Miért nincs szó mostanában az oktatásról? (Online oktatás)
Tavaly ugyanez volt a helyzet vírus ügyileg, mint most. Annyi volt a különbség, hogy a napi átlag fertőzöttektől 1-2 hét lemaradás volt idén a tavalyihoz képest.
Tavaly alapból maszkban kellett kezdeni az egyetemet, ahol nekem pl. 8 tárgyból 3 volt jelenléti, 5 pedig online. Amire bejártunk is ki kellett hagyni 1-1 helyet egymás közt, illetve korlátozva voltak a létszámok.
Ehhez képest idén először maszk se kellett, 2 hét után vezették csak be. Az összes óránk kizárólag csak jelenlétiben van. Helyet sem kell kihagyni, van olyan óra, ahol 100 fős teremben vagyunk 120-an, mindig hátul ácsorognak, akik ülnek pedig egymás hegyén-hátán vannak, nyomorogva. Maszk is csak termekben kötelező, de az órák több, mint felén maszkot sem hordanak, mert a tanárt nem érdekli. Ráadásul ez egy informatikai kar, aminél semmi nem indokolja a jelenlétit. Sőt, így pl. programozás gyakorlaton nem is tudunk mit csinálni, mert a tanár csak magyaráz 120 embernek diákról, mert nem volt képes több gyakorlatot létrehozni, hogy gépen programot írjunk óra közbe... Így nem lehet megtanulni rendesen programozni, ezzel szemben online rendes gyakorlatok voltak, de így nem lehet megtanulni.
Közben idén megelőztük a tavalyi napi átlag fertőzöttet, napi számban az elmúlt héten szinte minden nap 4000 fölötti megbetegedés volt, hétfőn pedig közel 7000. Ez mindamellett, hogy 6 millió ember be van oltva. Mondják, hogy milyen hatásos az oltás, de mégis már több a megbetegedés, mint tavaly. Erre is csak most hoznak ilyen béna intézkedéseket. Azért értitek nagy a kontraszt tavaly és idén között. Sokan meg is halnak sajnos. :(
Értemén, hogy nem lehet bezárni az országot, stb. De mint egyetemista, nagyon rossz érzés az egész. Egyetemek az egyik legnagyobb veszélyforrások. Ott vagyunk több százan az egyetemen, csak egy szakon ülünk egy órán átlagosan 120-150-en, és van 10 szak a karon. Egymás hegyén hátán kell lenni, terembe alig férünk be. Vidékiként pedig sokat kell utazni. Ezek a legnagyobb veszélyforrások a vírus tekintetében és pont ezek az intézmények, amiket könnyen és kényelmesen át lehetne állítani online, semmit nem akadályozva ezzel. Tényleg informatikai kar, ahol nem indokolt a jelenlét. Nekem ráadásul van olyan családtagom, aki ki van téve a kockázatnak, beoltani sem lehetett. Elkerülhetetlen, hogy ne találkozzunk, így nagyon féltem. :(
Tudom mindenki kérdezi, hogy mikor lesz online oktatás, én nem ezt kérdezem. Az én kérdésem viszont ezek tekintetében arra vonatkozik, hogy miért nincs még csak egy árva szó sem erről? Miért nem beszélnek az online oktatásról? Mindenki csak kussol, mintha nem is lenne vírus és rettentő mód bosszantó. Nagyon felelőtlenek és sunyik. Bezzeg tavaly már napi 10-20 embernél milyen intézkedések voltak, most meg még csak szó sincs...
Hát nem tudom. Nekem az egész online oktatásnak (most itt nem a vírusra gondolok, hanem csak is kizárólag az oktatásra) csak pozitív hatása volt. Egyrészt, hogy nem kellett szóbelizni érettségin, így lényegében 1,5 hónappal előbb végezhettem. Műszaki szakra mentem, emelt matekkal, emiatt pedig azt sem lehet rám varrni, hogy mennyivel könnyebb volt emiatt, stb. A szalagavató miatt pedig nem értem mit vannak úgy oda az emberek, az csak egy teljesen művies és haszontalan, felesleges dolog volt, ami csak egy plusz nyűg volt, hogy legyünk már túl rajta, de ezt nem ragoznám tovább.
