Miből gondolják Jehova Tanúi, hogy csak az ő Bibliamagyarázatuk lehet helyes?
Ha kicsit objektívebben állnátok hozzá a Tanúk hitének a MIÉRTJÉHEZ, akkor észrevennétek, hogy milyen alattomos módon fogalmazzák meg az kritikát rólunk. A legtöbb helyen - miután megállapítják egy-egy szövegrész általuk értelmezett verzióját, nincs szó arról, hogy a Tanúk MIÉRT GONDOLJÁK AZT, AMIT! Ha összehasonlítod a linkelt ellenérveket mondjuk a jelenlegi témával, a kétféle "reménységgel", akkor észreveheted, hogy mennyire más az érvelés MÉLYSÉGE és pontossága. Az évszázados emberi filozófiákat vallók és ezek erőltetői, sohasem lesznek képesek a Bibliába következetesen és ellentmondásmentesen belehamisítani az eszméiket, mert annak gondos vizsgálatával mindig kiderül az igazság. Ezért tudja megőrizni Jehova TISZTÁN a Szent Szavát.
A kritikusi oldal, melyet idéztél, általában nem megy tovább annál, mint hogy közli a tényt, hogy szerinte ez és ez az eltérés, legfeljebb ír hozzá egy szintén hamis érvet valahonnan. De nem ad részletes képet arról, hogy a feltételezett "igazsága" mennyire átfogóan és egybehangzóan van benne a bibliában. Nem is tud, mivel szembetalálja magát egy seregnyi következetlenséggel, melyek bosszantó ellenérvek, és nem tud velem mit kezdeni.
Ezzel szemben a Tanú érvei valóságos és átfogó érvrendszert képeznek, semmiképpen sem kiragadott példák, és ezt többféle megközelítésben ugyanígy el lehet érni azzal a tanítással, mely a Biblia szerves részét képezi. Amelyik nem a Biblia valódi tanítása, azzal ugyanezt LEHETETLEN megtenni!
Idézik a reménység témában az Efézus 4:3-6-t "komolyan igyekezve azon, hogy megtartsátok a szellem egységét a béke egyesítő kötelékében. E g y test van, és e g y szellem, mint ahogy abban az e g y reménységben hívattatok is el, amelyre elhívattatok; e g y Úr, e g y hit, e g y keresztség; e g y Istene és Atyja mindenkinek, aki mindenek fölött és mindeneken keresztül és mindenekben ott van."
Senki sem tagadja, hogy ugyanaz a reménysége alapvetően mindenkinek, Isten Királysága. De ezen belül ki meri azt állítani a TELJES BIBLIA alapján, hogy csak egyféle megbízatása, feladata lesz mindenkinek. Mellesleg, az első sz.-ban még valóban csak egyetlen, közös reménységű csoport élt a földön, akik mindnyájan szellemmel felkentek és égi reménységűek voltak.
Az ember A FÖLDRE teremtetett örökre(!), arra a földre, melyről a Biblia azt állítja, hogy örökre megmarad.
Mint mondtam, az az igazi kérdés, hogy mit tanít valójában a Biblia földről, és arról, hogy az emberek paradicsommá változtatják-e valaha, úgy ahogy Isten ezt kezdetben eltervezte? Ezt a kérdést vajon a kritikusok miért kerülik?
Utolsónak:
annyira azért nem kerülik.
Idézet Tőled:
"Mint mondtam, az az igazi kérdés, hogy mit tanít valójában a Biblia földről, és arról, hogy az emberek paradicsommá változtatják-e valaha, úgy ahogy Isten ezt kezdetben eltervezte? Ezt a kérdést vajon a kritikusok miért kerülik?"
"
És Isten eredeti terve?
A Társulat kiadványai alapján biztos felmerült Benned a kérdés, hogy vajon nem az volt Isteneredeti terve, hogy az ember „uralkodjék a tenger halain, az ég madarain, a barmokon, mindaz egész földön"! Talán nem mondta meg Isten a saját szaváról, hogy az „nem tér hozzám vissza üresen, hanem megcselekszi, amit akarok"? (Ézs 55:11) Miért akarná Isten, hogy az ember a mennyben éljen, ha egyszer a földre teremtette?
1Móz 1:26 A Társulat szerint „Isten szándéka szerint Ádámnak a földdel és az állatokkal kellett volna foglalkoznia. Szó sem esett arról, hogy a mennybe került volna." Ha Ádám bűntelen maradt volna, folyamatos, örök élete lett volna a paradicsomban, tehát Isten nem akarta, hogy az ember a mennyben éljen.
