Az autógyártók mostanság miért benzines turbo motorokat
tesznek az autókba?
Figyelt kérdés
népszerű mostanság a kis lökettérfogatú turbos benzin motor, pl főleg a vw ilyet rak az autókba. Ott van az octavia is, 1.2es turbokat raknak abba az autóba.
mi ennek az oka? Az ok hogy mondjuk kevesebbet is fogyaszt de a turbo minek? Eddig csak a dizelekbe tettek turbot
Azért kell bele a turbó, mert egy 1.2-es benzinmotor turbó nélkül olyan gyenge lenne, mint a nyári harmat. Így meg kipréselnek ilyen pötsköszörű motorokból 100+ le-t. Csak az a kár, hogy e miatt az élettartamuk drasztikusan lecsökken.
2014. febr. 22. 07:31
Hasznos számodra ez a válasz?
2/7 anonim válasza:
Elvileg környezetkímélőbb is.
2014. febr. 22. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
3/7 anonim válasza:
Mert a turbos benzines kicsi motor elméletileg - mármint a számítások, kibocsátások, hatásfokok szerint - sokkal jobb nekünk, mint egy másfélszer akkora szívómotor. A maximum környéki nyomatékát sokkal szélesebb tartományban adja le, így kényelmesebben vezethető.
Hogy komplikáltabb? Ha elkezd romlani tessék másikat venni.
Hogy miből? Ja kérem...
2014. febr. 22. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
4/7 anonim válasza:
Amivel reklámozzák ezeket a motorokat semmi se igaz. Nem környezetkímélőbb (megjelent a dízelekéhez hasonló mikró molekulák, amik bejutnak a tüdődbe), nem fogyaszt kevesebbet (csak ha gyök2-es fordulaton használod, és gurulsz vele, amint gyorsítasz és felpörög a turbo, 2x annyit eszik mint a szívó) és erre még rájön, hogy a szerviztől kezdve minden drágább hozzá. Egy vicc az egész. Az autózást mint örömöt vagy szórakozást is kiakarják irtani az ember életéből. Minden mű meg érzelem nélküli lesz lassan... :-(
2014. febr. 22. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
5/7 anonim válasza:
Azért, mert a kis turbós, változó szelepvezérlésű benzinesekkel a teljesítmény akkora lesz, mint egy régebbi, nagyobb hengerűrtartalmú szívómotoré, de az NEDC-ciklus szerinti fogyasztás- és károsanyag-kibocsátási mérésen rendkívül kedvező, a valóságtól teljesen független adatok jönnek ki.
2014. febr. 22. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
6/7 Balázs.9 válasza:
Hát igen részben azért, mert mondjuk az az 1.2-es benzin motor turbó nélkül elég mozgássérült, meg ráfogják itt a gyárak arra, hogy környezetkímélőbb meg ugyan annyit eszik, sőt hova tovább még azt is megetetik veled, hogy kevesebbet, meg hasonló baromságok, meg persze + még egy dolog ami el tud benne romlani..!
2014. febr. 22. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
7/7 anonim válasza:
Ez a kérdés olyan, mintha 15 évvel ezelőtt megkérdeznéd, hogy a dízelekre minek teszik rá a turbót, mért nem jó a szívó dízel...
Mert erre van igény!
Kisebb lökettérfogatú motorból nagyobb teljesítményt, nagyobb nyomatékot lehet így kihozni. A teljesítményhez képest mért fogyasztás kevesebb lesz. (Sokan ezt félreértelmezik. Ha pl egy 1.2-es szívó 70LE-s benzinmotor fogyaszt 8 litert, akkor ez nem azt fogja jelenteni, hogy az 1.2-es turbós 120LE-s csak 7-et fogyaszt. Az is fogyaszt legalább 8-at vagy akár 9-et is, csak épp majdnem dupla akkora teljesítmény mellett.) Mivel nagyobb levegőfeleslegben égetsz el ugyan annyi üzemanyagot, az égés tökéletesebb, kevesebb a káros anyag kibocsátás.
Hátránya, hogy szervizigényesebb, bonyolultabb szerkezet, több a lehetőség a meghibásodásra.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!