Nehéz egy hátsókerekes autót uralni?
Ugye a BMW-s balesetek száma nem sok, hanem rengeteg. Sokan ezt a hátsókerék hajtás és a rutintalanság számlájára írják.
Kérdezem én, hogy ez valóban ennyire nagy mumus, hogy mindenki ezt mantrázza?
Ha megcsúszik egy kocsi hátulja lényegtelen, hogy BMW, Porsche, Ferrari, akkor azt tényleg olyan nehéz uralni, hogy sokaknak nem is sikerül egyáltalán és csak a tapasztalt, jó sofőrök vannak valamennyire biztonságban?
A sofőrön, meg a beállítottságán múlik minden.
Nem veszélyesebb, csak más mint egy elsőkerekes autó, és a tanuló autók 90%-a elsőkerekes, aki rutin nélkül átül vizsga után egy hátsókerekes autóba, érhetik meglepetések. Talán be kéne tenni az oktatásba mindenkinek a tanpályákat, hogy tudjon uralni egy tapadásvesztett autót is, mert a balesetek nagy része elkerülhető lenne, ha nem kapkodnának a sofőrök ilyen helyzetekben, hanem biztonságosan tudnák uralni a járművet.
Már ha szimulátoron lenne ilyen kötelezően, azzal sokkal előrébb lennénk, mert vannak már elég jók, nem a Need For Speed meg társai, amit sajnos sokan valóságnak hisznek, amiből szintén vannak bajok, ha valaki elhiszi és hozzászokik.
Én miután levizsgáztam két hét múlva vettem egy E39-es BMW-t amit fel is húztam úgy 180-190 lóerősre (lehet jönni hogy mekkora közveszélyes rohadék vagyok 🤣), és eltelt azóta több mint 4 év, és még csak egy bírságom vagy bűntetőpontom sem lett azóta sem. Nem azért szerettem volna hogy közúton ökörködjek vele, mint az átlag sajnos, amiért utálnak sokan minden fiatalt akinek ilyen van sajnos, aminek a negatív következményeit én is megélem, hiába nem tartozom közéjük, és meg is vetem őket, attól még hogy márkatársak. Én nem is mertem volna bevállani egy ilyen autót, ha nem tudtam volna hasonlókkal (meg sokkal erősebbel is) gyakorolni előtte zárt pályán profi mellett. Nagyon sokat segített, és mondjuk tudom is uralni az autót ahogy szeretném, és nem is lépem túl a megengedett sebességet 15-20 kilóméteróránál többel, és azt is csak városon kívűl, mert egyébként letolnak az útról. 😕
Szóval ha óvatos az ember, tudja mit csinál, (nem fékez kanyarban, nem ad hirtelen gázt, nem rugdossa a kuplungot) és mondjuk nem heggeszti le a difit, ami tényleg életveszélyes, és nem való utcára, akkor nem veszélyesebbek mint bármi más autó.
Én azért szerettem volna pont ilyet, mert szeretem a hangját, tetszik a formája, és érdekes a technika ami benne van. Nyilván én is kipróbáltam már mit tud, de nem forgalomban, másokat veszélyeztetve, ha ezt kicsit átgondolja mindenki, szerintem sokat változnának a dolgok, és mindenki járhatna együtt nyugodtan azzal amit szeretne, remélem ez is eljön egyszer. 🙂
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!