Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Benzin vagy Dízel a jobb?

Benzin vagy Dízel a jobb?

Figyelt kérdés
Most szeretnék autót venni és nem igazán értek hozzájuk ezért meg kérdeztem pár ismerősömet , hogy milyet érdemes venni majd nem mindenki azt mondta, hogy Benzint , mert annak olcsóbb a szervizelése és abba is van erő de egyik haverom meg a dízelt akarja rám erőltetni vagyis igazából csak a vw 4-es golfot 1.9 tdi ,mert ő szerinte 800 ezer forintból ez legjobb választás , küldtem én neki Corollát 2.0 dízelbe de azt mondta a Japán szuttyok az nem autó hanem szemét és az érdekelne, hogy szerintetek melyik a jobb amúgy benzinből Mondeo 18 meg Corolla 1.4-et néztem de a gyerek mindenben talált valami kifogást

2016. aug. 24. 08:22
1 2 3 4 5 6
 31/60 anonim ***** válasza:

Ha vidéki vagy akkor szerintem dízelt vegyél. Én is vidéki vagyok, nekem egy 1.7es dízeles astrám van. Van hogy csak 2- 4 kmet megyek vele naponta, van hogy csak át kell guruljak a városba (tanyán lakom), de előfordul hogy megyek vele egy hétvégén 2*160 kmet. Amit ajánlottam fentebb, kis astrát, corsát, valami középkategóriásat. Írtad nem igazán értesz hozzájuk, most szeretnél még csak autót venni, ez azt jelenti hogy célszerűbb egy olcsóbb, kis fogyasztású kocsi, amit ha véletlen megnyomsz nem sajnálod és nem kerül annyiba, mint egy full extrás 2.0ás BMW, MErci és társai. Benzinből valami 1.0, 1.4, 1.6, dízelből pedig mondjuk egy 1.7es astra. Suzuki, opel astra, Corsa, Renault, Ford. Annyi kocsi van mint a szemét, lehet válogatni. Ha izgalmakra és retró stílusra vágysz vehetsz akár egy zsigulit is :D Csak az kicsit sokat eszik, de beállítás kérdése.



Előttem szóló nagyon jól leírta, én csak azért írok ide hogy okosnak tűnjek, ahogy a fentebbi provokáló, illetve szintén okoskodó válaszírók. De baromira nem érzem magam annak (őszinte voltam).


Érdekes pályákra még sosem mentem, valahogy irtózok tőle, pedig 7 éve vezetek. Inkább átszenvedem magam a belvároson sokszor.


Mindkét üzemanyagtípus jó, csak tankolásnál ne keverd össze a benzint a dízellel, mert az nagy gond.



De adok még egy okoskodó tanácsot. Vegyél egy kis benzines kocsit, ami lpg gázos is és a tartálya még jó sokáig érvényes. A lényeg hogy ne egy hulladék legyen. Javaslom vigyél magaddal egy hozzáértőt és úgy válogass. Az lpg gáz olcsó, és tiszta, a dízel ára pedig elég labilis.

2016. aug. 29. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/60 anonim ***** válasza:
40 éve vezetek. Autót mindig az adott helyzethez választottam. Ha jellemzően nagyobb távokra, országútra kellett, akkor dízelt, ha napi 50-60 km-nél rövidebb távokra, akkor benzinest.
2016. aug. 30. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/60 anonim ***** válasza:
0%

Akkor az én VW dízelem amiben még bontatlan a motor és a váltó 307.000 km-nél, a futómű rendbetéltel óta 120.000 km-t ment a gyárinál 2"-lal nagyobb felnivel, meg se nyekken a futómű azóta sem... Akkor most ez, hogy van?


Kár, hogy begőzöltél a semmi, de hát megkeseredett embereknél előfordul. Az első válaszomban leírtam, jó a toyota, da kispénzű dízelesnek a VW a legjobb alternatíva.


Az meg, hogy ki milyen gumit vesz és mikor, meg a hasonló hisztinek mi köze az üzemanyaghoz...

2016. aug. 30. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/60 anonim ***** válasza:
Én annyira nem őrülnék meg a japán autókért, kicsit gyengék biztonsági szempontból. Egy német középkategóriás pont megteszi, fogyasztásban majdnem ugyanott van, és biztonságos is. De az élettartam és a fogyasztás a sofőrtől függ, nem csak a kocsitól. Remélem majd megírod melyiknél döntöttél, kíváncsi vagyok.
2016. aug. 30. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/60 anonim ***** válasza:

Amíg a német autógyárak tulajdonosai, legnagyobb emberei kijelentik, hogy a japán autók jobbak, mint az övéké, addig szerintem nincs min vitatkozni. A német autók nagyon jók, ez tény, de a japánok jobbak. Kész. Ez van. Itt nagyon boldog pár ember, hogy de az ő Volkswagene elment 380 ezer km-t és már semmi gyári nincs benne, mert mindent ki kellett cserélni, vagy éppen valaki más Volkswagene 307 ezer km után még majdnem gyári. Ez szép, minden 20. Volkswagen ilyen, míg a japán autóknál, különösen a Toyotánál minden 1000. lesz hibás 300.000 km előtt, a többi ennél jóval tovább él.


