Cégeknek miért nem érdeke, hogy kerékpárral ingázzon valaki munkába?
Akik nem azonos városban laknak, azoknak gyors és egészséges és KÖRNYEZET KíMÉLŐ megoldás a kerékpár-vonat-kerékpár választása a munkába járáshoz.
Ezt más európai országban nem csak támogatják, de jutalmazzák is.
Magyarországon nem kevés pénzbe kerül a kerékpár bérlet! (Drágább is, mint naponta megvenni a kerékpárjegyet oda-vissza 50km felett.) Ráadásul POLITIKAI okok miatt nem lehet munkába-járási támogatásként elszámolni, csak a személyközlekedést.
Olcsóbb két személyre venni bérletet, mint egy személyre és egy kerékpárra!
Mikor lesz az, hogy a munkáltatók kiállnak a munkavállalókért ebben az ügyben?
Mikor lesz az, hogy a környezetvédő közlekedés érdeke lesz a magyaroknak?
Mikor lesz támogatva pénzben ugyan úgy a kerékpárszállítás, mint a személyszállítás a napi munkába járáshoz?
Továbbá MÁV miért nem biztosít megfelelő mennyiségű, szabad kerékpártárolót a vonatokon?
2.5 éve járok bringával munkába. Pandémián kívüli időszakban havonta egy azaz 1 alkalom volt, ha le tudtam rakni a kerékpárt a kerékpártároló helyre. HA az utasoknak nincs elég helyük, mert tömegnyomor van a vonatokon, akkor esetleg lehetne egy extra vagont berakni és több ember férne fel, és lenne hely a bringának is.
Vannak járatok, ahol egyáltalán nem szállítanak kerékpárt. De vannak, ahol nagyon is sokat. Székesfehérvár-BP vonalon rendszeresen nem férnek el a kerékpárok. Míg váci vonalon alig van néhány. Igény felmérés abból is látszik, hogy milyen bérleteket, jegyeket vesznek az emberek.
A marhavagonos bringaszállítás a legkisebb hely igényű, mivel függőlegesen vannak tárolva a bringák és oda fér el a legtöbb bringa és abba a legkényelmesebb fel-és-le pakolni a kerékpárt (tekintve, hogy az alacsony-padlósra esélyem nincs felvinni, olyan sokan vannak az ingázó járatokon). Az alacsonypadlósnál ott van a bringatároló, ahol beszűkül a budi miatt a hely. Tehát oda 5-6 bringát beraksz és már nem tudsz átmenni.
Fontos egyáltalán a környezet kímélés és a mozgás?
Fontos egyáltalán a mozgás és az emberek egészsége?
8-9-es, itt jön be a képbe a munkáltató. De nem olyan oldalról ám, hogy szaglászik, ki büdös meg előírja, hogy ki hogyan közlekedjen. Hanem a szükséges infrastruktúra biztosításával.
Ma már ne számítson luxusnak az, hogy egy irodában , üzemben van-e zuhanyzási lehetőség. Nyilván egy kis 20 négyzetméteres hamburgerezőben ez nem opció, de a legtöbb munkahelyen annak ellenére nincs zuhanyzó, hogy hely amúgy volna rá. Innentől kezdve meg a hónaljszag, mint probléma, meg is van oldva.
Azt kellene felfogni, hogy minél szélesebb körben tudnak az emberek környezetkímélő utazási módot választani, annál nagyobb az esélye az egyéni autóhasználat visszaszorításának. Ez pedig városi környezetben egyértelműen mindenki érdeke.
#1, #2, #3, #4
"Lexarják"
Környezetvédelem és egészségmegörzés munkáltatói érdek és szerepvállalás is.
Aki autóval, vagy busszal jár, az kap munkábajárási támogatást. Kerékpár szállítása vonaton nem támogatott, pedig környezet kímélőbb, mint a tömegközizés.
Egy fittebb, frissebb munkavállaló érdeke a munkáltatónak is.
#8, #9
Bizony, fontos, hogy lehessen fürödni munkahelyen. Ahol ez adott, ott a kerékpárral való közlekedés megodlható. Nálunk pl van zuhanyzásra lehetőség, eddig mind az 5 munkahelyemen volt erre lehetőség.
