Miért van az hogy a benzines autò jobban gyorsul mint a dieseles?
írta valaki h 2 literes benzinesből több erőt lehet kihozni mint 2 literes dízelből, de akkor tessék:
2.0 tdi 177 /4200
380nm /1750-2500
0-100 8.2s
1.8 tfsi 170/ 3800-6200
320nm/ 1400-3700
0-100 8.1s
Még egy kisebb köbcentis, gyengébb turbósbenzin is erősebb mint a dízel. Tehát: azonos köbcentinél a turbóbenzin felzabálta reggelire a turbódízelt. Normál használat mellett pedig kb 2 literrel eszik többet egy ilyen benzines, mint a hasonló erejű dízel. Cserébe:Nem büdös, nem kerreg, nincs vibráció, nincsenek nagyobb szervízszámlák, valamint még mindig olcsóbb javítani egy benzinest, mint egy dízelt.
Egy apróságot elfelejt mindenki a fogyasztás és sebesség vitában az összehasonlításnál. Olyan verdát mondjatok, ami össztömegben, motorméretben is közel azonos. Nekem egy 1,6-os 88 Le-vel is tudtam alázni a 2000-es autókat. Hogy miért? Az enyém 1000kg a másik meg 2 tonna volt hiába volt 120 paci. Szóval akkor állna az összehasonlítás, ha laboratóriumi közegben, azonos papucsokon, azonos típus csak különböző üzemanyagú autó futna.
Megjegyzem én nagyon elvagyok a 2,4-es benzinesemmel, ami pályán szintén hozza a 6,5 litert 150-160-nál is, mert nincs kihegyezve a motor, így az az utazósebessége.... és igen, mielőtt megszolnátok, a városban megeszi a hajamat is ;) És megjegyzem, Németben 200-220-as tempóban is 7,5-et evett, az osztrákoknál meg 4-et 130-nál. De köztudottan, nálunk szar a benzin hozzájuk képest!
"Tehát: azonos köbcentinél a turbóbenzin felzabálta reggelire a turbódízelt. Normál használat mellett pedig kb 2 literrel eszik többet egy ilyen benzines, mint a hasonló erejű dízel. Cserébe:Nem büdös, nem kerreg, nincs vibráció, nincsenek nagyobb szervízszámlák, valamint még mindig olcsóbb javítani egy benzinest, mint egy dízelt."
Jön amúgy a 240 lovas 2.0 TDI, az még a benzinesnek is necces lesz behozni.
Igen, átlagban eszik 2 literrel többet, ami nagyon sok szerintem, ráadásul ha én 160-180-al akarok ladni, akkor a benzines már nem 2 literrel fog többet enni, hanem sokkal sokkal többet.
Nem büdös? Akkor szagolgasd a benzinesed kipufogóját.
Nem kerreg? Valóban nem. És a modern dizelek kerregnek? Még azt is nehezen tudom már megállapitani hang után, hogy dizel e egyáltalán, olyan finoman járnak fordulaton az új dizelek.
Nincsenek nagyobb szervizszámlák? Nincsenek valóban, az 1.8 TFSI-ben is ugyanannyi bonyolult alkatrész van, mint a TDI-ben: nagy turbó, lendkerék, injektor.
Olcsóbb javitani mint egy dizelt? Pontosan ugyanannyiba kerül, csak gondolom, az 1.8 benzin nem bir 500.000 km-t, mint a TDI, akármennyit is költesz rá.
Tehát a benzinesnek abszolút semmi előnye nem maradt, csak ez az üres duma, hogy nem szennyező: csak éppen azonos teljesitmény mellett a benzines másfélszer annyi CO2-őt juttat a környezetbe, mint egy dizel.
Szerintem te a modern benzineseket a régi 25 éves dizelekhez hasonlitod fejben, bár még azok is jobbak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!