Egyetem terén pedig nagyon-nagyon sok haszna volt. Nagyon sok időt megspórolt. Egyrészt vidékiként nem kellett 2 fél napot utazásra kidobni, másrészt sok pénzt is megspórol az utazás, szállás terén. Másrészt online órák közben nagyon sok hasznos dolgot lehetett csinálni. Emellett sokkal kényelmesebb volt, lehetett enni, inni óra közben, senki nem szólt rád, ki lehetett menni wc-re amikor kell stb. Nem kellett napi 8 órát nyomorogva olyan fapadokon ülni, ahol hátra se tudsz dőlni a mögötted ülő miatt, arrébb se lehet rakni a széket, mert egyben van a padsor, lábad se tudod kinyújtani, stb. Így élőben pedig egyetem mellett alig van valamire időm, online pedig nagyon sok mindenre volt.
Ráadásul gimiben a 45 perces órákat szenvedés volt végigülni, itt pedig 1,5 órás órák vannak. Egyszerűen képtelenség ilyen hosszú órákon végig figyelni, koncentrálni, napi 4-5 tárgynál. Online viszont volt felvétel, így ha lemaradtam valamiről vissza tudtam nézni, vagy ha épp nem mentem be órára sem volt így probléma.
E mellet nekünk élőben nem tartanak normális órát. Pl. a programozás, aminek a lényege az lenne, hogy gépeljünk, kódokat írjunk. Ehelyett a tanár nem osztotta szét a szakot csoportokra, mint minden másik normális órán, hogy gépes terembe jussunk és ezt csináljuk, hanem diasorokat vetít gyakorlaton és csak beszél. Utána pedig mondja, hogy otthon magunktól csináljuk. Ezzel szemben online rendes gyakorlat volt belőle. Másik tárgyból meg előadáson a tanár teleírja a táblát képletekkel, mindenféle levezetésekkel, de teljesen hiányos minden. Ha figyelsz, akkor nem tudod lemásolni, ha másolod olyan tempóban kell, hogy figyelni nem tudsz. Ezzel szemben online abból fent volt a normális anyag, amiből érteni lehetett, meg tudtuk tanulni. És így élőben nem adnak ki ilyen anyagot arra hivatkozva, hogy jelenléti van. De ez csak pár példa a sokból.
Van aki péntekre, szombatra rakja a ZH-kat. Csütörtökön végez mindenki, lehetne hazamenni végre hétvégére, hogy vasárnap visszamenjünk, de van 1-2 jófej tanár, aki berakja péntekre és szombatra a ZH-kat. Ezzel kb. a maradék szabadidőnket is elveszik, főleg így vidékiként nagyon rossz.
És lehet jönni azzal, hogy "persze, mert online lehet csalni" stb. Figyeljetek, ez egyetem! Itt ha valaki nem tanulja meg az anyagot nem lesz belőle rendes szakember, nem fogja tudni elvégezni, leszelektálódik. Ez nem büfészak, nem magolós szak, hogy ki lehet mindent puskázni. Kőkemény matek, fizika, programozás, stb. A másik rész pedig az, hogy végül is a tanárok mondják mindig,hogy nem az én bajom ha puskáztok, csak magatoknak ártotok vele. Most meg akkor mégis hirtelen zavarja őket? Akiben van annyi, az amúgy is tisztességesen megcsinálja online is. Én is így tettem, mert tudom mi fontos, tudom mi a kötelességem, el akarom végezni az egyetemet és nem csak átbukdácsolni, hanem egy rendes, jó szakember szeretnék lenni. És nekem kell a szabadság, amit az online oktatás nyújt. Hogy be tudjam rendesen osztani az időmet és legyen egyáltalán némi szabadidőm. Elég volt már a 12 év előzetes tanulmányok után az oktatás rettentő mód monoton és diktatórikus rendszere. Kell a szabadság, ez már a 21. század, modern világ, egy olyan szakon, aminél nemhogy nem indokolt a jelenléti oktatás, hanem sokkal inkább az online tér jellemzi. És rá lehet fogni, hogy valaki nem elég érett ehhez, nem tudja így csinálni. De akkor ott a kérdés, mégis mit keres egyetemen? Az ilyen úgyis kibukik. Főleg, hogy élőben még nehezebb. Ezért nem is értem ezeket, mert teljes ellentmondások.
