Az autóval közlekedők egy része miért a kerékpárost hibáztatja, amiért az "feltartja" őt az alábbi szituációban?
Szokásos történet: adott egy út, ahol mind gépjármű, mind kerékpár szabályosan közlekedhet. Ez az út azonban nem elég széles ahhoz, hogy - erős szemből jövő forgalom esetén - biztonságosan meg lehessen előzni az egyébként szorosan az út jobb szélén tekerő kerékpárost.
Ilyenkor a tipikus autósüldözöttek azt mondják, hogy a kerékpáros feltartja őket. De miért?
Hiszen minden további nélkül meg tudná előzni a kerékpárost, ha:
- Nem lenne komoly szembeforgalom. Az ott közlekedő autóknak sincs több joga használni az utat, mint a kerékpárosnak.
- Szélesebb lenne az út.
- Kisebbek lennének a gépjárművek.
Vagyis ebben a szituációban kapásból van három további szereplő (egyéb autósok, közútkezelő, autógyárak), akik úgymond "felelősek", amiért beragadt az autós (tegyük hozzá: jellemzően jelentéktelen időre...).
A kérdés adott: miért a kerékpáros a "hibás" ilyenkor a többség szerint?
#42 Köchögség az, hogy élek az Alaptörvény és a Kresz által biztosított jogommal?
Érdekes elgondolás, de oké, fogadjuk el.
#45 Eddig főként a te oldaladon álltam, mert nem szeretem, ha a bicikliseket szidalmazzák, de most látom, hogy te csak egy provokatív idióta vagy, aki pont a rossz ellenpélda. Azt várod, hogy az autósok elnézőbbek legyenek, de csak erősíted a negatív sztereotípiát, ez meg így csak olaj a tűzre. Ha te csak direkt azért mész azon azokon az utakon, hogy másokat feltarts (még szabályosan is), akkor teljesen megérdemelsz minden utálatot, amit másoktól kapsz.
Inkább légy te a jó példa. Ha a megengedett negyvennel haladsz, és látod, hogy sok az autós mögötted, akkor egy picit állj félre, hogy el tudjanak menni, így azok az emberek egy jó tapasztalattal fognak hazamenni, és lehet, hogy már nem fognak annyira fújtatni a biciklisekre. Ha már néhány ember így tesz, az rengeteget fog változtatni a megítélésen. Inkább erre törekedj!
#43: Mutasd már meg, hol van az alaptörvényben, vagy a KRESZ-ben benne, hogy jogod van másokat direkt sz/patni?
#45: Ahogy neked sem kötelező arra hobbibiciklizni. Na most akkor igazából mi alapján döntsük el ki van rossz helyen? Egyébként meg, hogyan állapítod meg, hogy ki hobbiautózik és ki hobbibiciklizik?
#47 Félre akkor állok, ha nem ér vele nagy hátrány. Ha egy szűk belpesti utcában tekerek, és látom, hogy egy vagy két autó megy mögöttem és van ugyanennyi autónyi üres parkolóhely jobb oldalon, akkor kihúzódom, mert tudom, hogy addig is tudok haladni, amíg megelőznek.
Viszont ha látom, hogy hosszú sor van mögöttem és/vagy a folyamatos haladásom nem biztosított, úgy eszemben sincs félreállni, hiszen egy autós sem fog visszaadni a helyemre, amit előzékényen átadtam.
Márpedig az én időm sem ér kevesebbet, mint bármelyik autósé.
Szóval jó dolog ez az elengedősdi, de a gyakorlatban alig lehet gyakorolni anélkül, hogy emiatt időt veszítenek.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!