Mi ez a bmw mánia? Már nem telik el úgy nap, hogy 6 kérdés ne a bmb-ről szóljon, vagy itt csak 20on éves rácsing tunyingos "driftesek" vannak?
Már a könyökömön jön ki ez az állandó béemvé fényezés. A válaszokban is az azt lehet olvasni, hogy vegyél béembét mert az a legjobb, leggyorsabb....
Amúgy nem tudom mire ez a felhajtás mert mondhatni semmilyen komoly fejlesztés nem fűződik a nevéhez csak anyi, hogy hááááátúl kááápár", ja' most már ezt se mondhatják el a fánok mert a büszke cég elkezdett front hajtású autókat gyártani, holott anno kijelentették, hogy az igaz autó hátul hajt...
"hátsókerékhajtás, a sperrdifi, a sorhat,"
már ne haragudj meg de megint magadat(magatokat) járatjátok le... mintha ezek olyan nagy dolgok lennének.
Mert ha az mondod, hogy V8 vagy 3000ccm benzin turbó vagy VR6 stb. akkor azt mondom, hogy nem hétköznapi autód van egy nehogy már egy 316os e36tól hasra kelljen esni"
Saját magad járatod le ezzel, ha aztse tudod mi az a sorhat. A BMW nem utcai sportkocsi, ki mondott ilyet, ne ferdítsél már! A BMW márkának a sportosság a meghatározó szerep az image-ben, ez nem azt jelenti, hogy sportkocsikat gyárt, te fogalomzavarban vagy...
A 2.8 VR6 mitől nagyobb szám? 2 literes benzinestől kezdve minden BMW minimum 6 hengeres! A VR6 is 6 hengeres, mi benne a pláne? 2800 ccm-ből kihozott 174 lóerő, amivel úgy megy a vento mint egy 1.6-os VTI civic? Haggyadmár magadat! Ja és kár volt a szaros vw-det felhozni, nézd meg mennyi elkúrt 3-as golfos, 4-es golfos, kettes golfos, "audi a6, audi a4 vagy passat-ot vegyek" kérdés van csak az elmúlt 2 hétben! Lehet, hogy nem volt év autója a BMW, de az év motorja díjat többször is elnyerte már, a dízelek feljesztőgárdájának főmérnöke pedig magyar. Primitív intoleráns ember vagy!
Én a kérdezővel értek egyet. Már ha csak az én tapasztalataimat vesszük is alapul, a Mátrában, Kékestetőtől picit odébb indulva, le a hegy aljáig (igaz driftelve) az e30/e36-tal 11 perc, a Hachiroku-val 9 és fél perc, az Evo IX-cel és Evo X-zel pedig 9 perc alatt értem le, ugyanazt a technikát és ugyanolyan gumikat használva.
Na de. Azért megnézném, hogy alap esetben egy e36-os mikor nyom le például egy Hemi-t, vagy egy '70 Charger-t. Mindegyiket alap koncepcióban nézve.
22-es: Te el is várod, hogy ezt a nagy kamu szöveget bevegyük? Szerintem valami japánmániás tini vagy, akinek még jogsija sincs. Kicsit sok egybeesés kéne ahhoz, hogy neked lezárják a Márta egy szakaszát, és még megkapj 5 autótípust, ráadásul mind ugyanazzal a gumival szerelve. Te valami nagyon nagy ász lehetsz, hogy ilyen feltételek adottak számodra. És akkor még benyögsz ilyen nevetséges adatokat, hogy a full primitív Hachi ad másfél percet az E36-nak, de az EVO meg csak fél percet a Hachinak? Na ne röhögtess. Egyébként nem ártott volna odabiggyesztenek, hogy milyen E30/E36 volt, mert egy 316i és egy M3 is lehet ennyi erővel. De végülis tökmindegy, mert úgyis kamu a sztori.
A 70-es évek amcsi izomautóiról pedig köztudott, hogy gatya a fék és a futómű alatta, a motorok fajlagos teljesítménye nevetséges... Viszont meg kell hagyni, nagyon szép autók.
Hozzáteszem, az általad felsorolt autók még mindig sokkal elérhetetlenebbek, drágábbak/ritkábbak, nehezebben fenntarthatók, mint egy BMW.
Az, full primitív hacsi :D
Csak pár adat: Tömeg: 800 Kg, gyári sperr.
1.6 16V DOHC 126 LE
1.6 20V (hengerenként 5(!) szelep) 158 LE.
Gyártva 1983-1987.
BMW E36 316 (szintén az 1.6-os)
Tömeg: 1200 kg, 1.6, 102 LE.
Gyártva: 1991-1999.
Hű, de nagy durranás....
Jó, 10 évvel fiatalabb.
