Tényleg nem történt meg a tényleges feltámadás, nem volt üres sír, hanem metaforikusan kell értelmezni?
19es,
talán erre gondolhatott a a 17es:
""Ha azért Krisztusról hirdettetik, hogy a halottak közül feltámadott, mimódon mondják némelyek ti köztetek, hogy nincsen halottak feltámadása Mert ha nincsen halottak feltámadása, akkor Krisztus sem támadott fel. Ha pedig Krisztus fel nem támadott, akkor hiábavaló a mi prédikálásunk, de hiábavaló a ti hitetek is. Sőt az Isten hamis bizonyságtevőinek is találtatunk, mivelhogy az Isten felől bizonyságot tettünk, hogy feltámasztotta a Krisztust; a kit nem támasztott fel, ha csakugyan nem támadnak fel a halottak. Mert ha a halottak fel nem támadnak, a Krisztus sem támadott fel. Ha pedig a Krisztus fel nem támadott, hiábavaló a ti hitetek; még bűneitekben vagytok. A kik a Krisztusban elaludtak, azok is elvesztek tehát. Ha csak ebben az életben reménykedünk a Krisztusban, minden embernél nyomorultabbak vagyunk. Ámde Krisztus feltámadott a halottak közül, zsengéjök lőn azoknak, kik elaludtak. Miután ugyanis ember által van a halál, szintén ember által van a halottak feltámadása is. Mert a miképen Ádámban mindnyájan meghalnak, azonképen a Krisztusban is mindnyájan megeleveníttetnek."" (1Kor15:12-22)
És talán még ez is ide tartozik:
""Nem akarom továbbá, atyámfiai, hogy tudatlanságban legyetek azok felől, a kik elaludtak, hogy ne bánkódjatok, mint a többiek, a kiknek nincsen reménységök. Mert ha hisszük, hogy Jézus meghalt és feltámadott, azonképen az Isten is előhozza azokat, a kik elaludtak, a Jézus által ő vele együtt."" (1Thess4:13-14)
Köszönöm munyamunya.
Számomra fura. Nekem kicsit olyan mintha Jézust a feltámadásban lehetne mérni csak. Mintha nem lenne más cselekedete, vagy azok csak olyan másodlagosak.
De mindegy. Ez már csak az én személyes meglátásom.
22es,
Valószínűleg azért hangsúlyozzák ezt a dolgot a levelek, mert ezzel kapcsolatban merültek fel már nagyon korán tévtanítások, kérdőjelek. Csak le akarják szögezni a testvéreknek, hogy ez bizonyosan megáll.
Nem gondolnám, hogy az Úr egyéb tettei kevésbé lennének fontosak, hiszen mindent az Egyedül Igaz Istentől vett és tanult, ezért minden számít, amit valaha is cselekedett/mondott. Persze az is igaz, hogy minden dolga efelé az egy történés felé haladt és mutatott, mivel az emberiség alapvető problémájára (bűn egyenlő halál) csak ezáltal volt megoldás. Továbbá még azt is hozzátenném, hogy a feltámadást nem a Felkent cselekedte, ő pont halott volt. Az ő Atyja és Istene támasztotta fel, ahogyan minket is az Isten fog.
#22.
Aki nem hiszi Jézus feltámadását, de tiszteli Jézust, mint egy embert, egy bölcs tanítót, az egyszerűen ateista, aki nem köpköd, ócsárol, úgy, hogy életében nem tanult a kereszténység (és más vallások) mélyebb tanairól.
25
Az hogy Jézus nem támadt fel nem zárja ki az élete során elkövetett csodákat (vagy azt hogy elhiszi valaki azt) ahogyan azt sem hogy Jézus, Isten fia.
#26.
Akkor Isten nem Örökkévaló, ahogy a héber neve is mutatja, ha meghal.
#19
Tessék:
"Ha tehát Krisztusról az hirdetjük, hogy a halottak közül feltámadt, hogyan mondják egyesek közületek, hogy nincs halottak feltámadása? Mert ha nincs halottak feltámadása, akkor Krisztus sem támadt fel! Ha pedig Krisztus nem támadt fel, akkor hiábavaló a mi igehirdetésünk, és hiábavaló a ti hitetek is. Sőt, Isten hamis tanúinak is bizonyulunk, mert tanúságot tettünk Isten ellen, hogy feltámasztotta Krisztust, pedig nem is támasztotta fel, ha a halottak valóban nem támadnak fel. Mert ha a halottak nem támadnak fel, Krisztus sem támadt fel. Ha pedig Krisztus nem támadt fel, hiábavaló a ti hitetek, és még mindig bűneitekben vagytok. Sőt, akkor azok is, akik Krisztusban elszenderültek, elvesztek."
"Hiszek egy Istenben, mindenható Atyában,
mennynek és földnek Teremtőjében.
És Jézus Krisztusban,
az Ő egyszülött Fiában,
a mi Urunkban,
aki fogantatott Szentlélektől,
született Szűz Máriától,
szenvedett Poncius Pilátus alatt;
megfeszítették, meghalt és eltemették.
Alászállt a poklokra,
harmadnapon feltámadt a halottak közül,
fölment a mennybe,
ott ül a mindenható Atyaisten jobbján,
onnan jön el ítélni élőket és holtakat.
Hiszek Szentlélekben.
Hiszem a katolikus[4] anyaszentegyházat,
a szentek közösségét,
a bűnök bocsánatát,
a test feltámadását
és az örök életet. Ámen."
Apostoli hitvallás (római) katolikus fordítása.
"Hiszek egy Istenben, mindenható Atyában,
mennynek és földnek teremtőjében.
És Jézus Krisztusban,
Ő egyszülött Fiában,
mi Urunkban,
ki fogantaték Szentélektől,
születék szűz Máriától,
szenvede Poncius Pilátus alatt;
megfeszítteték, meghala és eltemetteték.
Szálla alá poklokra,
harmadnapon halottaiból feltámada,
felméne mennyekbe,
ül a mindenható Atya Istennek jobbján
onnan lészen eljövendő ítélni eleveneket és holtakat.
Hiszek Szentlélekben.
Hiszek egy közönséges, keresztyén anyaszentegyházat,
szenteknek egyességét,
bűneinknek bocsánatát,
testünknek feltámadását,
és az örök életet. Ámen."
Apostoli hitvallás református, Károlyi-féle fordítása.
Az egyik fő, és egyben az egyik legrégebbi keresztény hitvallás egyértelműen kimondja, hogy Jézus feltámadt a halottak közül/halottaiból, majd felment a mennybe. Maga a szöveg a fontosabb keresztény ünnepeket is körbejárja az évben, így a húsvét, majd az áldozócsütörtök csodáit is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!