Ha ott a bicikliút, miért ott teker a biciklis ahol az autók közlekednek?( részlet lent)
#8
A Velencei-tavat körbetekertem 25-30 között. Igen, még azon az erdei szakaszon is annyival mentem Pákozd és az emlékpark között, ahol több úthiba van 2 kilométeren, mint a maradék 27-en. A többi szakasz kifejezetten jó. Amúgy 20 alá még rosszabb dűlőutakon se megyek.
De nem is erről beszélek, ahol ennyire rossz a kerékpárút, meg is értem, hogy az úton mennek, még ha szabálytalanul is. Az ilyen helyeken le kéne venni a kerékpárút táblát és kész.
#11
Nem ismeri a KRESZ-t. Nem tudja, hogy szabályos.
12: Mikor??? Márciusban? vagy októberben...???
Kb. áprilistól szeptemberig lépni nem lehet, gyakorlatilag egybefüggő a bicajossor köröskörül....
hozzáteszem, hogy hétvégén...
Amikor ugye az emberek többsége ráér...
Egyrészt a magyar kresz lakott területen kívül megengedi, hogy a kerékpáros lakott területen kívül az úttesten közlekedjen, ha a kerékpárút a menetirány szerinti bal oldalon van.
Tehát, amerre az arcom néz, és tőlem jobbra van kerékpárút, azon kell haladnom. Ha a túloldalon, akkor szabadon dönthetek.
Tessék megnézni a hatályos jogtárban.
Másrészt, az állapota gyakran rossz.
Városon belül meg azon közlekedik sok gyalogos, akkor is, ha egy méterre tőle ott a járda, babakocsit is ott szeretnek tologatni. Úgy ki van karózva, hogy balesetveszélyes.
És nem egy helyen volt már olyan, hogy hosszában közlekedik rajta autós, vagy ott parkol.
Még olyan szar alakkal is találkoztam, aki rám dudál a kerékpárúton.
No, meg ha az osztrák, német tudja hogyan kell megközelíteni egy kerékpárost az úttesten, hogyan kell elhaladni mellette, hogyan visszatérni, akkor talán a magyarnak is sikerülhet.
Kerékpárosként nem egyszer van halálfélelmem (ha lehet nem forgalmas úttesten kerekezem, de néha nincs más lehetőség.
Oldaltáv tíz centi?
Nem ismerhetek minden osztrákot, és nem is élek ott.
Bringásként azt tapasztalom, hogy rengeteg kerékpárút van, és legalább jó, de többnyire nagyon jó minőségűek.
Ha az úttesten megyek, és utolér egy autós, akkor sávon belül NEM fog megelőzni, akkor sem, ha percekig mögöttem bandukol.
Teljes szélességében át megy másik sávba, vagy bal oldalra, de mögöttem 40-50 méterrel legalább. Csökkentett sebességgel megy el mellettem, és nem is tér azonnal vissza.
És ha legcsekélyebb kétsége van, hogy bárkit is zavar, akadályoz, akkor inkább vár. Hülye mindenhol van, de ezt tapasztalom általában.
A bringás lehet, hogy szabálytalan, de akkor illenék hasonlóan viselkedni vele szemben.
A KRESZ-ben nincs olyan, hogy ha bármelyik közlekedő nem tart be maradéktalanul minden szabályt, akkor nekünk sem kell.
Autósként, kerékpárosként, gyalogosként írom ezt. És kétségtelen, sok bringás szabálytalan. Nem vitatom el.
Ha tökéletes állapotú, biztonságos, könnyen járható kerékpárút van, akkor normális ember nem megy be egy nagy forgalmú úton szükségszerűen előforduló rázós helyzetekre.
Ha nem vagy bringás, akkor jó ha tudod, hogy az az úthiba, amit kocsiban meg sem érzel, egy kétkerekűt könnyen fejre állíthat.
#18 honnan vetted, hogy nem kötelező?
,, A kerékpárutakat, valamint a gyalog- és kerékpárutakat kötelező használni, kivéve ha az ezzel párhuzamos úttesten kerékpáros nyom is található. A gyalog- és kerékpárutakra vonatkozóan még egy kivétel szerepel a KRESZ-ben: ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek.”
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!