A tegnapi vihar közben kialakult katasztrofális állapotok kapcsán kérdezem, mi a véleményük a közlekedési vállalatok, a katasztrófavédelem és azok munkájáról, akiknek ilyenkor az a feladatuk, hogy minél zökkenőmentesebben megoldják a helyzetet?
A híradásokban jó hete figyelmeztettek heves viharokról, mégis annak megérkezte után hamarosan teljes káosz alakult ki.
Nem lehetett volna jobban felkészülni? Behívni az összes lehetséges mentesítő létszámot, készenlétbe helyezni szivattyúkat, szállító eszközöket,pl. a vasutak mellett minden mentesítő eszközt készenlétbe helyezni?
A feleségemnek negyed hatkor kellett volna megérkezni a fárasztó forró munkanap után, ehelyett felsővezeték szakadás miatt rostokolt a vonaton, a Nyugati és Zugló között.
Nem tudott leszállni a vonatról a vágányok között mert a lépcső olyan magas volt, végül valaki segített neki nagy nehezen és elesés nélkül sikerült a földet érés, este 7 körül. De nem ment a metró és egy csomó busz sem, közlekedési káosz volt.
Aki nem számíthat segítségre, idősek, betegek, terhes nők, nem kellett volna a katasztrófavédelemnek legalább a környékre odamenni, hogy segíthessenek, valahogy az ott rekedt embereken, legalább, a vonatról lejutni?
Felsővezeték szakadás egy évben akár 100-szor is van, rutin feladat az ilyen helyzet, mit tesz a Máv, a katasztrófavédelem, és a nagyságos politikusok? Mindent megtesznek. Én azt látom, hogy totál szervezetlen minden, és nem állnak a helyzet magaslatán. Uff
Milyen másik fél?Semmi vita nincs abban, hogy ki mennyire helytállt, erejét megfeszítve, hogy a másikon segítsen.
Te nem akarod felfogni, és sokan mások sem, hogy mit akarok mondani.
Sokan, akik felszálltak a vonatra, még jobb időben, és miután már elindult, akkor jött a ramazuri.
Utána meg nem tudott volna hazamenni, mert arrafelé csak a vonat jár, az pedig ugyebár állt.Hiszen nem a fővárosról van szó.
Leírhatnék még egy csomó dolgot, hogy mennyire elhidegültek az emberek egymástól, csak akkor reagálnak esetleg, ha már nagy a baj. A kommented az élő példa rá. Mindenki megy a saját maga és a családja boldogulását hajtva, és nem foglalkozik a másik nyűgével, bajával.
Egyetlen egy engem kritizáló kommentelő nem mondta, hogy sajnálja azokat, akik nem tudtak hazamenni, mert a vonaton rekedtek, és akár 5-8 óra múlva keveredtek haza. Mindőtök azt jelezte, hogy felesleges lett volna bárkinek is segítséget nyújtani a MÁV, vagy egyéb hivatal oldaláról. Pedig ez csak szervezési és emberiességi kérdés szerintem.
Ugyebár fél hétre hazaértél. Akinek sikerült le evickélni a vonatról, az este 9-10 körül ért haza, de úgy, hogy elé mentek már valahová.Úgyhogy, 3-4 órával később, mint te.
Aki pedig nem tudott lemászni, az jóval később, talán aznap haza se ért, esetleg másnap hajnalban.
Csak az tudja, aki ott volt, és szerintem inkább neked kéne megérteni, átérezni annak a több száz embernek a "nyűgét-baját" aki ott volt. És azt, hogy ennek a "fantasztikus stábnak" lenne mit javítani a szervezésben, és nem magára hagyni a helyzetbe kerülteket, és azokat, akik semmilyen más segítségre nem számíthatnak.
De, lehet, tényleg hülye vagyok, és én nem értek meg dolgokat? Sajnos, inkább az van, hogyha értem, az borzasztó....
ma 13:48
Tudod te, hány vonat állt meg a vihar miatt Pest környékén?
Az összes, amelyik akkor a pályán volt. Pótlóbusz? Amikor utakat árasztott el a víz, amikor fák dőltek az utakra, ahol mehetett volna a pótlóbusz.
A feleséged várhatott volna addig, míg megérkezik a segítség. Ahogy biztosan sokan meg is tették.
A magyaroknak nincs még tapasztalatuk az ekkora vihar következményeiről. Ahogy olvasom látom, a legtöbben azonnal akarnak teljes rendet. Mindenkinek azonnali megoldást. Már az első órában lehetőleg. Pedig meg kell tanulni átvészelni az ilyen helyzeteket, mert egyre több a lehetőség rá, hogy kapunk még ilyen időjárást az elkövetkező években egyre többször.
Bemásolok egy cikket, hogy megértsétek végre, mit is akarok mondani. Ahogy kötözködtök és újra és újra átsiklotok a lényegen, ismételgetve azokat, amit már elmagyaráztam, keresve azokat a pontokat ahol jól leszólhattok, nem reagáltok a mondanivalóm lényegére:
Ma Magyarországon nagyon sok szolgáltatás úgy van, hogy nesze bmeg ez van, zabáld! Örülj neki, ne síránkozz.
