Megkülönböztető jelzés - ez akkor hogy van? Nem lehet ebből nagy gond?
tehát leírom, amit mostanában valami új divatként látok, csak éppen ellentmond minden jogszabályi előírásnak:
rendőrautók egyre jobban szeretik a fényhidat úgy használni, hogy nem villogó üzemre állítják, hanem simán csak világít az egész híd.
Oké, sötétben még látható, csak éppen ez így jogszabályilag nem felel meg a megkülönböztető jelzés követelményeinek, sőt, kifejezetten tilos.
MKJ: "kék vagy kék-vörös villogó (!!!) fényjelzés és a sziréna együttes használata ..stbstb"
De olyan fényjelzést nem ismer a KRESZ és az IRM r. se, hogy csak simán világít pirosan vagy kéken. Pedig az Opel Astráka szerelt LED-es típusok tudnak folyamatosan világítani is, csak éppen maximálisan szabályellenes (egyes országokban van ilyen funkció, gondolom, gyárilag ezért van benne ez is, csak éppen a magyar KRESZ szerint tilos is).
Na most ha a rendőr így használja az MKJ-t (ami tehát így nem is MKJ már), és bele durrant valaki, akkor abszolút joggal hivatkozhat a másik fél arra, hogy márpedig ő nem látott semmiféle MKJ-t, sőt, pont azért történt a baleset, mert megtévesztette ez az elvileg nem létező fény a forgalomban.
Esetleg közlek. szakértő hogy látja ezt? És hogy mehet ki a forgalomba egy szabálytalan fényjelzéssel felszerelt jármű?
(azt már nem is kell hozzá tennem, hogy ilyen szabálytalanságokat véletlenül se látok se mentőn se tűzoltón, csakis rendőrautón ...)
jézusom ... szóval szövegértésből sztem nem mennél át egy érettségin.
Most kivesézhetném kb mindegyik állításodat, ugyanis egyik se felel meg a valóságnak, de azt köszi, hogy helyettem beidézted pontosan a piros fény tiltásáról szóló passzust.
"De azzal ellentétben amit írtál, mégis lehet előre is kiadni piros fényt. Igaz milyen érdekes???
>>> ezt miből, melyik jogszabály melyik részéből vontad le? a válasz: Nem, határozottan NEM lehet!
"Arról nem is beszélve, hogy a megkülönböztető jelzés pedig minden irányba ad ki fényt."
>>> ez meg a legékesebb példa arra, hogy mennyire nem tudsz jogszabályt értelmezni, de elárulom, hogy szintén jogszabályi követelmény, hogy egy MKJ-fénynek 360 fokban azonos erősséggel és módon kell észlelhetőnek lenni (amely feltételt szintén gyakran nem teljesíti sok autó, de hát ez van ... nem tudok mindenhol ott lenni). Tehát miért is nem kéne kiadnia, és te mégis felfedezted bölcsen, hogy lám és mégis ad? Ezt az egész gondolatmenetet honnan veszed?
Aztán:
Mentőkön semmi szabályellenes nincs, a tűzoltókon valóban előfordul, de ott se vészes mértékben (leginkább 1-1 amerikai normás fényhíd szokott a leggyakoribb probléma lenni, minden más stimmel). Elárulom, a mentőkön a legutolsó kiegészítő MKJ-fény is E-normás, és nem véletlenül említettem korábban se hogy miért is ragaszkodnak annyira ahhoz a pár típusú fényhez.
Használatot illetően pedig nincs semmi probléma: természetesen egy esetkocsi és roko esetében alanyi jogon megy az MKJ riasztáskor, a többin mérlegelés kérdése, ill. tűzoltó se vonul MKJ nélkül, legyen az jégakadályhoz vagy éppen égő házhoz sietés.
Valóban a rendőröknél szokás az ügyelettől engedélyt kérni minden egyes MKJ-re, és nagyon helyesen van ez így, mert meglátásom szerint még az indokoltnál így is többször kapják meg, de sztem nem kell annyira bizonygatnom, ha csak az elmúlt 1 hét rendőrautós baleseteit nézed ... Ezt is említettem korábban, náluk nincs PÁV-I vizsga, a legtöbbjük vezetési rutinja a nullához közelít, isten ments, hogy ezek ennél többet szirénázgassanak, hát látod, hogy még sima menetben is törik az autókat naponta teljesen banális helyzetekben is (tegnapelőtt az a STOP táblánál meg nem állás és keresztbe durrantás, előtte valami hasonló volt, na úgyhogy én azt mondom régóta, rájuk is kellene, hogy vonatkozzanak a magyar jogszabályok, és bizony PÁV-I vizsga nélkül MKJ-s autót vezetni tilos/nak kéne lennie) ....
lehagytam még egy "aranyos jogértelmezést":
"A KRESZ csak kék színű fényről beszél. Más joganyag meg a pirosról is."
