Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Vannak olyan KRESZ jogszabályo...

Vannak olyan KRESZ jogszabályok, amelyeket érdemes lehet módosítani, felülbírálni? Ha igen, mik azok szerintetek?

Figyelt kérdés
Gondolok itt olyanokra, hogy elavultak, vagy egyébként sem volt túl jó, hasonlók.

jan. 23. 22:01
A kérdező szavazást indított:
Sokminden vóna (és leírom mi lenne az)
Jóvanezígy
15 szavazat
1 2 3 4 5
 1/50 anonim ***** válasza:
84%
Szerintem az egyik ilyen a kijelőlt gyalogátkelőuelyen a gyalogos elsőbbségét egyértelművé kellene tenni. Arra gondolok, hogy a szándék legyen kodifikálva.
jan. 23. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/50 A kérdező kommentje:
Hm, ezt nem igazán értem. Mire gondolsz pontosan? Tudnál példát mondani?
jan. 23. 22:44
 3/50 anonim ***** válasza:
53%
Arra, hogy sokak értelnezése szerint annak aki csak át sjarna menni, annak nincs elsőbbsége. Pont úgy, mint zebra nélkül. De akkor minek?
jan. 23. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/50 A kérdező kommentje:

Mondjuk ezt a jelenséget a gyalogosok is erősítik azáltal, hogy megköszönik, hogy elengedik őket, mintha egyébként nem kellene..., és igaz, nekik nem kell jogsi, de vannak olyan buta jármüvezetők, akik "beveszik" ezt a megköszönő gyalogosoknak és elfelejtik, hogy amúgy a zebránál kötelező elsőbbséget adni a gyalogosnak, nem csak "adható".


Pl ha a párommal àtsétálunk a zebrán és megköszöni, ha megáll egy autós, akkor mondom is neki, hogy ezt ne tegye, mert amilyen sok a hülye az utakon, ezzel csak erősíti bennük azt, hogy amúgy ott is nekik van elsőbbségük :D

jan. 23. 22:54
 5/50 anonim ***** válasza:
68%

"Mondjuk ezt a jelenséget a gyalogosok is erősítik azáltal, hogy megköszönik, hogy elengedik őket, mintha egyébként nem kellene..."


Ezzel pont azt erősíted, hogy az autós nagyobb eséllyel fogja átengedni a következő gyalogost is...

jan. 23. 22:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/50 anonim ***** válasza:
83%

KRESZ helyett sokkal fontosabb lenne az infrastruktúra rendben tartása és hülye biztossá tétele.


Pl sávok felfestése, táblák pótlása stb...

jan. 23. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/50 anonim ***** válasza:
60%
Itthon azért köszönik meg, mert csodaszámba megy, ha az autós átengedi. Van aki már álló autó elé sem mer lelépni, mert bem érti, mi történt.
jan. 23. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/50 anonim ***** válasza:
75%

A megköszönésben szerintem pont az a jó, hogy megtanul az ember kommunikálni a többi közlekedővel.


Akár autóban ül, akár gyalogosan közlekedik. Figyelem, ha kell szemkontaktus, stb.


Eleve sok autósban él az "amíg nem lép le nincs elsőbbsége" gondolkodás és sokan nem feltétlenül megfelelő sebességgel közelítik meg az átkelőhelyet.


A mai autók elég dinamikusak, attól, hogy tudom, meg fogok állni pár másodperc alatt, a gyalogosnak is ez a pár másodperce van eldönteni, hogy lépjen e vagy sem.


Autósként sokszor magam sem tudom, meg fog e állni az érkező autó, vagy sem. Ha megáll oda intek miközben megkezdem az átkelést.


Egyszerűen azt köszönöm meg, hogy figyelt rám.

jan. 23. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/50 anonim ***** válasza:
52%

-ha több sáv közül megszűnik valamelyik, akkor cipzár-elv alkalmazása (bevezetni, mint KRESZ-előírás)

-a zöld nyilak azonnali eltűnése helyett a gyalogos lámpához hasonlóan villogás az eltűnés előtt (ezt egyébként a sima zöld lámpáknál is szívesen látnám, de az kevésbé kritikus)

-előző ponttal együttesen számláló bevezetése (országos szinten) a forgalomirányító fényjelző-készülékekhez, ami a zöld, illetve piros jelzés hátralevő időtartamát jelzi (ideálisan a sárga fényhez beépítve)

-tehergépjárművek és buszok lakott területen kívüli legnagyobb megengedett sebességének felülvizsgálata - ezzel együtt azt is indokolatlannak tartom, hogy a kérdéses járműveknek 50-nel kell mennie olyan szakaszokon, mint a budapesti M5 bevezető, vagy a 6-os út Budafokot elkerülő, Duna-parti szakasz

-talán apróságnak tűnik (gyakorlatilag az is, elméletben azonban nem), de én kezdenék valamit azzal a helyzettel is, hogy amikor a lakott területre beérkezve emelt sebességű az útszakasz, akkor lehessen a lakott terület kezdetét jelző táblával egy oszlopra tenni a sebességkorlátozó táblát anélkül, hogy az az egész településre vonatkozna. Példa erre az M3, M5 vagy éppen az M1 / M7 bevezető, ahol Budapestre beérkezvén, a lakott terület kezdetét jelölő tábla után is 70 / 80 a megengedett sebesség, ezt azonban csak a „Budapest tábla” után 50-100 méterre lehet kihelyezni, máskülönben teljes Budapestre vonatkozna. Ebben a formában viszont azon az 50-100 méteren 50 km/h a legnagyobb megengedett sebesség, holott nyilván nem ez lenne a jogalkotó (sem pedig az utat tervezők) szándéka, de máshogy nem igazán lehet kivitelezni. Példa javaslatom erre, hogy a lakott terület kezdetét jelző táblával egy oszlopra helyezett sebességkorlátozó tábla csak akkor vonatkozzon az egész településre, ha a tábla alatt van elhelyezve. Ha fölötte, akkor ugyanolyan hatással bírjon, mintha egy hétköznapi sebességkorlátozó tábla lenne. Ezzel meg lehetne szüntetni a felesleges táblahalmozásokat, illetve ezt a nevetséges jogi malőrt.

jan. 23. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/50 anonim ***** válasza:
37%

Én annak örülnék ha magam is tudnám tanítani a fiamat vezetni, hogy ne keljen annyi plusz órát venni. Természetesen inkább csak az alapokat, és kis forgalmú úton.


Állítólag szóba került a dolog nálunk is, mert, hogy vannak olyan országok ahol lehet

[link]

jan. 23. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!