Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi ez a bmw mánia? Már nem...

Mi ez a bmw mánia? Már nem telik el úgy nap, hogy 6 kérdés ne a bmb-ről szóljon, vagy itt csak 20on éves rácsing tunyingos "driftesek" vannak?

Figyelt kérdés

Már a könyökömön jön ki ez az állandó béemvé fényezés. A válaszokban is az azt lehet olvasni, hogy vegyél béembét mert az a legjobb, leggyorsabb....

Amúgy nem tudom mire ez a felhajtás mert mondhatni semmilyen komoly fejlesztés nem fűződik a nevéhez csak anyi, hogy hááááátúl kááápár", ja' most már ezt se mondhatják el a fánok mert a büszke cég elkezdett front hajtású autókat gyártani, holott anno kijelentették, hogy az igaz autó hátul hajt...



2014. júl. 27. 17:21
1 2 3 4 5
 31/49 anonim ***** válasza:

Azért a 316-hoz hasonlítottam, mert az is 1.6-os.

De hasonlítsuk akkor a korabeli BMW-hez. 325. Ez 170 LE. Tehát 2500 ccm kellett hozzá, hogy ugyanazt a teljesítményt kihozzák a motorból, mint a Toyota. És a 325 már igencsak sportos autónak számítana, nem hiszem hogy ez azért lenne, mert le van korlátozva a motor hogy nagyobb nyomatékot lehessen elérni vele.


A merev híd valóban hátrány, de közel sem akkora, mint gondolod. Még laprugóval is igen jól lehet autózni akár, pedig az ember tényleg azt hinné, hogy azzal kizárt dolog.

http://www.youtube.com/watch?v=TkFHIOeK0jU


Ezeknek az autóknak külön versenysorozata van Japánban.

A fele laprugós, a fele merevhidas.

(70-es évek)

És ott van köztük pár Skyline, 2.4 sorhat, független felfüggesztés. De átlagos méretű pályán nem tudnak versenybe szállni a kis Sunnykkal. Pedig azok 1.3-1.5 hengerűrtartalmúak.

De akkor hogyan? Pont a tömeg miatt. A Skyline-ok 2-300 kg-mal nehezebbek a Sunnyknál, kanyarban esélyük sincs. Egyenesben természetesen jobban megy, de nem tud olyan féktávot venni, nem lehet annyira tőre behúzni neki, és alapból lassabb a kanyarsebessége... Versenypályán a motorerő másodlagos dolog. A kis tömeg sokkal fontosabb, mint bármi.

2014. aug. 4. 10:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/49 anonim ***** válasza:

Egyik sem tuningautó.


A bmw-t egy olasz hapsitól szereztem. E30-as. A pontos típus 320iS. Csak Olaszországban és Portugáliában árulták. S14B20 motor van benne.


A Trueno-m azért erősebb, mert egyszer az öcsém leégette a teljes kipufogó rendszert (majdnem robbanás lett belőle), így ki kellett cserélni, de nem tudtam akkor beszerezni gyári alkatrészt, így egy újabb verziót kellett beszereznem, aminek más volt már a dob belső kialakítása is, sokkal többet fojtott mint a gyári. Nem vagyok autószerelő, nem tudom pontosan hogy van, egy volt munkatársam autószerelő lett, ő csinálta meg.


Az Evo-k azért kerültek gyengítésre, mert egy bontóból szereztem őket (valami kőgazdag hapsi "kidobta őket", ezt mondta a bontó tulaja), viszont a kasztni olyan rossz állapotban volt, hogy féltünk, hogy kibírná-e azt az erőt, viszont lusták voltunk a teljes kasztnit rendbe hozni, ezért inkább tuti ami ziher alapon inkább legyengítettük a motort.


Illetve ha jól sejtem függött attól is, hogy minden kanyarban drifteltem. Ugyanis a 320iS a maga hátsókerekes meghajtásával nagy odafigyelést igényel, nehezen tartható kordában. A trueno viszont 4WD, driftnél (ha elég képzett az illető [bár mivel nekem megy, annyira még sem nagy kunszt]) a kormányt akár el is engedhetjük, úgy marad. A trueno merev farrésze iszonyatosan nagy segítség a kanyarodásban, még tapadó kanyarbevételnél is, nemhogy driftnél.

