Az autóval közlekedők egy része miért a kerékpárost hibáztatja, amiért az "feltartja" őt az alábbi szituációban?
Szokásos történet: adott egy út, ahol mind gépjármű, mind kerékpár szabályosan közlekedhet. Ez az út azonban nem elég széles ahhoz, hogy - erős szemből jövő forgalom esetén - biztonságosan meg lehessen előzni az egyébként szorosan az út jobb szélén tekerő kerékpárost.
Ilyenkor a tipikus autósüldözöttek azt mondják, hogy a kerékpáros feltartja őket. De miért?
Hiszen minden további nélkül meg tudná előzni a kerékpárost, ha:
- Nem lenne komoly szembeforgalom. Az ott közlekedő autóknak sincs több joga használni az utat, mint a kerékpárosnak.
- Szélesebb lenne az út.
- Kisebbek lennének a gépjárművek.
Vagyis ebben a szituációban kapásból van három további szereplő (egyéb autósok, közútkezelő, autógyárak), akik úgymond "felelősek", amiért beragadt az autós (tegyük hozzá: jellemzően jelentéktelen időre...).
A kérdés adott: miért a kerékpáros a "hibás" ilyenkor a többség szerint?
#24:
A Fiat Panda tükrök nélkül annyi. Tükörrel együtt 188 cm, úgyhogy ezt fogom használni:
Egy biciklis szélessége legyen 50 cm és közlekedjen 30 cm-re az út szélétől, az Pandásnak 1 méter oldaltávolságot kell tartania az előzéskor. Akkor az jön ki, ha a sávnak legalább 3,7 méternek kell lennie, hogy biztonságosan meg lehessen előzni egy biciklist sávon belül. Tehát ha a sáv 3,7 méternél keskenyebb, akkor teljesen mindegy, hogy hol közlekedik a sávon belül a biciklis, mert úgysem tudod megelőzni.
Olyan még nem fordult elő velem, hogy egy motoros vagy másik biciklis ne tudott volna sávon belül biztonságosan megelőzni.
"Márpedig az én időm sem ér kevesebbet, mint bármelyik autósé."
Nem a f*szt. :DD Nem azért ér kevesebbet az időd, mert biciklis vagy, hanem azért, mert ilyen patkányként viselkedsz. Megkeseredett szar életed van és másokon éled ki a frusztráltságodat. Ez egyet jelent: haszontalan az életed, haszontalan a jelenléted és értéktelen az időd.
"Senkinek sem kötelező az adott útvonalakon hobbiautóznia"
Leírtam már a legelején is. A rendelkezésre álló közlekedési formák közül KIZÁRÓLAG a biciklizés a hobbi. Aki biciklizik, az nem siet sehová. Gyalogolni az gyalogol, akinek nincs más opciója, de ettől még siethet. Az autó nyilván gyorsabb a biciklinél, itt nincs is kérdés. A tömegközlekedés, talán csak a busz kivételével, közel olyan gyors, mint az autózás, így itt sincs kérdés. A motor a leggyorsabb egy zsúfolt belvárosban, kérdés továbbra sincs. Maradt a bicikli, ami... semmi. Az sport. Hobbi. Kikapcsolódás. Testmozgás. Szóval igazából ez is azt igazolja, hogy a te időd nem ér semmit. Ha a te idődnek értéke lenne, akkor nem bicikliznél, mert nem engedhetnéd meg magadnak, hogy ezzel időt pazarolj, hanem gyorsabb közlekedési módot választanál. Nekem is van kollégám, aki biciklivel jár, de nem mindig. Amikor dolga van, vagy siet, akkor autózik. Biciklivel akkor jár, amikor nincs dolga és "szarok bele, ha 10 percet kések" mentalitással kel fel reggel. Ezt kerek-perec mindig ki is jelenti.
"élek az Alaptörvény és a Kresz által biztosított jogommal"
3. § * (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
c) úgy közlekedni, hogy (...) másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
Aki a szabályokat/törvényeket megszegi, az lemond a jogairól. Lásd: ha embert ölsz, akkor lemondasz a szabadságjogodról és börtönbe kerülsz. Te megszeged a KRESZ szabályait, ezzel lemondasz a közúti közlekedésben való részvételi jogodról. Innentől kezdve neked NINCSEN jogod az úttesten bármilyen formában közlekedned. Számodra "az Alaptörvény és a Kresz által biztosított jogod" megszűnt.
#52:
> A rendelkezésre álló közlekedési formák közül KIZÁRÓLAG a biciklizés a hobbi. Aki biciklizik, az nem siet sehová.
Ez nettó hülyeség. Rengeteg olyan útvonalat tudok, ami biciklivel gyorsabb mint autóval. A biciklit kevésbé érinti a dugó, könnyebb parkoló helyet találni neki és az sokszor közelebb van a célállomáshoz mint az első szabad olyan hely, ahol autóval várakozhatok. Belvárosban sokszor vannak olyan rövidebb útvonalak, ahol biciklivel közlekedhetsz de autóval nem, ezzel is időt takaríthatsz meg.
> c) úgy közlekedni, hogy (...) másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
De ugye az megvan, ha egy biciklis nem tud mondjuk csak 20 km/h -val haladni akkor nem indokolatlanul akadályoz, tehát ez a pont nem érvényes. Ugyan úgy ahogy a sebesség korlátozott kamion sem indokolatlanul akadályoz.
