Az europai autogyartok keptelenek mas uzemanyagot hasznalni ahhoz, hogy teljesitsek a kibocsajtasi normakat?
Gondolok itt a biodizelre meg bioetanolra. Es arra a biodizelre es etanolra amit europai emberek europai gyarakban dolgoznak fel. Eppen azert hogy ne lehessen olyan indokok miatt visszafogni a termelest mint az oserdok kiirtasa, hiszen europaban nem volt meg oserdo.
Miert nem gyartanak olyan motorokat amik gyarilag tudjak hasznalni az etanolt es a biodizelt? Okes az teny hogy van 1-2 elvetve, de seholsincs szeriaban.
Hallottam mar olyanrol is hogy mezei szurt etolajjal mentek egy regi mercivel, de gondolom en ezt nem szabad eljatszani egy jo kis 550xd-vel
Európában volt őserdő, meg még van is. Hogy mi történik, ha kivágod őket, arra Görögország (egykor erdő borította) kopár sziklái, meg kb. az ógörög civilizáció sorsa adnak kiváló illusztrációt.
Egyébként bármilyen szerves anyagból lehet kőolajszerű szénhidrogén-keveréket, és ebből benzint/gázolajat gyártani (magas nyomás és hőmérséklet kell hozzá), csak egyfelől az olajárak még mindig nem érték el azt a szintet, hogy megérje, másfelől hosszú távon a szaporodó emberiségnek az összes létező termőterületre szüksége lesz, hogy ne maradjon éhen. Az európai autógyártók kénytelenek lesznek más módon teljesíteni a kibocsátási normákat. Hidd el, képesek lesznek rá.
"Eppen azert hogy ne lehessen olyan indokok miatt visszafogni a termelest mint az oserdok kiirtasa"
Itt azért lehet visszafogni, mert a bioetanol közvetlenül takarmányt vesz el (kukorica), a biodízel meg csak simán termőföldeket.
Hosszútávon ez nem lesz tartható. Vannak próbálkozások, nem csak az akkumulátoros autókban látják a jövőt, de kőolaj örökre nem lesz, az élelmiszerre meg szükség lesz. Inkább együnk valamit, mint hogy mindig tudjunk autózgatni.
Nem vagyok hippi, egyszerűen nem szeretem a zajt, meg a füstöt. Ezzel szerintem az emberiség túlnyomó része így van, csak mostanáig túl kényelmes volt az autó a többi opcióhoz képest. Most már eléggé egyértelmű, hogy ez így nem maradhat.
A konnektorból az áram valóban nem megújuló és környezetbarát, de az erőművekben tökéletesebb az égés, és jobban szűrik a füstgázt, mint a robbanómotoros autókban. És a zajcsillapítás is hatékonyabb. Paks meg abszolúte nem füstöl. Úgyhogy a villanyautó klasszisokkal jobban kíméli a városi környezetet.
Egyébként én nagyrészt autó nélkül, saját izomerőből oldom meg a közlekedésemet. Ebbe köss bele :)
"Ami a konektorbol jon ki 220 sem a napbol van"
És ebből egyenes az következik, hogy a jövő a belsőégésű motorokban van?
"de en nem tekintek ra ugy mint 1 kocsira amivel akkor es oda megyek annyit amennyit akarok."
A belsőégésű motoros kocsiddal is annyit mész, ameddig van üzemanyagod. Ez bármelyik másik autóra is igaz.
Amúgy ne úgy állj hozzá, hogy az új technológiák ott megálltak, ahol most vannak. Rengeteg fejlődés van, ez, amit most látsz, még bőven csak a kezdeti szakasz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!