2014. aug. 4. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/49 anonim ***** válasza:

"Az üzenet küldője: fant808

Az üzenet címzettje: Ismeretlen válaszoló

Az elküldés időpontja: ma 10:07

Az üzenet szövege: Üdv, add ide a BMW-t, és ha megjavítom vele a hacsid idejét akkor nekem adod, ha nem akkor én fizetek neked 100 ezret!

Én biztos vagyok benne hogy csak sofőr kérdése a dolog."


1.- 320iS. 100k-ért nem fogom neked odaadni akkor sem, ha te vagy az orosz cár. Jobb állapotban van, mint amikor vettem (voltak alkatrészek amikből újat kellett feltenni), illetve Olaszországból hozattuk be. 200k alatt nem kapod meg, főleg nem tőlem, egy autókereskedőtől!

2.- Forgalomban, sávot tartva (előzést kivéve [drift közben is szükséges lehet az előzés], tehát attól hogy szabad [bal kanyarnál] a belső sáv, te attól még a külsőn mész), csak driftelve MINDEN kanyarban, korlátot nem érintve, füstmentesen. Hajrá! A mérések driftelve történtek közúti szabályokat betartva, karcolás-mentesen. Így neked is ilyen módszerrel kell megdöntened az időt!

4.- Tsuchiya Keiichi-t még fiatalkoromban a 88-ban ismertem meg egy Japán utazásom során (akkor fogalmam sem volt róla, hogy milyen jó sofőr, ő az egyetlen versenyző akit személyesen ismerek). Akkor szerettem bele az AE86-ba. Tőle vettem meg az első Toyotámat. Engem ő tanított driftelni. Kíváncsi lennék, hogy driftben le tudsz-e győzni.

2014. aug. 4. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/49 anonim ***** válasza:
Hoppá, az nem 4. hanem csak 3. pont akart lenni.
2014. aug. 4. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/49 anonim ***** válasza:
0%
Szegény fant-nak úgy látszik még saját BMW-je sincs, de körme szakadtáig védi a márkát :D
2014. aug. 4. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/49 anonim ***** válasza:
27%

Attól hogy 1.6 és 1.6, még semmi értelme nincs összehasonlítani. Egy egyik egy sportmotor, a másik egy fapad alapmotor 8 szeleppel, amit közlekedésre találtak ki, hogy az összes 3-as BMW-t. Ne felejtsük el, hogy a BMW-k nem sportkocsik, hanem sportos szedánok. Ez alól az M-es szériák valamennyire kivételt képeznek, de az alapjuk azoknak is ugyanaz a személyautó, nem egy külön sportkocsinak tervezett kasztni. Ennek megfelelően nézd a nem M-es autók motorjait is. Az M3 motorja pedig a 80-as években is közelítette a 100 LE-s literteljesítményt, tehát ők is tudtak ilyen motorokat csinálni, ha akartak. Ha jól tudom a 320is is közel van ehhez. De egy hétköznapi felhasználónak sokkal jobb a 25-ös nyomatékos karaktere, mint egy 4 szelepesé, amit forgatni kell a teljesítményhez.

A 25i 170LE-s nyolc szelepes. Nézd mellé a forgatónyomatékot, és a maximumhoz tartozó fordulatszámot, és rájössz miért annyi. Mert a négyszelepes, nagy fajlagos teljesítményű motorok alacsony fordulaton fos gyengék, mert a nyomaték maximot fel kellett tolni a felső tartományokba. Ez egy versenyautóban jó, mert nagy fajlagos teljesítménye van, de utcán egy átok tud lenni egy ilyen kihegyezett motor. Ennek kiküszöbölésére szolgál a BMW-ben 92 óta VANOS néven futó változó szelepvezérlés, ami tudja ezt enyhíteni.

Újabb kamugyanús részletek. IX, X-es EVO-k bontóban? Rossz kasztni miatti gyengítés? Mi, totálkárra voltak törve, és úgy vannak összeheftelve, vagy mi? A lóerőtől mi baja lenne a kaszninak? Az nem 200-300 LE körül van, ami eltekeri a kasztnit.

