Cégeknek miért nem érdeke, hogy kerékpárral ingázzon valaki munkába?
Akik nem azonos városban laknak, azoknak gyors és egészséges és KÖRNYEZET KíMÉLŐ megoldás a kerékpár-vonat-kerékpár választása a munkába járáshoz.
Ezt más európai országban nem csak támogatják, de jutalmazzák is.
Magyarországon nem kevés pénzbe kerül a kerékpár bérlet! (Drágább is, mint naponta megvenni a kerékpárjegyet oda-vissza 50km felett.) Ráadásul POLITIKAI okok miatt nem lehet munkába-járási támogatásként elszámolni, csak a személyközlekedést.
Olcsóbb két személyre venni bérletet, mint egy személyre és egy kerékpárra!
Mikor lesz az, hogy a munkáltatók kiállnak a munkavállalókért ebben az ügyben?
Mikor lesz az, hogy a környezetvédő közlekedés érdeke lesz a magyaroknak?
Mikor lesz támogatva pénzben ugyan úgy a kerékpárszállítás, mint a személyszállítás a napi munkába járáshoz?
Továbbá MÁV miért nem biztosít megfelelő mennyiségű, szabad kerékpártárolót a vonatokon?
2.5 éve járok bringával munkába. Pandémián kívüli időszakban havonta egy azaz 1 alkalom volt, ha le tudtam rakni a kerékpárt a kerékpártároló helyre. HA az utasoknak nincs elég helyük, mert tömegnyomor van a vonatokon, akkor esetleg lehetne egy extra vagont berakni és több ember férne fel, és lenne hely a bringának is.
Vannak járatok, ahol egyáltalán nem szállítanak kerékpárt. De vannak, ahol nagyon is sokat. Székesfehérvár-BP vonalon rendszeresen nem férnek el a kerékpárok. Míg váci vonalon alig van néhány. Igény felmérés abból is látszik, hogy milyen bérleteket, jegyeket vesznek az emberek.
A marhavagonos bringaszállítás a legkisebb hely igényű, mivel függőlegesen vannak tárolva a bringák és oda fér el a legtöbb bringa és abba a legkényelmesebb fel-és-le pakolni a kerékpárt (tekintve, hogy az alacsony-padlósra esélyem nincs felvinni, olyan sokan vannak az ingázó járatokon). Az alacsonypadlósnál ott van a bringatároló, ahol beszűkül a budi miatt a hely. Tehát oda 5-6 bringát beraksz és már nem tudsz átmenni.
Fontos egyáltalán a környezet kímélés és a mozgás?
Fontos egyáltalán a mozgás és az emberek egészsége?
Hát az én szemszögemből (irodista vagyok) egy modern munkáltatónál biztonságos bringatároló van és külön női-férfi öltöző-zuhanyzó szekrényekkel. És amúgy heti 2-szer kell csak kötelezően bemenni, amennyiben az illető munkája ellátható otthonról is.
A vonatokkal nem vagyok képben, illetve kirándulni szoktam, de budapesti vagyok amúgy. Bejárósként lehet, hogy rollereznék vagy egy tényleg biztonságos bringatárolónak örülnék az induló megállóhelyen/állomáson, mert én akkor is körülményesnek érzem a vonatos bringaszállítást, ha nincsenek sokan.
Köszi a válaszokat. Nagyon jó gondolatok születek.
Reakciók:
#jan. 25. 18:07
- Azért szűnt meg a helyi bérlet támogatása legtöbb dolgozónál a cafeteria rendszerben, mert drágább az adózása és bonyolultabb az elszámolása, mint, ha maradványként megkapod a pénzt. És ha több jut a dolgozónak és ez kevesebb munkával jár a könyvelésen, akkor mindenki nyer. Ez bizony kő kemény politikai döntés. Ahogy a lakáshitel 5 millió forintig cafetériából való támogatásának megszüntetése is politika. Szóval ezt tényleg hagyhatjuk, de ez bosszantó.
- HÉV-en akkor ezt jól megoldották, ha jól értem, ott több fér el. Az utasok mennyire tartják ezt tiszteletben és adják át a helyet a kerékpárnak, ha nekik van máshol "álló" hely? Vonaton nem állnak fel, csak azért, mert bringatároló van odafestve.
540 forint nem sok! Egy Székes-BP vonalon 11 200 forint a bringaszállítás.