Én nem tudom megérteni, akik a jelenlét mellett voksolnak. Sőt, nem is ismerek egyetlen embert sem, aki a jelenlétit preferálná. Legalábbis nálunk már mindenki kellően megunta és megutálta az oktatást ennyi éven át. Úgyhogy reménykedem benne, hogy lassan átállunk. És ez amiket írtam csak az oktatásra vonatkozik, emellett a másik nyomós indok az a vírus.
Ezt a sok álértelmiségi nagyokost.
A XXI. Században, szerintem is elfogadott lenne, hogy legalább a téli időszakban 2-3 hónapra átálljanak digitálisra, utána meg jelenlét. Ma már a munkák 70%-át is el lehetne otthonról végezni, csak pár megrögzött maradi kommunista f.sz miatt kell mindenkinek fizikailag a munkahelyen sz.pni, ezzel akadályozva, hogy esetleg kiépülhessen egy olyan digitális rendszer, hogy otthonról két gombnyomással bármit el lehessen intézni. Az oktatásban is többynire a maradi vén tanárok ragaszkodnak a személyes jelenléthez, akiknek az a mindene, hogy a jelentéktelen, forintra nem váltható semmi "tudást" àtadják egy huszadrangú, sehova nem kellő tölteléktárgynál, és hogy ott állhasson melletted a vizsgán, nehogy merj puskàzni.
Amúgy meg akárki akármit mond, egy jól megszervezett online vizsgán és zh-n nehezebb puskàzni, mint élőbe. Ahol a kutyát nem érdekli, ott nyilván azt csinálsz amit akarsz, de ez jelenlét mellett is így van
Nem tudom az a néhány szerencsétlen miért támadja a kérdezőt, szerintem teljesen korrekten megdogalmazta az érveit.
"Egyetem terén pedig nagyon-nagyon sok haszna volt. Nagyon sok időt megspórolt. Egyrészt vidékiként nem kellett 2 fél napot utazásra kidobni, másrészt sok pénzt is megspórol az utazás, szállás terén."
Ezt nem érti meg a sok álértelmiségi jelenlétpárti. Nekem levelezősként 150 km-eket kell utaznom a semmiért, megszállni 10-15 ezer forintokért, mert f.s a járat, és rengeteg pénzem elmegy emiatt. Ráadásul feleslegesen berángatnak zh-kra olyan napokon, ami tök alkalmatlan munka miatt, nem tudják konzultáció idejére időzíteni. Tavaly sokkal jobb volt minden.
Így is úgy is megtanulom az anyagot, mert államvizsgára kelleni fog, ott pedig lehet a személyes jelenlét, de minden jelentéktelen semmiségért annyira felesleges.
"Online viszont volt felvétel, így ha lemaradtam valamiről vissza tudtam nézni, vagy ha épp nem mentem be órára sem volt így probléma."
Na ez meg a másik. A bölcsész szakok pl. teljesen elvégezhetőek lennének online, meg egy jogász is amúgy. Ami elméleti, azt le lehetne adni így is, így még jobban is tanulnál, hogy vissza tudod nézni bármikor. Élőbe ki emlékszik rá, hogy mit dumál a tanár? Az ablakon nèz kifele a többség, meg az órára, hogy legyen màr vége.
" Kell a szabadság, ez már a 21. század, modern világ, egy olyan szakon, aminél nemhogy nem indokolt a jelenléti oktatás, hanem sokkal inkább az online tér jellemzi. És rá lehet fogni, hogy valaki nem elég érett ehhez, nem tudja így csinálni. De akkor ott a kérdés, mégis mit keres egyetemen? Az ilyen úgyis kibukik. Főleg, hogy élőben még nehezebb. Ezért nem is értem ezeket, mert teljes ellentmondások."
