Cégeknek miért nem érdeke, hogy kerékpárral ingázzon valaki munkába?
Akik nem azonos városban laknak, azoknak gyors és egészséges és KÖRNYEZET KíMÉLŐ megoldás a kerékpár-vonat-kerékpár választása a munkába járáshoz.
Ezt más európai országban nem csak támogatják, de jutalmazzák is.
Magyarországon nem kevés pénzbe kerül a kerékpár bérlet! (Drágább is, mint naponta megvenni a kerékpárjegyet oda-vissza 50km felett.) Ráadásul POLITIKAI okok miatt nem lehet munkába-járási támogatásként elszámolni, csak a személyközlekedést.
Olcsóbb két személyre venni bérletet, mint egy személyre és egy kerékpárra!
Mikor lesz az, hogy a munkáltatók kiállnak a munkavállalókért ebben az ügyben?
Mikor lesz az, hogy a környezetvédő közlekedés érdeke lesz a magyaroknak?
Mikor lesz támogatva pénzben ugyan úgy a kerékpárszállítás, mint a személyszállítás a napi munkába járáshoz?
Továbbá MÁV miért nem biztosít megfelelő mennyiségű, szabad kerékpártárolót a vonatokon?
2.5 éve járok bringával munkába. Pandémián kívüli időszakban havonta egy azaz 1 alkalom volt, ha le tudtam rakni a kerékpárt a kerékpártároló helyre. HA az utasoknak nincs elég helyük, mert tömegnyomor van a vonatokon, akkor esetleg lehetne egy extra vagont berakni és több ember férne fel, és lenne hely a bringának is.
Vannak járatok, ahol egyáltalán nem szállítanak kerékpárt. De vannak, ahol nagyon is sokat. Székesfehérvár-BP vonalon rendszeresen nem férnek el a kerékpárok. Míg váci vonalon alig van néhány. Igény felmérés abból is látszik, hogy milyen bérleteket, jegyeket vesznek az emberek.
A marhavagonos bringaszállítás a legkisebb hely igényű, mivel függőlegesen vannak tárolva a bringák és oda fér el a legtöbb bringa és abba a legkényelmesebb fel-és-le pakolni a kerékpárt (tekintve, hogy az alacsony-padlósra esélyem nincs felvinni, olyan sokan vannak az ingázó járatokon). Az alacsonypadlósnál ott van a bringatároló, ahol beszűkül a budi miatt a hely. Tehát oda 5-6 bringát beraksz és már nem tudsz átmenni.
Fontos egyáltalán a környezet kímélés és a mozgás?
Fontos egyáltalán a mozgás és az emberek egészsége?
Nem kifogás, kiforgatás!
Tessék elolvasni rendesen mielőtt leszáll a vörös köd.
41-esnek: Nem neked írtam, hanem a kérdezőnek.
42: Az magánügy, hogy hol laksz? Tudod mennyi energia egy ház felfűtése, hűtése? Ilyen alapon az miért nem bűn? (szerintem nem az, de a te logikád alapján az kéne, h legyen).
Az a probléma, hogy nem tiszteled a másik szabadságát. Az éghajlatváltozásra nem megoldás az életszínvonal agresszív csökkentése, sokkal inkább megoldás a technológia, amely fenntartható fogyasztást eredményez.
Te nyugodtan lakhatsz panelban, sétálhatsz, meg "bicajozhatsz" mindenhova, megvonahtod magadtól a húst, de nem kell a másikra erőszakolnod a világnézetedet.
Churchillről meg csak annyit, hogy bár nem értett mindenben egyet a demokráciával, de elismerte, h nincsen ennél jobb (ugyan ez igaz a kapitalizmusra is).
Egyébként sem értem, hogy mit zavar az téged, ha más "egészségtelenül" él. Miért érdekel az téged? (Nyílván nem érdekel, csak egy érv, amit felhasználsz arra, h bizonyísd a vélt igazad) Ha tényleg érdekelne, akkor a csipsz meg a többi hulladék ellen is támadnál, nem csak az autó ellen.
Nem kell ennyire túlgondolni az életet. Az egyetlen célja az életnek, h jól érezzük magunkat, egyszer úgyis meghalunk. Nem érdekelnek a kongói kisgyerekek, sem az óceán, nekem is egy életem van, én sem fogom alábbadni. Ez van.
