Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Vannak olyan KRESZ jogszabályo...

Vannak olyan KRESZ jogszabályok, amelyeket érdemes lehet módosítani, felülbírálni? Ha igen, mik azok szerintetek?

Figyelt kérdés
Gondolok itt olyanokra, hogy elavultak, vagy egyébként sem volt túl jó, hasonlók.

jan. 23. 22:01
1 2 3 4 5
 11/50 anonim ***** válasza:
71%
Szerintem már az fél siker lenne, ha az emberek a jelenlegi KRESZ-t képesek lennének összefüggéseiben értelmezni és nem mazsolázgatva jogászkodnának.
jan. 23. 23:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/50 anonim ***** válasza:
19%
10. Ennek semmi köze a kreszhez.
jan. 24. 06:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/50 anonim ***** válasza:
39%

Hamarosan megtudjuk, hogy a jogalkotók milyen szabályokat tartanak elavultnak vagy rossznak... Március 31-ig van a határidő az új KRESZ tervezetének leadására, onnan pedig fél-egy év, mire az Országgyűlés megszavazza, és hatályba lép. (Sajnos, a tervezet készítéséhez a Fülöp Ágnest is odaengedték, amit én helytelenítek, mivel közlekedési bíró létére nem nagyon tudja értelmezni a jelenlegi KRESZ-t se.)

A hírek szerint a KRESZ maga le lesz egyszerűsítve, de lesz mellé kiadva szabálymagyarázat is. Gondolom, mint régen volt A közúti közlekedés szabályai és értelmezésük c. kiadvány.

Kérdező: te nagy tévedésben vagy. A KRESZ-ben egyértelműen le van írva, hogy az átkelőhelyen az ÁTHALADÓ gyalogosnak van elsőbbsége. Nem az áthaladásra készülőnek. És az is le van írva, hogy zavarni és akadályozni csak ott nem szabad a gyalogost, ahol elsőbbsége van. (Vagyis, áthaladás közben.)

És ezt nem csak én gondolom így, hanem az NKE tanszékvezetője is:

"Már a szándéknak is elsőbbsége lesz– fogalmazott Major Róbert, rendőr ezredes, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Kara Közbiztonsági Tanszékének vezetője.

A szakértő kifejtette, hogy a jelenleg hatályos KRESZ-ben a gyalogosnak a gyalogátkelőhelyen van elsőbbsége a gépjárművekkel szemben. Ez lényegében azt jelenti, hogy akkor van elsőbbségük, amikor már leléptek a járdáról."

Azt is rosszul gondolod, hogy a civilizált módon viselkedő, a NEM KÖTELEZŐ átengedést megköszönő gyalogosok miatt nem fognak majd megállni az autósok. Pont hogy az erősíti az átengedési kedvet, ha a megálló sofőrök úgy érezhetik, hogy értékelik a gesztust a gyalogosok. Ha azt látják, hogy a tuskó gyalogos csak meg át, mint a birka, és természetesnek veszi, akkor úgy érzik, hogy most megszopatták őket, és legközelebb esetleg már nem fognak megállni.

#10

Régen nálunk is taníthatta a szülő a gyerekét. Az én egyik osztálytársamat is az apja tanította. A családi autóba kellett plusz pedálokat szerelni.

12

Most még nincs köze... De az előzetes kiszivárogtatások szerint majd lesz. Pl. nemrég linkelte itt valaki a szlovák KRESZ-t, abban is rengeteg olyan dolog van, ami a magyarban nincs. (Viszont jelzőtábla nincs...) És a hírek szerint külföldi jogszabályokat is alapul vesznek az új KRESZ-hez.

jan. 24. 06:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/50 anonim ***** válasza:
27%

Először az utakat kellene megcsinálni aztán jöhetne a többi.

AMióta a fidesz van egy km mellék utat nem csináltak.

Toldozzák, minden foltra már 4-5 plusz folt van kenve.

Életveszély az egész ország.

jan. 24. 06:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/50 anonim ***** válasza:
67%

14

Beleértve, hogy mellékútnak számít a 3-as út is:

[link]

jan. 24. 07:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/50 anonim ***** válasza:
0%

Gyorsforgalmi utakon ahol lehet sebességet emelni


Minden úton ami párhuzamos közlekedésre alkalmas kötelező legyen a jobbra tartás


A téli időszámítás alatt a világítás kötelező legyen és rossz látási viszonyok között a hátsó ködlámpa is


Télies útviszonyok között a téli gumi megléte számonkérhető legyen


A nyugdíjasokat szigorúbban fogni


Az indokolatlan udvariaskodás is szabályozva legyen az önkéntes rendőrökkel együtt akik valamit mindig megfigyelnek és be akarnak tartani veled


Táblák és burkolati jelek megújítása és aktualizálása


Az előbbiek habár kötelezők mégsem végzi el a közút de az önkormányzatnál van igazi sötétség. Erre legyen megyei vizsgálati bizottság hogy mit csinálnak. Sok kényelmes hozzá nem értő repülne onnan.


