Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az autógyártók mostanság...

Az autógyártók mostanság miért benzines turbo motorokat tesznek az autókba?

Figyelt kérdés

népszerű mostanság a kis lökettérfogatú turbos benzin motor, pl főleg a vw ilyet rak az autókba. Ott van az octavia is, 1.2es turbokat raknak abba az autóba.

mi ennek az oka? Az ok hogy mondjuk kevesebbet is fogyaszt de a turbo minek? Eddig csak a dizelekbe tettek turbot



2014. febr. 22. 07:27
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Azért kell bele a turbó, mert egy 1.2-es benzinmotor turbó nélkül olyan gyenge lenne, mint a nyári harmat. Így meg kipréselnek ilyen pötsköszörű motorokból 100+ le-t. Csak az a kár, hogy e miatt az élettartamuk drasztikusan lecsökken.
2014. febr. 22. 07:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Elvileg környezetkímélőbb is.
2014. febr. 22. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Mert a turbos benzines kicsi motor elméletileg - mármint a számítások, kibocsátások, hatásfokok szerint - sokkal jobb nekünk, mint egy másfélszer akkora szívómotor. A maximum környéki nyomatékát sokkal szélesebb tartományban adja le, így kényelmesebben vezethető.


Hogy komplikáltabb? Ha elkezd romlani tessék másikat venni.

Hogy miből? Ja kérem...

2014. febr. 22. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
0%
Amivel reklámozzák ezeket a motorokat semmi se igaz. Nem környezetkímélőbb (megjelent a dízelekéhez hasonló mikró molekulák, amik bejutnak a tüdődbe), nem fogyaszt kevesebbet (csak ha gyök2-es fordulaton használod, és gurulsz vele, amint gyorsítasz és felpörög a turbo, 2x annyit eszik mint a szívó) és erre még rájön, hogy a szerviztől kezdve minden drágább hozzá. Egy vicc az egész. Az autózást mint örömöt vagy szórakozást is kiakarják irtani az ember életéből. Minden mű meg érzelem nélküli lesz lassan... :-(
2014. febr. 22. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Azért, mert a kis turbós, változó szelepvezérlésű benzinesekkel a teljesítmény akkora lesz, mint egy régebbi, nagyobb hengerűrtartalmú szívómotoré, de az NEDC-ciklus szerinti fogyasztás- és károsanyag-kibocsátási mérésen rendkívül kedvező, a valóságtól teljesen független adatok jönnek ki.
2014. febr. 22. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 Balázs.9 válasza:
Hát igen részben azért, mert mondjuk az az 1.2-es benzin motor turbó nélkül elég mozgássérült, meg ráfogják itt a gyárak arra, hogy környezetkímélőbb meg ugyan annyit eszik, sőt hova tovább még azt is megetetik veled, hogy kevesebbet, meg hasonló baromságok, meg persze + még egy dolog ami el tud benne romlani..!
2014. febr. 22. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
88%

Ez a kérdés olyan, mintha 15 évvel ezelőtt megkérdeznéd, hogy a dízelekre minek teszik rá a turbót, mért nem jó a szívó dízel...


Mert erre van igény!

Kisebb lökettérfogatú motorból nagyobb teljesítményt, nagyobb nyomatékot lehet így kihozni. A teljesítményhez képest mért fogyasztás kevesebb lesz. (Sokan ezt félreértelmezik. Ha pl egy 1.2-es szívó 70LE-s benzinmotor fogyaszt 8 litert, akkor ez nem azt fogja jelenteni, hogy az 1.2-es turbós 120LE-s csak 7-et fogyaszt. Az is fogyaszt legalább 8-at vagy akár 9-et is, csak épp majdnem dupla akkora teljesítmény mellett.) Mivel nagyobb levegőfeleslegben égetsz el ugyan annyi üzemanyagot, az égés tökéletesebb, kevesebb a káros anyag kibocsátás.


Hátránya, hogy szervizigényesebb, bonyolultabb szerkezet, több a lehetőség a meghibásodásra.

2014. febr. 22. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!