A Sátán bukása eleve benne kellett legyen Isten szuverén tervében?
"szabad akarat nélkül is felelősek vagyunk a döntéseinkért."
Ennek nem lenne értelmem, mert akkor nem a mi döntésünk volna, akkor nincs felelősség sem. "Végrehajtottam amire predesztinált az Atya"
"mekkora IQ-d van" Ezt kiemelném példaként. Alacsony IQ-val is követnek el mindenféle jót rosszat az emberek. lopnak, erőszakoskodnak, de segítenek és jótékonykodnak is, és magas IQ-val is ugyan ezt megteszik. Tehát nem, magas és alacsony IQ-val is keresik az emberek az Istent, nem látok benne különbséget.
Egyébként ez pont olyasmi, amiben más spirituális utak (filozófiák), köztük a Taoizmus és a Buddhizmus is egyetért. Buddha szerint minden ember képes a megvilágosodásra, (minden embernek buddha-természete van) azonban ezt kevesek érik el.
Szóval ha azt állítod hogy téged vitára programoztak, és nincs saját szabad akaratod abbahagyni, azt is megértem, de nincs így. Te a saját döntésedért csinálod, nincs rajtad kényszer.
"Ezt kiemelném példaként. Alacsony IQ-val is követnek el mindenféle jót rosszat az emberek. lopnak, erőszakoskodnak, de segítenek és jótékonykodnak is, és magas IQ-val is ugyan ezt megteszik. Tehát nem, magas és alacsony IQ-val is keresik az emberek az Istent, nem látok benne különbséget."
Akkor legyél szíves idézni azt a részt ahol én azt írtam, hogy az alacsony vagy magas IQ-tól függ az, hogy az emberek rosszat vagy jót tesznek-e. Persze ha nem tettem ilyen kijelentést akkor lehetőleg hanyagold a mellébeszélést.
"Egyébként ez pont olyasmi, amiben más spirituális utak (filozófiák), köztük a Taoizmus és a Buddhizmus is egyetért. Buddha szerint minden ember képes a megvilágosodásra, (minden embernek buddha-természete van) azonban ezt kevesek érik el."
Az határozza meg a valóságot szerinted, hogy miben értenek egyet? Ha nem akkor miért is lényeges, hogy miben értenek egyet vagy miben nem?
"Szóval ha azt állítod hogy téged vitára programoztak, és nincs saját szabad akaratod abbahagyni, azt is megértem, de nincs így. Te a saját döntésedért csinálod, nincs rajtad kényszer."
Lehet először nem ártana megpróbálnod megérteni, hogy miről beszél a másik mert ez a válaszod alapján fogalmad sincs.
"Nem korlátozzák és befolyásolják a döntéseid meghozatalánál a képességeid milyensége mint például, hogy mekkora IQ-d van?"
Te írtad, hogy az IQ egy kiemelt befolyásolási tényező, és arra szerettem volna rámutatni, hogy az magára a jó és a rossz cselekedet közötti döntésre nem látszik hatással lenni.
Szerintem te arra gondolsz, hogy más életlehetőségek nyílnak ki az előtt aki nagyon okos, és más az előtt aki átlagos, vagy esetleg átlag alatti szellemi képességű.
Akkor most elismered hogy te azt gondolod magadról, hogy a Teremtő kényszerít erre a vitára például, -erre vagy programozva- vagy pedig szabad akaratodból vitatkozol?
Mert ha ebben te dönthetsz, akkor van szabad akarat, de ha Isten programozott erre akkor csak egy NPC vagy?
A másik spirituális utakat azért említettem csak, hogy mások is azt állítják az embernek szabad akarata van, felelős a döntéseiért, és rajta múlik a Teremtő felé halad, vagy körbe körbe, önmagának hazudva.
Nem írtam sem azt, hogy kiemelt lenne az összes többi közül pusztán példaként éppen ezt említettem meg.
