Lesznek még további eurós kibocsájtási norma korlátozások?
Úgymond a dízel technika elérte a csúcsát legalábbis jelen állás szerint. A benzineseket még tudják fejleszteni ám milyen áron? Miért nem teszik meg azt hogy lenne egy utolsó korlát pl euro 7 utána pedig le sz***ák vagy 20-on akárhány évig míg nem fejlődik a technika még jobban?
Inkább koncentrálnának arra hogy a 3 nagy "birodalom" ne szennyezzen ennyire és ők is vezessenek be környezetvédelmi normákat. Gondolok itt kínára, az USA-ra és indiára. Miért jó az hogy az USA-ban még mindig divatos az OHV V8-as kompresszoros dögök amikor itt európában már a sor 3-mas turbós f***pörgettyűkkel sz***nk? Hol van ebben az igazság?
Kínában az EURO IV megfelelőjénél tartanak, Indiában valahol EURO III és IV között. Az USA csalóka lehet: ugye nem tilthatják be a korábban forgalomba helyezett járműveket, viszont az újakra ott is bizony vannak komoly szabályok: igaz nem teljesen összehasonlítható, mert ott nem a CO2 a "főgonosz", mint első számú mért érték, hanem a NOx vegyületek...
De igen, várhatóak mindenhol további szigorítások.
Visszatérve az előző gondolatmenetre viszont itt van néhány beszédes adat:
Plug-in hibridek piaci részesedése, százalék, 2013:
Hollandia 0,41
Svédo. 0,4
Japán 0,34
Norvégia 0,31
USA 0,25
Izland 0,13
Finno. 0,05
UK 0,05
Franciao. 0,05
Svájc 0,04
Belgium 0,03
Ausztria 0,02
Olaszo. 0,01
Spanyolo. 0,01
Igazából a tiszta levegő a legjobb a tüdőnek - minél több szennyező van a levegőben, annál rosszabb. Viszont a nehézipar, azaz a kohászat és társai nincsenek meg káros anyagok kibocsájtása nélkül - pedig pl. fémek felhasználásával készült termékeket, mint hűtőszekrény, autó, számítógép, mosógép, mosogató(-gép) szinte mindenki szeretne...
A fémet ki kell bányászni, olvasztani kell, satöbbi. Mostanság idehaza nem nagyon látsz ilyet, mert visszaestek az ilyen üzemeink - de máshol működnek, ott készül az alapanyag ahhoz amit mi megveszünk.
De ezeket szennyezés nélkül nem lehet, valamennyi mindig maradni fog.
A top 3 legszennyezettebb levegőjű város között nincs például kínai, pl. Peking nincs a top 10-ben sem. Van viszont iráni, mongóliai és pakisztáni...
Visszatérve az amerikai kibocsájtási ciklusokra: az USA-ban az üzemanyagokból kibocsájtott szennyezőanyagokat az üzemanyag teljes ciklusára kell számolni a kaliforniai (és más államok által is átvett) rendszerben: tehát benne van a kitermelésnél keletkező szennyezéstől az autóban elhasználásig minden, ezt limitálják. Ezért összehasonlíthatatlan az európai szabvánnyal.
De talán valahol jobban megfogja a lényegét a dolognak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!