az egyik kérdésemnél:
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__4..
Ebből is egy vita született, mivel a JT-k (sajátos) értelmezéseik szerint ezzel kapcsolatban a Biblia téved, más JT-k pedig azt mondják, hogy mi keresztények ferdítjük el a dolgokat/értelmezzük rosszul a dolgokat.
Mi az igazság tehát ezzel a 144 000 zsidóval kapcsolatban? A JT-k pedig miért tanítják ezzel kapcsolatban azt amit?
Nem hinném, hogy kb. 7 milliárd ember közül csak 144 000 üdvözülne (ilyet is hallottam már).
20as!
es honnet tudod hogy nem uvoltve mondana!??
-(nagybetus kiabalas a neten)-
21-es!
gyogyszerosztasrol megint lemaradtal mi!!?
A te kommenteid inspiráltak az állítás megfogalmazásában.
Bár lehet neked van üldözési mániád.
a kedves "tanúk"az hírdetik és gondolják ami a Bibliában pont fordítva van,elkellene gondolkozni,rajta,hogy miket mondtok,vagy etetnek benneteket a királyság termében.
Íme a isten véleménye Izrael népéről:
Rómabeliekhez írt levél 11. rész
1.
Mondom tehát: Avagy elvetette-é Isten az ő népét? Távol legyen; mert én is izráelita vagyok, az Ábrahám magvából, Benjámin nemzetségéből való.
2.
Nem vetette el Isten az ő népét, melyet eleve ismert. Avagy nem tudjátok-é, mit mond az írás Illésről? a mint könyörög Istenhez Izráel ellen, mondván:
3.
Uram, a te prófétáidat megölték, és a te oltáraidat lerombolták; és csak én egyedül maradtam, és engem is halálra keresnek.
4.
De mit mond néki az isteni felelet? Meghagytam magamnak hétezer embert, a kik nem hajtottak térdet a Baálnak.
5.
Ekképen azért most is van maradék a kegyelemből való választás szerint.
6.
Hogyha pedig kegyelemből, akkor nem cselekedetekből: különben a kegyelem nem volna többé kegyelem. Hogyha pedig cselekedetekből, akkor nem kegyelemből: különben a cselekedet nem volna többé cselekedet.
7.
Micsoda tehát? A mit Izráel keres, azt nem nyerte meg: a választottak ellenben megnyerték, a többiek pedig megkeményíttettek:
8.
A mint meg van írva: Az Isten kábultság lelkét adta nékik; szemeket, hogy ne lássanak, füleket, hogy ne halljanak, mind e mai napig.
9.
Dávid is ezt mondja: Legyen az ő asztaluk tőrré, hálóvá, botránkozássá és megtorlássá.
10.
Sötétüljenek meg az ő szemeik, hogy ne lássanak, és az ő hátokat mindenkorra görbítsd meg.
11.
Annakokáért mondom: Avagy azért botlottak-é meg, hogy elessenek? Távol legyen; hanem az ő esetük folytán lett az idvesség a pogányoké, hogy ők felingereltessenek.
12.
Ha pedig az ő esetök világnak gazdagsága, és az ő veszteségök pogányok gazdagsága, mennyivel inkább az ő teljességök?
13.
Mert néktek mondom a pogányoknak, a mennyiben hát én pogányok apostola vagyok, a szolgálatomat dicsőítem,
14.
Ha ugyan felingerelhetném az én atyámfiait, és megtarthatnék közülök némelyeket.
15.
Mert ha az ő elvettetésök a világnak megbékélése, micsoda lesz a felvételök hanemha élet a halálból?
16.
Ha pedig a zsenge szent, akkor a tészta is; és ha a gyökér szent, az ágak is azok.
17.
Ha pedig némely ágak kitörettek, te pedig vadolajfa létedre beoltattál azok közé, és részese lettél az olajfa gyökerének és zsírjának;
18.
Ne kevélykedjél az ágak ellenében: ha pedig kevélykedel, nem te hordozod a gyökeret, hanem a gyökér téged.
19.
