A Jehova Tanúi miért nem látják be azt, hogy tévednek?
Évszázadokon át létezett egy szekta Egyiptomban olyasmi mint a Jehova Tanúi, alexandriaiaknak nevezték őket. Az alexandriaiak nem hittek Krisztus istenségében, nem hittek a test feltámadásában. Sok keresztény dolgot nem hittek. Mint ma a Jehova Tanúi. Úgy hogy készítettek maguknak saját bibliát amiben megváltoztatták azt ami nem tetszett nekik. Úgy 6000 dolgot változtattak meg. A szekta vezére Origen (184-254). Az alexandriai szekta tagjairól csak egyszer szól a Biblia, amikor Istvánnal vitatkoznak. És ezekről az emberekről csak rosszat olvasunk. (ApCsel. 6,9)
Úgy tűnik, hogy minden ami Alexandriából vagy Egyiptomból való a Biblia szerint rossz. Szóval Origen volt a szekta vezetője. Ők is lemásolták a bibliájukat amiben ott voltak a változtatásaik.
~Kent Hovind 01:10:50 (óra:perc:másodperc)
http://www.youtube.com/watch?v=jnaBScCBfpA
~Én kérdező: A Biblia ügye ír arról, hogy az Ő (Istennek) igéjét NE változtassuk meg semmilyen formában (kivéve a nyelvek közötti !helyes! fordítások)!
Ha akkora istenfélők a jt-k, akkor miért nem képesek belátni azt, hogy igenis tévedtek és mennének inkább Jézushoz megtérni ahogy kellene tenniük, ilyen esetben?
Akármennyire is bizonygatják azt a jt-k, hogy csak úgy másítgattak az eredeti Bibliából, hogy az eredeti szöveg jelentését nem másították meg akkor hazudnak ne higgyetek nekik! A további percekben Kent Hovind ezekre a hazugságaikra is fényt derít kész, Bibliai érvekkel!
Egyszerű: Felszínesen sok igazság van a tanításaikban, ezzel tudnak újakra vadászni. A mit sem sejtő áldozat úgy látja tényleg jó helyen jár, mintha megvilágosodott volna.
De közben arra nevelik, hogy minden kritika ami a vallásukat éri a gonosztól jön és Isten utálja azt aki ilyen "rágalmakra" figyel. Tehát csirájában elfojtják azt a lehetőséget, hogy valaki kételkedni kezdjen ha elgondolkodtató kérdéseket hall a vallása kapcsán. Ez egy megtévesztő önigazolás, de bejön..
Egy utolsó döfés még a jt-knek: Zsolt. 46,10-11
Kent Hovind szavaival: 01:29:55 (óra:perc:másodperc)
http://www.youtube.com/watch?v=jnaBScCBfpA
Tudom úgy tűnhet, hogy gyűlölködő vagyok a jt-kel szemben keresztény létemre, nos ehhez csak annyit fűznék, hogy csak az elméletükkel nem vagyok megbarátkozva és a vakságukkal.
Kedves Kérdező.
Jehova Tanúi nem változtattak a Te és a fent említett személy szerint a Bibliában.
Egy bizonyos, hogy azt viszont igen, hogy a megvizsgált több mint 5000. féle biblia fordítás, és tekercsek átnézésének eredményeként vissza helyezték a Teremtő Isten nevét az Őt megillető helyre.
Azt mindenki tudja, hogy Jákobnak ki volt az Istene.
Ha megnézed a 2Mózes 6:3. verset ott ezt írja:
(2Mózes 6:3) 3 Ábrahámnak, Izsáknak és Jákobnak eddig úgy jelentem meg, mint mindenható Isten, de Jehova nevemen nem ismertettem meg magam velük.
A Károli Gáspár fordítású biblia így írja ezt:
3. Ábrahámnak, Izsáknak és Jákóbnak úgy jelentem meg mint mindenható Isten, de az én Jehova nevemen nem voltam előttük ismeretes.
Mindazon által kérdezem Én Mr. Hovindt:
Jézusnak ki volt az Istene?
