Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » A Jehova Tanúi miért nem...

A Jehova Tanúi miért nem látják be azt, hogy tévednek?

Figyelt kérdés

Évszázadokon át létezett egy szekta Egyiptomban olyasmi mint a Jehova Tanúi, alexandriaiaknak nevezték őket. Az alexandriaiak nem hittek Krisztus istenségében, nem hittek a test feltámadásában. Sok keresztény dolgot nem hittek. Mint ma a Jehova Tanúi. Úgy hogy készítettek maguknak saját bibliát amiben megváltoztatták azt ami nem tetszett nekik. Úgy 6000 dolgot változtattak meg. A szekta vezére Origen (184-254). Az alexandriai szekta tagjairól csak egyszer szól a Biblia, amikor Istvánnal vitatkoznak. És ezekről az emberekről csak rosszat olvasunk. (ApCsel. 6,9)


Úgy tűnik, hogy minden ami Alexandriából vagy Egyiptomból való a Biblia szerint rossz. Szóval Origen volt a szekta vezetője. Ők is lemásolták a bibliájukat amiben ott voltak a változtatásaik.


~Kent Hovind 01:10:50 (óra:perc:másodperc)


http://www.youtube.com/watch?v=jnaBScCBfpA


[link]



~Én kérdező: A Biblia ügye ír arról, hogy az Ő (Istennek) igéjét NE változtassuk meg semmilyen formában (kivéve a nyelvek közötti !helyes! fordítások)!


Ha akkora istenfélők a jt-k, akkor miért nem képesek belátni azt, hogy igenis tévedtek és mennének inkább Jézushoz megtérni ahogy kellene tenniük, ilyen esetben?


Akármennyire is bizonygatják azt a jt-k, hogy csak úgy másítgattak az eredeti Bibliából, hogy az eredeti szöveg jelentését nem másították meg akkor hazudnak ne higgyetek nekik! A további percekben Kent Hovind ezekre a hazugságaikra is fényt derít kész, Bibliai érvekkel!



2013. ápr. 16. 18:10
1 2 3 4 5 6
 1/54 anonim ***** válasza:
72%

Egyszerű: Felszínesen sok igazság van a tanításaikban, ezzel tudnak újakra vadászni. A mit sem sejtő áldozat úgy látja tényleg jó helyen jár, mintha megvilágosodott volna.

De közben arra nevelik, hogy minden kritika ami a vallásukat éri a gonosztól jön és Isten utálja azt aki ilyen "rágalmakra" figyel. Tehát csirájában elfojtják azt a lehetőséget, hogy valaki kételkedni kezdjen ha elgondolkodtató kérdéseket hall a vallása kapcsán. Ez egy megtévesztő önigazolás, de bejön..

2013. ápr. 16. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/54 A kérdező kommentje:

Egy utolsó döfés még a jt-knek: Zsolt. 46,10-11


Kent Hovind szavaival: 01:29:55 (óra:perc:másodperc)


http://www.youtube.com/watch?v=jnaBScCBfpA


Tudom úgy tűnhet, hogy gyűlölködő vagyok a jt-kel szemben keresztény létemre, nos ehhez csak annyit fűznék, hogy csak az elméletükkel nem vagyok megbarátkozva és a vakságukkal.

2013. ápr. 16. 18:41
 3/54 anonim ***** válasza:
60%
Miért nem látja be mindenki, hogy minden hazugság?
2013. ápr. 16. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/54 anonim ***** válasza:
59%
Imádkozni kell értük is.
2013. ápr. 16. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/54 A kérdező kommentje:
Továbbá szabad megjegyeznem, hogy (amint a mellékelt képen is látható) a jt-k Újvilág fordításában már legalább 36 000 változtatás van, az eredeti Bibliához képest!
2013. ápr. 16. 21:45
 6/54 anonim ***** válasza:
21%

Kedves Kérdező.


Jehova Tanúi nem változtattak a Te és a fent említett személy szerint a Bibliában.

Egy bizonyos, hogy azt viszont igen, hogy a megvizsgált több mint 5000. féle biblia fordítás, és tekercsek átnézésének eredményeként vissza helyezték a Teremtő Isten nevét az Őt megillető helyre.



Azt mindenki tudja, hogy Jákobnak ki volt az Istene.

Ha megnézed a 2Mózes 6:3. verset ott ezt írja:


(2Mózes 6:3) 3 Ábrahámnak, Izsáknak és Jákobnak eddig úgy jelentem meg, mint mindenható Isten, de Jehova nevemen nem ismertettem meg magam velük.