(Elnézve a trendeket, mások is így gondolkodnak, max nem mondják ki)
Jó sokáig nem voltam itt, most reagálok midnenkinek:
<OFF>
Végig néztem az összes privát üzenetemet a kérdés kiírásáig. Egy valakivel váltottam privát üzenetet. Úgy vélem, hogy ott kulturáltan tisztáztuk a félreértést mindkét oldalról.
Etikátlannak tartom, hogy privát üzenetre közösben válaszol valaki. Azt meg végkép, hogy valótlanságot állít az üzenetekről.
Pontozásnak semmi jelentősége. Azért írok hosszabb válaszokat, mert így lehet kommunikálni és nem like és dislike gombokkal.
#40 Általánosítás. Nem kell mindenkinek panelben lakni. Saját érvelésed nevezed nevetségesnek - [link]
#42 Feltételezésed hamis: Nincs mindenkinek pénze autóra, nincs mindenkinek lehetősége, hogy autót vezessen. Analfabéták nem autózhatnak. A jogosítvány írástudáshoz, pontosabban 8 általános iskolai végzettséghez van kötve.
A wc-re nem tudsz autóval menni.
Nem írtam, hogy autó nélkül kell élni.
A szolnoki példát egy lelki sérülés jele, aminek semmi köze a kérdéshez, tanácsolom, keress fel egy szakembert, ha ilyen tüskéd vannak benned, ami akkor is előjön, amikor nem kéne.
Aki közel lakik és sétálni akar, sétáljon. Aki autózni akar autózzon, aki kerékpározni akar, kerékpározzon.
Szélsőséges eseteket vonultatsz fel és össze vissza dolgokat. Tényleg nagyon melegen ajánlom, hogy beszélgess valakivel, aki ért a lelki dolgokhoz, mert neked lesz jobb tőle!
<ON>
Nagyon félre lett itt sok minden értve. Ezért tisztába rakom. Itt vannak a tények:
- Kerékpáros közlekedés egy lehetőség, nem kötelező.
- Kerékpáros közlekedés, mint mozgás egészséges az kerékpározóra nézve.
- Kerékpáros közlekedés nem környezetszennyező.
- Egy kerékpáros az utakon kisebb helyet foglal el, mint egy személygépjármű. Így a dugók kialakulását is csökkenti, ha valaki kerékpárra száll.
- Budapest vonzáskörzete (tehát ahonnan napi szinten tömegesen járnak be az emberek (ingáznak) a fővárosba, mert nincs másol alkalmuk arra, amit csak BP-n tudnak megcsinálni) hivatalosan is: Tata - Vác - Hatvan - Cegléd - Kecskemét - Dunaúj - Székesfehérvár "karika".
- Budapesten minden nap olyan szintű dugók alakulnak ki, amik megbénítják a várost.
- 50km felett a kerékpárszállítási bérlet drágább a vasúton, mint a napi kerékpárjegy megvétele.
- Törvények szerint csak magáncélra lehet kerékpárt szállítani, munkába-járási céllal nem.
A vonaton való kerékpárszállítás egy lehetőség azoknak, akik messziről szeretnének kerékpárral közlekedni. A jelenlegi törvények szerint ezt csak magáncélra szabad igénybe venni, munkábajárásra nem használható ez a fajta közlekedési forma (ez fekete-fehér jog).
Itt jön az észrevételezés, hogy igény lenne néhány embernek arra, hogy engedélyeznék a munkábajárás közbeni kerékpárszállítást a vonaton. Ennek következménye az, hogy azok, akik szívesen vinnék a kerékpárjukat magukkal abba a városba, ahol a munkahelyük van, megtehetnék kedvezményesebben.
A munkaltatot nem erdekli hogy jarsz munkaba csak erj oda munkakezdesre.
Te bicikliznel hoban , szakado esoben vagy nyaron 35 fokban? Aki fizikai munkat vegez az orul ha nem kell munka elott meg utan meg letekernie par kilometert, az oltonyos dolgozok meg nem izzadtan akarnak az irodaban ulni egesz nap.
A presztizsuknek is jot tesz ha nem bicajoznak hanem autoval jarnak bar ez a kozlekedesi kultaraval valhozhatna.
Mikor Magyarorszagon laktam akkor jartam biciklivel dolgozni de a munkahelyem 1 utcaval arrebb volt csak. Volt olyan is mikor a kozeli varosba jartam be es inkabb kihagytam azt hogy a fouton biciklizzek a kamionok kozt. Vonat azon az utvonalon nem is volt, igy a haztol a munkahelyik vagy megyek biciklivel, vagy kimegyek a buszmegalloig es onnan buszozok, majd gyaloglok. En robogoval jartam mert olcsobb volt mint a buszozas es gyorsabb is, de parszor igy is elaztam.