(János 20:17) 17 Jézus ezt mondta neki: „Ne kapaszkodj tovább belém. Mert még nem mentem fel az Atyához. Hanem menj el a testvéreimhez, és mondd meg nekik: »Felmegyek az én Atyámhoz és a ti Atyátokhoz, az én Istenemhez és a ti Istenetekhez.«”
Jézusnak a fent idézett szöveg szerint ugyan az az Istene mint nekünk.
De ezt már sokszor beszéltük.
amikor Jézus az atyjához imádkozott, akkor talán saját magához imádkozott volna?Jézus Saját magának volt az Istene?
És ki támasztotta fel Jézust? Valószínűleg egy magasabb rendű személy.Ez a valaki Megdicsérte Jézust hangosan az égből.
Vagy Jézus saját magához beszélt volna és saját magát dicsérte volna meg?
A Teremtő Istenről Jézus ezt mondta idézve Mózes könyvéből:
(Márk 12:28, 29) 28 Akkor az egyik írástudó, aki odament, és hallotta őket vitatkozni, és tudta, hogy ő jól válaszolt nekik, megkérdezte tőle: „Melyik az első minden parancsolat között?” 29 Jézus így válaszolt: „Az első ez: »Halld, ó, Izrael, Jehova, a mi Istenünk e g y Jehova,
(5Mózes 6:4) 4 Halld, ó, Izrael: Jehova, a mi Istenünk e g y Jehova.
Károli fordítás: 4. Halld Izráel: az Úr, a mi Istenünk, egy Úr!_(És nem három)
A Héberek Istene soha nem volt három személyű egy Isten, és maga Jézus is azt Tanította, hogy ez az Isten EGY személy
Ki mond ellent Jézus Tanításának? A Keresztények nem mondanak ellent Jézus tanításának.
Isten szuverenítása, vagy is Jogos uralkodása elleni támadás azt állítani, vagy tanítani hogy Ő egy harmad része csak valami Istenségnek.
ez a Tanítás gyalázat a Teremtőre nézve is és Jézusra is mert Ő sosem tanította a háromságot.
ezt a Tanítást a nem Isten népéhez tartozók tanították, akiktől a Zsidókat óva intette, hogy ne keveredjenek ilyen hamis istenek tanításába.
Mint az egyiptomiak:
Szin(holdisten) Samas (napisten) Istár(termékenység, és háborúk Istennője)
_Egyiptomi triádok: Ozirisz, Ízisz és a fiúk Hórusz
Olvasható:
New Larousse Encyclopedia of mitholgy
Tisztelettel Katy Weaver
Nos amit be linkeltél az pedig sántít.
Igen Jézus már élt az égben az atyja mellett ezért mondhatta, hogy mielőtt Ábrahám lett, Ő már élt.
Mint a Teremtő első Teremtménye.
Mr Hovind azt Elfelejtette, hogy Jézusról ezt mondja a Biblia:
(Kolosszé 1:15) . . .az egész teremtés elsőszülötte;
Vagy:
Jézus azt mondja magáról a Példabeszédek könyvében:
(Példabeszédek 8:22-31) 22 Maga Jehova hozott létre engem az ő útjának kezdetéül, legkorábbi műveként réges-régen. 23 Időtlen idők óta a helyemen állok, kezdettől fogva, a földnél korábbi időktől fogva. 24 Mikor még nem voltak mély vizek, akkor születtem mintegy vajúdás közepette, mikor még nem voltak vízzel teli források. 25 Még mielőtt a hegyek megállapodtak, a dombok előtt születtem én mintegy vajúdás közepette, 26 mikor még nem alkotta meg a földet, a szabad térséget, sem a termékeny föld portömegeinek első szemcséit. 27 Mikor az egeket készítette, ott voltam; mikor kört vont a mély vizek színén. 28 Amikor megerősítette a felhőket fent, amikor megerősítette a mély vizek forrásait, 29 amikor határt szabott a tengernek, hogy a vizek át ne hágják parancsát, amikor meghatározta a föld alapjait, 30 akkor mellette voltam mint mestermunkás, bennem lelte gyönyörűségét nap mint nap, s én örvendeztem előtte minden időben, 31 örvendezve az ő földje termékeny talajának; és amiben gyönyörűségemet leltem, az az emberek fiaihoz fűződik.