#jan. 26. 09:52
Senki nem írta, hogy kötelező. Ez egy lehetőség, amit rajtad kívül más használ(na) és jót teneht vele a környezetnek és a saját egészségének és azoknak, akiktől nem veszi el az úton az extra területet. Semmi bajom nincs az autósokkal. Figyelmesek és betartják a KRESZt. Lehetőséget keresek azoknak, aki járnának kerékpárral. Remélem így érhető a különbség. :) Köszi a hozzászólást és a lehetőséget a kifejtésre!
jan. 26. 21:10
Az e-roller bizony megoldás lenne, csak vannak hatalmas kérdőjelek:
- fenyegetnek a szabályzással. Bizonytalanság nem tetszik. Persze ez LTP, hogy pikk-pakk, dirr-durr 1 nap alatt döntést hozzanak róla. Így lehet ez a félelem nem elég alapos.
- 5 km hosszú, 6%os dombon megyek a lakhelyemig. Oda vajon felvisz e-roller a röpe 110 kilómmal és a 15 kilós táskámmal? Ez bringával pulzus emelkedés nélkül teljesítem 20as tempóval. Így nem merült fel az alternatíva, csak a mocsok időben, amikor nem jó bringázni.
- Rollerrel nehezebb manőverezni és nem érzem magam rajta biztonságban. Gyalogosok közé meg nem tartom jó ötletnek bemenni vele, mert akkor ők nincsenek biztonságban.
- Továbbá, bevásárlásra és hegyi munkába járásra alkalmatlan egy szép napos délutánon :)
- Többen ajánlják már a rollert, lehet fejlődött az elmúlt 3 évben annyit, hogy már erősebbeket lehet kapni olcsóbban. Így alternatívának jó! És ingyen szállítható, kisebb helyet foglal. Már csak a töltése érdekes, hogy a cég nem engedi tölteni.
tegnap 18:32
Középvezetők a munkáltatók mekkora részét képezik? Nem csak rájuk kell gondolni. Sőt! Ők már egy karbon vázas outit is megvesznek dura-ace-el, vagy egy saints-el és 50-60as tempót röhögve kitekerik, miközben a sok autó áll a dugóban.
Végül a trolloknak:
jan. 25. 15:13, jan. 25. 16:34, nem én vagyok az egyetlen, aki pontozgat. Sajnálom, hogy ennyire alacsony az önértékelésetek, hogy nem tudtok kiállni a mondanivalótokért. Sajnálom, hogy nem vagytok képesek másokra is gondolni. Ez a kérdés talán nem nektek szól, hanem azoknak, akik hajlandóak érveket felvonultatni pro és kontra. Rajtatok kívül mindenkinek ment a zöld kéz, mert segítettek gondolkodni, akkor is, ha nem értek velük egyet. Ezt hívják vitakultúrának. Nem azt, hogy érvelési hibákkal és személyeskedéssel dobálóztok.
Többeknek nem volt világos ez a cafeteria:
2020-ban ugyan olyan adózással van a maradvány, mint a helyi bérlet. 2019-ban adómentes volt a KP 100 ezer forintig, 2018-ban 34%os volt, míg a helyi bérlet 40.71%os. 2017-ben helyi bérlet 49,98, maradvány 34,51%. Csakhogy cégeknek megvett bérlet drágább mint a magánszemélyeknek. Idén 1000 forinttal járnál rosszabbul havonta, ha nem számoljuk, hogy a maradványösszeget év végén kapod csak meg. Továbbá adminisztrációs többletet is jelent. Utoljára 2016-ban érte meg a dolgozónak a helyi bérlet cafeteria támogatásból.
Remélem így már érthető, hogy miért nem éri meg már a helyi bérlet választás sem a dolgozónak, sem a munkaadónak.
Ám a kérdés nem a cafeteria megvitatásáról szól. De ha már felmerül, jó ezt is tisztázni.
A kérdés a munkába járás támogatásról szól. A távolsági bérleteket és a benzinpénzt el lehet számolni, még akkor is, ha magánszemély üzemelteti azokat. A kerékpárszállítást azzal az indokkal nem támogatják a távolsági járatokon, hogy csak magánszemélyének lehet kerékpárjegyet eladni és szervezetnek nem. Az ellentmondás ott van, hogy magánszemélynek vett személyszállításra alkalmas bérletet is el lehet számolni. Így jön ki, hogy drágább a kerékpár szállítása, mint a személy szállítása.
A vasútnál lerakott kerékpár nem őrzi senki, így azok meg lesznek rongálva és a lopás sem ritka.
Most komolyan, kérdezd körbe az ismerőseidet, hogy nekik mi a vonzóbb egy állásnál? Bicikli támogatás, vagy céges kocsi? Nem olyan bonyolult rájönni.
Ez olyan, mintha az évvégi bónuszt csak zsíroskenyérre lehetne elkölteni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!