Ha a szöveg valóban Isten megváltoztathatatlan szándékaként azt állítaná, hogy Isten az emberiséget földi és nem mennyei életre teremtette, akkor senki sem jutna a mennybe. A Társulat szerint azonban legalább 144 000-en a mennybe jutnak, tehát vagy mégis megváltozott Isten terve, vagy a Társulat nem értette jól Isten eredeti tervét, vagy ez a szakasz nem is szól ilyen „tervről".
Zsolt 37:9,11,29 A Társulat a zsoltár részleteivel azt akarja igazolni, hogy akik Jehovában reménykednek, szelídek és igazságosak, azok a földet öröklik.
Ha nem olvasod el az egész zsoltárt, akkor valóban azt hiheted, hogy a zsoltáríró a Társulat nézetét támogatja. De figyeld csak meg: valóban az igazak földi reménységéről beszél? Nem inkább a gonoszok és igazak földi sorsáról, illetve az isteni igazságszolgáltatásról?
Isten igazságszolgáltatása ugyanis a zsoltáríró szerint még itt a földön eléri a gonoszokat (lásd 37:2,10,15,17,20), tehát ez olyasmi, ami szerinte figyelemmel követhető és tanulságos (lásd 37:10,25,35-36).""
Kedves Kérdező!
A tanuk Bibliamagyarázata Jézus Krisztusról egyértelműen hamis,lásd:
Igei igazolások,hogy Jézus Isten:
1.
a)Jézus a dicsőséd Ura,Királya:1kor.2,8:
"Ha megismertétek volna,nem feszítettétek volna meg a Dicsőség Urát"
b)A Dicsőség Ura=a Seregek Ura,az egész Föld Istene Ézs,54,5
"kicsoda a dicsőség Királya?A seregek Ura,ő a dicsőség Királya"zsolt.24,10
A:Jézus=A Dicsőség Királya
B:A Dicsőség Királya= A Seregek Ura
C:A Seregek Ura=Az egész Föld istene,tehát Jézus AZ EGÉSZ FÖLD ISTENE!
(Aki szellemben nem VAK,az erős igazolást vesz észre arról,hogy Jézus kicsoda!)
A Bibliában hány megváltóról van szó és hány seregek Uráról: EGYES SZÁMBAN SZEREPEL-de az Atyáról is ezt mondja az Ige és Jézusról is!
(Ézs 54,5. 63,16.GAL3,13)
Két személyről beszél az Ige,de egy megváltó van és egy seregek Ura!
Ezzel megegyező üzenete van Isten Elohim nevének amely az EL Isten-név többesszáma,erős utalás arra,hogy az egy Isten a zAtya a Fiú és a Szent Szellem,ezért van "EL" Isten-név többesszámban.
2.a
Ézs.43,11:Azt mondja Isten,én vagyok az Úr(JHVH),RAJTAM KÍVÜL NINCS SZABADÍTÓ..."
hogyan lehet ez igaz,ha Jézus is szabadító?
Mt.1,21:"Nevezd nevét Jézusnak,mert ő szabadítja meg népét..."
Csak egy módon lehet igaz a két ige egyszerre,ha Jézus valóban és teljesen EGY az Atyával.Az ige itt isigazolja ezzel,hogy Jézus egyenlő az Atyával és egy.
b)Azzal minden Ige ismerő és igaz hivő egyet ért,hogy az Úr amit ígér,be is tartja,amit mond az igaz!
Ézs42,8-ban azt mondja:"dicsőségemet másnak nem adom..."
Hogyan lehet ez az állítás a szín-tiszta igazság,ha Jézusnak adta a dicsőséget?(jn.17.22:" azt a dicsőséget amit nekem adtál...")
Ézs42,8 egyetlen esetben igaz és az felettébb csodálatos:az atya és jézus valóban egyeK(ezért nem adta másnak a dicsóséget!!!)
3. A TEREMTŐ=ISTEN
A fiú teremtő(1,kor8,6.Kol 1,16)
A teremtő ne mlehet más csak Isten!
A MEGVÁLTÓ(JÉZUS)=SEREGEK URA(Jer50,34-Ézs54,5=>Isten
4.A menny Királyáról szól sz Ige,EGYES SZÁMBAN,egyetlen mennyei Királyról,amikor az Atyáról szól(1.tim.6,15-16:..hatalmas,Királyok Királya és uraknak Ura,akié egyedül a halhatatlanság,és hozzáférhetetlen világosságban lakozik,akit az emberek közül senki nem látott és ne mis láthat...")
B)és a menny egyetlen királyáról(egyesszámban)
Jézusról szól sz Ige:Jel.17,14"..a Bárány legyőzi őket,mert uraknak Ura és királyok Királya..."
Ha csak egy van az urak Urából,a királyok Királyából,akkor melyik a kettő közül?
