Ha ott a bicikliút, miért ott teker a biciklis ahol az autók közlekednek?( részlet lent)
Ráadásul logikátlan is.
Miért menne egy bicajos direkt közel egy sebességgel mozgó kocsihoz? Direkt veszélyeztetné az életét, hogy letörhesse a kocsi tükrét, vagy mi?
Az a baj, hogy vannak a kerékpárosok és a biciklizők, de ezt a vak hatóság még nem ismerte fel. A kerékpáros legalább 20km/óra átlaggal teker egyenletes tempóban, a biciklista meg csak gurul. Végtelen nagy hiba összemosni egy pedálra klipszezett kerékpárversenyzőt egy támogatókerekes óvodással. A "kerékpárutak" kialakításával leépítették Magyarországon a kerékpározás lehetőségét, különösen a főutakon.
Tiltakozom a kerékpárutak ellen! A sebességre kell előírást megadni, nem összemosni a csigát a gepárddal!
Más: miért nem kötelező a láthatósági mellény az útvonalon közlekedő minden karosszéria nélküli alkalmatosság esetében? Roller, egykerekű, stb.
No, ez az egyik aljasság a KRESZ-ben: " A KRESZ előírja, hogy a sebességed az útviszonyoknak megfelelően kell megválasztanod." Bezzeg a nyamvadék KRESZ nem írja elő, hogy közút az, amin nincs 5cm-es hupa, kiálló aknafedő, felszakadt aszfaltburkolat, stb. Egyszerűbb kitenni egy 30km-es korlátozó táblát, mint egy európai minőségű útfelületet készíteni! Továbbá az agyament útvonaltervezők, akik már sok balesetet programoztak bele az úttestbe, pl. Miskolc irányából a 26-os úton a Sajószentpéter előtti körforgalom kihajtójánál, ahol NEM SUGÁRIRÁNYban, hanem visszakanyarodásra kényszerítően hagyja el az út íve a körforgalmat, okozva pár kamionos átsodródását, sőt felbillenését is, vagy a régi 3-as főút Miskolc felé vezető részén egy autópálya felhajtó létrehozásakor az út a 90-nel hajtó autós elől egyszer csak eltűnik, mert éles szögben, kissugarú kanyarral jobbra vezették egy körforgalomba. Vagy az M30-as első miskolci lehajtójánál, ahol 130 után hirtelen 40-re kell lassítani a jobbrakanyarban. Van sok rajztáblás agyament tervező, aki talán még volánnál sem ült és útvonalvezetést tervez. De az illetékesek is, a balesetek ellenére is csak sebességkorlátozó táblában tudnak gondolkozni!
További primitívség jele, amikor a közlekedési táblákat fürtben helyezik ki, hogy egy először arra haladó idegen át se bírja tekinteni a táblaerdőt, különösen sötétben, vagy Pesten a IX. kerületben a sárga terelő aszfaltjelzések tömkelege, amit a helyiek által diktált hetvenes tempó mellett kellene egy idegennek értelmeznie az esti lámpafényes világítás, eső, ne adj isten hóesés közben.
Nincsen felelős gazdája a magyar utaknak és megengednek ilyen balesetveszélyes kialakításokat. Miskolcon az Egyetem előtti leágazásnál így halt meg egy kerékpáros, mert a jobbra kanyarodásnál elsőbbségadás miatt a balról érkezőkre figyelő buszsöfőr nem vette észre a jobbra mellette egyenesen továbbhaladni akaró, elsőbbséggel bíró kerékpárost, akit eleve nem is láthatott, max. a tükör aljában. Ilyenkor ő a hibás, holott az útvonal, a kereszteződés kialakítója programozta bele a balesetet az átgondolatlan útvonal kialakításba.
Van még hová fejlődni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!