> Innentől kezdve neked NINCSEN jogod az úttesten bármilyen formában közlekedned. Számodra "az Alaptörvény és a Kresz által biztosított jogod" megszűnt.
Ez megint nettó hülyeség. Ezzel gyakorlatilag börtönbe zárnád az illetőt. Van egy olyan érzésem, hogy a személyi szabadsághoz fűződő jogok erősebbek, mint az a jogod, hogy te 50-nel mehessél közúton. (És most abba ne menjünk bele, hogy már a járművezetés sem alapvető jog.)
"Te megszeged a KRESZ szabályait, ezzel lemondasz a közúti közlekedésben való részvételi jogodról. Innentől kezdve neked NINCSEN jogod az úttesten bármilyen formában közlekedned. Számodra "az Alaptörvény és a Kresz által biztosított jogod" megszűnt."
XDDDDDDD 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 hát ez nagyon nagy
Add már elő ezt bármelyik bíróság előtt, dőlni fognak a röhögéstől. De ha a Dumaszínházban adod elő, ott még pénzt is fogsz kapni érte.
#53 "De ugye az megvan"
De az ugye megvan, hogy az akadályozást A KÉRDEZŐNEK, ő rá utalva másoltam be, nem pedig en bloc minden biciklisnek.
#54 Meg tudod cáfolni azt, hogy egy gyilkos lemond a szabadságról való jogáról és börtönbe kerül? Nem.
Direkt hoztam fel egy ennyire extrém példát, hogy hátha a te borsónyi agyad is képes lesz megérteni, de úgy látszik nem sikerült.
Ha szerinted ez humoros és nem így van, akkor feltételezhetően azt gondolod, hogy egy gyilkos is bemehet úgy a bíróságra, hogy "de bíró úr kérem, igaz hogy megkínoztam, megerőszakoltam és megöltem 32 nőt 1 hónap alatt, de nem zárhat börtönbe, mert a szabadságjog egy alapvető emberi jog".
A wikipédia egyébként nagyon egyszerűen, talán általad is érthető módon fogalmaz: "A személyes szabadság sem abszolút joga az embernek, így korlátozható. (...) A korlátozás feltétele, hogy arányos, szükséges, és célszerű legyen a korlátozás (...)".
Tehát akkor az emberölésen kívül még lehet példa egy autóval elkövetett súlyos szabálysértés, amiben a sofőrt közveszélyesnek nyilvánítják. Az embernek joga van a jogosítványszerzéshez és autóvezetéshez, de ha visszaél vele és közveszélyes, akkor a jogosítványt elveszik.
Arányos? Igen.
Szükséges? Igen.
Célszerű? Igen.
A közveszélyes sofőr szabadságjoga a jogosítvány elvesztésével korlátozható. Ez így van a valóságban is. Nem humor, nem Dumaszínház. Valóság.
Te szándékosan akadályozod a forgalmat, ezzel megszegve a KRESZ-t. Ezzel a tettel az úttesten való közlekedésre való jogodról lemondasz. Az egyetlen szerencséd, ahogy minden nyomorék biciklisnek, hogy ebben a koszfészek országban nincs rendőri jelenlét, hogy érvényesítse ezt. Csak emiatt léteztek. Egy normális országban az ilyeneket szarrá büntetik, amíg nem marad más vagyonod, csak egy szaros alsógatyád, amivel a híd alatt takarózhatsz télen.
Ha szerinted ez Dumaszínházba való, akkor javaslom, hogy látogass meg egy bizonyos épületet Lipótmezőn. :)
Ha minket akarsz nevetettni, akkor köszönjük, nagyon jó vagy, de ha komolyan gondolod, a saját érdekedben fordulj pszichológushoz, te utolsó primitív szerencsétlen 😂😂😂
Az általad említett egybites példát meg ne hozd fel jogászok előtt, mert jobb esetben kiröhögnek, rosszabb esetben kezdeményezik a gyámság alá helyezésed.
Az ugye megvan, hogy az emberölés büntetése főszabály szerint a szabadságvesztés?
A közlekedési szabályok maximális betartásához (amit én csinálok) nem tartozik semmiféle szankció.
"Aki a szabályokat/törvényeket megszegi, az lemond a jogairól"
😂😂😀😂😂😂😂😂 továbbra is sírok, g*czi
Az előbb konkrétan lepatkányoztál, ami konkrétan becsületsértés. A primitív logikád alapján tehát te elvesztetted a jogod, hogy szabadon véleményt nyilváníthass, nem írhatsz az internetre.
Ja, hogy ez nem így megy?
Szerencsétlen 😃 Szerintem ne égesd magad tovább.
Amúgy figyu, nincs kedved felvenni velem a kapcsolatot privátban?
Ha érdekel, megküldöm neked a szabálysértési elévülési időn (6 hónap) belüli edzéseim Strava linkjét, ahol kifejezetten forgalmas utakon tekertem és az autósok szélsőséges esetben akár 20-30 másodpercig is mögöttem araszoltak!
Te ezután feljelentést tehetsz a Kresz 3. § (1) c) alapján.
Én meg hátradőlök és szakadok 😂
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!