Nos, elárulom, h nem, nincs itt semmi ellentmondás, ugyanis a megkülönböztető szín továbbra is a KÉK. Az már opcionális, hogy tesznek-e mellé pirosat, de a lényeg, hogy kéknek mindenképpen lennie kell mellette, önmagában piros nem lehet. Ezért nevezi egyszerűsítve "kékfény"-nek a KRESZ is meg sok egyéb szabály is az MKJ-fényt.
(megjegyzem, ki is vannak akadva ránk, mert sehol Európában nem szokás, egészen pontosan tilos a piros fény alkalmazása, ezt anno az amerikai fényhidakból vették át as magyarok tévesen. Ez alatt Európa civilizált felét értem, mielőtt jönnél a szlovákokkal pl. de mutass nekem egy osztrák, holland vagy német rendőrt/mentőt piros fénnyel! Egészen pontosan egyébként ez úgy van, hogy létezik a piros, csakhogy az nem ennyire általánosan az MKJ színe, hanem az akkor használatos, amikor konvojban mennek, és az 5-6-7 kocsi közül csakis egyetlen egy használta A KÉK MELLETT pirosat is, mégpedig csakis az egy parancsnoki kocsi, hogy a többi tudja, hol a vezér. Ennyi. De alapból a kék az MKJ, ha bele gondolsz kicsit, nem annyira nehéz kitalálni, hogy miért is. A piros egészen egyszerűen nem megkülönböztető szín, röviden ennyi.)
A többi kiforgatásodra nem reagálok, ne haragudj, de legalább mégis egyetértünk akkor, hogy tehát piros fény előre nem világíthat! (MKJ villoghat, igen, az más!)
és nem írtad, melyik az a sziréna, amelyik szted fura hangot ad ki a mentőknél!!!????
+
"De egyébként teljesen mindegy, mert amit fent belinkeltem az alkalmazható a fényhídra is."
Nem, egyáltalán NEM alkalmazható a fényhidakra! A fényhíd egy külön fejezet, abszolút külön szabályozással, mivel MKJ, abszolút speckó előírások vonatkoznak rá.
Lényegesebb:
- a jármű legmagasabb pontján kell elhelyezni (kapásból sok helyen ez se teljesül)
- 360 fokban egyformán észlelhetőnek kell lennie
- a darabszáma abszolút nincs meghatározva, azaz kitehetsz te 1 db mágnestalpasat is és akár 4 fényhidat is, ezt speciel semmi nem szabályozza
- nappal 150, éjjel 300 m távolságból, a legrosszabb látási körülmények között is egyértelműen felismerhetőnek kell lennie (hát ebben is akadnak talán kivetnivalók itt-ott, főleg ezekkel az újabb ledes vackokkal)
Röviden ennyi, és persze a sziréna dB hangere is szabályozott, amivel szintén vannak gondok, bár javuló a tendencia, mióta leszoktak a Code3 vackairól.
Szóval érdekes kérdések vannak itt, és meglepődnél, ha komolyan vennénk minden előírást, vajon hány MKJ-s autó mehetne át a műszakin .... Aztán ez olyan dolog ugye, hogy mondjuk egy mentőn, ügyeletes autón stb a legapróbb dologba is bele kötnek, de a rendvédelmi szervek autóira meg igazából azt tesznek, amit akarnak, a kutya nem fog kötözködni (csak egy pár évvel ezelőtti tapasztalat: nekünk egyik ügyeleti kocsinkon vector-fényhíd volt, és azt képzeld el, hogy a 7 önálló egységből az egyiken nem dombornyomással volt az E jelzés, és máris vágták ki a kocsit a vizsgáról, mint a huzat, aztán vagy fél évbe telt, mire tudtunk beszerezni másik búrát rá, és akkor engedték át, míg egy másikon a dB hangnyomás maradt el mindössze 1,5 dB-el, naná ezt se engedték át .... na erről ennyit. Úgyhogy nyilván igazad van, mindegy mi van az autón, a jogszabályok feleslegesek, úgyse számít, aki meg netán ért hozzá, az csak szőrözik, hadd menjen az az autó ahogy van, majd csak lesz valahogy .... kb ez a hozzáállásod, és nekem ijesztő.
