Miért vannak bálványok egyes templomban, miközben tudjuk és a papok is tudják hogy mi a bálvány és annak imádása ill. mikortól az és mit foglal magában a 10 parancsolat pont erről szóló szigorú betartása. Nos ki tud erre választ adni?
A példa kedvéért:
Mikor belépek mondjuk egy rom.kat. templomba a szokás az hogy ujjak vízbe és keresztet vetek az oltár felé. De ki van ott? Isten? Jézus? Az a lényeg végül is, hogy Istentől elvárt erről szóló parancsolatát valóban helyes így alkalmazni vagy sem?
"Süt az embergyűlölet, a megvetés soraidból"
Idézd.
""Süt az embergyűlölet, a megvetés soraidból"
Idézd.""
Tessék.
De igazad van,te vagy az igazság letéteményese, tökéletesen igazad van, a katolikusok - (minden korban és ma is, jövőben is, míg talán egyszer kipusztulnak ) mind egy szálig baromállat bűnös bálványimádó hü lyék.
Szia!
Hazardteam nem megvetett vagy gyűlölt embereket, hanem picit bűngyűlölettől fűtve beszélt. Én ezt éreztem. Ha valakinek sértette a hitét az azért nem baj mert a bálványokhoz és rossz Istenkereséshez nem kell hűségesnek lenni, hanem ha eltér valakinek a vallásgyakorlata az igaz zsinórmértéktől akkor meg kell térni.
Kérdezőnek:
"Emiatt is van az, hogy én elfogadom hogy sokan mások keresztet vetnek a képmások előtt ès meghajolnak, letérdelnek, de csak bennem van, hogy bármennyire is jó legyen az a teremtmény én nem itélhetem meg hiszen nincs ehhez jogosultsàgom, de kimondhatom azt hogy amit tesz az a Teremtőnek nem biztos hogy megfelelő ez és ezen példaszerint?"
Gal 6:1 Atyámfiai, még ha előfogja is az embert valami bűn, ti lelkiek(szellemiek), igazítsátok útba az olyant szelídségnek lelkével, ügyelvén magadra, hogy meg ne kísértessél te magad is.
A Biblia szerint nem az az alázatos ember aki azt mondja hogy nincs jogosultsága megítélni az ő atyjafiát. Mert mi a belüllévőket ítéljük meg. A világot pedig Isten. Sőt Pál apostol szerint a korintusi gyülekezet fel volt fuvalkodva hogy nem vetették ki maguk közül azt a testvérüket aki az atyjának feleségével hált.
Pál azt is írta nekünk, hogy ne 'társalkodjatok'(keveredjetek) azzal, ha valaki atyafi létére pl. bálványimádó. Ha már megismerted az igazságot a törvényből, akkor kövesd azt, és különülj el azoktól akik atyafi létükre törvénytaposók, nehogy esetleg az ő tévelygéseiktől elragadtatva a saját erősségedből kiessél. Ezt vedd csak szelid útbaigazításnak.
