Az autóval közlekedők egy része miért a kerékpárost hibáztatja, amiért az "feltartja" őt az alábbi szituációban?
Szokásos történet: adott egy út, ahol mind gépjármű, mind kerékpár szabályosan közlekedhet. Ez az út azonban nem elég széles ahhoz, hogy - erős szemből jövő forgalom esetén - biztonságosan meg lehessen előzni az egyébként szorosan az út jobb szélén tekerő kerékpárost.
Ilyenkor a tipikus autósüldözöttek azt mondják, hogy a kerékpáros feltartja őket. De miért?
Hiszen minden további nélkül meg tudná előzni a kerékpárost, ha:
- Nem lenne komoly szembeforgalom. Az ott közlekedő autóknak sincs több joga használni az utat, mint a kerékpárosnak.
- Szélesebb lenne az út.
- Kisebbek lennének a gépjárművek.
Vagyis ebben a szituációban kapásból van három további szereplő (egyéb autósok, közútkezelő, autógyárak), akik úgymond "felelősek", amiért beragadt az autós (tegyük hozzá: jellemzően jelentéktelen időre...).
A kérdés adott: miért a kerékpáros a "hibás" ilyenkor a többség szerint?
#32 Nem ilyen egyszerű, mert sok a tényező, és sok körülményt kell belevenni, de itt a videóban szereplő szakértő tanulmánya:
A pirosozás a 19. oldaltól kezdődik, és a 25. oldatól vannak az eredmények.
Forrás: Felföldi Péter közlekedésmérnök, és a közsbiztonsági tanszék egyik oktatója.
28)
"Tehát van egy nagyon durván erősödő ellenszenv a biciklisekkel szemben"
Van bizony, a mi gatyánkos/fideszes bohócok körében 🤡😀 Igaz, ez az egyébként komoly kisebbségben lévő réteg olyan szinten hangos, hogy az átlagember könnyen azt gondolhatja, ez az általános vélemény.
Nem az.
#35: Aztán ennek mi köze a politikához? Akit zavar a szabálysértés és ennek ellenre kivagyiskodás, az pártfüggetlenül ellenszenvet fog érezni... Ahogy párfüggetlenül ellenszenvet érez a nomrális ember azokkal szemben, akik neveket torzítanak el, hogy élt adjanak a mondandójuknak.
#34: Köszi, ez tök jó, pont ilyenre gondoltam. Elgondolkodtató, hogy arányaiban ötször több biciklis megy át a piroson, mint autós. És ez csak egy csomópont egy iránya egy adatfelvételi sor. Tudnék olyan kereszteződést mutatni, nem is egyet, ahol a 11%-os szabálytalansági arány felugrik 60-70%-ra (és nem, nem azért, mert rossz a lámpa vagy ilyesmi). És ez még mindig csak egyetlen szabály, ami konzekvensen nincs betartva
#32
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!