Azt mondod azért: Kitörettek az ágak, hogy én oltassam be.
20.
Úgy van; hitetlenség miatt törettek ki, te pedig hit által állasz; fel ne fuvalkodjál, hanem félj;
21.
Mert ha az Isten a természet szerint való ágaknak nem kedvezett, majd néked sem kedvez.
22.
Tekintsd meg azért az Istennek kegyességét és keménységét: azok iránt a kik elestek, keménységét; irántad pedig a kegyességét, ha megmaradsz a kegyességben; különben te is kivágatol.
23.
Sőt azok is, ha meg nem maradnak a hitetlenségben, beoltatnak; mert az Isten ismét beolthatja őket.
24.
Mert ha te a természet szerint való vadolajfából kivágattál, és természet ellenére beoltattál a szelid olajfába: mennyivel inkább beoltatnak ezek a természet szerint valók az ő saját olajfájokba.
25.
Mert nem akarom, hogy ne tudjátok atyámfiai ezt a titkot, hogy magatokat el ne higyjétek, hogy a megkeményedés Izráelre nézve csak részben történt, a meddig a pogányok teljessége bemegyen.
26.
És így az egész Izráel megtartatik, a mint meg van írva: Eljő Sionból a Szabadító, és elfordítja Jákóbtól a gonoszságokat:
27.
És ez nékik az én szövetségem, midőn eltörlöm az ő bűneiket.
28.
Az evangyéliomra nézve ugyan ellenségek ti érettetek; de a választásra nézve szerelmetesek az atyákért.
29.
Mert megbánhatatlanok az Istennek ajándékai és az ő elhívása.
30.
Mert miképen ti egykor engedetlenkedtetek az Istennek, most pedig irgalmasságot nyertetek az ő engedetlenségök miatt:
31.
Azonképen ők is most engedetlenkedtek, hogy a ti irgalmasságba jutásotok folytán ők is irgalmasságot nyerjenek;
32.
Mert az Isten mindeneket engedetlenség alá rekesztett, hogy mindeneken könyörüljön.
33.
Óh Isten gazdagságának, bölcseségének és tudományának mélysége! Mely igen kikutathatatlanok az ő ítéletei s kinyomozhatatlanok az ő útai!
34.
Mert kicsoda ismerte meg az Úr értelmét? vagy kicsoda volt néki tanácsosa?
35.
Avagy kicsoda adott előbb néki, hogy annak visszafizesse azt?
36.
Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké. Ámen.
„Minden prófétai jövendölés kulcspontja Izrael állama” — mondja Hal Lindsey, The 1980’s: Countdown to Armageddon című könyv szerzője. Az „Armageddonról szóló forgatókönyv”-ben a fundamentalista felfogás szerint döntő az a meggyőződés, hogy Isten Izrael nemzetével különleges módon fog bánni. Véleményük szerint Isten időben közbelép, amikor Izraelt meg akarják semmisíteni.
A Biblia ezzel szemben azt bizonyítja, hogy Isten egykori zsidó nemzete ma nem élvezi Isten kegyét és védelmét, pontosan amiatt, mert elvetette Fiát, Jézus Krisztust (Cselekedetek 3:13, 14, 19). Maga Jézus késlekedés nélkül kijelentette: „Elveszik tőletek Isten királyságát, és olyan nép kapja meg, amely megtermi annak gyümölcsét” (Máté 21:43).
Vajon teljesen elvetette Isten őket?
John F. és John E. Walvoord teológusok ezzel szemben azt mondják: „Pál apostol világosan kimutatja, hogy az ószövetségi Izraelre vonatkozó ígéretek még nem teljesültek be. Ezt írta: ’Azt kérdem tehát: Talán csak nem vetette el Isten az ő népét? Semmiképpen sem!’ (Róma 11:1).” De nem idézik e versnek a folytatását: „Hiszen én is izraelita vagyok, Ábrahám magvából, Benjámin törzséből!” Mit értett ezen Pál?
