Tanúk, adventisták! Hogyan értelmezitek a gazdag és Lázár példázatát?
Szia!
És vele volt aznap a paradicsomban? Nem!
"Monda néki Jézus: Ne illess engem; mert nem mentem még fel az én Atyámhoz; hanem menj az én atyámfiaihoz és mondd nékik: Felmegyek az én Atyámhoz és a ti Atyátokhoz, és az én Istenemhez, és a ti Istenetekhez."
(Jn 20,17).
Gondolom nem kell magyaráznom, hogy ezt a feltámadása után mondta Krisztus.
Nos van egy kézenfekvő magyarázat ennek a látszólagos ellentmondásnak a feloldására. Nevezetesen, hogy az eredeti görög kéziratok mind nagybetűsek mondatjelek nélkül. Vagyis a fordító dönti el hova teszi a mondatjelet. Logikusan a fentiek ismeretében így értelmes a mondat: "És monda néki Jézus: Bizony mondom néked ma: velem leszel a paradicsomban."
Üdv. Péter
Isten úgy alkotta meg a világot, hogy egyszerű emberi logikával beláthassuk, h Ő a teremtő. Hasonló érvényes a Bibliára is. Ki mond olyat, h bizony mondom néked ma...
Ráadásul a Szentírás elég világosan írja:
Lukács
23,43 És monda néki Jézus: Bizony mondom néked: Ma velem leszel a paradicsomban.
Láthatjuk, hol a kettőspont. Felesleges bármiféle fordítással rugóznod. Mivel az adventisták azt tanítják, h a testi halál után alszunk, ezért nekik esélytelen ezt az Igét helyesen értelmezni. Lázár is felvitetett Ábrahám kebelére (Paradicsom, nem Menny!), és még ezt az Igét is hamisan magyarázzátok. Azért, mert Te Péter azt mondod, hogy nem volt aznap Jézussal a Paradicsomban a lator, attól még nem Te vagy igaz, hanem Jézus, aki világosan megmondta: Bizony mondom néked: Ma velem leszel a paradicsomban. Tehát az úgy is van, ha fejre álltok, akkor is.
A János 20.17 példaként hozott magyarázatod tovább erősíti azt, h tévúton jártok. A lator nem testben, hanem szellemben volt Jézussal még aznap a Paradicsomban. Tudod, nekünk a test feltámadása csak a második adventkor fog megtörténni. Jézus testben támadt fel, de három napig, amíg testben halott volt, bizony nem aludt, hanem prédikált a pokolban és a Mennyben.
Nézd csak ezeket:
1 Péter
3,18 Mert Krisztus is szenvedett egyszer a bűnökért, mint igaz a nem igazakért, hogy minket Istenhez vezéreljen; megölettetvén ugyan test szerint, de megeleveníttetvén lélek szerint; [rész 4,1. Róm. 6,10.5,6. Eféz. 3,12. 2 Kor. 13,4. 1 Tim. 3,16. Róm. 9,5.]
3,19 A melyben elmenvén, a tömlöczben lévő lelkeknek is prédikált, [rész 4,6. 2 Pét. 2,4.5. Róm. 10,7. Csel. 2,27.]
3,20 A melyek engedetlenek voltak egykor, mikor egyszer várt az Isten béketűrése a Noé napjaiban, a bárka készítésekor, a melyben kevés, azaz nyolcz lélek tartatott meg víz által; [Mát. 24,37.38. 1 Móz. 7,13. 2 Pét. 2,5.3,5.6.]
Itt van az igemorzsa, adventista oldalról egy jó nagy hazug magyarázat:
"Nóé ideje
Ha I. Pét. 3,19-20. szerint Krisztus “a tömlöcben levő lelkeknek prédikált”, akkor azt is megmondja Péter, hogy mit lehet ezalatt érteni: azokat az embereket, akik a vízözön előtt éltek. Tehát itt állunk – a magyarázatot illetőleg – egy döntő kérdés előtt: mikor prédikált Krisztus lélekben a vízözön előtti embereknek? Péter maga megadja itt is a választ, éspedig ugyanebben a levélben. A régi korok prófétái Krisztus Lelkével voltak betelve, és Krisztus üzenetét hirdették Krisztus Lelke által; mert Krisztus Lelke volt bennük (I. Pét. 1,10-11.). Krisztus prédikációjára – Nóé által – a vízözön előtti világ lakosai nem engedelmeskedtek."
Mindenki érezheti, mekkora csúsztatás az 1 Péter 3.19-et az 1 Péter 1.10-zel igazolni... Olvassátok el a Bibliát és láthatjátok, h semmi összefüggés nincs ilyen téren a két Ige között. Az 1 Péter 1.10 nem a 3.19-et magyarázza, hanem az 1 Péter 1.9 folytatása
Én magyarázatként Igéket fogok használni, méghozzá az 1 Péter 3.19 hivatkozásait, amit rá fognak mutatni, hogy Jézus a halála alatti 3 napban prédikált
1 Péter
3,18 Mert Krisztus is szenvedett egyszer a bűnökért, mint igaz a nem igazakért, hogy minket Istenhez vezéreljen; megölettetvén ugyan test szerint, de megeleveníttetvén lélek szerint; [rész 4,1. Róm. 6,10.5,6. Eféz. 3,12. 2 Kor. 13,4. 1 Tim. 3,16. Róm. 9,5.]
3,19 A melyben elmenvén, a tömlöczben lévő lelkeknek is prédikált, [rész 4,6. 2 Pét. 2,4.5. Róm. 10,7. Csel. 2,27.]
Belátható, hogy ezek az Igék nem azt mutatják, hogy az ószövetségi prófétákra gondolt volna Péter apostol
Magyarázatok:
1 Péter
4,6 Mert azért hirdettetett az evangyéliom a holtaknak is, hogy megítéltessenek emberek szerint testben, de éljenek Isten szerint lélekben.
2 Péter
2,4 Mert ha nem kedvezett az Isten a bűnbe esett angyaloknak, [Júd. 1,6.] hanem mélységbe taszítván, a sötétség lánczaira adta oda őket, hogy fenntartassanak az ítéletre;
Róma
10,7 Avagy: Kicsoda száll le a mélységbe? (azaz, hogy Krisztust a halálból felhozza.)
Apcsel
2,27 Mert nem hagyod az én lelkemet a sírban, és nem engeded, hogy a te szented rothadást lásson.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!