Buta kérdés,mert ők valóban egyek(MÁSKÉNT NEM VOLNA IGAZ ISTEN EGYIK ÁLLÍTÁSA,ami teljesen kizárt.Így csak az az igazság marad,hogy Jézus az urak Ura,a királyok Királya,a két Ige(1tim,615-16 és jel.17,14)egyetlen Istenről szól!
5.Nézd együtt a két Igét és valami nagy igazságot látsz:
jn,1,1:"Isten az Ige(a szo)"
jn1,14"Az Ige testté lett.."
A:az Ige=Isten
B: A testté lett Ige=Jézus
C:1tim.3,16:ISTEN MEGJELENT TESTBEN!
ha 1tim.3,16 ne mlenne megirva,az első két Igéből is pont ez következik annak,aki becsületesen gondolkodik.Már gazembernek kell lenni ha ezt az összefüggést félremagyarázza valaki!
6.Az apostolok és az első Egyház nem JHVH nevét hívták segítségül,hanem Jézusét:
1kor.1,2:"... elhívott szentek..akik a mi urunk,Jézus Krisztus nevét segítségül hívják
Csel.15,26:"... életüket tették kockára a mi urunk J.K. nevéért
Csel:4,12„És nincs senki másban üdvösség; mert nem is adatott embereke között az ég alatt más név, mely által kellene nékünk megtartatnunk”
Csel9,15 Menj, mert választott edényem ő, hogy elvigye a nevemet a nemzeteknek és királyoknak, és Izrael fiainak is.
Annyira ismert volt,hogy az apostolok Jézus nevét hívtákimájukban,hogy még a lézengő zsidók is eltanulták: Elkezdék némely lézengő zsidő ördögűzők közül az út Jézus nevét hívni"csel.19,13
Efézusban az első megtérési hullámról is így ír az Ige(csel.19,17)és magasztaltatik az Úr Jézus neve
"megszentelődtetek és megigazultatok az Úr Jézus nevében
István is JÉZUSHOZ IMÁDKOZOTT és az ő nevét hívta:Csel 7,59
akik a te nevedet segítségül hívták... csel9,14
Mindent amit csak tesztek szóval és cselekedettel,mindent az Úr Jézus nevében cselekedjetek
7.Amikor az Ige elsőről és utolsóról beszél,hány elsőről és utolsóról szól?Mindenki látja, egyről-
éspedig csak Istenről:
Ézs 44,6 : Én vagyok az első és utolsó,rajtam kívül nincs Isten
Aztán jelenések 1,17ben megismétli:
Ne félj!Én vagyok az első és utolsó-MONDTA JÉZUS
Több pontnál is azt láthatjuk,hogy az Atya annyira egy Jézussal,annyira valóságosan egy ,hogy EGYETLENRŐL BESZÉL RÓLUK,mint
-a teremtőről-minr szabadítóról
-mint megváltóról
-mint Urak Uráról,királyok Királyáról
-mint Elsőről és Utolsóról
tehát teljesen igaz,amit Jézus mondott erről:"Én és az Atya egy vagyunk"
Van akinek gondot jelent,hogy ha Jézus Isten,akkor hogyan imádkozhat Istenhez,az Atyához.
Ebből a sötétségből Fil 2,7 vezet ki:Jézus amikor testben megszületett,levetette isteni formáját,önmagát megüresítette és felvette emberi-szolgai formáját.Teljesen ember lett!Fázott,melege volt,sírt,örült,elfáradt...-és imádkozott.Szüksége volt rá.Amikor visszament a mennybe,újra felvette Isten-Királyi mivoltát,és az Igetanúsága szerint mostmár megint így van a mennyben.
Jel.19,11-16.MOST TELJESEN ISTEN.Illik tudni,hogy Jézus Krisztus neve is erről a kettős létformájáról szól:
A)Jézus az ember(aki megkisebbítette magát)
B)Krisztus a magasságos,az Úr,az Isten
8.Az Ige az alábbiakra azt mondja,hogy Isten nevei
ELOHIM:1móz1,1/2570-szer van a Bibliában!
EL-SHADDAI:1móz17,1
JHVH:2móz.3,24
EL:217-SZER FORDUL ELŐ
SILO:1móz.49,10
JAH:zsolt.68,5
Jelzőként használt neve:Seregek Ura.Ézs 47,4.51.15.54,5.Jer32,28
Amire az Úr azt mondja,hogy az Ő neve(ne mjelzők ezek)azt önkényesen fölösleges és hibás alá-vagy fölérendelni a többi nevének.Istennek több neve van,erre utal többekközt ez az Ige is:
Zak 14,9:" És az Úr lesz a zegész földnek királya,e napon egy Úr lesz és a NEVE IS egy"
Tehát ha lesz egy neve,akkor most egy van?Becsületes gondolkodással tudjuk a választ.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!