A tegnapi vihar közben kialakult katasztrofális állapotok kapcsán kérdezem, mi a véleményük a közlekedési vállalatok, a katasztrófavédelem és azok munkájáról, akiknek ilyenkor az a feladatuk, hogy minél zökkenőmentesebben megoldják a helyzetet?
A híradásokban jó hete figyelmeztettek heves viharokról, mégis annak megérkezte után hamarosan teljes káosz alakult ki.
Nem lehetett volna jobban felkészülni? Behívni az összes lehetséges mentesítő létszámot, készenlétbe helyezni szivattyúkat, szállító eszközöket,pl. a vasutak mellett minden mentesítő eszközt készenlétbe helyezni?
A feleségemnek negyed hatkor kellett volna megérkezni a fárasztó forró munkanap után, ehelyett felsővezeték szakadás miatt rostokolt a vonaton, a Nyugati és Zugló között.
Nem tudott leszállni a vonatról a vágányok között mert a lépcső olyan magas volt, végül valaki segített neki nagy nehezen és elesés nélkül sikerült a földet érés, este 7 körül. De nem ment a metró és egy csomó busz sem, közlekedési káosz volt.
Aki nem számíthat segítségre, idősek, betegek, terhes nők, nem kellett volna a katasztrófavédelemnek legalább a környékre odamenni, hogy segíthessenek, valahogy az ott rekedt embereken, legalább, a vonatról lejutni?
Felsővezeték szakadás egy évben akár 100-szor is van, rutin feladat az ilyen helyzet, mit tesz a Máv, a katasztrófavédelem, és a nagyságos politikusok? Mindent megtesznek. Én azt látom, hogy totál szervezetlen minden, és nem állnak a helyzet magaslatán. Uff
khm... Az év 365 napjából talán 2-3 olyan van, amikor megnehezül a főváros közlekedése felhőszakadás miatt. Én, mint adófizető, kůrvára nem akarok a maradék 362 napon is több ezer szivattyúkezelőt, favágót meg pótlóbuszsofőrt fizetni csak azért, hogy egy nagy vihar után fél órával úgy lehessen utazni, mintha mi sem történt volna. Nem, az én pénzemből erre ne költsenek. Ott a katasztrófavédelem, majd szép lassan helyreraknak mindent, az emberek pedig az egy szem szerencsétlen áramütött halottat leszámítva mind hazaértek idővel. És ne tegyünk már úgy, mintha valami időjárásmentes bolygón èlnénk: a természet igenis befolyásolja a humán életet és időnként belebabrál a társadalmak napi működésébe. Nem vagyunk istenek, akiknek hatalma van a természet felett. Ennyi.
Egy dolgon tudunk javítani: az információáramláson. Mert az BkK-n és MÁv-Starton is pocsék volt.
Sajnos sokan úgy ítéltek, hogy közben végig sem olvasták, amit írtam, és mondják a közhelyeket.Más, meg pont, hogy idéz, de elferdíti a dolgokat, vagy csekély értelműnek nevez.
Egyáltalán nem siránkozom, hanem dühös vagyok. Mert már megint előjön, hogy természetesnek vesznek sokan olyan dolgokat, amelyeken ha változtatnánk, akkor idővel talán jobb pozíciókat érhetne el hazánk a megítélésben, a statisztikákban, többet nyomnánk a serpenyőn.....
Ismétlem: Eszem ágában sincs kritizálni azok munkáját, akik erejüket megfeszítve dolgoztak, illetve dolgoznak most is, a bajbajutottak segítése érdekében.
Természetesen a fontos helyzetek megoldása fő feladat.
A vihart jó előre előjelezték. Lehetett számítani komoly károkra is. Ilyenkor természetes az emelt létszám, az ügyelet. Normál esetben nem kell, miért is kellene, ha nincs helyzet?
A híradások tele voltak vízen át botorkáló embereken, és sokan szörnyülködtek, hogy jaj, szegények!
Mára már hallottam, hogy öreg néni, éjjel 12.00-re ért haza, mert senki sem tudott segíteni neki.
Na, erre írtam, hogy nem kell hős tűzoltónak lenni ahhoz, hogy az emberek ne dunsztolódjanak a vonaton, mint a birkák, vagy szarvasmarhák, vagyis ilyen extrém esetekben fel lehetne készíteni szervezéssel olyanokat, akik biztosítanák a vonatról való lejutását az embereknek.