Aztán ha van egy baleset, mert pl nem volt megfelelő a fényerő vagy hangerő? Ugyan, kit érdekel? nem? Lényeg h valami villog vagy mintha villogna vagy ha nem villog akkor világít ... agyrém na).
Sajnálom kérdező, de neked szerintem nagyon fáj a világ. Nem olvasom végig azt a hülyeséget amit írtál, mert nincs kedvem.
De legalább hű maradtál a magyarság legjobb ismervéhez: ROSSZINDULATÚ!
Remélem nem ilyen emberek mentenek meg minket mindennap...
"Az már opcionális, hogy tesznek-
e mellé pirosat, de a lényeg, hogy
kéknek mindenképpen lennie kell mellette"
érdekes. Ha oldalról látom akkor csak piros villogót látok. Jelentsd fel őket. A régebbi fényhidakon nem véletlenül van középen a piros színű búra.
Egyébként lényegtelen a folyamatos fény. Az nem zavarhat senkit a közlekedésben, mert különben meg lehetne kérdőjelezni a vezetésre alkalmasságát. Főleg azért, mert a villogás sokkal zavaróbb és észlelhetőbb, nem véletlenül villog. Ha valaki elvakul a folyamatos fénytől akkor a villogástól meghal?
Lényegtelen mit visznek a kocsi tetején az intézkedési kötelezettségük erősebb. Éppen ezért bizonyos szabálysértéseket elkövethetnek söt el is kell a feladatuk ellátása végett.
Lehülnél ha elolvasnád a vádiratott amit az ügyész olvasna fel ha ilyen kocsi miatt nem menne intézkedni a rendőr vagy a mentők késnének pl. egy izzócsere miatt, mert ök nem mennek ki fél lámpás kocsival.
na ez a pirosasdi aztán elég kifacsart ... (a 2 szélén kék és középen piros fényhídban viszont abszolút igazad van)
A mentőknél, tűóknál rend van ilyen tekintetben, ott aztán tuti nem megy ki féllámpával autó a garázsból. Hasonló rend kéne a rendőrséghez is, csak mert rendőrautót bíz láttam hetekig is úgy közlekedni, hogy csak az egyik lámpa világított, de olyat is, hogy csak a fényhíd fele működött, és senkit nem zavart érdekes módon....
Na oké, elfogyott az energiám a hülyeségekhez,m engem igazából csak 1 dolog döbbent meg: mi itt elvitatkozunk ezeken, de tényleg senki nem gondol bele abba a csekélységbe, hogy ezek a szabályok nem ok nélkül születtek, és igenis hatalmas a szerepe annak is, hogy villog-e valami vagy világít folyamatosan.
Hogy a példáddal éljek: világító pirosnál sötétben az autós nyugodt marad, mert azt hiszi, féklámpa, helyzetjelző, akármi (ami piros), de ha villog, ráadásul kékkel együtt, akkor ugye a fékbe lép, mert tudja, hogy valami nem okés ott. Csupán ez a különbség.
Ez tényleg ennyire nehezen megérthető? És az is, hogy a szabálytalanságok mekkora balesetveszélyt hordoznak magukban? na oké, én befejeztem, tényleg hihetetlen.
a héten a harmadik !!!
DOROG!
és ráadásul zöld volt az autónak, amelyik bele ment az okosba!
nem kéne már elgondolkodni azokon, amiket írtam ?????
1, jogsi nekik
2, PÁV-I nekik
3, megfelelő MKJ
4, az MKJ megfelelő használata
nos? vagy ezeket csak úgy simán benyeljük ????
Javaslom figyelmedbe az alábbi kérdést.
A mentős barátaid jól leírják, hogy legtöbbször tudván is indokolatlanul használják a jelzést. Arról nem is beszélve, hogy képzés meg nincs. De még ők is szidják a társaikat ahogy vezetnek.
Ezzel ellentétben a rendőrségnél nem elég a PÁV vagy az a mega, kell hozzá egy rakás vezetési tréning. Arról nem is beszélve, hogy csak tényleg indokolt esetben használják.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!