Az újabb EU CO2 korlátozásokat az autógyártók miért nem kerülik meg pl más üzemanyagokkal?
A bioetanol problémás: egyrészt nem eléggé elterjedt, nincs meg a kellő sűrűségű kúthálózat, másrészt bőven akadnak, akik azon rugóznak, hogy a bioetanol előállításához felhasznált növényekből (vagy ezen növények helyén) élelmiszert is lehetne termelni. Ezért nem is olyan magas a támogatottsága.
A biodízel már jobbnak tűnik, de az sem terjedt el eléggé a kutakon. A CNG és LPG pedig még annyira sem, mint az előbbi kettő. Igazából mindhárom üzemanyagnál az a baj, hogy az autóipar és az olajtársaságok egymásra várnak. Az autógyárak nem készítenek tömegesen CNG-s autókat, mert nincs megfelelő kúthálózat, nem tudja Egyszeri Jóska bárhol, bármikor 50 km-en belül feltölteni a tartályt. Az olajtársaságok meg nem telepítenek több CNG-kutat, mert kevés a CNG-s autó, nem éri meg nekik. Ugyanez igaz a bioetanolra és biodízelre is.
A kettős üzemelésű járművek jó átmeneti alternatívát jelenthetnének, de ott meg a két üzemanyagrendszer többlettömege, az igen összetett üzemanyag-ellátás (úgy kellene kialakítani a befecskendezőfejeket, hogy gáz- és benzinüzemben is meglegyen az Euro6, ami nem egyszerű) és a két rendszer összehangolásának nehézségei (lásd: plug-in hibridek, amiknél rájöttek, hogy ha hónapokig pang a benzin a tartályban, nem nagyon fog vele működni az autó) miatt több a gond velük, mint a haszon.
Így az autógyárak kivárnak, maradnak a jelenlegi üzemanyagoknál, mert itt nem kell 0-ról kezdeni a fejlesztést, ismerik az üzemanyag égési tulajdonságait.
"Akkor miért logikusabb az, ha csökkentik a térfogatot és tele pakolják minden zöldséggel?"
Azért, mert az autógyárak is tudják, hogy az NEDC-ciklus szerinti károsanyag-kibocsátási mérés úgy hülyeség, ahogy van. Nincs élő ember, aki huzamosabb ideig úgy vezetne, ahogy az az NEDC-ben le van fektetve (Gerhard Plattner más tészta, de lehet, hogy még ő sem annyira elvetemült). Viszont a turbós, közvetlen befecskendezéses, változó szelepvezérlésű automata váltós autókat nagyszerűen lehet optimalizálni az NEDC-re, a szabványos mérésen hajmeresztően alacsony értékek jönnek ki úgy, hogy közben a hétköznapokban használható marad az autó - csak akkor messze lesz a csodás fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékektől. Kéziváltóval ugyanez nehezebb, szívómotorral pedig még nehezebb. Ezért kellenek bonyolult motorok, hogy papíron minden szép és jó legyen.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!