Az a nézet, hogy jól van az, mit hőzöng, maradjon csendben ott a vonaton, majd lesz ami lesz, szerintem
pont az a felfogás, ami miatt tartunk ott, ahol.
Aki akkor ott volt, csak az tudja megmondani milyen érzés lehetett(egy-két vonatról van szó, amelyik extrém 5-6-7 órát álltak a prérin, de ezt nem mondják a hírekben).
Nem hiszem, hogy 2 méterenként kellett volna őrséget állítani a sínekre, pár ember elég lett volna, aki odamegy és segít, az erre kialakított eszköz segítségével.
Pl., a repülőről felfújható csúszdán jönnek le, ott sem hagyják fenn az utasokat, nem összehasonlításból írom, csak azt akarom érzékeltetni, hogy ott ki van alakítva az erre szükséges eszköz. Nem hiszem, hogy bárki is peren gondolkodna a menekítés után, így az a felvetés is helytelen, még emberi szempontból is, hogy "nem segítek, mert ha megsérül a segítségnyújtás közben, még engem perel be" (Ez is egy jellemző, magyar felfogás)
32-es: Nem hőbörgés, hanem düh és elkeseredés.
Nincs vita abban, hogy nem egyformán károsult mindenki.
De: Kis bajból is lehet nagy baj, és azok elbagatellizálása, tudomásul nem vétele is hozhat katasztrófát.
Igen szerencsére sokan megúsztak komolyabb bajt.
Sajnos, meghalt egy ember, a pincében, másnak az autójára dőlt az oszlop.
És azt hallotta-e, hogy otthon, meghalt még egy ember infarktusban, aki 4 órát ült a vonaton, két állomás között, majd nagy nehezen leugrott, és átbotorkált a gazon, majd ment és ment és ment, hosszú kilométereket, éjfél lett, mire hazaért, de örült, hogy hazaért végre,
ekkor már érezte, hogy alig viszi a lába, már az ágyáig el sem ért, összeesett, kezében a telefonjában még vonal sem volt, az is elment.
(Ez egy rövid egyperces, most találtam ki, de miért nem lehet elhinni? Sajnos legtöbben nem is akarják)
Úgyhogy szállj magadba és fogd fel picit másképpen a dolgokat!
Más: A felkészültebb nyugaton baleset esetén a mentők és a rendőrök után hamarosan megjelennek a baleseti takarítók. Minden egyes üvegcserepet és kisujjat, szemeket, és fémet összetakarítanak.(Egy ismerősöm Ausztriában baleseti takarító)
Kis hazánkban a baleset után maradt hulladék sokszor még több hét után is az út szélén éktelenkedik.
Magyar felfogás: Nem fontos ezek összetakarítása, hiszen a fontos dolgokat a Mentők, Rendőrök, Tűzoltók, Katasztrófavédelmisek elvégezték.
Egy autó kikerül egy baleseti helyzetet, és az út szélére húzódva ráhajt az ott 3 hete heverő roncs maradványra, ami kivágja a gumit, az szinte szétrobban, és az autó felett elveszti az uralmát a vezető, egyenesen a szemben jövő kamion orra elé landol.
Na, erről beszélek.
34-es: Írtam, hogy nem összehasonlítás a repcsi.
De valami legalább van.
Ha mentőmellény nem is, defibrillátor elkélne egy vonaton.
A minap egy Új-Zélandit megmentett valaki, mert volt a reptéren, érdekes, ritka az ilyen ember, mint a fehér holló.
Főleg kis hazánkban.
-Ki az ott? Miért fekszik? --Biztos részeg. Vagy narkós.
Valaki átlép rajta, másik kikerüli. Jön valaki, belerúg.
-Nem akarok belefolyni, mert mehetek idézésre.(Távolabbról nézi)
Jön egy másik, lehajol, azt hiszik, végre segít valaki. A fenét, belenyúl a zsebébe, a tárcáját keresi, kiveszi, majd elsiet.
Végül odaugrik valaki, próbál segíteni, kompresszió, lélegeztetés. Sajnos már késő....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!