"De igazad van,te vagy az igazság letéteményese, tökéletesen igazad van, a katolikusok - (minden korban és ma is, jövőben is, míg talán egyszer kipusztulnak ) mind egy szálig baromállat bűnös bálványimádó hü lyék"
Ez nem idézet arra vonatkozólag, ami szerinted alátámasztja az én "gyűlölettől fűtöttségemet" amit állítólagosan kiolvastál a soraimból. Azzal, hogy nem idézel semmit, csak vádat fogalmazol meg, amit semmilyen módon nem tudsz és nem is akarsz bizonyítani, valamint azzal, hogy manipulatív módon szavakat próbálsz nekem tulajdonítani/számba adni, nem engem minősítesz, hanem saját magadat járatod le. Ezzel együtt, meg kell mondjam, nem nagyon érdekel a dolog, csak furcsálltam, hogy éppen ellenkező motívációt és jelentést tulajdonítottál a mondanivalómnak, mint amit egzakt módon és szemantikailag is jelent. Remélem, a többi, katolikus hívő érteni fogja, amikre rámutattam és elgondolkozik rajtuk, nem miattam, hanem saját maguk jólfelfogott érdekéből és Isten igéjével egybevezik az elhangzottakat. Ugyanis ez volt a célom, nem más emberek vallási érzületének a becsmérlése. Ha valaki, én nagyon jól tudom, mi folyik katolikus berkekben, én is jártam évekig, mielőtt kezembe vettem a bibliát és elgondolkoztam azokon, amik benne foglaltatnak. Nem fogom senki kedvéért a gonoszra azt mondani, hogy jó, ahogy a jóra sem fogom azt mondani, hogy gonosz. Azt meg senki ne várja tőlem, hogy hallgassak. előszöris: őt (ill. mindenkit) anya szült a világra, semmivel sem jobb/több nálam, hogy megmondja, vagy elvárja mit tehetek és mit nem tehetek, mi illendő és mi nem az. Az igazság szabaddá tesz, ha megismeri valaki. Nekem ez a felelősségem és nem a vitatkozás a célom, hanem az, hogy néhányan elővegyék a bibliájukat és fenntartások, szemellenzők, rárakódott vallási máz és minden befolyásoló tényenyő nélkül, racionálisan értelmezzék. Ha azok után is emelt fővel járnak, hogy belenéztek az igazság tökéletes törvényének tükrébe azzal a motívációval, hogy nem azt látják bele, amit akarnak, hanem alázatosan azt olvassák ki belőle, amit MOND, akkor is a saját felelősségük szerint járnak el, a saját Istenkeresésük érdekében, nem az enyémben. Ez mindenkinek a lelkiismeretére van bízva. De egy mérce van és azt nem emberek gondolatai alkották: a biblia, Isten beszéde. Ez a fő mérce és mindenki eldöntheti, kire hallgat. A saját elképzeléseire, a temploma szószékéről beszédet tartó emberre, a máriaszobor öltöztetgető nénikére, vagy Isten Igéjére. Én ez utóbbit javaslom.
"hogy örül ma Máriácska, mert feltámad a Szentfia."
Aki ezt a mondatot kimondta nem abban hisz hogy Isten feltámasztotta Jézust a halálból, hanem hogy majd fel fog támadni. Vagyis ez nem hit, hanem csak remény, de nem élő hanem halott remény mivel Jézus soha többé nem fog feltámadni mert már üres a sírja.
Zsid 7:27 Akinek nincs szüksége, mint a főpapoknak, hogy napról-napra előbb a saját bűneiért vigyen áldozatot, azután a népéiért, mert ezt EGYSZER megcselekedte, maga-magát megáldozván.
Zsid 9:28 Azonképpen Krisztus is EGYSZER megáldoztatván sokak bűneinek eltörlése végett, másodszor bűn nélkül jelen meg azoknak, akik őt várják üdvösségükre.
1Pét 3:18 Mert Krisztus is szenvedett EGYSZER a bűnökért, mint igaz a nem igazakért, hogy minket Istenhez vezéreljen; megölettetvén ugyan test szerint, de megeleveníttetvén lélek szerint;
"Nem igaz hogy tiltja bármilyen kép készítését Isten, csak ha vallási tisztelet céljából készül. A gond nem a képkészítéssel van, hanem azzal hogy a vallásgyakorlat össze van kötve képekkel-szobrokkal. Mondok egy példát: én iszonyodnék attól ha egy igazolványkép előtt keresztet kellene vetnem, vagy leborulva kellene csókolgassam, mint ahogy nem tenném ezt bármilyen nagyszerű művészi szoborral, képpel, oltárral, és magával a templommal sem."
Na, egyet mondunk akkor!! A templomokban a képeket, szobrokat vallási tisztelet okán készítjük...
