Miért van az hogy a benzines autò jobban gyorsul mint a dieseles?
diesel is jol gyorsul csak túráztatni kell egyesbe fel se pörög a turbo maxra csak kettesben.
volt nálam egy diesel, azt próbálgattam, egyesbe akkor pörög fel ha tiltáson nyomod padlóval és leugrassz a kuplungról és nem veszed el a gázt váltáskor hanem átlököd kettőbe és a nagy lendkerék miatt kapar végig 80 ig jól tol aztán már nem megy úgy.
de ezek az új dieselek, pl octavia 1.6 cr tdi 90 lóerős volt nálam, istennek se bírtam emgkapartatni, hiába padlóval indulsz, csak egy pillanatra forog meg a kerék olyan gyenge.
régi dieselek harapósabbak nem tudom miért van ez. új dieseleknél igaz.
"Miért van az hogy a benzines autò jobban gyorsul mint a dieseles?"
Nem tudom miért terjedt ez el igy a köztudatban, mert egyik sem megy jobban mint a másik, egy 100 lovas benzines, és egy 100 lovas dizel (ugyanaz az autó), pontosan egyformán birnak menni. Az már a másik dolog, hogy a dizel érzésre sokkal jobban megy, ugyanis nem kell 5 ezerig pörgetni hogy megmozduljon, hanem 2500-as fordulatnál már elég harapósak. A turbó-benzin az más, de az ritka, nem kell erőltetni...
A kérdés már így nem igaz, mert már vannak nagyon jól gyorsuló dízelek is.
Amúgy lehet, hogy legyorsul egy benzines, de hosszú távon mindenképpen a dízellel érsz oda előbb.
Hiszen pl. az enyémmel általában elmegyek egy tankkal kb 1200-1300 km-t, az alatt
egy hasonló kategóriájú benzinesnek, minimum kétszer ki kell állnia tankolni...
:)
"Amúgy lehet, hogy legyorsul egy benzines"
de ez az ami engem érdekel miért van az hogy egy nyomatékosabb tdi t ott tudok hagyni egy kevésbé nyomatékos szivó benzinel gyorsulásnál? nem azonos fordulatszám tartományban mozognak? ( ez tapasztalat hogy ott hagyom)
Ahogy írják, a gyorsulás leginkább a teljesítménytől függ. Egy 100 lovas dízel kb ugyanúgy fog gyorsulni, mint egy hasonló méretű/tömegű 100 lovas benzines. Az, hogy turbó, nem turbó az közel sem számít annyit, mint ahogy azt sokan híresztelik.
"túráztatni kell egyesbe fel se pörög a turbo maxra csak kettesben"
Bocsi, ezen jót derültem :D
"Hiszen pl. az enyémmel általában elmegyek egy tankkal kb 1200-1300 km-t, az alatt
egy hasonló kategóriájú benzinesnek, minimum kétszer ki kell állnia tankolni... "
Ja persze. Mert egy sima benzines nem megy el normális tempóban egy tankkal csak 400km-t. Ma is tanultam valamit. :D
Megközelíteném neked ezt a dolgot egy másik oldalról, de mivel látom hogy sok itt a benzinfan így sokaknak nem fog tetszeni a dolog. Lehet az a benzinmotor turbós, lehet szívó is, de ha a felhasznált üzemanyag / gyorsulást nézzük akkor olyan mélyen van a dieselhez képest mint a béka segge. Mert sokak fejében megrögzült az a tény hogy milyen fontos adat a lökettérfogat, és ebből az adatból következtetnek mindenre. Pedig az csak egy a motor milliónyi adatából. A legfontosabb a végeredmény. Az pedig az lenne hogy egységnyi befektetett üzemanyagból mennyi munkát tudunk csinálni. Ebben jelenleg a diesel verhetetlen az elterjedt autók között. Lehet itt beszélni turbóbenzinről, csak a turbóbenzin még mindig vedeli az üzemanyagot egy turbodieselhez képest.
Ha az én szemszögemből néznénk a dolgot és a befektetett üzemanyagot egyformára vennénk a benzinesnél és a dieselnél akkor ugyanannyi üzemanyagból gazdálkodva a diesel gyorsulna jobban. Mert egy 8 liter fogyasztó diesel 170 lóerős, ellenben egy 8 litert fogyasztó benzines csak kb 120 lovas.
Ha nagyon igazságosak akarunk lenni akkor ne mondjuk már a benzinesre hogy menyivel jobban gyorsul, mikor közben majdnem másfélszer annyi üzemanyagot eléget.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!