Pál semmiképpen sem hihette, hogy az izraeliták mint nemzet továbbra is különleges helyet foglalnának el Isten szemében, hiszen ő maga „nagy nyomorúságot és szüntelen szívbéli fájdalmát” fejezte ki amiatt, hogy az izraeliták Isten jóságára nem helyesen reagáltak (Róma 9:2–5). A Róma 9:6-ban Pál ezt mondja: „Arról szó sincs, mintha Isten (Ábrahámra vonatkozó) szava megdőlt volna. Hiszen nem mind izraelita, aki a (test szerinti) Izraeltől származik.” Figyeljük meg, mit akart mondani Pál e szavakkal: Isten többé a zsidókat nem tekinti Izraelnek, pontosan azért, mert elvetették Krisztust. Jézus Krisztus felkent követőinek gyülekezete alkotja az igazi „Izraelt”, azt az eszközt, amely által az egész emberiség áldásban részesül (1Péter 2:9; Galata 3:29; 6:16; 1Mózes 22:18).
Isten egyénileg nem vetett el minden zsidót, hiszen Pál maga is kihangsúlyozta: „Hiszen én is izraelita vagyok.” Vagyis a zsidó nemzetből — Pálhoz hasonlóan — mások is részét alkothatták a szellemi Izraelnek, de ennek egyik feltétele az, hogy Krisztust elismerjék. Csak egy „maradék”, egy elenyésző kisebbség döntött így (Róma 11:1, 5).
Egy jövőbeli megtérés?
Egyesek azt jósolják, hogy a test szerinti zsidók érzülete drámai módon megváltozik. „Az egyház elragadtatását követő nagy nyomorúság Izrael (keresztény hitre való) megtéréséhez fog vezetni” — jelenti ki egy fundamentalista szerző. Érdekes módon Pál a Róma 11:25, 26. verse szerint csakugyan ezt írta: „Az érzékelő képesség eltompulása csak részleges volt Izraelben, míg a nemzetekből valók teljes száma be nem jön, és így az egész Izrael megmentésben részesül.”
Vajon itt Pál a zsidók eljövendő tömeges megtéréséről beszél? Ez már csak azért sem lehetséges, mert ő maga említi, hogy Krisztust csak a zsidók egy kicsiny maradéka fogja elismerni (Róma 11:5). Vagyis Pál fejtegetése szerint a zsidók szellemi „érzékelő képességének eltompulása” addig tart, míg a pogányok „teljes számban” a krisztusi gyülekezetbe be nem jönnek. Richard Lenski, a görög nyelv szaktekintélye kimutatja, hogy a „míg” szó itt nem feltétlenül egy későbbi megtérésre utal. (Vö. a „míg” szó használatát a Cselekedetek 7:17, 18 és Jelenések 2:25. versével.) Pál valójában azt mondta, hogy a test szerinti zsidók érzékelő képességének ’eltompulása’ mindvégig megmarad. De Isten bölcsességében a szellemi Izrael „teljes számát” (144 000-t) oly módon egészíti ki, hogy hivő pogányokat vagy nem zsidókat vesz fel a krisztusi gyülekezetbe. „Így (nem a zsidó nemzet érzelmi megváltozása révén) az egész Izrael (a szellemi Izrael) megmentésben részesül.”
28-as!
almodozni szabad!!az ingyen van!!
Jézus és a Biblia világosan kifejezte, hogy Isten elvette Izrael NEMZETÉTŐL(!) a korábbi kiváltságot, és csak mint személyek lehetnek előtte elismert, igazságos állapotban - csakúgy, mint minden más nemzetből valók esetében. Ez így is logikus és igazságos, hiszen azt írja a Biblia, hogy "Bizonyosan látom, hogy nem részrehajló az Isten, hanem minden nemzetben elfogadható előtte, aki féli őt, és igazságosságot cselekszik." (Cselekedetek 10:34, 35) Az a világ megszűnt, hogy ez az elismerés alanyi jogon járna egy nemzetnek.
Itt megtalálod a teljes és részletes választ, egyértelmű bibliai érvekkel:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!