Hidd el, ha igaz, az előző válaszoló története, ha nem, jó adatokkal dobálózik. Abban az időben az európai motorgyártás fejlettsége sehol nem volt a japánokhoz képest. Most se nagyon érnek fel hozzájuk, kivéve a "jó" kis dízel traktormotorokkal. Ami nem véletlen, mivel hogy ott leszarják a dízelt, mert Japánban törvényben van, hogy belvárosba be nem teheti a lábát dízelmotor a környezetszennyezés miatt.
Most kaptam egy szép üzenetet is, a válaszom után 10 perccel: :D :D :D
fant808
Az üzenet címzettje: Ismeretlen válaszoló
Az elküldés időpontja: ma 23:37
Az üzenet oka: A kérdésre írt válasz: Mi ez a bmw mánia?...
"Az, full primitív hacsi..."
Az üzenet szövege: nyomorék
Kedves Fant808! Köszönöm a megtisztelő levelet, de miért nem írod le ide a kérdéshez a véleményed? Vagy ennyit tudtál kipréselni magadból? Hát ez nem valami sok...
Azt hiszem a korábbi válaszok beigazolódnak, szegény úgy megsértődött, mintha ő találta volna ki a BMW márkát :-D
Kedves 24-es! Megsúgnám neked, hogy 52 éves vagyok. De köszönöm szépen, hogy tininek gondolsz! :) Az én koromban igazán jó ha fiatalabbnak gondolnak.
Nos 52 éves vagyok és 21 éves korom óta van jogosítványom. Az autókat nem megkaptam, hanem alapból az enyémek. Gyermekkorom óta autómániás vagyok, kocsikba öltem a pénzem nagy részét. 25-ös tökéletesen leírta az adatokat. Mondjuk annyit javítanék rajta, hogy (igaz, ezek szerint nem jól írtam le előzőleg, mert azt írtam hogy mind alap koncepció, de mégsem) az én hachiroku-m 180 lóerős, míg az Evo-k gyengítettek. Mindkettő 205 lóerős.
Nos nem csak az határozza meg, de ha csak a lóerők közti különbséget nézed is, az idő arányok helytállóak. Egyébként a Mátra nem volt lezárva és nem egy útszakaszról, hanem a teljes lejtőről beszélünk. Igen, ha elkapott volna a rendőr, akkor lazán megbüntethet közúti veszélyeztetésért. Japánmániám pedig nincsen, sőt, nem bírom őket, de a technikai képességeiket elismerem.
Még mindig nem írtad le, a BMW-ben milyen motor van. Ha valós a különbség, akkor biztos 16i vagy 18i. A Hachi motorját miért a 316i-hez kell hasonlítani? Volt ott még 18is, de az E30 M3 motorja sem épp egy kőkorszaki technika volt, ha műszaki adatokkal akarunk dobálózni. A Hachi primitívsége alatt a futóművét értettem, tudomásom szerint merev tengelyes. Nem tudom a BMW mikor gyártott utoljára merevtengelyes hátsó futóművet. Ettől függetlenül simán elfogadnék egyet, de a motorját kivéve nem egy ördögi technika, nem értem mitől lenne ilyen gyors. A kis súly mondjuk komoly előny, de 180 LE-vel gondolom nem gyári autóról beszélünk. Ha pedig már tuning/versenyautókról van szó, akkor az egész összehasonlítás értelmét veszti.
Egy EVO-t amúgy milyen ok miatt kell legyengíteni?
"Na de. Azért megnézném, hogy alap esetben egy e36-os mikor nyom le például egy Hemi-t, vagy egy '70 Charger-t. Mindegyiket alap koncepcióban nézve."
ezt te se gondolod komolyan... A gyári állapotú 300-400 lóerős izomautók (ezek már ugye a legerősebbek), 2 tonnával, szekérfutóművel és bicikli fékekkel lenyomnak egy szerpentinen egy e36-os M3-at, ami 1400 kiló, és 300 lóerő körül van, a kategória egyik legjobb futóművével... ugyanmár...
A japánt azt aláírom, a japánok méltó ellenfelei már jó ideje, sőt van hogy jobbak is ilyen körülmények között, pl. NSX vagy honda S2000, nissan 350z. A hatsiroku is jó a maga kategóriájában, de ha supra-t, 3000GT nézzük azok gyári állapotban nehézkesebb nagy súlyú GT autók, de az amerikai izomautókat kár volt felhoznod, nekem emiatt komolytalan a válasz. Labdába nem rúghat egy M3-assal szembe, max egyenes gyorsulásban 200-ig. de afelett megint nem, mert vagy az elkurt légellenállás, vagy nemtudom miatt, de végrse se mennek sokat ezek az autók a lóerejükhöz képest. Kivéve a corvette, az tényleg egy komoly sportautó, főleg az újabbak, azoknak már futó, fék is felveszia versenyt, Meg az 5., 6. generációs mustang még jó az árához képest, de ennyi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!