Miért terjedt el a halhatatlan szellem tévtanítása? Az ember nem az égből származik hanem a földből! Még Jézus is említi, hogy Lázár elaludt. Az alvás pedig pont a halálra hasonlít!
#58
A nem egységes tanítás azt jelenti, hogy nem egyezik az adventista nézettel és ezért nem is idézed ezeket?
Sziasztok,
Szeretem ezeket a provokatív kérdéseket. Sajnálom azt, hogy azt gondolod rólam, hogy én csak adventista tanításokat olvasok, és semmi más nem érdekel. Nagyon szeretem a teológiát, és mindent elolvasok ami ezzel kapcsolatos írás függetlenül attól, hogy a szerzője milyen felekezetű ember.
A kérdésedre válaszolva: nem, nem azt jelenti. Ha ismered az ókeresztény irodalmat, akkor tudod, hogy Római Kelementől és Antiochiai Szent Ignáctól kezdve többféle vélemény alakult ki erről. Antiochiai Ignác szerint a vértanúk, akik osztoztak az Úr szenvedésében és halálában, azonnal feltámadnak, személyesen találkoznak a feltámadt Krisztussal, aki az Atya mellett él. A többi halott (akik nem vértanúk, próféták, apostolok) várják a testi feltámadást. Órigenész szintén a halálban való azonnali feltámadás mellett tanúskodik. Szent Ágoston gyakorlatilag az első, aki megkülönböztet két feltámadást: az egyik a léleké, ami azt jelenti, hogy a lélek nem zuhan az örök halálba, a másik a testé, amely az utolsó napon történik majd meg. Ágostonnál már világosan érezhető a platonizmus befolyása. És ez nem csak az én véleményem, hanem a teológiákon - felekezettől függetlenül - is ezt tanítják. Meg azt is, hogy a halál utáni tisztulásról szóló hivatalos egyházi tanítás tanítóhivatali dokumentumokban csak a XIII. század közepétől jelenik meg...
Iréneusz határozottan elutasítja azt, hogy a mennybejutás rögtön a halál
után történne. Jusztinosz az I.kor 15:50-et új értelmezésben adja: „Pál azt akarta mondani, hogy a testnek a halál felel meg. Más nem várható, kivéve az Isten országát. Az Isten Országa ugyanis nem tárgy, hanem alany. Élet, amelynek örökrésze a test, a hús is.”
Az első hitvallásokban pozitív a perspektíva: a test feltámadása és az örök élet: Hippolütosz: DH 10, Epiphaniosz: DH 42. Krisztus „eljön ítélni élőket és holtakat, és az ő országának nem lesz vége. (...) Várjuk a holtak feltámadását és az eljövendő örökkévalóság életét.”
Sajnos a feltámadott testről már Órigenész is a platóni hagyományt követve gondolkodott.
Tertullianus szerint azonban csak a holtak általános feltámadása és az ítélet után kezdődik a jutalom és a büntetés teljes megvalósulása. Elgondolása: addig köztes állapotban vannak, ahol már a végsőt elővételezik. A Hádészban, a Föld belsejében van a holtak lelke, de már részleges büntetésben vagy vigasztalásban. – Az ortodox teológia mindmáig ezt vallja.
Az adventista álláspont a Szír Szent Efrém álláspontjához áll a legközelebb, aki szintén alvásnak gondolja el ezt az állapotot. A lélek béna a test nélkül. Olyan, mint egy embrió vagy egy vak. A Seolban mindenki azonos, az árnyékok nem különböztethetőek meg egymástól.
Remélem ezzel a kis összefoglalással már elégedett vagy!
Üdv. Péter
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!