Az, hogy két dolog között nem lehet olyan egyértelmű vagy inkább egyszerű összefüggést találni mint, hogy a magas IQ-val rendelkezők mind jók míg az alacsony IQ-val rendelkezők rosszak vagy fordítva az még nem jelenti, hogy nincsen hozzá köze.
Tudod ezért is soroltam fel több mindent és nem is állítottam sehol, hogy ez olyan egyszerű lenne mint ahogyan azt az előbbi IQ-s példában írtam.
Továbbra is lényegtelen, hogy mások is mit állítottak. Nem attól függ a valóság, hogy ők mit állítanak ahogyan nekem sem fogadtad el amit én állítottam csak mert alapon, mert nem is attól függ a valóság, hogy én mit állítok csak úgy.
Ezért is próbálkoztam elmagyarázni, hogy mit is gondolok aztán ha találsz hibát benne akkor maximum rám cáfolsz. Ennek az bevezetését szolgálták volna azok a kérdések amikre nem voltál hajlandó válaszolni inkább csak kiforgatni.
Így azonban nincsen értelme válaszolni az NPC-s és hasonló kérdéseidre mert nem vagy tisztábban semmivel azzal kapcsolatban amiről beszélek.
Jogodban áll nem foglalkozni azzal amit írok és nem megpróbálni megérteni.
De akkor itt és most zárjuk is le mert semmi értelme az egésznek így.
Jó, ha lesznek érveid hogy minden ember minden döntése előre meg van írva, akkor térjünk vissza rá.
Az én döntéseimet én hozom, a szabad akaratomból.
Zsoltárok 139:1-4: "Uram, te megvizsgáltál, és ismersz engem. Tudod, mikor ülök és mikor állok; messziről ismered lelkemet. Tudod, mit gondolok, mielőtt szólásra nyitom a számat. Minden utamat és minden járásomat jól tudod."
Ez a zsoltár hangsúlyozza, hogy Isten mindent tud az emberről, beleértve a gondolataikat és a cselekedeteiket is.
Ézsaiás 46:9-10: "Emlékezzetek az előbbi dolgokra, amelyek már régóta vannak; mert én vagyok Isten, és nincs más; én vagyok Isten, és senki sem hasonló hozzám. Az elejétől fogva megmondom a végső dolgokat, és a régóta történt dolgokat, amelyek még nem valósultak meg; azt mondom: az én tanácsaim megállanak, és minden tetszésem szerint végbemennek."
Ez az igehely azt mutatja, hogy Isten ismeri a múltat, a jelent és a jövőt, és Ő ígéri, hogy mindent, amit elhatározott, véghezvisz.
Rómaiakhoz írt levél 8:29-30: "Mert akiket előre megismert, azokat előre is elrendelte, hogy hasonlókká legyenek Fiához, hogy Ő legyen az elsőszülött sok testvér között. Akiket pedig előre elrendelt, azokat meg is hívták; akiket pedig meg is hívtak, azokat meg is igazították; akiket pedig megigazítottak, azokat meg is dicsőítették."
Ez a rész azt tanítja, hogy Isten előre elrendelte azokat, akiket meg akar hívni, ami az Ő előre tudásának egyértelmű kifejezése.
Példabeszédek 16:9: "Az ember szíve a maga útját tervezgeti, de az Úr irányítja a lépteit."
Ez a vers a jövő irányítására utal, míg azt is hangsúlyozza, hogy Isten az, aki végső soron irányítja az ember cselekedeteit.
Ezek az igehelyek együttesen alátámasztják azt a nézetet, hogy Isten mindenek felett álló tudással bír, és Ő elrendeli a különböző eseményeket és lépéseket a világban.
És itt pontot is tettem vita végére
Nincs igazad kérdező.