Hadd idézzek a Trienti zsinat katekizmusából: "Bálványimádást követünk el, ha „képeket és szobrokat istenként imádunk, vagy azoknak isteni tulajdonságot vagy hatóerőt tulajdonítunk, s ezáltal feljogosítva érezzük magunkat arra, hogy imádjuk azokat, imádkozzunk hozzájuk, vagy higgyünk azokban.”
Szerintem egyet beszélünk.
Az oltár felé történő meghajlást pedig már előbb leírták: a tabernákulumba helyezik az Oltáriszentséget, amelyben Krisztus titokzatosan, de valóságosan jelen van. Persze, Ő mindig itt van köztünk, de az Eucharisztia úgynevezett reálszimbóluma Krisztus értünk vállalt szenvedésének, és feltámadásának. Mi EZELŐTT hajtunk térdet, és nem csak pusztán egy tárgy előtt.
"a tabernákulumba helyezik az Oltáriszentséget, amelyben Krisztus titokzatosan, de valóságosan jelen van"
És ezt ki mondta neked? Mert Isten nem, a biblia 100% hogy nem, viszont az ellenkezőjét igen: Isten NEM lakik kézzel készített templomokban.
Jézust többek között ezért a kijelentéséért feszítették keresztre:
"Felele Jézus és monda nékik: Rontsátok le a templomot, és három nap alatt megépítem azt. Mondának azért a zsidók: Negyvenhat esztendeig épült ez a templom, és te három nap alatt megépíted azt? Ő pedig az ő testének templomáról szól vala. Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt mondta; és hivének az írásnak, és a beszédnek, a melyet Jézus mondott vala"
"Mi hallottuk, mikor ezt mondá: Én lerontom ezt a kézzel csinált templomot, és három nap alatt mást építek, a mely nem kézzel csináltatott"
"És ezt mondván: Te, ki lerontod a templomot és harmadnapra fölépíted, szabadítsd meg magadat; ha Isten Fia vagy, szállj le a keresztről!"
"Az Isten, a ki teremtette a világot és mindazt, a mi abban van, mivelhogy ő mennynek és földnek ura, kézzel csinált templomokban NEM lakik. Sem embereknek kezeitől nem tiszteltetik, mintha valami nélkül szűkölködnék, holott ő ád mindeneknek életet, leheletet és mindent"
"Avagy nem tudjátok-é, hogy a ti testetek a bennetek lakozó Szent Léleknek temploma, a melyet Istentől nyertetek; és nem a magatokéi vagytok?"
"Nem tudjátok-é, hogy ti Isten temploma vagytok, és az Isten Lelke lakozik bennetek? Ha valaki az Isten templomát megrontja, megrontja azt az Isten. Mert az Istennek temploma szent, ezek vagytok ti"
"Mivelhogy ízleltétek, hogy jóságos az Úr. A kihez járulván, mint élő, az emberektől ugyan megvetett, de Istennél választott, becses kőhöz, Ti magatok is mint élő kövek épüljetek fel lelki házzá, szent papsággá, hogy lelki áldozatokkal áldozzatok, a melyek kedvesek Istennek a Jézus Krisztus által.
6. Azért van meg az Írásban: Ímé szegeletkövet teszek Sionban, a mely kiválasztott, becses; és a ki hisz abban, meg nem szégyenül. Tisztesség azért néktek, a kik hisztek; az engedetleneknek pedig: A kő, a melyet az építők megvetettek, az lett a szegeletnek fejévé és megütközésnek kövévé s botránkozásnak sziklájává; A kik engedetlenek lévén, megütköznek az ígében, a mire rendeltettek is. Ti pedig választott nemzetség, királyi papság, szent nemzet, megtartásra való nép vagytok, hogy hirdessétek Annak hatalmas dolgait, a ki a sötétségből az ő csodálatos világosságára hívott el titeket"
Úgyhogy, szó sincs "oltáriszetnségről" sőt még "oltárról" sem, arról meg végképp nincs, hogy egy oltárban kialakított üregbe helyezett ágasbogas kegytárgy lenne Jézus, vagy akár "jelképezné" és "titokzatosan, de valóságosan jelen" volna.
