Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem százalékos alapon...

Miért nem százalékos alapon adják a gyorshajtási bírságot?

Figyelt kérdés
Így persze, hogy néhányan kénytelenek indokolatlanul lassan menni, hiszen a bírság több, mint egy egész napi fizetés az én esetemben is. Ezt a kapott bér alapján kellene százalékosan. Akinek magasabb a bére, az fizessen többet!
jan. 10. 15:09
1 2 3 4 5
 31/44 anonim ***** válasza:

"Hagyjuk már ezt, hogy visszatartó erő meg blabla.


Nekik az az érdekük, hogy hajts gyorsan, és fizess."


Ha ez lenne az érdekük, akkor pláne bevezetnék a progresszív büntetést.

jan. 13. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/44 anonim ***** válasza:

"Ha ez lenne az érdekük, akkor pláne bevezetnék a progresszív büntetést."


Dehogy. Mert akkor tényleg lenne visszatartó ereje.

Így meg a gazdag vállalkozó lehet, hogy bevállalja, hogy akár hetente megbüntetik, ha kijön a büdzséből.

jan. 13. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/44 anonim ***** válasza:

"Dehogy. Mert akkor tényleg lenne visszatartó ereje.


Így meg a gazdag vállalkozó lehet, hogy bevállalja, hogy akár hetente megbüntetik, ha kijön a büdzséből."


Míg a másik esetben elég lenne egyszer elkapni, és beszednék tőle egyszerre amihez amúgy akár évtizedek kellenének, folyamatos heti büntetésekkel.

Akárhogy csűröd, csavarod, ennek semmi értelme nem volt.

jan. 13. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/44 anonim ***** válasza:
0%

De az a baj, hogy aki jön ezzel a progresszív bírsággal, az is mindig csak a gyorshajtásról beszél. Ne haragudjatok, a gyorshajtás a legkisebb probléma. Aki lakott területen belül gyorsan hajt, 50 helyett 80-nal meg gyorsforgalmin 70 helyett 100-zal, annál engem nem érdekelne, hogy mennyire csóró vagy gazdag, potenciálisan piros lámpáknál alig tud megállni meg gyalogosokat veszélyeztet, jövedelmétől függően gombolják le annyira, hogy még egyszer megpróbálás helyett tán még az autója eladását is megfontolja.


Autópályát meg építik az adómból és fizetek azért, hogy használjam, ott speciel nincs gond a gyorshajtással, inkább azzal van gond, hogy amikor kicsit kanyarog vagy összefut pár sáv, akkor kiraknak egy 100-as táblát. Majd azt én eldöntöm, hogy az általam kifizetett úton az én pénzemért mennyivel tudok bevenni egy enyhe kanyart.

jan. 13. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/44 anonim ***** válasza:

"Majd azt én eldöntöm, hogy az általam kifizetett úton az én pénzemért mennyivel tudok bevenni egy enyhe kanyart."

Ha egyszer lesz olyan út, amit tényleg te fizetsz, akár még úgy is lehet. Hogy egy út talán egy milliomod részét, de talán még annyit se, pont az általad befizezett adóból finanszírozták, attól nem lesz a te utad, pláne nem ad neked semmilyen jogot jogszabályok felülbírálásához.

jan. 13. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/44 anonim ***** válasza:
44%

"Míg a másik esetben elég lenne egyszer elkapni, és beszednék tőle egyszerre amihez amúgy akár évtizedek kellenének, folyamatos heti büntetésekkel."


Aham évtizedek mi? Nem ártott volna ott lenni matekórán általánosban.


Keresek 200 ezret, 50%-a 100 ezer pl. egy adott túllépésnél.


Valaki keres 2 milliót, az fizet egyszer 1 milliót. Azt hány hét alatt is fizetné be 10 ezrenként?

10. Az max 2 hónap.


Nembeszélve arról, hogy ha a büntetés mértéke nem meglepetésként jön, hanem ha valaki tudja, hogy "bakker nekem 1 milla lesz", akkor odafigyel, így lehet nem is lesz büntetés. Ha tudja, hogy néha dob koncot 100 ezrenként a rend derék őreinek, sokkal nagyobb eséllyel fog "sietni".


Nem az én képletem a csűrés-csavarás, hanem te nem tudsz, vagy szaándékosan nem akarsz bizonyos tényezőkkel foglalkozni, hogy védd a rendszer mundérbecsületét.

jan. 13. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/44 anonim ***** válasza:
0%
#35 Jöttök itt a nyugati példákkal, Németországban ingyenes az autobahn, és oké, sok a hülye meg sok helyen indokolatlanul korlátozzák a sebességet, de azért vannak szakaszok ahol igenis szolgáltatja az állam azt, hogy az autópálya autópálya legyen. Az nem autópálya, hogy építenek egy vadaktól, gyalogosoktól, lassú járművektől mentes tök egyenes utat, aminek gyorsan el kéne vinnie A-ból B-be, és ott korlátozgatják a sebességemet. Ráadásul fizetnem kell azért, hogy ne hagyjanak haladni.
jan. 13. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/44 anonim ***** válasza:

37.

Sajnos elég sok a hülye, és azoktól valahogy meg kell védeni a normálisakat.

jan. 13. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/44 anonim ***** válasza:

"Németországban ingyenes az autobahn"


Nagy tövedés. Személyautóknak MÉG ingyened, tehernek rág nem. Teherre még sima főutakon is vannak, fizetős szakaszok tudtommal.


Egyébként mindenki tudja, hogy ingyensör nincs. Valahonnan fizetik németeknél is az autópályát.


Pl. jóval magasabb gépjárműadóból. Vagy pl. a múlt héten néztem, a benzin és a diesel németeknél 1,7 eur körül mozgott, míg osztrákoknál 1,5.


"és oké, sok a hülye"


Gondolom itt azokra gondolsz, akik indukolotlanul korán (400-500) kijönnek eléd kamiont előzni, mert fékezz te 200 ról, minthogy neki 11-nél meg kelljen pöccinteni esetleg a féket a kamion mögött (csak úgy, "én vagyok elől nekem elsőbbségem, nyasgem" alapon).


Vagy amikor az ilyenek 80-nal vonatoznak egymás után a belsőben, míg a külsőben 90 nel haladnak kilométerenként a kamionok.

jan. 13. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/44 anonim ***** válasza:

Tekintve, hogy itt úrvezetők okoskodnak mert teherautó amúgy sem teheti meg hogy akárhogyan gyorshajtson, gondoltam ezt nem kell mondani, de örülök, hogy megragadtad a lényeget.


És igen, például az ilyenekre gondolok. Nincs azzal bajom, hogy kijön elém előzni, még ha index nélkül úgy vág ki, hogy a fékbe kell taposnom, az is részben az én hibám, mert látnom kéne messziről, hogy ez a f*sz bizony index nélkül ki fog vágni elém. De ha már előzni kezdett, akkor ne a rohadt km órát bámulja meg ne az elektromos autója hatótávját próbálja maximalizálni, hanem taposson a gázba, és majd ha visszament a külsőbe, akkor úgy lassít, ahogy jólesik neki. Meg kéne tanulni közlekedni ugye.

jan. 13. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!