Azok hogy mennenek biciklivel akik szerszamot kell hogy vigyenek? nem fer el minden a biciklin es nem minden munka abbol all hogy oltonyben megjelensz egy irodaban es 8 ora utan hazamesz. Vannak fizikai munkasok is akiknek szerszamot kell vinniuk mert nem minden ceg ad keziszerszamot.
Videken a kornyezetkimelo es fokent penztarcakimelo megoldas hogy az egy muszakban dolgozok 4-5 fos csoportokban jarnak dolgozni 1 autoval es minden heten mas jon az autojaval felvenni a tobbieket. Ezt nem a ceg hanem a munkavallalok szervezik meg egymas kozt.
Értem, hogy vannak olyan munkahelyek, ahova nem megoldható a kerékpárral való közlekedés. Ez nem is volt vita kérdése, mégis felhoztad, hogy tudj vitatkozni egy olyan érvvel, aminek nincs köze a kérdéshez. Szintén visszautalnék a felsorolt tényekből az elsőre.
Nem igaz, hogy az öltönyösök mind elvetik a kerékpáros közlekedést.
Nagyon sok mindenkiről nem írsz, csak szemezgetsz. Nem csak "kisteherre való szerszámmal" járó melós és az öltönyös ember létezik. Ezek szélsőségek.
Nézd csak meg kik közlekednek tömegközlekedéssel, vonattal! Ők is munkába mennek, vagy suliba és amit gyalog el tudnak vinni kényelmesen, azt bringán is el tudják vinni. A világ nem 1 bites.
Továbbá az is egy érdekes feltevés, hogy esőben és hóban bringázik-e valaki. Decemberben 61%al többen bringáztak 2020-ban, mint 2019-ben:
Januárban 64%al többen bringáztak 2021-ben, mint 2020-ban:
Egyértelműen van erre igény és folyamatosan növekszik az igény.
Hóban veszélyesebb kerékpározni, mert csúszhat, ezért érdemes szélesebb és bordázottabb gumiabronccsal, kisebb gumi nyomással és alacsonyabb ülés magassággal közlekedni, nagyobb fékutat hagyni, és körültekintőbbnek lenni.
Télen, a hideg és csapadék ellen fel lehet öltözni: https://www.youtube.com/watch?v=XW82N0ZrhgQ
Meleg időben az esőben szintén fel lehet öltözni.
Kánikulában a menetszél hűt, amire figyelni kell, az az UV sugárzás, amire vannak ruhák, amik védenek és be tudod magad kenni napvédővel is.
Bizony jó megoldás a robogó is! Kis helyet foglal el, keveset fogyaszt, bár a káros anyag kibocsájtása kétséges. Azon is fel lehet úgy öltözni, hogy ne ázz el azalatt az idő alatt, amíg munkába érsz. 70-100km távolságban a robogó nem tudom mennyire hatékony. De ismételten nem a kérdéshez tartozik.
A csoportos szállítás nagyon jó megoldás! Működő képes is, ám időigényes és csak akkor alkalmazható igazán, ha műszak pontosan kezdődik és ér véget a csoport tagjainak. Azokban az állásokban, ahol rugalmas munkaidő van, ez a megoldás nem működik olyan hatékonyan: Akik nagyjából azonos helyen laknak és dolgoznak, vagy be tudnak menni egy közös pontig, ahol fel tudják őket venni, azoknak ez jelentősen csökken a környezeti hatásuk, költségük és az utakat is kevésbé foglalják el. Ráadásul saját autójukkal tudnak igényelni munkába járási térítést, és mégis egy autóval járnak, így "okosan" ki is tudják használni az extrát. Feltéve, ha ez nem céges jármű, hanem egymás között osztják meg. Emellett előnye még, hogy növeli az összetartást a munkatársak között és megadja a kezdő hangulatot a beszélgetésekkel a kocsiban töltött idő.
És ez olyan szinten van támogatva, hogy valójában törvénytelenül is igényeb lehet venni a támogatást. :)
A telekocsi rendszert a kormány jól megfingatta, ezért az tönkre is ment, pedig azzal hasonlót lehetett volna elérni olyanoknál is, akik nem is együtt dolgoznak.
Örülök, hogy ez is szóba került, mert ezek is fontos dolgok, bár nem a kérdéshez tartoznak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!