A Károli Gáspár fordítású biblia így írja ezt:

3. Ábrahámnak, Izsáknak és Jákóbnak úgy jelentem meg mint mindenható Isten, de az én Jehova nevemen nem voltam előttük ismeretes.



Mindazon által kérdezem Én Mr. Hovindt:

Jézusnak ki volt az Istene?

(János 20:17) 17 Jézus ezt mondta neki: „Ne kapaszkodj tovább belém. Mert még nem mentem fel az Atyához. Hanem menj el a testvéreimhez, és mondd meg nekik: »Felmegyek az én Atyámhoz és a ti Atyátokhoz, az én Istenemhez és a ti Istenetekhez.«”


Jézusnak a fent idézett szöveg szerint ugyan az az Istene mint nekünk.

De ezt már sokszor beszéltük.

amikor Jézus az atyjához imádkozott, akkor talán saját magához imádkozott volna?Jézus Saját magának volt az Istene?

És ki támasztotta fel Jézust? Valószínűleg egy magasabb rendű személy.Ez a valaki Megdicsérte Jézust hangosan az égből.

Vagy Jézus saját magához beszélt volna és saját magát dicsérte volna meg?


A Teremtő Istenről Jézus ezt mondta idézve Mózes könyvéből:

(Márk 12:28, 29) 28 Akkor az egyik írástudó, aki odament, és hallotta őket vitatkozni, és tudta, hogy ő jól válaszolt nekik, megkérdezte tőle: „Melyik az első minden parancsolat között?” 29 Jézus így válaszolt: „Az első ez: »Halld, ó, Izrael, Jehova, a mi Istenünk e g y Jehova,


(5Mózes 6:4) 4 Halld, ó, Izrael: Jehova, a mi Istenünk e g y Jehova.

Károli fordítás: 4. Halld Izráel: az Úr, a mi Istenünk, egy Úr!_(És nem három)

A Héberek Istene soha nem volt három személyű egy Isten, és maga Jézus is azt Tanította, hogy ez az Isten EGY személy

Ki mond ellent Jézus Tanításának? A Keresztények nem mondanak ellent Jézus tanításának.



Isten szuverenítása, vagy is Jogos uralkodása elleni támadás azt állítani, vagy tanítani hogy Ő egy harmad része csak valami Istenségnek.

ez a Tanítás gyalázat a Teremtőre nézve is és Jézusra is mert Ő sosem tanította a háromságot.


ezt a Tanítást a nem Isten népéhez tartozók tanították, akiktől a Zsidókat óva intette, hogy ne keveredjenek ilyen hamis istenek tanításába.

Mint az egyiptomiak:

Szin(holdisten) Samas (napisten) Istár(termékenység, és háborúk Istennője)

_Egyiptomi triádok: Ozirisz, Ízisz és a fiúk Hórusz

Olvasható:

New Larousse Encyclopedia of mitholgy


Tisztelettel Katy Weaver

2013. ápr. 16. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/54 anonim ***** válasza:
40%

Nos amit be linkeltél az pedig sántít.

Igen Jézus már élt az égben az atyja mellett ezért mondhatta, hogy mielőtt Ábrahám lett, Ő már élt.

Mint a Teremtő első Teremtménye.

Mr Hovind azt Elfelejtette, hogy Jézusról ezt mondja a Biblia:

(Kolosszé 1:15) . . .az egész teremtés elsőszülötte;

Vagy:

Jézus azt mondja magáról a Példabeszédek könyvében:


(Példabeszédek 8:22-31) 22 Maga Jehova hozott létre engem az ő útjának kezdetéül, legkorábbi műveként réges-régen. 23 Időtlen idők óta a helyemen állok, kezdettől fogva, a földnél korábbi időktől fogva. 24 Mikor még nem voltak mély vizek, akkor születtem mintegy vajúdás közepette, mikor még nem voltak vízzel teli források. 25 Még mielőtt a hegyek megállapodtak, a dombok előtt születtem én mintegy vajúdás közepette, 26 mikor még nem alkotta meg a földet, a szabad térséget, sem a termékeny föld portömegeinek első szemcséit. 27 Mikor az egeket készítette, ott voltam; mikor kört vont a mély vizek színén. 28 Amikor megerősítette a felhőket fent, amikor megerősítette a mély vizek forrásait, 29 amikor határt szabott a tengernek, hogy a vizek át ne hágják parancsát, amikor meghatározta a föld alapjait, 30 akkor mellette voltam mint mestermunkás, bennem lelte gyönyörűségét nap mint nap, s én örvendeztem előtte minden időben, 31 örvendezve az ő földje termékeny talajának; és amiben gyönyörűségemet leltem, az az emberek fiaihoz fűződik.


