Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel Corsa C jobb első index...

Opel Corsa C jobb első index probléma Mik lehetnek az okai? Milyen tippeket javasoltok? Kihez forduljak?

Figyelt kérdés

Jobb első indexem gyorsan villog,műszerfalon a jelzése szintén ugyan ez.Lett cserélve izzó,működött is egy ideig.

Akik próbálták az azzòt cserélni emlìtettèk,hogy nem tudják rendesen becsavarni a fogatot.

OPEL Corsa C Évjárat:2000

Első autóm.(24/L)



jan. 20. 14:56
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
A hátsó nem működik.
jan. 20. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

Az autó izzók, vagy villás bedugósak vagy 90°-ban elfordítósak.

"becsavarni" csak a 220v-os hagyományos hálózati izzókat szokták.

jan. 20. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:

Nem jó égőt tesztek bele és nem jól.

[link]

Ilyen vagy hasonló kell bele.

jan. 20. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
60%

#3 Na pont nem jó, mert a világon nem találsz olyan autómárkát ahol 5W-os az irány jelző.

21W a hivatalos.

jan. 20. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
4. A foglalatot mutatom te.
jan. 20. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
Ha nem tudták berakni a foglalatot rendesen, akkor az a probléma, mert annak a peremén vannak az érintkezők. Elég szívás betenni a helyére, de azért nem lehetetlen. Gondolom a kérdést egy kicsit elírtad.
jan. 20. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

Ötöske!


Nem, ez nem foglalt, csupán egy izzó, ami ráadássul nem is irányjelzőbe való.

jan. 20. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim válasza:
A Corsa C-nek összesen 6 iránymitató izzója van, 3-3 oldalaként Elöl, a csavaros oldalt az első kerék felett és hátul a lámpabúrában. Ha bármelyik nem érintkezik rendesen (kiég vagy időnként nem érintkezik jól) akkor az irányváltó relé gyorsabban kezd villogni, azzal jelezve, hogy valamelyik (bal vagy jobb oldalon) izzó NEM ÉG akkor vagy az erintkezés nem jó, vagy kiégett és ezért nem jó. Ha látszik a sárga fény, akkor BIZTOSAN JÓ az az izzó, a hiba a másik kettő lámpánál kell keresni. Tehát, ha égett a bal első fény és azt kezdték babrálni, az eleve hiba volt mert nem az az égő vagy a foglalat a hibás, hanem mindig az, amelyik NEM ÉG. Ha nem csavarták be rendesen, hát csinálják meg újra, de eleve nem értem, minek nyúlkáltak és próbálták cserélni azt az izzót ami eleve villog? Szóval az aki csinálta, annak alapvető fogalma sincs az autóvillamosági működéséről általánosan, mert minden autó irányváltó lámpája ezen az elven műkodik, vagyis ha kiég vagy nem érintkezik, akkor kezd gyorsabban villogni az adott bal vagy jobb oldal, és azt az égőt kell keresni, amely NEM ÉG EGYÁLTALÁN, nem azt amely gyorsan villog.
tegnap 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim válasza:
Bocsánat az elírásokért. Tehát, ha bal első iránymutató kívülről láthatóan sárgával villog, akkor nem az a rossz fény, hanem vagy a bal első kerék feletti iránymutató lámpa, vagy hátsó lámpabúrában levő iránymutató vagy kiégett vagy rosszul érintkezik. Nem egy nagy kunszt kicserélni egyiket sem (ha kiégett) mert van az általános izzókészlet amit Auchanban vagy Tescóban lehet kapni, de bármelyik autó shopban kaphatsz megfelelőt, egyszerűen megnézed a kiégett égő feliratát. Egy 9 voltos elemmel akár le lehet ellenőrizni hogy kiégett az égő vagy sem, illetve a fény felé fordítva is látszik, hogy kiszakadt-e a volfram szál, vagy vannak-e apró darabkák az izzó belsejében, ha az nem villog egyáltalán. Ha nem megfelelő erősségű izzót tesznek bele, akkor vagy gyorsabban (ha az előírtnál kisebb watt teljesítményűt raknak be) vagy lassabban is villoghat ha az előírtnál nagyobb watt teljesítményűt raknak be az előírtnál, ami az irányváltó relé tűréshatárától függ. A Corsa C első fényszóróban levő izzó egy műanyag foglalatban levő sárga színű izzó, ami ilyen idős kocsinál már nehezen elforgatható az óramutató ellentétes irányába ha ki akarod csavarni a helyéről, azt is csak 1/4 körig és utána kifelé kell húzni nagyon óvatosan. Számítani kell némi anyázásra mert nehezen hozzáférhető, tehát ha nem születtél nőgyógyásznak összekarcolod a kacsódat. Ha időnként működik, időnként nem (néha rendesen villog néha pedig gyorsan) és csakis az első búrában levő sárga irányváltó lámpa a ludas, akkor nem az izzó, hanem az érintkezéses fekete műanyag izzófoglalat a probléma, vagy az elöregedett lámpabúra érintkezői (amibe becsavarod az izzót) koszos vagy félig meddig tönkrement. Persze, még az ellazult érintkezések is okozhatnak hasonló tünetet, de nem jellemző. A folyamatos, nappal is bekapcsolt fény brutálisan rövidíti ezeknek a műanyag kacat fényszóróknak az élettartamát. Mivel egy eredeti gyári komplett Valeo fényszóró akár 250 ezer forintba is kerülhet a fényszóró cserét utángyártott olcsó kinai kacattal csak végső esetben javaslom, inkább javítani, polírozni és tisztítani amíg lehet az eredetit mert a sok olcsó utángyárottat eleve duplán kell cserélni, másrészt a fényszóró szintbeállító motornak a helye sokszor nincs is kialakítva a kínai utángyártott kacatban van, hogy kisebb a méret szóval nem mondom, hogy a legdrágább a legjobb de az már több csavarozással jár. Ha nem rakták vissza jól, akkor lehet hogy erőlködéssel szét is barmolták az egyébként is öreg lámbabúra érintkezőket. Néha óvatos becsavarás kicsavarással vissza lehet hozni az érintkezést de ez csak ideiglenes megoldás. Nem nagy kunszt, de inkább le kellene szedni a lámpabúrát, akkor könnyen hozzáférhető és jól tisztítható, átnézhető lenne az egész. A rossz hír, hogy hamarosan a másik oldalon is jelentkezik ugyanaz a probléma. LED izzókat nem javaslom mert akkor más áramfelvétel miatt a reléket (annak gyorsaságát) is befolyásolja a LED lámpatest.
tegnap 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim válasza:
A 3-as hozzászóláshoz: Egy egyáltalán nem jó Opel Corsa C-hez elöl hátul narancssárga színű az izzó üvege. Lehet, hogy ez az 5 W fehér üvegű izzó a két első kerék feletti irányváltó izzója, de ott általában az első kerék feletti műanyag fedő sárga színe is idővel kifakul, jobb azt is sárgában keresni, vagy kompletten cserélni (láttam már led változatban is de ugye, ellenőrizni kell annak ellenállását az hagyományos irányváltó relé paraméterei miatt) Az első lámpabúrában levő csőszerű fekete műanyagos irányjelző foglalatot kicsit keresni kell a neten de kapható. Sajnos, a corsa C új pótalkarészei fogynak, opel sincs már, és ezek olyan műanyag darabok, amelyek bontottan sem igazán használhatók.
tegnap 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!