Ez egy pogány, istentelen szokás, babona keresztényinek álcázva, amely ellentmond mint a biblia betűjének, mint szellemiségének, semmi köze Istenhez és egyértelműen: BŰN.
Az, hogy megvetés és értetlenség van a soraidban, nem lehet idézni, ill. idéztem, amit kértél, szedd ki a karót, vicc volt
senki sem akarja megállítani, hogy mondd, amit akarsz
csakhogy elegem van a katolikusok minden fórumon való szidásától, a Fokföldtől Alaszkáig, a klubrádiótól a a médiáig összességéig, az ateistáktól a reformátusokig mindenki ekézi.
Valami miatt ők mégis tudnak valamit, ami nehezen megérthető, de lényegi. Befejeztem, neked van tökéletesen igazad, nincs értelme folytatni, Hazardteam
üdv:BűnBeatrix
(mert a nevet hiányolod- mintha az a te neved volna. Azért nem írjuk alá, mert sok pontozóbarom végig száguld- és akit elkönyvelt ellenszenvesnek, azt lenullázza. Annyit ír: "talán" , mindegy, nulla)
Ez pedig, hogy bűn - túlzásos tévedés.
Nem a szobor az Isten- fogadjátok már el, ezzel ezt be is kell fejezni.
Jó lenne, a mai világban, ha az, hogy letérdelnek a templomban- az lenne a legnagyobb bűn..de hát...
Azon meg ne vitatkozzunk- hol lakik az Isten.
Jellemző:ahogy a racionálisok átváltanak"nem a templomban"
lövésük sincs, mit jelent az evangéliumok üzenete.
Az utolsó vacsora. Vagy ahogy a tanítványok akkor ismerték fel a Feltámadottat, amikor kezébe vette a kenyeret
"Hogy nem értettük? hisz lángolt a szívünk"- mert addig racionálisan beszélgettek, utána ,egy racionális feletti történt.
Semmi értelme, sőt, ha a szentiratokkal szemben valamit el lehet követni,BŰN, az az hogy:
A szentiratokat "racionálisan értelmezzék"
A szentiratok- a többi is- attól szentek, hgoy Istentől áthatottak, Istentől ihletettek.
Ha racionálisan- emberi gondolkodással "értelmezem" csak a lényeg vész el. Azokat az olvasónak is IHLETETTEN kell olvasni.
egy keleti példa, mire gondolok:
Nágárdzsuna a Mahápradzsnyápáramita Sásztrában többször is a holdat használja egy-egy példához. A leghíresebb ilyen példában az olyanságot magyarázza:
“A szavak csupán rámutatnak a jelentésre, a jelentés nem található meg magukban a szavakban. Például, amikor valaki az ujjával a holdra mutat, nem keveri össze az ujját a holddal.
Azt kérdezhetné ez a személy: amikor ujjammal a holdra mutatok, (és azért mutatok az ujjammal felé, hogy jobban lásd), miért az ujjamat figyeled, amely a holdra mutat, és miért nem a holdat nézed? Itt is ugyanerről van szó. A szavak csupán arra szolgálnak, hogy megmutassák a jelentést, a szavak nem maguk a jelentésük. Ebből következőleg nem lehet a megértést csupán a szavakra alapozni.”
nem keverjük össze a holdat az ujjal- és ha látom a holdat, az ujjra már nincs is szükség
"Az oltár felé történő meghajlást pedig már előbb leírták: a tabernákulumba helyezik az Oltáriszentséget, amelyben Krisztus titokzatosan, de valóságosan jelen van."
Hóókusz-Póókusz-Csiribá.
Elvetemült tanítás:
Máté 24:23 Ha valaki ezt mondja akkor néktek: Íme, itt a Krisztus, vagy amott; ne higgyétek.
