Miért nem áll meg az autósok 90%-a a zebránál, hogy átengedje a gyalogost?
Remélem nem a maradék 10% fog írni. :)
Csak mert tényleg kíváncsi vagyok az okokra!
Én inkább gyalogos vagyok, de vezetni is szoktam és mindig figyelek a zebráknál, hogy áll-e ott gyalogos, sőt esős időben a járda közelében lévő pocsojákba sem gázolok bele! A férjemet is nekem kellett "megtanítani" ezekre... Ő nem tudja miért nem állogatott meg a zebránál.
Az is nagy "poén" amikor a gyalogos hóba-fagyva áll a zebránál és a meleg kocsiban ülő autós rest megnyomni a féket...
Most már gyermekem van, nem tehetem meg amit azelőtt, hogy direkt a vezető elé ugrom (persze felmérve, hogy tuti meg tud állni), hogy legalább egy kicsit beijedjen, vagy észre vegye magát.
Nagyon ideges vagyok, hogy ott állok a babakocsival az út szélén és legalább 10 autó elmegy előttem, vagy legalább az egyik irányban végre megállnak, de a másik irányban még így sem veszik észre magukat a sofőrök.
Szóval MIÉRT?!?!?!?!?!!?!?!?!
ííí bakker.:S
támogatnám hogy minimum 8 általánossal lehessen csak jogsit szerezni.
"Tudod mivel lehetne védeni a környezetet?"
Mondjuk ha kevesebbet járnál autóval. Nehogy már ráfogd a gyalogosra, hogy szennyezi a környezetet. Ha te nem lennél ott az autóddal, akkor ez a kérdés nem állna fent.
De mindegy, látom, itt már megjelentek a nagy autós emberek, akik alapból felsőbbrendűek, és hát ők miért várjanak, meg miért növeljék a fogyasztásukat, meg hát nehogy már esetleg tömegközlekedéssel járjanak.
Aztán még egyesek leírják, hogy "utáljuk a gyalogosokat", mint valami külön fajt, vagy nem is tudom. Azért remélem, nem ez az általánosan jellemző a magyar autósokra.
Megmondom őszintén, ilyenek után az sem érdekel, hogy én gyalogosként esetleg "szennyezem a környezetet", ha ezzel bosszanthatok egy ilyen tahó autóst.
"Érdekes módon" a kommentek alapján megállapítható, hogy azon gyalogosok, akik sokat vezetnek autót is, megfelelőképpen viselkednek a zebrán és nem képzelik magukat kiskirálynak, hanem alkalmazkodnak a vezetés ritmusához.
A gond mindig azokkal van, akiknek életük célja egy autó, de saját gyarlósága révén esélye sincs erre, ezért gyaloglásra kényszerül, és irigységéből fakadó frusztrációját kivetíti a "tahó autósok bosszantására" úgy, hogy szentül hiszi, hogy ő nem tahó. Pedig legalább annyira az. Magadra ismertél?
"A gond mindig azokkal van, akiknek életük célja egy autó, de saját gyarlósága révén esélye sincs erre, ezért gyaloglásra kényszerül, és irigységéből fakadó frusztrációját kivetíti a "tahó autósok bosszantására" úgy, hogy szentül hiszi, hogy ő nem tahó."
==>> A gond marhára nem ez :D Olvasd el az egészet a legelejétől...
"10 km-en elfogyaszt 8 liter üzemanyagot, és majd szétesik? (Szemben pl az autóm 100km/7 liter)"
Vagyis egy BKV-busz fogyasztása 80 liter, szemben a te 7 litereddel. És ez a 80 ilyen hasraütésszerű, 50-60 liter körül fogyasztanak, de legyen 80. Ezek szerint 11,4-szer annyit fogyaszt egy busz, mint az autód. Az autódban egyedül ülsz, a buszban általában többen vannak, mint 12.
Az igaz, hogy a BKV-buszoknak elég nagy a károsanyag-kibocsájtása, mert már elég öregek, de be ne meséld már nekem, hogy pusztán környezetvédelemből utazol autóval.
"Nem beszélve, ha te engem ráakarsz venni a buszozásra, ahhoz több busz fog kelleni, több üzemanyaggal."