Végre! Valaki leírta. Ezt magyarázom én is mindig. Ez már a XXI. század. El kellene már engedni ezeket a maradi, sehová nem vezető elveket. Már rég a szobában ülve lehetőségnek kellene rá lennie, hogy egy orvosi boncoláson kívül, meg valami nagyon nagy szerelésen kívül mindent a fotelból meg tudjon tanulni az ember.
#15 kit érdekel a szalagavató? Senki nem erről beszélt. Az mehet élőbe, nem ez volt a válaszom tárgya.
"ezt legfeljebb azok a beszűkült informatikusok gondolják így, akik képesek lennének az egész életüket egy sötét legénylakásba bezárva a munka-videojáték-reddit szentháromságban tölteni. Egy csomó dolog van, amit ha meg is lehet oldani online, messze nem olyan jó hatásfokkal megy, mint személyesen, emberek között."
Ezt meg csak a beszűkűlt, maradi felfogású, digitális fejlődést gátló személyek gondolják. Egy irodai munkát el lehet végezni otthonról. Egy átlag irodai dolgozó azért megy be a munkahelyére, hogy excel táblákat b.sztasson, amit otthonról uvyanúgy tud. Messengeren vagy webexen, vagy akárhol meg közben tartja a kapcsolatot a kollégákkal.
Szerinted ennek sokkal kisebb a hatásfoka, szerintem meg sokkal több az előnye.
-nem kell felfűteni, árammal ellátni hatalmas irodaházakat.
-nem kell utazgatni, ergo környezetkímélőbb is, ahogy az első pontban megdogalmazott előny miatt is
-bármilyen járvány terjedése csökkenthető ha nem kell embereket feleslegesen egy helyre zsúfolni.
-lehetőséget ad arra, hogy az informatikai rendszerek komolyabban fejlődhessenek.
...és még sok más előny, hirtelen ennyi jutott eszembe.
De azt árulja már el nekem a sok covid rettegő-online oktatást követelő, hogy melyik az a szak, amit ha csak online-ban végigtolsz, akkor ugyanolyan tudással jössz ki, mint ha személyesen csináltad volna végig? Szinte semelyik. Vicces is lenne pl. olyan tájépítésszel dolgoztatni, aki a muskátlit nem tudja megkülönböztetni a rózsától, mert soha nem látta élőben. Nem mindenki informatikusnak és marketingesnek tanul, ezt is fel kellene már fogni.
Nem vagyok 100%-ban az online oktatás ellen, vannak bizonyos dolgok, amiket muszáj lenne átemelni a "békeidőben" való személyes oktatásba is, de ne legyünk már annyira ellene az offline dolgoknak. Én is toltam az elmúlt 1,5 évben, és mindenki orba-szájba puskázott, és lefosta az egészet, az előadás csak háttérzajnak ment.
Nyilván mindenki itt a személyes preferenciáját nézi, hogy milyen jó lenne ha nem kellene feljárni 2 hetente 1x 1 napot végigtolni, amit megértek, de a többség még mindig az egyetem városában vagy közvetlen közelében jár nappali tagozatra.
Az egyetem pedig nem feltétlen 100%-ban a tudásról szól. Kapcsolatépítés, idő management, kitartás, bulik, beszélgetések, élmények stb. Ez összességében adja az egyetemet.
Aki fél az oltassa be magát, akkor nagy baja nem lehet (pláne 20-25 évesen), aztán kész. Kérdező, ha meg vidékről jársz be és félted a hozzátartozóidat, akkor létezik koli, albérlet stb. és megspórolod a bejárást & csökkented a kontaktusok számát is.
"De azt árulja már el nekem a sok covid rettegő-online oktatást követelő, hogy melyik az a szak, amit ha csak online-ban végigtolsz, akkor ugyanolyan tudással jössz ki, mint ha személyesen csináltad volna végig?"
Az összes bölcsész-szak, az összes társadalomtudományi szak, a jogász szak, a közigazgatás-szervező, az informatikai szakok, a legtöbb gazdaságtudományi szak...
Fel kellene már nőni a XXI. Századhoz, vagy akkor nem rinyálni, hogy nincs semmi fejlődés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!