Máté 24:26 Azért ha azt mondják majd néktek: Íme a pusztában van; ne menjetek ki. Íme a belső szobákban; ne higgyétek.
'Titokzatosan de valóságosan' jelen van de milyen formában? A hüposztászisz átlényegül istenivé de a karakter megmarad? :-D
Jézus Krisztus nem azt mondta hogy ahol ketten vagy hárman egybegyűlnek az Ő nevében, Ő titokzatosan jelen lesz ostya, bor, oltáriszentség, vagy bármilyen fizikai test formájában, annak lényegét átváltoztatva, hanem azt mondta hogy Ő ott lesz a tanítványok között. Direkt nem oltárt vagy templomot mondott, hogy nehogy valamilyen tárgynak vagy helynek különös jelentőséget tulajdonítson valaki az Újszövetségben.
A kereszten mielőtt még kilehelt volna, ezt mondta: "Elvégeztetett!"
Nem kell többé áldozatot végeznie értünk mert azt egyszer megtette örök váltságot szerezve. Aki szerint mégis meg kell ismételni a szenvedését értünk, az tagadja azt az igazságot hogy Krisztus áldozata tökéletes volt értünk, amit az Atya elfogadott váltságdíjként sokak bűnének eltörlésére.
A borról valóban azt mondta Jézus miután hálát adott érte hogy: "ez az én vérem, az új szövetségnek vére, amely sokakért kiontatik bűnöknek bocsánatára", de ezt jelképesen értette, hiszen a következő mondatában nem azt mondta hogy addíg nem iszom többet a saját véremet amíg frissen ihatom majd azt a veletek az Atya országában, hanem azt mondta hogy a szőlőtőkének ebből a terméséből nem iszik addíg amíg újjan ihatja azt a tanítványaival az Atyjának országában. Tehát a bor nem változik át az Úrvacsorán a vérévé, és a kenyér sem a testévé, hanem ezek szimbólumok. Jézus azt is mondta hogy Ő az ajtó. De senki sem hiszi hogy Ő egy ajtó. Vagy a katolikusok ezt is hiszik?
"nem keverjük össze a holdat az ujjal- és ha látom a holdat, az ujjra már nincs is szükség"
Nem keverjük össze az Urat emberi alkotásokkal, és ha látom az Urat, akkor a képekre és szobrokra már nincs is szükség.
Örülök, 39, hogy Te már látod a Teremtő Úristent.
Én még bűnben botorkálok, és csak a vágy él bennem, lássam Őt.üdv:B.B.
Nem azt mondta "ő az ajtó"- hanem :"Én vagyok a kapu".
Más ez ám, lényegileg más, és az emberi racionális értelemnek zárva ez[a kapu].
ἐγώ εἰμι -ÉN VAGYOK - aminél a tanítványok is hátraestek annyira erős szó.
ἐγώ εἰμι ἡ θύρα· δι᾽ ἐμοῦ ἐάν τις εἰσέλθῃ σωθήσεται καὶ εἰσελεύσεται καὶ ἐξελεύσεται καὶ νομὴν εὑρήσει
És igen, fontos a további: a FOLYAMAT
(erre utaltam a jelenidőben fogalmazó bűnnéninél: ez fontos.) Nem, jha, megértettem, racionálisan és most mindenkire rádörrentek, miért nem olvassa és érti[azt, amit én] Egy matematikai levezetést, ha megértek, nem kell tovább tenni, átadhatom, taníthatom. De ez: Megváltás. Kinyilatkoztatás. Ez más. Ezt élni kell.
"Ég és föld elmúlik, de az én igéim el nem múlnak."(Mt24,35) -ezt a gyönyörű igét nem lehet másként, nem lehet emberi racionális okoskodással megközelíteni.
És az előbbire visszatérve:
egy régi szép fordítás(Károli,1885):
Én vagyok amaz ajtó, énáltalam valaki bémenénd, megtartatik, és bémegyen s kimegyen, és jó fűre találkozik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!