Istennek soha ne volt kezdete, Ő öröktől fogva van. A fiúnak pedig volt kezdete, Így ezért sem lehet egyenlő Istennel, bár Jézus az atyjától kapott olyan hatalmat amitől rendelkezik isteni tulajdonságokkal, de ettől még nem lett belőle mindenható Teremtő Isten.
Mr Hovind azt is elfelejtette, hogy a mondani valója a Korinthus levele szavainak is ellent mond, ahol az Írás ezt mondja Jézusról:
(1Korintusz 15:26-28) . . .. 27 Mert az Isten „mindent a lába alá vetett”. De amikor azt mondja, hogy ’minden alá lett vetve’, nyilvánvaló, hogy annak kivételével, aki neki mindent alávetett. 28 Mikor pedig minden alávettetett neki, akkor maga a Fiú is aláveti magát Annak, aki neki mindent alávetett, hogy az Isten legyen minden mindenkinek.
Vagy is amikor Jézus hatalmat kap a föld felett is, akkor az ezer éves uralom végén vissza adja az Istennek a hatalmat.
Mert az Isten nem vettetett Jézus hatalma alá, ahogy a vers mondja is:26-os versben:
De amikor azt mondja, hogy ’minden alá lett vetve’, nyilvánvaló, hogy annak kivételével, aki neki mindent alávetett.
A teremtő kivételével vettetik minden Jézus lába alá.
Nos Remélem tudtam segíteni. Tisztelettel
Katy Weaver
"én és az Atya egyek vagyunk."János
10:30
"Aki engem látott, látta az Atyát is. "
János 14:9
János 1:1 - “Isten volt az Ige.” János
1:14 – “Az Ige testté lett”
Tamás, Jézus egyik tanítványa azt
mondta neki: “Én Uram, és én
Istenem!” (János 20:28) Jézus nem
javította ki. A Titusz 2:13 arra
bátorít minket, hogy várjuk
Istenünk és üdvözítőnk – Jézus
Krisztus megjelenését (lásd meg: 2
Péter 1:1). A Zsidók 1:8-ban az Atya
így szól Jézusról: “A te trónusod
örökké megáll, ó Isten, és királyi
pálcád az igazság pálcája.”
Legtöbbünk már beszélgetett
Jehova Tanúival és elcsodálkozott
a Krisztussal kapcsolatos különös
tanításukon. Az általuk használt
Új Világ Fordításban a János 1:1
azt mondja: „és egy isten vala az
Ige”. Helyesen mutatnak rá arra,
hogy miközben a görög nyelvben
létezik határozott névelő (a, az),
ezzel ellentétben viszont nincs
benne határozatlan (egy). A
János 1:1 második felében János
használja a határozott névelőt,
tehát fordíthatjuk így: „és az Ige
vala az Istennél”. Ezek a
bibliafordítók úgy hiszik, hogy,
mivel a vers végén a névelő
nincs kitéve az Isten szó előtt,
János bizonyára a kettő közötti
ellentétet szándékozta kifejezni,
tehát az „egy isten vala az Ige”
fordítás helyénvaló.
A névelő nélküli görög főnevek
esetében a bibliafordítók
némelykor helyesen használják a
magyar határozatlan névelőt.
Helyénvaló ez a fordítási mód a
János 1:1-ben? Az Újszövetségben
az „Isten” szó több százszor
fordul elő, ezek közül sok esetben
névelő nélkül. Így hangzana a
János evangéliumának bevezető
részében (első 18 vers) található
négy igeszakasz fordítása, ahol
az Isten szó előtt nincs névelő:
„Vala egy ember, akit egy isten
küldött, kinek neve János” (1:6)
„Valakik pedig befogadák őt,
hatalmat ada azoknak, hogy egy
isten fiaivá legyenek...” (1:12)
„Akik nem vérből, sem a testnek
akaratából, sem a férfiúnak
indulatjából, hanem egy istentől
születtek.” (1:13) „Soha senki
nem látott egy istent...” (1:18) Az
„egy isten” kifejezés a négy közül
egyikben sem állja meg a helyét.