Igen, de ugyanebből a gondolatmenetből kiindulva nem fog annyival több üzemanyag kelleni, mint amennyi a kocsidba kellett. Vagy úgy gondolod, hogy ha te buszra szállsz, akkor az máris 7 literrel dobja meg a fogyasztást?
Még egyszer leírom, nem a gyalogos tehet róla. Az autósok tehetnek róla. Budapesten több autó van, mint ahány ideális lenne. Erre nemhogy csendben meghúznák magukat, hanem még nekiállnak emberkedni, hogy ők bizony az autójukkal bármit megtehetnek.
Ha pirosat kapsz, mert a gyalogos zöldet kap, akkor ugyanezen az elven áthajtasz? Vagy ott már tele a gatya, nehogy 100 ezerre büntessenek? Továbbmegyek: ha pirosat kapsz a vasúti kereszteződésben, akkor is átmész, mondván hogy a vonat várhat? Gondolom ott sem kockáztatsz 300 ezret, na meg a vonattól talán már kicsit félsz is, nem úgy mint egy gyenge gyalogostól?
"Van mikor az autóson látom, hogy meg szeretne állni, de én integetek neki messziről jól láthatóan, hogy menjen még, mert látom, hogy ott vonatozik mögötte 5 autó, aminek mindnek fékezni kéne, utánuk pedig szabad az út."
Szerintem nem is erről szól a vita. Most hirtelen a Budafoki út jut erről az eszembe. 2*2 sávos, szép nagy forgalom, ott bizonyos időszakokban nem nagyon van ilyen, hogy 5 autó után már mehetek. De a fentebbi elveket figyelembe véve ekkor sem fog megállni a tahó, mert hát tud az a gyalogos várni.
Erről jut eszembe, mi a véleményetek a buszok indulásának segítéséről? Ugye az kötelező, de ahogy észreveszem, sokan szarnak bele. A buszos utasok is várhatnak, mert csak az autós siethet?
tegnap 15:02
???? Te miről beszélsz? Mintapéldája vagy a magától teljesen eltelt autósnak. Mert csak az lehet a bunkóság, amit az autósok ellen elkövetnek. Inkább örülnél, hogy megtűrnek a városban, nem sokáig lesz ez már így.
Elnézést kérek, ha tévedtem fogyasztás ügyileg a bkv buszokat illetően. legyen 50 liter.
"ne meséld már nekem, hogy pusztán környezetvédelemből utazol autóval. " ==> Persze, hogy nem, nem is ezt írtam. De meséld el nekem mennyivel járok jobban, ha bkv-vel utazok a 320 forintos jegyár mellett és hogy A-ból eljussak B-be 3-szor annyi idő kell? (25 évet utaztam bkv-vel, mire tudtam venni egy autót és biztos, hogy nem bántam meg)
"Erre nemhogy csendben meghúznák magukat, hanem még nekiállnak emberkedni, hogy ők bizony az autójukkal bármit megtehetnek. " ==>> Ez a gyalogosokra nem igaz?
"Az autósok tehetnek róla. Budapesten több autó van, mint ahány ideális lenne." ==> Legyen olcsóbb a bérlet/jegy, legyen normális elvárható szolgáltatás a tömegközlekedésben, és nem lesz annyi autós...
"Ha pirosat kapsz, mert a gyalogos zöldet kap, akkor ugyanezen az elven áthajtasz? Vagy ott már tele a gatya, nehogy 100 ezerre büntessenek? Továbbmegyek: ha pirosat kapsz a vasúti kereszteződésben, akkor is átmész, mondván hogy a vonat várhat? Gondolom ott sem kockáztatsz 300 ezret, na meg a vonattól talán már kicsit félsz is, nem úgy mint egy gyenge gyalogostól? "
==> A gyalogosok fele átmegy a leengedett vasúti sorompónál (néhol a síneken keresztül, ahol van felüljáró is), a gyalogosok fele átmegy a piros lámpánál, ha látja, hogy nem jön autó, a gyalogosok fele a főúton keresztbe rohangál zebra és lámpa nélkül. Ezt is büntetik? Mert ha igen akkor a 100, meg 300 ezres bírságot nem csak az autósokra kéne kiterjeszteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!