Mit jelent a Szentháromság és hol van erről szó a Bibliában?
Copy, paste, korábbi saját válasz máshonnan:
Jézus az idők kezdete óta létezik és egy az Istennel (vö.: Jn 1,1). Több helyen is találunk olyan utalásokat, amik Jézus és az Atya egységét bizonyítják (ld.: Jn 14,9-11, Jn 5,17-18 Jn 5,23; Jn 10,30!!!). Jézus mennyei királynak vallja magát Pilátus előtt, és a Menny királya Isten (vö.: Jn 18,36-37). Jézus sok helyen Isten Fiának vallja magát, és Pilátus előtt is a zsidók arra hivatkoznak (ld.: Jn 5,25; Jn 5,28; Jn 10,36;Jn 19,7). Jézus a Messiás (ld.: Jn,24-25) és az Emberfia (Jn 9,35 és még sok más helyen).
A Szentlélekről Jézus keveset beszél, ezért a legtöbb hivatkozást az apostolok cselekedeteiben találtam Róla:
A Szentlélekről, mint értelmes lényről beszél az ApCsel 5,3 és 5,9, hiszen arra hivatkozik, hogy nem lehet becsapni. A Szentlélek indíttatást ad (ApCsel 8,29), segít (ApCsel 9,31), felszólít (ApCsel 11,12), tilt (16,6) és beszél (ApCsel 20,23; ApCsel 28,25); és ezekre csak értelmes lények (személyek) képesek.
A Szentháromság tagjainak egyenrangúságára az 1Kor 13,13 és a Mt 28,19 enged következtetni.
Isten soha nem volt háromság, az Izraeliták is mono Istenként, az az egyedüli Istenként imádták, más népek isteneivel szemben.
Jézus így imádkozott: "Az pedig az örök élet, hogy ismernek téged, az egyedül igaz Istent, és akit elküldtél, a Jézus Krisztust”
Kérdés: Lehet-e az egyetlen igaz Isten, mikor még rajta kívül van két másik egyenlő rangú Isten?
Jézus azt mondja, hogy Őt az Atyja küldte, és mind a kettőjüket meg kell ismerni. Harmadik személy nincs. Ha Jézus az Isten, miért nem elég csak Őt megismerni?
Jézus nem csak Atyjának nevezte, hanem Istenének.
(Jelenések 3:12) 12 Aki győz, azt oszloppá teszem Istenem templomában, . . .
(János 20:17) . . .»Felmegyek az én Atyámhoz és a ti Atyátokhoz, az én Istenemhez és a ti Istenetekhez.«”
Jézus az "új Jeruzsálemet" Istene városának nevezte.
Tehát Jézusnak, vagy is a fiúnak van Istene.
"Bibliában soha nem fordul elő, hogy a Fiút csupán egyetlenegyszer is az „én Istenemnek” nevezné valaki"
Akkor most soha nem fordul elő, vagy előfordul egyszer? Ritka az ilyen ellentmondás egy mondaton belül.
Egyébként jóval többször is előfordul, sőt már az Ószövetségben, Izajás próféta is Istennek nevezi próféciájában.
6
Tudom, hogy a 9:6 versére gondolsz.
Azonban az eredeti szöveg alapján, Jézus személyét nem abban az értelemben nevezi Istennek,mint az atyját, aki teremtette.
(Ézsaiás 9:6) 6 Mert egy gyermek születik, egy fiút kapunk, és az uralom az ő vállán lesz. Csodálatos tanácsadónak, erős istennek, örökkévaló atyának, béke fejedelmének fogják hívni.
Csak,hogy az "erős isten" héberül ʼÉl gib·bórʹ, és nem mindenható Isten:
ʼÉl sad·dajʹ, Görögül: [Pan·to·kraʹtór]”.
Ezt a rangot kizárólag az írásokban, az Atyjára vonatkoztatják, más semélyekre soha.
Hogy ez a rang kizárólag Istenre vonatkozik, az a jelenések könyvében olvasható, ha·lelú-Jáhʹ is mutatja. Jelentése: Dicsérjétek Jahot.
#7
Nem értem, akkor Jób 36-ban miért nevezi szintén "erős Istennek" Istent, ha ezt nem használhatná rá az író az őrtorony magazin szerint?
Amúgy az Újszövetségben is több helyen nevezik Istennek Jézust.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!