Cégeknek miért nem érdeke, hogy kerékpárral ingázzon valaki munkába?
Akik nem azonos városban laknak, azoknak gyors és egészséges és KÖRNYEZET KíMÉLŐ megoldás a kerékpár-vonat-kerékpár választása a munkába járáshoz.
Ezt más európai országban nem csak támogatják, de jutalmazzák is.
Magyarországon nem kevés pénzbe kerül a kerékpár bérlet! (Drágább is, mint naponta megvenni a kerékpárjegyet oda-vissza 50km felett.) Ráadásul POLITIKAI okok miatt nem lehet munkába-járási támogatásként elszámolni, csak a személyközlekedést.
Olcsóbb két személyre venni bérletet, mint egy személyre és egy kerékpárra!
Mikor lesz az, hogy a munkáltatók kiállnak a munkavállalókért ebben az ügyben?
Mikor lesz az, hogy a környezetvédő közlekedés érdeke lesz a magyaroknak?
Mikor lesz támogatva pénzben ugyan úgy a kerékpárszállítás, mint a személyszállítás a napi munkába járáshoz?
Továbbá MÁV miért nem biztosít megfelelő mennyiségű, szabad kerékpártárolót a vonatokon?
2.5 éve járok bringával munkába. Pandémián kívüli időszakban havonta egy azaz 1 alkalom volt, ha le tudtam rakni a kerékpárt a kerékpártároló helyre. HA az utasoknak nincs elég helyük, mert tömegnyomor van a vonatokon, akkor esetleg lehetne egy extra vagont berakni és több ember férne fel, és lenne hely a bringának is.
Vannak járatok, ahol egyáltalán nem szállítanak kerékpárt. De vannak, ahol nagyon is sokat. Székesfehérvár-BP vonalon rendszeresen nem férnek el a kerékpárok. Míg váci vonalon alig van néhány. Igény felmérés abból is látszik, hogy milyen bérleteket, jegyeket vesznek az emberek.
A marhavagonos bringaszállítás a legkisebb hely igényű, mivel függőlegesen vannak tárolva a bringák és oda fér el a legtöbb bringa és abba a legkényelmesebb fel-és-le pakolni a kerékpárt (tekintve, hogy az alacsony-padlósra esélyem nincs felvinni, olyan sokan vannak az ingázó járatokon). Az alacsonypadlósnál ott van a bringatároló, ahol beszűkül a budi miatt a hely. Tehát oda 5-6 bringát beraksz és már nem tudsz átmenni.
Fontos egyáltalán a környezet kímélés és a mozgás?
Fontos egyáltalán a mozgás és az emberek egészsége?
#50:
"csak 1 kérdés: teszem azt holnaptól 200 ember akarna biciklivel felszállni a vonatra hogy lenne kivitelezve?"
Ez egy nagyon jó kérdés!
Jelenleg minden vonaton 2-2 kerékpár szállítható első és utolsó ajtónál, továbbá a külön kijelölt kerékpártároló helyeken és babakocsis helyen, ami egy ingázó vonat esetén 2-3 helyen van és ott 8 kerékpár kényelmesen elfér, de hivatalosan több is. Ez 20 - 28 kerékpárt jelent egy ingázó vonaton. Ez van, ahol csúcsra van járatva, van, ahol nincs. Az ingázó, 15 percenként közlekedő vonat esetében ez 6-9-ig 3 órás intervallumban 12 vonatot, 240-336 kerékpárt jelent.
A gond az lehet, hogy nem oszlik el a 200 bringás, illetve, ha 8ra be akar érni, akkor már csak 1 órára jutó 80-100 kerékpár fér el. A valóságban a többi ajtónál is lehet szállítani kerékpárt, csak nem szabályos.
Mivel nyáron megnövekedik a karékpáros forgalomra való igény, így gyors- és személyvonatokon szoktak marhavagonos megoldást is használni, ami félóránként még extra 60 kerékpárt jelent, azaz 3 órás intervallumban 360 kerékpár. Akárhogy is számolom optimális esetben is csak 700 kerékpár férne el egy Székesfehérvár vonalon 3 órás elosztásban!
És ez csak egy vonal. Váci vonalon ennél kevesebb kerékpár szállítási hely van, Tatai vonalon picivel kevesebb, de ott is megvan az óránként 100. A többit nem ismerem, arra nem jártam, nem néztem utána.
Amennyiben kevés lenne ez a mennyiség, elviekben lehet jelezni a MÁV-nak, de nem igazán tesznek érte semmit az ígéretek ellenére sem. Amíg nincs tömeges igény rá, addig 3-4 ember kérése nem jelent semmi nekik.
Maga a személy forgalomnak is olyan mértékű a tömegszáma egyes vonalakon, hogy vannak, akik csak a következő vonatra tudnak felszállni. Ilyen helyzetben a járatbővítés lenne a megoldás. Hiába jelezzük, hiába készítünk róla videókat bizonyítékként, MÁV nem foglalkozik ezzel. Ezért nem egyénileg érdemes intézni ez.
Amennyiben az igény megjelenne, hogy 1 óra alatt 200 kerékpár szeretne eljutni, akkor érdekképviseleti szervekhez érdemes fordulni: MKK, Járókelő.
16:39
Elolvastam, amiket írt mindkét fél. Mint írtam is: a beszélgetés érdekes, csak ez egy olyan mellékszál, ami terel.
A kérdés azokról szól, akik kerékpároznak. Nem másokról.
Ha hamisan választunk egy célközönséget, aki nem kerékpározik, akkor az nem ez a kérdést taglalja. Ha ezzel a hamis választással vitatkozik a valódi célközönség helyett, nem a kérdésben indított vitát taglalja. Felesleges státuszt és életformát emlegetni, mert nem általános érvényű és teljesen másról szól.
Levágom a lényeget, akkor ennyi marad belőle:
Nő az autósok száma. Nő a kerékpárosok száma. Vajon mi lehet az oka, hogy mindkettő nő? Miért nem csökken az autósok száma, amikor nő az autóról kerékpárra váltók száma?
Erre ki is lehet írni egy kérdést: https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__egyeb-kerdesek__1..
És itt lehet folytatni a beszélgetést.
További gondolatokat ott közlöm az új témában.
Így nem kell OFF-olni a kérdést és meg lehet vitatni az itt felmerül, és részletes gondolatokat is, ahogy ezt az oldal szabályzata is kiemeli.
Minden évben van egy közlekedési hét, amikor ingyenes a kerékpárszállítás. Ilyenkor többszörös a kerékpárosok száma minden vonalon. Ez mutatja, hogy igény az van rá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!