Biciklivel tekerhetek korforgalomban, ha van korulotte bicikliut?
Mit ír a KRESZ ?Vagy az nem érdekel ?
Azért megnéztem neked:
"Ha az út mellett, annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki, a kétkerekű kerékpároknak a kerékpárúton vagy a gyalog- és kerékpárúton kell közlekedni. Ha a lakott területen a nem főútvonalként megjelölt út mellett annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki és az úton kerékpár nyomot (158/k. ábra) is kijelöltek - ha a közúti jelzésekből más nem következik - a kétkerekű kerékpárok az úttesten is közlekedhetnek."
Jelenleg még Magyarországon kötelező a kerékpárutak használata. A kivételta már írták -mindenesetre én még nem találkoztam olyan hellyel, ahol alkalmazni lehetne...
Jobb a helyzet, ha nem kerépárút, hanem gykpút van az úttest mellett; ilyenkor lehet hivatkozni a KRESZ 13.§(2)-re. Az esetlegesen kihelyezett bringatilos táblák érvényessége a kereszteződésig tart, a körforgalomra nem...
Én napi szinten járok ilyen helyen és természetesen a körforgalomban az úttesten megyek -egyrészt a kerékpáros átvezetésen nagyon sokszor nem adják meg az elsőbbséget (tapasztalatom szerint a legtöbbjük nincs is tisztában azzal, hogy kinek van elsőbbsége), másrészt szeretek épségben céhoz érni ezért két lehetőség közül a biztonságosabbat válastom...
Persze, b/sszunk ki egy csomó autóssal amíg a körforgalomban bohóckodunk biciklivel, mert úgy kényelmes...
A szabályokat előttem leírták
4: a körforgalomban az autók biciklis tempóval haladnak, nem tart fel senkit.
gyalog- és kerékpár út esetén szabályos is.
A körbe vezetett elkülönített kerékpárút baromi veszélyes,.de a.szabályok szerint azt kell használni
#5: Egy nagyon kicsi átmérőjű körforgalomban talán... Normál méretűben nem.
Ezt a bicikliút veszélyes témát pedig el kellene engedni végre. Az úton veszélyesebb, csak ugye gyártani lehet statisztikákat...
@6: lehet gyártani starisztikákat... De a létezőket is lehet értelmezni. És ha a kerékpáros balesetek többsége szeparált bringainfrán történik, míg az úttesten jóval kevesebb, az nem a te elképzelésedet támasztja alá.
Kerékpáros szempontból a legveszélyesebb helyek, ahol az addig szeparált bringainfra keresztezi a közutat.
"Kerékpáros szempontból a legveszélyesebb helyek, ahol az addig szeparált bringainfra keresztezi a közutat."
Persze, hogy az, teljesen logikus. sajnos a morált nem lehet egzakt módon mérni.
Szerintem mindenki tisztában van a közlekedési kultúra és morál hiányosságaival biciklis oldalon is, a szabályok ismeretének hiányáról nem is beszélve.
#9:
Rendben, ezen gondolatmenetet folytatva gondolom nem probléma, ha én viszont elkerülendő ezt a rengeteg veszélyes kereszteződést, a harmadik kijáratot nem jobbra, hanem balra fordulva közelítem meg a körforgalomban, így elkerülök egy csomó potenciális veszélyforrást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!