Az autóval közlekedők egy része miért a kerékpárost hibáztatja, amiért az "feltartja" őt az alábbi szituációban?
Szokásos történet: adott egy út, ahol mind gépjármű, mind kerékpár szabályosan közlekedhet. Ez az út azonban nem elég széles ahhoz, hogy - erős szemből jövő forgalom esetén - biztonságosan meg lehessen előzni az egyébként szorosan az út jobb szélén tekerő kerékpárost.
Ilyenkor a tipikus autósüldözöttek azt mondják, hogy a kerékpáros feltartja őket. De miért?
Hiszen minden további nélkül meg tudná előzni a kerékpárost, ha:
- Nem lenne komoly szembeforgalom. Az ott közlekedő autóknak sincs több joga használni az utat, mint a kerékpárosnak.
- Szélesebb lenne az út.
- Kisebbek lennének a gépjárművek.
Vagyis ebben a szituációban kapásból van három további szereplő (egyéb autósok, közútkezelő, autógyárak), akik úgymond "felelősek", amiért beragadt az autós (tegyük hozzá: jellemzően jelentéktelen időre...).
A kérdés adott: miért a kerékpáros a "hibás" ilyenkor a többség szerint?
Amúgy kicsit OFF, de be lehetne vezetni valami olyasmi illemszabályt, hogy a megengedett sebességnél jóval lassabban haladó köteles legyen kihúzódni busz öbölbe.
Én megmondom őszintén ezt többször meg szoktam tenni akár biciklivel, akár autósként, ha látom, hogy a mögöttem jövő nagyon menne.
Mondjuk én bírom ezeket az "autós fizeti az utakat" süket szöveget.
Kaptam már meg ezt kerékpárosként tipikus "ötezerért tele" hétvégi sofőrtől, akinek az autója kevesebbet ér mint a kerékpárom.
Közben meg autóval évente 20+ ezret közlekedem, havi minimum 2-3 tank benzint eltankolok a fizetésem meg eleve 2X annyi mint az illetőnek. Akkor ki adózik többet?
#19:
> És persze mindenhol csak 2,5 méter széles minden sáv és minden mögötted érkező gyorsabb jármű legalább 2 méter széles.
Nyilván ilyen fel sem merül ha a másik jármű mondjuk egy motor vagy egy másik gyorsabb bicikli. Akkor sem, ha a sáv 5 méter széles.
(Egy 2021-es Ford Fiesta tükrökkel együtt 194 cm széles, úgyhogy mondhatjuk, hogy az érkező járművek nagy része legalább 2 méter széles)
Azért mert az autósok nagy része nem ismeri a KRESZ-t, és nem tudja, hogy a biciklisnek is van egy 40 km/h-r sebességkorlátja az utakon, amitől nem mehet gyorsabban, továbbá azt sem tudják sokat, hogy nekik is van sebességkorlátjuk városon belül, és próbálnak az ötvenes tábla alatt, hatvannal, vagy hetvennel elsuhanni. És persze az ő idejük fontosabb mindenkinél, ezért nyugodtan kockáztatják a biciklisek életét, azzal ,hogy centikre mennek el tőle, mint például a 3-as válaszoló, akit remélem egyszer úgy elkap a rendőr veszélyeztetésért, hogy után nemhogy kocsival, még gyalog sem fog merni az út kimenni.
#11 A feltartás, - vagy törvényes nevén akadályozás - a kresz szerint az INDOKOLATLAN lassúság, ami nem játszik, mert a biciklis csak negyvennel mehet. Ezzel az erővel ha kétszázzal száguldok a városban, akkor mindenki feltart.
Ilyenkor felreallok es elengedem a felgyulemlett autosort.
Semeddig sem tart.
Ugyanugy, ha kamiont vezetek, ha eloznek 8 masodpercre elengedem a gazt, ennyi eleg szokott lenni.
Miért kérdést írtál ki, amikor csak ekézni akarod az autósokat biciklis szemszögből?
Egyébként röviden:
A bicikliseknek az egyik leggyengébb a morálja, a legtöbb szabályszegést követik el általánosan, mellé pedig van ez az arcoskodás is, amit te még nagyon gyengén nyomsz, de amíg sokak számára bicskanyitogató.
Tehát van egy nagyon durván erősödő ellenszenv a biciklisekkel szemben, ami már akkor is megmutatkozik, amikor éppen szabályosak. Nincs ebben semmi meglepő, olyan ez mint 10 éve a fekete BMW/Audi akkor is le volt köpve, ha éppen szabályosan közlekedett. Ilyen a morál. Amíg adott réteg nem tesz azért, hogy jobban igazodjon a szabályokhoz, addig nem kell várni a trend változására sem.
#27 Ahogy mondod, legálisan tette, tehát nincs ok az idegeskedésre, főleg nem az önkéntes rendőrködésre.
#28 Erről nemrég csináltak egy jó felmérést, érdemes megnézni.
"Ahogy mondod, legálisan tette, tehát nincs ok az idegeskedésre, főleg nem az önkéntes rendőrködésre."
Ki mondta, hogy van ok önkéntes rendőrösködésre? Ne képzelj olyan dolgokat a kommentjeimbe, amiket nem is állítottam!
A kérdező értetlenkedésére reagáltam, akinek nem sikerült megértenie, hogy az emberek miért nem a közvetett okokat szidják, mint pl a nem elég széles utat.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!