Istennek soha ne volt kezdete, Ő öröktől fogva van. A fiúnak pedig volt kezdete, Így ezért sem lehet egyenlő Istennel, bár Jézus az atyjától kapott olyan hatalmat amitől rendelkezik isteni tulajdonságokkal, de ettől még nem lett belőle mindenható Teremtő Isten.


Mr Hovind azt is elfelejtette, hogy a mondani valója a Korinthus levele szavainak is ellent mond, ahol az Írás ezt mondja Jézusról:

(1Korintusz 15:26-28) . . .. 27 Mert az Isten „mindent a lába alá vetett”. De amikor azt mondja, hogy ’minden alá lett vetve’, nyilvánvaló, hogy annak kivételével, aki neki mindent alávetett. 28 Mikor pedig minden alávettetett neki, akkor maga a Fiú is aláveti magát Annak, aki neki mindent alávetett, hogy az Isten legyen minden mindenkinek.


Vagy is amikor Jézus hatalmat kap a föld felett is, akkor az ezer éves uralom végén vissza adja az Istennek a hatalmat.

Mert az Isten nem vettetett Jézus hatalma alá, ahogy a vers mondja is:26-os versben:


De amikor azt mondja, hogy ’minden alá lett vetve’, nyilvánvaló, hogy annak kivételével, aki neki mindent alávetett.

A teremtő kivételével vettetik minden Jézus lába alá.


Nos Remélem tudtam segíteni. Tisztelettel

Katy Weaver

2013. ápr. 16. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/54 anonim ***** válasza:
67%

"én és az Atya egyek vagyunk."János

10:30

"Aki engem látott, látta az Atyát is. "

János 14:9

János 1:1 - “Isten volt az Ige.” János

1:14 – “Az Ige testté lett”

Tamás, Jézus egyik tanítványa azt

mondta neki: “Én Uram, és én

Istenem!” (János 20:28) Jézus nem

javította ki. A Titusz 2:13 arra

bátorít minket, hogy várjuk

Istenünk és üdvözítőnk – Jézus

Krisztus megjelenését (lásd meg: 2

Péter 1:1). A Zsidók 1:8-ban az Atya

így szól Jézusról: “A te trónusod

örökké megáll, ó Isten, és királyi

pálcád az igazság pálcája.”

2013. ápr. 16. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/54 anonim ***** válasza:
53%

Legtöbbünk már beszélgetett

Jehova Tanúival és elcsodálkozott

a Krisztussal kapcsolatos különös

tanításukon. Az általuk használt

Új Világ Fordításban a János 1:1

azt mondja: „és egy isten vala az

Ige”. Helyesen mutatnak rá arra,

hogy miközben a görög nyelvben

létezik határozott névelő (a, az),

ezzel ellentétben viszont nincs

benne határozatlan (egy). A

János 1:1 második felében János

használja a határozott névelőt,

tehát fordíthatjuk így: „és az Ige

vala az Istennél”. Ezek a

bibliafordítók úgy hiszik, hogy,

mivel a vers végén a névelő

nincs kitéve az Isten szó előtt,

János bizonyára a kettő közötti

ellentétet szándékozta kifejezni,

tehát az „egy isten vala az Ige”

fordítás helyénvaló.

A névelő nélküli görög főnevek

esetében a bibliafordítók

némelykor helyesen használják a

magyar határozatlan névelőt.

Helyénvaló ez a fordítási mód a

János 1:1-ben? Az Újszövetségben

az „Isten” szó több százszor

fordul elő, ezek közül sok esetben

névelő nélkül. Így hangzana a

János evangéliumának bevezető

részében (első 18 vers) található

négy igeszakasz fordítása, ahol

az Isten szó előtt nincs névelő:

„Vala egy ember, akit egy isten

küldött, kinek neve János” (1:6)

„Valakik pedig befogadák őt,

hatalmat ada azoknak, hogy egy

isten fiaivá legyenek...” (1:12)

„Akik nem vérből, sem a testnek

akaratából, sem a férfiúnak

indulatjából, hanem egy istentől

születtek.” (1:13) „Soha senki

nem látott egy istent...” (1:18) Az

„egy isten” kifejezés a négy közül

egyikben sem állja meg a helyét.

