Vonatot vagy távolsági buszt vezetnétek szívesebben és miért?
A busz változatosabbnak látszik kívülállóként. A vonat kötött pályás.
A távolsági busznál nekem az ijesztő, hogy a busznézetőnek jegyet kell eladni, pénzt kezelni.
gyerekkoromban kukásautó vezető szerettem volna lenni
Nem lettem az:D
Igazából egyiket sem csinálnám, de ha ebből a kettőből kéne választanom, hogy mostantól ezt kell csinálom, nyilván a vonatot választanám.
Introvertált vagyok, ráadásul kötött pályán közlekedsz, kvázi, nem kell emberekkel találkoznom, és olyan veszett nagy figyelem nem kell az amúgy is rémunalmas munkához.
Én is szeretem a vonatokat, csak a sokkal összetettebb és bonyolultabb jelzésrendszerek meg tanulnivalók nem tetszenének. Sajnos busznál meg a többi autóra kell figyelni, rá ne húzd, el ne üsd stb..
Közútnál a KRESZ-ben van piros-sárga-zöld és csá, vonatnál meg vörös, és sárga, ha 2 van, akkor 40, ha villog a fehér, meg ha zölddel együtt van a sárga, akkor megint más stb., meg az oszlop festése is számít, ezek eléggé megzavarnának. :o(
Igen, de a busznál, jön a kötekedő banyatankos öregasszony, a részeg hajléktalan, vagy nem hajléktalan, de részeg fiatal csürhe, aki éppen ott éli ki magát. Jönnek a c típusúak, akik óbégatnak, meg hát, na úgy viselkednek, ahogy az ő közegükben megszokott.
Ezeken felül, persze figyelj a forgalomra is... nekem ehhez nincs idegrendszerem.
Akkor már inkább legyen pár bonyolultabb szabály, de az nyugodt körülmények között.
"és olyan veszett nagy figyelem nem kell az amúgy is rémunalmas munkához."
Jó nagy butaságot mondtál. Látszik, hogy fogalmad sincs róla. Lásd a napokban Debrecenben történt eseményt (ezzel van tele a média), egy kis figyelmetlenséggel majdnem lett pártíz halott... De szerinted nem kell nagy figyelem.
MÁV-nál dolgozom majdnem 3 évtizede.
A vonat sokkal egyszerűbb. A mozdonyvezetők megcsinálják, hogy az eseménytelen nyílt pályán hátramennek valamiért fél percre, a vonat meg megy vakon, és még sincs ebből baj. Próbálná ezt meg egy buszsofőr menet közben... Tele van biztonsági berendezéssel az egész vasút, az automatika nagyon sokféle bajt meg tud akadályozni.
Konkrétan láttam egyszer, hogy a minden mozdonyvezetői képzettség nélküli jegyvizsgáló vitte a személyvonatot, a mozdonyvezető meg hátul ultizott az ismerős vasutasokkal.
Nyilván a mozdonyvezetésnek is vannak nehézségei, ez természetes. De talán százada esély van balesetbe keveredni, mint busszal. Busszal két szomszédos falu közt is szembe jön 50 más jármű, bármelyik rád húzhatja a kormányt, folyamatosan figyelni kell. Vonat esetében legfeljebb egy őz ugrik eléd, akkor beszólsz a következő állomásra, hogy valaki menjen ki érte, és visszafelé jövet adja fel egy combját az infóért...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!