Hogyan tudhatjuk meg, hogy
vajon helyes-e az első vers
fordítása? Először azt kell
megkérdeznünk, hogy vajon
János miért tette ki a névelőt az
isten szó elé az első alkalommal,
és miért hagyta azt el
másodszor? A görögben a névelő
használatának általános szabálya
az, hogy a névelő beazonosít
valamit, a névelő hiánya pedig
leír valamit. Ez egyszerűen azt
jelenti, hogy a kitett névelő
rámutat egy konkrét dologra, ha
viszont nincs névelő, akkor az a
főnév minőségét hangsúlyozza.
A fordításunkat így is
kibővíthetnénk: „Az Ige isteni
minőséggel bír.” A fordításnak
ugyanez az alapelve azt is
megmutatja, hogy miért lett
volna helytelen a névelő
használata az Isten szó második
előfordulása esetében. Az Isten
szó első előfordulása egy konkrét
Személyre utal. Ha a névelő meg
lenne ismételve, ez azt jelentené,
hogy Isten és az Ige ugyanaz a
személy. Az Ige és az Atya nem
ugyanaz a személy. „Az Istent
soha senki nem látta; az
egyszülött Fiú, aki az Atya
kebelén van, az jelentette ki
őt.” (1:18)
Pontosan mit értett János az
alatt, hogy az Ige isteni
minőséggel bír? A kérdésre
adható választ először a
szövegösszefüggésben keressük. A
harmadik vers ezt mondja:
„Minden ő általa lett és nála
nélkül semmi sem lett, ami lett.”
János egy első századbeli zsidó
volt. Tisztában volt azzal az
ószövetségi tanítással, hogy a
mennyet és a földet Jehova Isten
teremtette (1 Mózes 2:4). A
„kezdetben” kifejezés
használatával, ahogy Mózes első
könyve is kezdődik, János
valójában a teremtés történetre
emlékeztet bennünket. Ha
minden dolgot az Ige alkotott,
akkor ő bizonyosan Jehova Isten.
A mi Jehova Tanúink erre
valószínűleg azt válaszolják,
hogy Jehova teremtette az Igét, és
ők közösen minden egyéb dolgot.
Hogyan illeszkedik ez a feltevés a
szövegösszefüggésbe? Figyeljük
meg az első versben található
„vala” és a harmadikban levő
„lett” (szó szerint „létrejött”)
közötti ellentétet! A hatodik
versben, ahol az apostol azt
mondta: „Vala egy Istentől
küldött ember, kinek neve
János”, ugyanazt a szót
használta, mint amit a harmadik
versben használt a teremtéssel
kapcsolatban. Szó szerint:
„létrejött egy ember, akit Isten
küldött...” János teremtmény, az
Ige viszont volt.
Ugyanezzel az ellentéttel
magyarázta a farizeusoknak
Jézus az ő származását a János
8:58-ban. „Mielőtt Ábrahám lett
(ugyanaz a szó, mint a János 1:3
és 6-ban) én vagyok”. Vegyünk
észre két dolgot a kijelentéssel
kapcsolatban! Először azt, hogy
fordíthatnánk így is: „Mielőtt
Ábrahám létrejött volna, én
vagyok.” Másodsorban az „én
vagyok” helyett azt várhattuk
volna Jézustól, hogy azt mondja
„én voltam”. Sok bibliatudós
hiszi, hogy Jézus az ő
szóhasználatával arra akarta a
hallgatóságát emlékeztetni,
ahogyan magát Isten azonosította
Mózes előtt a 2Mózes 3:14-ben:
„Vagyok, aki vagyok”. Jehova az
„én vagyok az” kifejezéssel is
azonosította magát. Például: „Ti
vagytok az én tanúim, így szól az
Úr; és szolgám, akit
elválasztottam, hogy megtudjátok
és higyjetek nékem és
megértsétek, hogy én vagyok az,
előttem Isten nem alkottatott, és
utánam nem lesz!” A görög
Septuaginta fordítói ugyanazokat
a szavakat használták, amelyeket
Jézus használt a János 8:58-ban.
A farizeusi reakció Jézus
állítására azt mutatja, hogy
megértették, hogy Istennek vallja
magát. (8:59)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!