Hogyan tudhatjuk meg, hogy

vajon helyes-e az első vers

fordítása? Először azt kell

megkérdeznünk, hogy vajon

János miért tette ki a névelőt az

isten szó elé az első alkalommal,

és miért hagyta azt el

másodszor? A görögben a névelő

használatának általános szabálya

az, hogy a névelő beazonosít

valamit, a névelő hiánya pedig

leír valamit. Ez egyszerűen azt

jelenti, hogy a kitett névelő

rámutat egy konkrét dologra, ha

viszont nincs névelő, akkor az a

főnév minőségét hangsúlyozza.

2013. ápr. 16. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/54 anonim ***** válasza:

A fordításunkat így is

kibővíthetnénk: „Az Ige isteni

minőséggel bír.” A fordításnak

ugyanez az alapelve azt is

megmutatja, hogy miért lett

volna helytelen a névelő

használata az Isten szó második

előfordulása esetében. Az Isten

szó első előfordulása egy konkrét

Személyre utal. Ha a névelő meg

lenne ismételve, ez azt jelentené,

hogy Isten és az Ige ugyanaz a

személy. Az Ige és az Atya nem

ugyanaz a személy. „Az Istent

soha senki nem látta; az

egyszülött Fiú, aki az Atya

kebelén van, az jelentette ki

őt.” (1:18)

Pontosan mit értett János az

alatt, hogy az Ige isteni

minőséggel bír? A kérdésre

adható választ először a

szövegösszefüggésben keressük. A

harmadik vers ezt mondja:

„Minden ő általa lett és nála

nélkül semmi sem lett, ami lett.”

János egy első századbeli zsidó

volt. Tisztában volt azzal az

ószövetségi tanítással, hogy a

mennyet és a földet Jehova Isten

teremtette (1 Mózes 2:4). A

„kezdetben” kifejezés

használatával, ahogy Mózes első

könyve is kezdődik, János

valójában a teremtés történetre

emlékeztet bennünket. Ha

minden dolgot az Ige alkotott,

akkor ő bizonyosan Jehova Isten.

A mi Jehova Tanúink erre

valószínűleg azt válaszolják,

hogy Jehova teremtette az Igét, és

ők közösen minden egyéb dolgot.

Hogyan illeszkedik ez a feltevés a

szövegösszefüggésbe? Figyeljük

meg az első versben található

„vala” és a harmadikban levő

„lett” (szó szerint „létrejött”)

közötti ellentétet! A hatodik

versben, ahol az apostol azt

mondta: „Vala egy Istentől

küldött ember, kinek neve

János”, ugyanazt a szót

használta, mint amit a harmadik

versben használt a teremtéssel

kapcsolatban. Szó szerint:

„létrejött egy ember, akit Isten

küldött...” János teremtmény, az

Ige viszont volt.

Ugyanezzel az ellentéttel

magyarázta a farizeusoknak

Jézus az ő származását a János

8:58-ban. „Mielőtt Ábrahám lett

(ugyanaz a szó, mint a János 1:3

és 6-ban) én vagyok”. Vegyünk

észre két dolgot a kijelentéssel

kapcsolatban! Először azt, hogy

fordíthatnánk így is: „Mielőtt

Ábrahám létrejött volna, én

vagyok.” Másodsorban az „én

vagyok” helyett azt várhattuk

volna Jézustól, hogy azt mondja

„én voltam”. Sok bibliatudós

hiszi, hogy Jézus az ő

szóhasználatával arra akarta a

hallgatóságát emlékeztetni,

ahogyan magát Isten azonosította

Mózes előtt a 2Mózes 3:14-ben:

„Vagyok, aki vagyok”. Jehova az

„én vagyok az” kifejezéssel is

azonosította magát. Például: „Ti

vagytok az én tanúim, így szól az

Úr; és szolgám, akit

elválasztottam, hogy megtudjátok

és higyjetek nékem és

megértsétek, hogy én vagyok az,

előttem Isten nem alkottatott, és

utánam nem lesz!” A görög

Septuaginta fordítói ugyanazokat

a szavakat használták, amelyeket

Jézus használt a János 8:58-ban.

A farizeusi reakció Jézus

állítására azt mutatja, hogy

megértették, hogy Istennek vallja

magát. (8:59)

2013. ápr. 16. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!