Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Az autóval közlekedők egy...

Az autóval közlekedők egy része miért a kerékpárost hibáztatja, amiért az "feltartja" őt az alábbi szituációban?

Figyelt kérdés

Szokásos történet: adott egy út, ahol mind gépjármű, mind kerékpár szabályosan közlekedhet. Ez az út azonban nem elég széles ahhoz, hogy - erős szemből jövő forgalom esetén - biztonságosan meg lehessen előzni az egyébként szorosan az út jobb szélén tekerő kerékpárost.


Ilyenkor a tipikus autósüldözöttek azt mondják, hogy a kerékpáros feltartja őket. De miért?


Hiszen minden további nélkül meg tudná előzni a kerékpárost, ha:


- Nem lenne komoly szembeforgalom. Az ott közlekedő autóknak sincs több joga használni az utat, mint a kerékpárosnak.


- Szélesebb lenne az út.


- Kisebbek lennének a gépjárművek.


Vagyis ebben a szituációban kapásból van három további szereplő (egyéb autósok, közútkezelő, autógyárak), akik úgymond "felelősek", amiért beragadt az autós (tegyük hozzá: jellemzően jelentéktelen időre...).


A kérdés adott: miért a kerékpáros a "hibás" ilyenkor a többség szerint?


2024. máj. 16. 11:22
1 2 3 4 5 6
 11/57 anonim ***** válasza:
54%

"Ez egyoldalú megközelítés. Miért a kerékpáros (más példában a busz) okozza a "feltartást"?"

Mert ez a szó jelentése. Van két jármű, az egyik lassabb, a másik gyorsabb. Melyik tartja fel melyiket? Nyilván a lassabb a gyorsabbat. Az egy másik kérdés, hogy mi a feltartás oka.

2024. máj. 16. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/57 anonim ***** válasza:
60%

#8 “Az autós fizet mindenféle adót, csak az üzemanyag literjében van 250-300 Ft adó. Ebből az adóból építik az utakat. (az autósok szerint)”

Mégegyszer idézem; “AZ AUTÓSOK SZERINT”


Atya isten, ez nem az autósok véleménye hanem egy tény.

2024. máj. 16. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/57 anonim ***** válasza:
31%
#10 És ha beljebb húzodsz akkor mivan? Én pont leszarom, attól még az egy utolsó büdös paraszt marad aki szándékosan feltartja a forgalmat.
2024. máj. 16. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/57 anonim ***** válasza:
33%

#12 Amire te gondolsz, az a járulék. Mint pl. a társadalombiztosítási járulék.


A járulékot jog szerint abba a területbe kell visszaforgatni, amilyen néven beszedték.


Az adót beszedik, de másra (mindenre is) költheti az állam. Például utakat is építhet belőle. Csak az nem szokása, vagy ha igen, akkor azt fizetőssé teszi (viszont arra meg nem mehet fel a kerékpáros).


Nem baj, ma is tanultál valamit.

2024. máj. 16. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/57 anonim ***** válasza:
0%
#14 Nyugodtan valld be hogy lila gőzöd nincs az egészről. Nem tanultam semmit , röhögtem egy jót, gazdaságis vagyok köszönöm azért😆
2024. máj. 16. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/57 anonim ***** válasza:
57%
#14 Az hogy nem arra költik el az nem azt jelenti hogy nem arra lett eredetileg kitalálva.
2024. máj. 16. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/57 anonim ***** válasza:
100%

Na, akkor "gazdaságis" kisbarátom, irány vissza az iskolapad!


[link]


"Bevezetés a járulékok témaköréhez

Adó és járulék közötti alapvető különbség, hogy míg az adó általános jellegű, azaz az állam szabadon használhatja fel különböző kiadásai fedezésére, addig a járulékok mindig valamilyen konkrét feladat végrehajtására használhatók fel. Az egészségbiztosítási járulékokból az állam az egészségügyi ellátást, a nyugdíjbiztosítási járulékokból pedig a nyugdíjrendszert tartja fent. A munkaadói és munkavállalói járulék célja pedig a foglalkoztatás elősegítése, a munkanélküliek ellátásának megszervezése."


Próbáltam neked a legegyszerűbbet megkeresni, ezért lett sulinetes link, de kérlek, hogy a kifestős feladatokat ne a monitoron oldd majd meg, mert apa dühös lesz, ha hazaér és meglátja az összefirkált monitort!

2024. máj. 16. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/57 BeefEater ***** válasza:
82%

#13:


> És ha beljebb húzodsz akkor mivan? Én pont leszarom, attól még az egy utolsó büdös paraszt marad aki szándékosan feltartja a forgalmat.


Jó esetben semmi. Aki jól vezet, az fel tudja mérni, hogy nem biztonságos előzni függetlenül attól, hogy a sáv melyik részén megyek. Innentől kezdve viszont mindegy is, mert ha nem jön szembe senki, akkor -ismét- függetlenül attól, hogy hol vagyok a sávban biztonságosan meg tud előzni.

Ha viszont a hülye megpróbálna úgy megelőzni, hogy közte és a szembejövő között van 20 cm oldaltávolság, köztem és a hülye között meg 10. Ha középen megyek akkor nem tud ilyennel próbálkozni (tehát biztonságosabb nekem és a szembe jövőnek is).


Gondolom a kamionsofőr aki a kajádat viszi is egy utolsó büdös paraszt, mert feltartja az autópályán a forgalmat mert nem megy 130-cal.

2024. máj. 16. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/57 anonim ***** válasza:
0%

"Jó esetben semmi. Aki jól vezet, az fel tudja mérni, hogy nem biztonságos előzni függetlenül attól, hogy a sáv melyik részén megyek. Innentől kezdve viszont mindegy is, mert ha nem jön szembe senki, akkor -ismét- függetlenül attól, hogy hol vagyok a sávban biztonságosan meg tud előzni."

És persze mindenhol csak 2,5 méter széles minden sáv és minden mögötted érkező gyorsabb jármű legalább 2 méter széles. A tipikus magyar arrogancia: csakazértis a sáv közepén csalinkázok, mert jogom van hozzá és kész.

2024. máj. 16. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/57 anonim ***** válasza:
48%
Eleve az autós közlekedők nagy része "feltartásként" éli meg, hogy bárki más is létezik az utakon rajta kívül, függetlenül attól, mivel közlekedik a másik fél. Legyen az autós, kerékpáros vagy vasúti sorompó.
2024. máj. 16. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!