És ami ennél is fontosabb hogy az utak legyenek rendben mindenhol az aktuális forgalmi terheléshez igazított forgalmi sávokkal


Nem lesz belőle semmi szóval felesleges beszélni róla ugyanis december 16-án már módosították amit akartak (a haveroknak).

jan. 24. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/50 bazaltkaroly ***** válasza:
36%

A zebrással egyetértek. Nem az a baj, hogy meg kell állni, hanem az hogy sokszor a gyalogos sem tudja eldönteni, hogy mit akar. Főleg villamosmegállóknál tapasztalom, hogy megáll a zebra mellett cigizni vagy telefonozni, amikor meg megállsz, akkor csak néz. Ezzel sem lene baj, de a reggeli csúcsban nagyon sok fékezgetés van ezek miatt. Vagy a másik, amikor hirtelen szaladnak le, takarásból a zebrára. Itt szokták mondani, hogy úgy kell megközelíteni, hogy meg tudj állni, de az én városomban sokszor a zebra mellett trafó, bokor, fa és egyéb van, ahonnan előfordul, hogy kiugrik valaki. Egy olyat be lehetne vezetni, hogy zebrán áthaladás előtt meg kelljen állni egy pillanatra. Nyilván a csak akkor van értelme, ha valaki ellenőrzi is, de ha van fedélzeti kamerád, akkor esetleges baleset esetén bizonyítani lehetne, hogy megtévesztően haladt át.


A másik jó amit olvastam az a kiegészítő lámpák kikapcsolása előtti villogás. Többször pirosoztam már ilyenek miatt, és ugyan nem nagyon nézik, de éppen elég, hogy egyszer egy rendőr, akinek rossz napja van, utánad menjen. Főleg, hogy van itt egy lámpa, ami a tanuló sofőröknek, több mint tíz éve a rémálma, ugyanis szó szerint öt másodpercig világít (lemértem). Ha nem indul el, akkor a vizsgabiztos azért szól, mert "nem vette észre a zöldet", ha pedig elindul, de nem elég gyorsan, akkor meg azért, mert átment a piroson.


Illetve sok helyen van érthetetlenül besorolt sebességkorlát. Van ahol fölöslegesen van lefojtva az kihalt út, de van ahol meg van engedve a hatva is, olyan helyen, ahol nem kéne.


A körforgalmakban jobba lenne befelé indexelni kihajtáskor. Mikor a kifelé indexelést behozták, az autók még kockák voltak és látszott elölről az index, de most a kocsik kerekek, és ha bal-elölről nézed, nem látszik az index így sokszor nem is látod, ha valaki jelez.


Lehetne egy parkolási előjogot behozni saját tulajdon elé. Nem egy panaszt olvastam már, hogy forgalmasabb utcákban a lakók nem tudnak a saját tulajdonuk elé parkolni, mert a mások ugyan szabályosan parkolnak eléjük, de így aki ott lakik, és még ráadásul a SAJÁT háza, nem tud megállni. Bérházaknál még rosszabb, főleg népszerűbb környékeken. Amikor panelban laktam, akkor közel éltem egy főbb utcához, ahol időnként fesztiválokat szerveztek, és az emberek mindig nálunk álltak meg, és nem tudtam a saját otthonom közelében sem megállni, ahova lakcímbejelentés miatt olcsón parkolhattam, így fizethettem többszöröset. De ezt betartatni lehetetlen lenne, így csak egy fantázia marad.

jan. 24. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/50 MGéza ***** válasza:
72%

#10: Angliában például ideiglenes jogsit kapsz, a hivatalos oktatás csak választható, bár igaz hogy csak legalább 3 éve jogsival rendelkező személy felügyelet mellett vezethetsz, de jogsi véglegesítéshez ugyanúgy vizsgaköteles vagy. Viszont ha 100 órát vezetsz le akkor annyi után mész vizsgázni, meg nem kötelező a 12000-20000 forintnak megfelelő oktatási költség/óra.

Főleg kerékpáros a szabályokat, kerékpárutat bírálnám felül:

Nem lehetne járda szélességű nyomvonalakat létrehozni, jogszabályban le lenne fektetve a minimális szélesség, mondjuk 2 méter, főleg figyelembe véve az általában két irányú forgalmat és az eselteges gyalogos közlekedés zavartalanságának biztosítottságát. Az ilyen "járda-kerékpárút" hibrid megoldásokat felülbírálnám, felülvizsgálatot rendelnék el a létjogosultságukat illetően, út forgalmától függően megszüntetném, vagy áttervezésre kötelezném az építőt, mivel gyakran veszélyesebbek a szélességükkel és az utat állandóan keresztező kacsáztatásukkal, mint a sokszor gyér forgalmú úton közlekedés.

Kerékpárúton megfelelő útminőség esetén külön sebességkorlátozó tábla kirakása, nem lenne egységesen mindenhol 30km/ó max, a tábla magasabbat is engedélyezhetne, vagy eleve lakott területen kívül saját belátásra lenne bízva a max sebesség. A legtöbb helyen ahol amúgy pár kóbor túrázón meg smpk-s, 3 kerekű rokkant járművesen kívül a nem frekventált turistacélokon kívül kiépítetteket a kutya sem használja, aki sport célra venné igénybe az meg úgy is többel akar haladni mint 30, neki viszont a jogszabály tiltja a közút igénybe vételét ugyebár...

Biztonsági előírások: Nappal közúton menetfény használata kötelező lenne, városon kívül sisak sem lenne opcionális.

jan. 24. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/50 anonim ***** válasza:
78%

13: "Régen nálunk is taníthatta a szülő a gyerekét. Az én egyik osztálytársamat is az apja tanította. A családi autóba kellett plusz pedálokat szerelni."


Soha nem volt ilyen Magyarországon.


Illegálisan természetesen sokan gyakoroltunk apukánkkal földúton, kihalt úton, hatalmas üres parkolóban, de ettől nem lett legális. Apukánk ilyenkor voltaképpen a jogosítványát kockáztatta.

jan. 24. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/50 anonim ***** válasza:
43%
A lepontozást köszi, de a KRESZ nem foglalkozik a képzéssel, más jogszabály igen. De most nem arról van szó.
jan. 24. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!