Ad2: Sok mindenki büdös, aki amúgy is dolgozhat: Aki hagymás babot evett, a dohányosok, az elhanyagolt szájhigiéniások és amúgy is, hormonálisan büdös emberek szintén dolgozhatnak. Nem kerékpár az egyetlen dolog, amitől büdös valaki. Sőt! 15-20as tempóval nehéz megizzadni pesten bringázás közben.
Aki a busz után fut, ugyan úgy büdös lesz. Nyáron, aki nem légkondis magánjárművön utazik, ugyan úgy megizzad.
#10
Beletörődés = strucc politika. Valóban le vagyunk maradva, kérdés, erre büszke vagy, vagy letojod, vagy változtatni szeretnél?
A munkáltatót szerintem nem igazán érdekli, ki mivel jár dolgozni - hacsak nem ígért ingyenes parkolást, és már elfogytak ezek a helyek...
Korábban volt lehetőség kafetériaelemként elszámolni a helyi bérletet, illetve a helyközi bérletek maradék 14%-át, ez sajnos megszűnt (legalábbis az én munkahelyemen igen).
A HÉV-re (az összesre) a kerékpárbérlet egyébként mindössze 540 forint, Szentendréről Ráckevére akár. Ezeken a járatokon 8-16 kerékpár szállítható.
A Kisseken 12, a Flirteken 6 (csatolva szintén 12), a Fecske Bhv ingákon 5 kerékpár szállítható, de lassan a legtöbb távolsági vonaton is van erre kialakított hely (tehát nem a vonat két végén a peronon). Hogy ez kevés vagy nem, nem tudom, valószínűleg tud mindkettő lenni (a Kisseken egyébként 36-ra is bővíthető ez a szám).
A bérletár tényleg sok, főleg, ha a HÉV-vel hasonlítjuk össze, erre lehetne találni valami megoldást - bár tarifareform előtt állunk, szóval még lehet is. De a cégeknek ebbe sok beleszólásuk nincs...
Miből olvastad ki hogy beletörődtem?
#10
Azért, mert a munkavállalónak is ez a csábító.
A legtöbb ember (én is) örül, ha kap céges kütyüket, benzinkártyát, támogatásokat, céges kocsit, stb. Ez egy extra dolog, ami emel az ember életszínvonalán.
A kádárrendszerben nem voltak autók a nyersanyaghiány miatt, a 90-es években a szegénység miatt, és most, amikor már végre mindenkinek lehetne, akkor meg a zöldek akarják elvenni. Hát kösz. Te nyugodtan biciklizhetsz, de én nem azért tanultam/dolgozom, hogy utána úgy közlekedjek, mint egy falusi parasztasszony.
A bringázás jó dolog, egyre több munkáltató támogatja, legalábbis az èn környezetemben. Már èvek óta bringázom, eszem ágában sem lenne autóval közlekedni, pláne hogy a városban parkolni nem lehet,az irodaház mèlygarázsában meg 50.000 ft egy hónapra egy hely.
A tusoló fontos, èn is elèg izzadós vagyok, de sajnos ezek a kisebb cègeknèl nem igazán megoldottak, szóval ott lehet szagolni a bringás kollègát :)
A mindenhová autóval menni meg szerintem nem igazán tuti, nekem is vannak ilyen ismerőseim, ès igy 40 felè kezdenek úgy kinèzni, mint aki terhes egy 14 èvessel :D
Plusz a fizetős övezetek kifelè terjedèse is affelè mutat, hogy egyre nehezebben megoldható ez, főleg, hogy nagyon sokan azagglóból ingáznának be. (Mondjuk èn Budapestet ismerem, az ország többi rèszèt nem)
Azt viszont bringáskènt is ugy gondolom, hogy ekkor távra + vonatozásra már szìvás, oda eeetleg egy jobbfèle elektromos roller lehet megoldás, sokkal jobban szállìtható, nekem is több kollègám igy vonatozik be az agglóból.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!