A Biblia számos helyen beszél az ember szabad akaratáról, vagyis arról, hogy az emberek szabadon választhatnak Isten iránti engedelmesség és bűn között. Néhány fontos bibliai vers, amely erre utal:
Mózes 5:16-17 (1Móz 2:16-17) – Édenkertben való döntési lehetőség: Isten megadja Ádámnak és Évának a választás lehetőségét az Éden kertjében: „És megparancsolta az Úr Isten az embernek, mondván: A kert minden fájáról bátran egyél; de a jó és gonosz tudásának fájáról ne egyél, mert a mely napon eszel arról, halállal halsz meg.” Ez a történet alapja annak, hogy Isten szabad döntési lehetőséget ad az embernek, még ha az a bűnbe esés lehetőségével is jár.
5 Mózes 30:19 – Választás az élet és a halál között: „Tanúul hívom ma az eget és a földet ellenetek, hogy életet és halált adtam elédbe, áldást és átkot. Válaszd hát az életet, hogy élhess mind te, mind a te magod.” Isten arra szólítja fel az embereket, hogy válasszák az életet és az áldást, de a döntés az ember kezében van.
Józsué 24:15 – Választás Isten szolgálatában: „Ha pedig rossznak látjátok, hogy az Urat szolgáljátok, válasszatok még ma, kit akartok szolgálni… Én azonban és az én házam népe az Urat szolgáljuk.” Józsué kihangsúlyozza, hogy az emberek szabadon választhatnak, hogy kinek szolgálnak, de ő és családja Isten mellett dönt.
Máté 23:37 – Jézus sír Jeruzsálem felett: „Jeruzsálem, Jeruzsálem, ki megölöd a prófétákat, és megkövezed azokat, a kik hozzád küldettek! Hányszor akartam egybegyűjteni fiaidat, amiképpen a tyúk egybegyűjti csibéit szárnyai alá, és ti nem akartátok.” Jézus kifejezi szomorúságát amiatt, hogy Jeruzsálem lakói elutasították Isten meghívását. Ez is arra utal, hogy az emberek szabadon dönthetnek, még akkor is, ha ez a döntés ellenállás Isten akaratával szemben.
János 7:17 – Választás az igazság keresésében: „Ha valaki kész cselekedni az ő akaratát, megismerheti e tanítást, vajon Istentől van-e.” Jézus itt arra utal, hogy az ember szabad akaratából keresi Isten akaratát, és ezáltal megismerheti az igazságot.
Róma 6:16 – Szabad választás a bűn és az igazság között: „Nem tudjátok-e, hogy akinek odaszánjátok magatokat szolgákul az engedelmességre, annak vagytok szolgái, akinek engedelmeskedtek, akár a bűn szolgái vagytok halálra, akár az engedelmességé, igazságra?” Pál apostol itt azt tanítja, hogy az ember szabadon választhatja a bűnt vagy az igazságot, és hogy a döntésnek következményei vannak.
Ezzel a kérdést -és vitát részemről lezárom.
16
Mint azt írtam korábban vannak érveim.
Mint azt írtam korábban pont ezeket az érveket kezdtem el felépíteni és elmagyarázni azokkal a kérdésekkel amikre nem válaszoltál csak kiforgattad.
Tehát most kicsit értetlenül olvasom a válaszodat, hogy ha majd lesznek érveim mivel korábbi válaszaimban már írtam, hogy vannak és el is kezdtem őket kifejteni csak nem válaszoltál a kérdésekre ezért nem tudtam tovább fejteni őket mint arról már írtam.
Ezek szerint korábbi válaszomat el sem olvastad?
A kérdésekre egyébként azért van szükség, hogy az alapokat tisztázzuk mert ha ott sincsen már egyetértés akkor nem árt előbb ott helyre rakni a dolgokat majd utána tovább haladni.
De mint írtam. Ha nem érdekel és csak azt akarod szajkózni, hogy "nekem van szabad akaratom, nekem van szabad akaratom" akkor írd azt és akkor itt lezárhatjuk. Persze lehet burkoltan a korábbi válaszod is ezt jelentette.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!