Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi az oka, hogy a 90-es,...

Mi az oka, hogy a 90-es, 2000-res evekben egy atlagauto 10-15 fele motorral volt elerheto?

Figyelt kérdés

Ennyire olcso volt kifejleszteni egy ujat, vagy ilyen olcso volt a munkaero?

Itt jo esellyel a segedberendezesek, motorvezerlo, szenzorok, stb. minden mas volt. Opelnel, Volskwagennel ugyan ez ment rengeteg kulonbozo loketterfogatu motoruk volt.

Szinte luxusnak, vagy penzkidobasnak tunik a mai szemmel nezve.


Most a Yaris Cross pl. van 1 fele motorral. Kerheted hybriddel, vagy anelkul.


[link]


ma 11:24
 1/5 anonim ***** válasza:
25%
Akkoriban viszonylag nagy volt a technikai váltás: volt hogy egyszerre volt elérhető még adagolós és CR dízel, karburátoros és injektoros benzines.
ma 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Amit linkeltem, azok kizarolag injektoros benzines es cr dizel motorok.
ma 11:35
 3/5 anonim ***** válasza:
0%

Ez most is így van.

Az 1.0 - 2.0-ig, sok változat + benzin, dizel, gáz, hybrid, mild hybrid, meg a jó ég tudja hány féle van.

ma 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 krwkco ***** válasza:

"Mi az oka, hogy a 90-es, 2000-res években egy átlagautó 10-15 fele motorral volt elérhető?"

Akkoriban könnyebb volt nagyobb erejű motorokat fejleszteni. Egyszerűen nagyobbra vették a hengerek méretét vagy több hengert alkalmaztak. Kicsit később növelték a szelepek számát vagy a vezérléssel biztosították a több levegőt minden fordulaton. És árulták a régebbi fejlesztésű motorokat is.

Aztán jöttek a környezetvédelmi szabályok, a CO2-re, vagyis a fogyasztásra vonatkozó korlátok. Akkor már meg kellett maradni a 250-300 cm3 hengerméret közelében, mert annak a felület/térfogat aránya biztosította a legjobb elméleti hatásfokot. A nagyobb levegőmennyiséghez, ami nagyobb teljesítményt jelent, általánossá váltak a turbók. Ami lehetővé tette, hogy semmit se változtassanak a motoron, csak alapként szívó és a nagyobb teljesítményekhez turbó, többféle nyomáshatárolással.

Most meg már ott tartunk, hogy a környezetvédelmi előírások miatt egyre nehezebb a motorfejlesztés és nem lehet tudni, hogy meddig lesz a belsőégésű motornak kifutása. És hibrid rásegítéssel vagy tisztán elektromosan könnyebb elérni a nagyobb csúcsteljesítményt. Ezért kevés -lényegesen különböző- motorral jönnek elő a gyártók egy márkacsoporton belül.

ma 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

4.

Pedig van benne valami. Pl a keleti blokkban a 70-es 80-as években, ha volt egy nagyobb motor, mindig belepiszkáltak az autóba is. Alig lett más, mehetett volna régibe is, de csak azért is kihoztak hozzá egy módosított verziót (Skoda, Lada)

ma 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!