Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyire tesz jót egy kocsinak...

Mennyire tesz jót egy kocsinak, ha megpadlózzák?

Figyelt kérdés

Nem vagyok jártas a témában, szóval szakvélemènyt kérnék, ha lehetséges. :) A kérdést úgy értem, ha kanyarból mondjuk oda lépsz neki, vagy kihúzatod. Persze nem mindig.


A választ köszönöm!



2014. máj. 31. 16:37
 1/7 anonim ***** válasza:
Most csak simán kihúzatod, vagy padlógázzal? Mert nem mindegy... az első nem árt neki, a másodík nem egészséges, pláne nem alacsony fordulatról.
2014. máj. 31. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
91%
Nagyobb terhelést kapnak a motor forgó, mozgó alkatrészei, de ha amúgy jó műszaki állapotban van és üzemmelegen csinálod, nem szabadna hogy különösebb baja legyen tőle.
2014. máj. 31. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Ha üzemmeleg motornál csinálod, akkor nem lesz semmi baja. Mivel minden nagyobb sebességgel mozog a motorban magas fordulaton, ezért elvben jobban is kopik. Valójában minden alkatrész olajfilmen fut. A motor a legnagyobb kopást hidegindításkor szenvedi (mert időbe telik, mire az olaj eljut mindenhová), ehhez képest egy kis pörgetés elhanyagolható.
2014. máj. 31. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
90%
modernebb autok (ertsd: 10-15 evesnel fiatalabb, EURO IV-es vagy jobb) nem is adnak full gazt a motornak, hiaba nyomod le tovig. regebbiek igen, de ha nem forgatod ki leszabalyzasig, maximum csak k...a sokat fog fogyasztani, ettol onmagaban tonkre nem megy.
2014. máj. 31. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
88%

Előző jól írta: amelyikben a gázpedál csak egy érzékelő (potenciométer például), és a fojtószelepet a motorelektronika állítja, ott nem nagyon lehet kárt okozni. Persze az elektronika részterlelésen szokott csalni is, kis terhelésen erőssebbnek tudja mutatni az autót, mint amilyen a valóságban. Jól meg van pakolva, még félgáz se.... jajdemegyez... aztán ott a döbbenet, amikor félgáztól lepadlózva már nem sok minden történik...


Ahol a gázpedál fizikai összeköttetésben áll a fojtószeleppel (vagy az adagolóval), már több esély van hidegen kárt okozni. Üzemmelegen, ha megfelelőolaj van benne, kap megfelelő hűtést, és nem csak üresben pörgetik tiltásig, gyakorlatilag semmi baja nem lesz. Nem csak percekig, hanem órákig, napokig, hetekig sem. Volt Magyarországon egyszer, vagy húsz éve egy tartósteszt. Ez alapozta meg a Toyota Carina-E jó hírét. A Rábaringen hajtották százezer kilométeren keresztül padlógázon. Csak tankolni, sofőrt és olajat cserélni álltak meg. A végén a motornak semmi baja nem volt. Kevesebbet kopott mint azonos futásteljesítmény esetén városi használattal kopott volna.

2014. máj. 31. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Csak annyit tennék hozzá, hogy ha üresben (melegen) rövid ideig forgatod tiltásig, attól sem lesz semmi baja.

Hiszen a műszaki vizsgán a környezetvédelmi vizsgálaton nálam így mérték az emelt fordulati emissziót: alapjáratról padlógáz majd tiltáson tartás kb fél percig.

Hát, volt egy hangja! Főleg mert zárt műhelyben csinálták. Én sose mertem 4000 fölé pörgetni, mert dízel az autóm. Ott meg szemrebbenés nélkül lepadlózták tiltásig. Kibírta. :)

2014. máj. 31. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! :)
2014. máj. 31. 23:38

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!