A Toyota és a Honda a németek szerint is a legjobb autómárka a világon. A többi is jobb náluk, de azt már azért nem látják be. Az meg, hogy az autószerelők mit mondanak...mindenki azt mond, amit akar. Ha egy Toyotában több hibát akarsz észrevenni, akkor észre is fogsz, mert minden szart hibának tekintesz. De, ha realizálsz és nem pártolsz semmit, akkor az ilyen autószerelők jelentik ki, hogy a japánok a jobbak. Nekem van egy autószerelő rokonom, szerinte a Volkswagen úgy szar, ahogy van. Én ezt nem mondom, mert szerintem a német autók jók, ez tény, de az is tény, hogy a japánok jobbak.


A jobb alatt azt értem, hogy megbízhatóság, vezetési élmény, tapadás, motorerő, gyorsulás, kezelhetőség. A kényelem mindkettőnél jelen van.


A másik meg, hogy a németek most kezdenek rájönni arra, hogy az a jó, ha a motor tud pörögni. A legtöbb német autó fordulatszáma 6000-nél kiakad, míg egy japán autónál nem ritka az, hogy 7500-nál ajánlja fel a rendszer, hogy válts, de ha akarod még húzni, akkor nyugodtan. Ráadásul a japán motor akkor sem megy tönkre, ha tartósan magas fordulatszámon pörgeted, meg eleve sportosabban mész. Egyik német autóval sem tudod ezt megtenni, hogy a piros csíkig elhúzod. Vagyis megteheted, csak abból szerviz lesz hamar.


De mondom, amíg maguk a cégvezetők és egész Németország jelenti ki, hogy a japán autók jobbak, addig nincs miről vitatkozni. Erről ennyit.

2016. szept. 6. 07:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/60 anonim ***** válasza:

A németek oroszok japán motorokat vásárolnak. Egyes modelekbe be is építik őket.


Németeknél az autó biztonságos, kényelmes, motorikusan viszont túlbonyolított és kevésbé megbízható, a japánoknál megbízható takarékos motorok vannak, amelyek akkorák mint a német motorok, de cserében nagyobb lóerőt kapsz. Az oroszok pedig csak másolnak.

2016. szept. 6. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/60 anonim ***** válasza:

Mindenki jön a sok sületlenséggel,hogy ennyit kell költeni rá meg annyit kell rá költeni(dízelre) de egy régi 1.9 TDI-ről beszélünk nem az új CR-ről.Meg valaki itt jön,hogy a japánok 160Le-t hoztak ki a szívóból? VW meg csak 90-et? felhozod a legerősebb japánt a leggyengébb TDI ellen?A 110-es TDI-t ha felhúzod 160Le-re is többet elmegy a TDI motor mint a honda azonos dinamikus vezetés mellett.(Honda motorja már 1x generálozva lesz mire a TDI bejáratódik - najó kisebb túlzásokkal) Dehát ugye a szerencsétlen hondának ki kell nyomni a szemét is hogy menjen mert 5000 alatt halott a motor kb.Amíg a TDI vel szépen dinamikusan lehet haladni.

Áhhh felesleges is itt vitába szállni,itt írkálják az "okosságokat" és még csak a családi autóban ültek hátul utasként....

2016. szept. 6. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/60 anonim ***** válasza:

"Amíg a német autógyárak tulajdonosai, legnagyobb emberei kijelentik, hogy a japán autók jobbak, "


Erre egy hiteles forrásmegjelölést linlelj már lsz,így csak bullshit.

2016. szept. 6. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/60 anonim ***** válasza:
Nem olvastam végig a rengeteg hozzászólást. Kedves kérdező! Szerintem használattól függ, ha sok a város és/vagy sok a rövid út akkor benzines, ha autópálya meg hosszú utak, akkor dízel. Egy elvakult, fanatikus embertől meg ne kérj tanácsot. A Corolla és a Mondeo klasszisokkal megbízhatóbb kocsik mint a 4-es golf, kulturáltabb motorokkal stb. Én sokkal jobban szeretem a dízelt a karaktere miatt, de pl. sokat járok városban így mindenképp benzinest fogok venni.
2016. szept. 6. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/60 anonim ***** válasza:
49%

#35 Huh ez fájt


Én nem pártollom egyiket sem, az tény hogy a szívó benzin japán motorok azok jók és pont. Most hogy erősebbek, persze mert elpörög 7500-at, tehát +1500fordulat az un. "konkurenshez" nézve, tény hogy ott van meg papíron jól mutat, de mikor fogod addig kiforgatni átlagos közlekedés során?


Dízelre áttérve a Toyoda D4D motorjai eléggé bajosak, a mazda DPF-es motorjai is, a VW-re meg ilyenkor meg mindenki jön azzal hogy ott a szar pdtdi, lehet.... (Bár engem elvisz A-ból B-be 5l alatti fogyasztással és közel 400e mutat az órája aztán ki tudja hányszor volt már megtekerve a szar pdtdi)

2016. szept. 6. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!