Másokat is zavar a magyar közlekedés kultúra?
Én is azt gondoltam annó, hogy itt borzalmas a közlekedési kultúra, aztán egynap elmentünk Nápolyba egy hosszabb időre, ahol konkrétan a zebrán ahol nekem zöld volt, az autósnak piros, elütöttek. De úgy, hogy az első aki átment a piroson kicsit felborított, aztán a másik engem KIKERÜLVE de még a ZEBRÁN neki piroson elszáguldott mellettem. Bajom amúgy nem lett, mert amúgyis dugó volt ami ott kb minden percben van, tehát araszoltak az autók, kis sebességgel borított fel.
Ott konkrétan veszélyes átmenni a zebrán, folyamatosan dudálnak, szinte az összes autó megvan törve és robogó is, a kis utcákban ahol 2-ember elfér egymás mellett mennek az autók nagy sebességgel, a robogók meg ÚRISTEN... Az teljesen más, mintha egy másik dimenzióban vezetnének. Keresztül kasul, járdán, egyáltalán nem veszik figyelembe a piros lámpát, életveszély. Ráadásul a mentőt se engedik el, hiába szirénázik mint az állat. Éjjel is megy folyamatosan a dudálás, ha az abbamarad mondjuk éjjel 1-környékén, felváltja a tűzijáték. Bár épp a választás környékén voltunk ott, lehet azért tüzijátékoztak. Nem ment pl a metró se, metró pótlás volt, konkrétan lemondtam egy gyönyörű hely megnézéséről, mert életveszélyesnek tartottam felszállni a buszra.
Másokhoz hasonlítva a magyar közlekedési kultúra nem is olyan rossz. Nyilván nem a legjobb, de érdekes mód engem nem szoktak ledudálni az úton, pedig mindennap a belvárosban autózom.
A parkoló keresés az, ami nehézséget okoz a belvárosban, de ha nem találok, egy mélygarázs álltalaban mindig van a környéken, ott pedig mindig van hely is. Így is úgyis vagyonokat fizetek ki parkolásért. :)
De összességében, nem tudom miért, velem előzékenyek szoktak lenni az utakon, bár gondolom azért, mert nő vagyok és észrevettem, hogy pl az agresszívabb férfi sofőrök, azért egy nővel nem szemétkednek míg egy másik férfivel szemben simán. Egy dolog van ami zavaró, hogy a zebrán nem mindig engedik át a gyalogosokat. Én mindig átengedem őket, nyílván elsőbbségük is van, de a mellettem jövő autó nem mindig áll meg, amikor én is. Itt nálunk ahol élünk, ebből konkrétan mindig baj van, a gyalogosok százszor jobban figyelnek mikor átkelnek.
A közlekedési lámpákat mikor kezdik már el szétbarmolni a dudálgató majd kiszállok azt én megmutatom emberek??
Csakmert tízből nyolc helyre feleslegesek, és sokszor jobban lehet közlekedni ha nem működnek!
Én már 17 éve vezetek a fővárosban, de azt figyeltem meg, hogy ha valahol van 2-3 baleset autós/gyalogos, motoros stb akkor az a megoldás, hogy oda lámpát kell rakni, de azt sem akárhogyan ám! Éjjel nappal működősre és fix 15 másodperces váltásra beállítva!
Ezért aztán az van, hogy mész az úton vasárnap hajnalban, (szellemváros)
Gyalogátkelő, piros lámpa (15 sec), 25 méter mész keresztutca kikanyarodó piroslámpa (15 sec), 50 métert mész nagykereszteződés piroslámpa (30 sec).
Ha pedig összeadod a piroslámpák várakozási idejét, arra jöhetsz rá, hogy gyalog már odaértél volna...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!