Normális, hogy hangosnak tűnik a Dieseles autó a Benzines után?
Szerintem ez erősen típusfüggő. A mai 10 évnél fiatalabb CR dízelnek már alapból egész kulturált a hangjuk és a hangszigetelés is egész jó. De pl a szomszédunknak van egy dízelje (Szándékosan nem írok típust, mert nem akarok ebből vitát) na az tényleg olyan mint egy traktor.
Nálunk a céges Ford Turneo is irdatlanul kerreg, főleg viszonylag alacsony fordulaton gázadásra. Aztán este beülök a dízel Astrámba és meglepő csend honol.
Szóval igen, van olyan amelyik hangos, de nem mindegyik.
A lomhaság megint egy ilyen típus évjárat és működéli elv függő.
Egy régebbi adagolós dízel lehet lomha. Egy régebbi még fix nem változó geometriás turbóval ellátott dízel a turbólyuk miatt megint lehet lomha. Míg vannak olyanok is, amik már egész alacsony fordulattól az ülésbe préselnek.
Mint ahogy benzines autókból is van lomha dög nehéz kasznis 1.0-s három hengeres, meg V8-as 6 literes is több száz lóerőbel kis kasznival ami meg fürge.
Akármit csinálnak a dízellel, akkor is öngyulladással működik. Nagyobb kompresszió, hangosabb, jobban rázza a kasztnit, stb.
Egy turbo dízelnek akkor van ereje ha tölt a turbo, alatta nem sok. Turbolyuk szintén jelen van, súlyos tized mp-ek míg rendesen felépül a töltőnyomás. Gázpedál is csak szimbolikus, 1mp körüli késés teljesen normális. Ezeket összeadva úgy érzi az ember, hogy egy nehézkes, tohonya autót vezet, hiába x lóerő.
Nekem volt egy Audi A3 2008 1.9 PDTDI-m. Meg mondom őszintén városban egy 1.2-es pörgős benzinest sokkal jobb vezetni. Azon kívül persze fordult a kocka, de ott is előre kellett gondolkodnom, mert a kocsi csak jelentős késéssel követte az utasításaimat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!