Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Vannak olyan KRESZ jogszabályo...

Vannak olyan KRESZ jogszabályok, amelyeket érdemes lehet módosítani, felülbírálni? Ha igen, mik azok szerintetek?

Figyelt kérdés
Gondolok itt olyanokra, hogy elavultak, vagy egyébként sem volt túl jó, hasonlók.

jan. 23. 22:01
1 2 3 4 5
 31/50 anonim ***** válasza:
45%

30.

De miért rongyolnék, be ha egyszer elsőbbséget kell adnom? Ilyen alapon az éles kanyarok elé is tegyünk ki egy Stop-táblát, mert hiába van kint a 30-as, hátha 60-nal rongyolok be.

Továbbá mutatok én neked olyan helyet is, ahol már 200 méterről folyamatosan látod a keresztező utat 300 méter hosszban, amin ráadásul csak egyik irányból jöhet autó, mégis ki tették a stopot. Az egész környéken sehol senki, de álljak meg. Minek?

jan. 25. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/50 MGéza ***** válasza:
72%
#31: Te most pont arról beszélsz amiről én, csak le sem esik: A táblakirakás következetlenségéről. Magyarán például a környéken volt forgalomátszervezés, útfelújítás vagy nyomvonal átépítés, de jó' van az úgy alapon ott ragadt a STOP, pedig már az eak is elég lenne csak csesznek rá, hogy felülbírálják annak szükségességét.
jan. 25. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/50 anonim ***** válasza:
71%

#30

Oké, de az elsőbbségadás kötelező tábla is arra kötelez, hogy megállj, ha elsőbbséget kell adni, vagy ha nem látod, hogy jönnek-e.

Egy ideális társadalomban, ahol EAK mellett is képesek az emberek felmérni az elsőbbségadáshoz szükséges teendőket, semmi szükség nem lenne STOP-táblára. Pláne nem olyan helyeken, ahol TELJESEN jól belátható a felsőbbrendű út.

jan. 25. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/50 anonim ***** válasza:
33. Ezek szerint ezen a nagyra nőtt krumplin, amit Földnek nevezünk, sehol nincs ideális társadalom.
jan. 25. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/50 MGéza ***** válasza:
27%
#33: Hát csak nem érted ami le van írva, ugye? Mi olyan magas ezen? Pont ez a diffi: Az eak-nál csak is akkor kell megállnod, HA elsőbbséget kell adnod. A STOP pedig a saját érdekedben nem opcionálisan előírja, hogy megállj, mert a szabályalkotó és a táblakitevő úgy gondolta ki, hogy az a hely ahová ezt ki kell tenni, kellően veszélyes ahhoz, hogy folyamatos, feltételes - ha kell - megállással veszélytelen legyen áthaladni ott. Persze, tudom, te csodasofőr vagy és lazán beveszed mondjuk egy település főútra történő becsatlakozását megállás nélkül úgy, hogy egy esetleg beépített, beláthatatlan bal kanyar van előtte, ahonnan 90km/ó sebességgel jöhet bárki, az esetleges gyorshajtókat nem is számítva és természetesen meg tudod adni az elsőbbséget is közben. Ha nem így gondolod, akkor már máris nem indokolatlan a STOP létezése.
jan. 25. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/50 anonim ***** válasza:
52%

Ezzel a stop tabla dologban egeszen addíg kardoskodnak az ellenzői, amíg valami fogalmatlan szerencsétlen ki nem megy elé a 4 számjegyű ezredrangú útról a főuton haladva.

Általában a stop táblát mindenki fel tudja fogni, ezért fokozott ovatossaggal közelíti meg, még ha nem is áll meg.

Van sok hely, ahol nem tűnik indokoltnak, de ha hirtelen eltűnne az összes, akkor lenne baj gazdagon.

jan. 25. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/50 anonim ***** válasza:
55%

35.

Hülyeség. Az EAK is azt jelenti, hogy meg kell adnod és ehhez is előfordulhat, hogy meg is kell állnod. A Stop pont ugyanez, csak ott annyi a különbség, hogy ha indokolatlan lenne megállni és nem állsz meg és meglátja a rendőr, akkor megbüntetnek. A lényeg az elsőbbség megadása. Ha ezt valaki nem tudja abszolválni, mert annyira hülye, hogy maga nem tudja eldönteni, hogy szükséges-e ehhez megállás - akár a körülnézéshez, akár a az elsőbbség megadásához - az alkalmatlan a vezetésre.

jan. 25. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/50 anonim ***** válasza:
77%

[link] ,16.6880288,3a,75y,92.85h,79.06t/data=!3m7!1e1!3m5!1sewddbMxr0AzR_LGplen33A!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D10.938125043390698%26panoid%3DewddbMxr0AzR_LGplen33A%26yaw%3D92.85499460446498!7i13312!8i6656?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDEyMi4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Itt ma már stop-tábla van. Csak jobbról jöhetnek. Nekem ne mesélje be senki, hogy van értelme megállni, amikor sehol senki nem jön.

jan. 25. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/50 A kérdező kommentje:

Aki elsőbbségadás táblánál kimegy a főútra elsőbbséget nem megadva, azt szerintetek majd egy STOP tábla fogja pont megállítani?


Teljesen értelmetlen a STOP tábla. Ott ahol meg kell állni az elsőbbségadáshoz, ott a macisajtnál is meg kell állni.


Aki meg béna ahhoz, hogy elsőbbséget adjon, annál meg nem fogja pont a megállás elérni azt, hogy "jobban" elsőbbséget adjon (és még az sem biztos, hogy megáll), ha így lenne, akkor nem lennének STOP tábláknál is balesetek.


Ez a STOP tábla csak egy felesleges szivatás azoknak, akik tudnak elsőbbséget adni egyébként is, akik meg nem tudnak, azoknak meg nem megoldás arra, hogy tudjanak, hiába gondolják azt.


Ennyi erővel a kerékpárlopásokat is meg lehetne oldani egy "ne lopd el" táblával. Hisz ha feltételezzük, hogy megfogadják a táblát, akkor máris nincs lopás. Kb ennyit ér a STOP tábla is.

jan. 25. 19:27
 40/50 anonim ***** válasza:
37%

#35

Én értem. Csak eddig még nem igazán találkoztam olyan kereszteződéssel (vagy legalábbis bőven 1% alatti), ahol a STOP-táblánál azért álltam meg, mert öttel gurulva tényleg nem tudtam volna megállapítani, kell-e elsőbbséget adnom bárkinek is. Az esetek döntő többségében a megállás pillanatában már látom, hogy nem jön senki.

A STOP-tábla jó lenne arra, hogy előre jelezze a kereszteződés beláthatatlanságát, és felhívja a figyelmet arra, hogy nem egy normál, hétköznapi EAK-s szituáció van. Viszont mivel ki.asszák olyan helyekre is, ahol már jóval előre látni lehet mindent, teljesen funkcióját veszti, és ezáltal engedetlenséget szül: a sofőrök többsége nem áll meg.

Ugyan magyarázza már el valaki, hogy ezen a helyen ( [link] miért kéne a jobbra kanyarodáshoz megállni, és miért nem elég, ha alacsony sebességgel (10-15 km/h) meggyőződöm a fölérendelt útra való becsatlakozás veszélytelenségéről.

jan. 25. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!