És még én vagyok a hülye, meg a bunkó, meg stb...
Kicsit nézzetek magatokba, próbáljátok megérteni az emberek nyűgjeit, ne csak magatokkal és önnön érdekeitekkel foglalkozzatok. Legyetek toleránsak, érdekeljen a másik baja.
Ha gond van, ne nyomd le a másikat, azzal, hogy bezzeg, vannak sokkal nehezebb helyzetek, és ha az kisebb, mint más, akkor az nem is létezik. Így soha semmi nem fog megváltozni, a pökhendiség még annyira sem visz előre,
mint a vihar miatt veszteglő vonat, melyben több a tolerancia, mint benned.
Itt a cikk, mely nagyon hasonló az egész problémához,
és talán ennek kapcsán megérted, hogy mi a gond, mi az elv, ami ellen harcolok, nem csak veled!:::::::
Ma a váci vasutállomáson vártam a vonat indulását, miközben figyelmes lettem egy kerekes székes bácsira, aki szeretett volna feljutni a vonatra..tudni kell h az állomás fel lett újítva, van lift h ők is feltudjanak jutni stb..alacsony padlós új vonatok, gondolván h ők is élhessenek, kimozdulhassanak otthonról, azzal a tudattal h azert öltek bele ennyi pénzt a mi és az ő zsebéből, h zökkenőmentesen eljuthassanak bárhová!! A jelzés szerepel az ajtón, bicikli,kerekesszék stb..épp arra tartott két kalauz,mikor a bácsi kérte h nyissák le neki a padlót, mert szeretne felszállni..majd bunkó stílusban, fennhangon közölte vele a kalauz hölgy, h hat ő nem tud mit csinalni, neki nincs kulcsa hozza..nem tudja kezelni stb,közben a vállát vonogatta..na most a bácsi azert jött el idáig, mert előtte az informacion megkérdezte melyik az a vonat, amelyikre kerekesszékkel is feltud szállni..a kalauzok ennyivel lerendezték és ott hagyták, h igy jart, ahelyett h utana kerdezett, nezett volna..mivel elcsíptem a kommunikálást, próbáltam a bácsit vígasztalni, könnyes szemmel panaszkodott szegénykém nagyon elkeseredett, mert az gondolta 20 év után végre közlekedhet messzebb is..megígértem neki h panaszt fogok tenni a Máv-nál, hatha vki észreveszi végre ezt az problémát! Ezért is szerettem volna Veletek megosztani ezt a helyzetet, hátha itt is eljut vkihez, aki ez ügyben tud tenni valamit! A vonat elindult, a bácsi pedig ott maradt!😐
Na, szóval sok hasonlóságot mutat a cikk, mégpedig azzal, hogy mehet ő panaszra bárhová, egyik fülön ki, a másikon be. A kalauzok szavai hasonlóak a tiétekhez. Miért indult el, ha nem tudta pontosan, hogy valóban fel is szállhat majd? Miért nem ment várt addig, amíg talán arra jön valaki, aki segít? stb... stb....
A vihar miatt álló vonatnál, az unatkozó vezető, és kalauz nem mozdult, persze mert ott sem foglalkoztak azzal, hogy mennyi gond lehet abból, hogy az emberek nem tudnak időben hazatérni, aki megvárta az indulást, még éjfélre sem ért haza! (Öreg, gyerek, kismama, beteg, ÉRTSD MÁR MEG!!!!!!) magukra hagyták az utasokat, várjanak a birkák!!! Nem jött felsőbb utasítás, így nem mozdultak a MÁV szakik, és senki más se. Nem kellet volna ahhoz mentőnek, vagy tűzoltónak lenni, hogy megoldják a helyzetet!
Nem foglalkoznak vele, így a probléma az nincs, aki pedig nemtetszését fejezi ki, az egy nyafogó, hőzöngő bunkó.
De nem is akarok többet veled vitázni erről, szállj magadba, segíts pár emberen, és a szeméből, lelkéből jövő hálát megérezve, talán akkor rá fogsz ébredni arra, milyen sivár, önző módon élted eddigi életed.
Wazze, kérdező, most mit hisztizel? Szerinted mennyivel lett volna jobb, ha a kaller mindenkit lerugdal a biztonságos vonatról a viharba a préri kellős közepén? Gondolom, akkor az lett volna a bajod...
Nem beszélve arról, hogy a vonatot elhagyó utasokért a MÁV nem vállal(hat)ja a felelősséget, viszont ha valakivel történik valami, akkor ziher, hogy őket fogja perelni a saját hülyesége miatt. Inkább ücsörögjön valaki 1-2 óra hosszát biztonságban, mint hogy valahol Jászbivalyhónalja és Tiszaszétszaród között a senki földjén csapjon bele a sistergő istennyila, mert ő elindul gyalog Timbuktuba. Érthető?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!