Nyilván minden kanyarban drifteltél egy nem lezárt úton. És a Truenod meg 4WD, amiből soha nem is gyártottak olyat, RWD volt mind. :D De a 200 LE-s EVO-val sem driftelsz, az is biztos. Hátsó kerékhez is kevéske a normális drifthez, nemhogy összkerékhez.

Háá, LOOL. Személyesen Tsuchiya Keiichi tanított driftelni. Te vagy a legnagyobb troll vagy, akit ismerek, vagy tényleg valami pattanásos kamugyár gyökér tini. :D

2014. aug. 4. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/49 anonim ***** válasza:
0%
pedig már azt hittem én is hogy komolyan lehet venni, de nagy kamu az egész.
2014. aug. 4. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/49 anonim ***** válasza:

A trueno összkerekes. Legalábbis ez. Úgy hagytam ahogy van, a kipufogót kivéve.


"Az M3 motorja pedig a 80-as években is közelítette a 100 LE-s literteljesítményt, tehát ők is tudtak ilyen motorokat csinálni, ha akartak. Ha jól tudom a 320is is közel van ehhez"


100 LE? S14G20-as motorról beszélünk. 189 LE.


Az Evo IX-ben 4G63 MIVEC motor van. 271 LE. És igen! A kasztni gyakorlatilag szinte egy roncs volt. Körülbelül úgy nézett ki, mintha jó pár roncsderbit megjárt volna. Ehhez képest a belső rész, motortét kifejezetten jó, szinte tökéletes állapotban volt. Csak a kasztni volt "használhatatlan" állapotban.


A drift a súlyelosztással való "játszadozásról" szól. Ha a hátulja kellőképpen könnyű, és az eleje sem túl nehéz, akkor egy alap trabant-tal is lehet driftelni. A driftelés egy technika. Ha a hátsó felfüggesztések lazák, nagy a visszarúgásuk, akkor egy nagyobb fékezéssel a kanyar előtt, még egy nagyon gyenge autó is képes rá, csak lassú, kis szögű és rövid ívű drift lesz belőle.


Mint említettem autókerekedő vagyok. Beszerzés szempontjából utaztam ki Japánba pár évre a 80-as évek végén. Japán sportautókat kerestem, versenygarázsokat (csapatokat) kerestem fel, az után kutatva, hogy hol találok egy olyan autót, ami a csapatnak már nem kell. Több, mint 30 ilyen garázst bejártam, köztük volt Keiichi garázsa is. Az ő egyik rokonáé volt az a trueno amit nekem eladott. Aztán mivel autót találtam, nem volt jobb dolgom, mint kijárni abban az időben versenyekre. Egyszer láttam az ő versenyét is. Az autóvételből (egyeztetések miatt) megmaradt a telefonszáma. Én pedig felkerestem és nem kevés pénzért megkértem, hogy tanítson meg. Ne hidd azt, hogy "puszipajtás alapon" tanít egy olyan nagy név, mint ő? Ennyire te sem lehetsz bolond. Szép pénzt fizettem azért, hogy tanítson. Tény, utána barátok lettünk.

Ismételten köszönöm. Egy 52 éves embernek jól esik, ha az írásmódja alapján fiatalnak gondolják. Ez azt jelenti haladok a korral. Ennek örülök.

2014. aug. 4. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/49 anonim ***** válasza:
0%

LITERteljesítményről beszéltem, azaz az 1000 cm3 lökettérfogatból kihozott fajlagos teljesítményről.

Olyannyira nem vagyok bolond, hogy egy szavadat sem hiszem el. Tele van kamu szöveggel az egész, mindenre kitalálsz valami hülye magyarázatot. Ilyen még a mesében sincs.

2014. aug. 4. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/49 anonim ***** válasza:
Akkor légy oly szíves (ha ennyire nagy a szád), logikai hibáktól mentesen indokolni nekem, hogy miért kamu szöveg! Megjegyezném, a "te is" érv, és a személyes körülményre való hivatkozás (miért pont neked tenné azt amit) is hiba.
2014. aug. 4. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!